![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ook in Frankrijk?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit zijn losstaande gevallen. Ik heb in mijn lange vakbondscarrière nog nooit één wagen of baas aangeraakt. Het komt er dus op aan om die individuen persoonlijk te vervolgen ipv de vakbond in zijn geheel.
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Dreigen is één ding. Maar voor het dreigen met staken zie ik nog niemand naar de rechtbank trekken. 3. Nogmaals, ook het recht op staken is gegarandeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klinkt plots al heel anders dan jouw stelling dat rechtspersoonlijkheid gelijk staat aan het afschaffen van de vakbonden.
Nu, wat zou je denken van het toestaan van gewapende betogingen. Dat zou de drukkingsmacht nog meer verhogen, niet? En dat mag ook niet in het buitenland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het resultaat zou wel identiek zijn. Een vakbond dat constant kan vervolgd worden komt in een verlammende positie. In wezen zouden ze nog bestaan ja, maar hun positie zou dermate verzwakt zijn, dat hun bestaan niet veel meer zin zou hebben.
Laatst gewijzigd door Pietje : 28 september 2007 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat denk je nu? Dat er bij iedere staking automatisch een procedure volgt? Als de rechtbanken de klachten keer op keer klasseren dan zal de zin rap over zijn. En ja, dan zullen alleen de serieuze dossiers door gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is Europa intussen een sociaal kerkhof waarin enkel belgique dankzij de vakbonden nog leefbaar is? Ik denk dat je even een belangrijke rol van de vakbond vergeet en dat is die van gezicht aan de onderhandelingstafel.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 september 2007 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Finland en Zweden hebben ondernemingen vakbondsvertegenwoordiging vanaf 1 werknemer. In Duitsland vanaf 5. In Nederland vanaf 10. Zijn die landen een sociaal kerkhof? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ehm, je bevestigt dus mijn stelling dat in landen (Duitsland en Nederland - weet het niet voor de scand. landen) waar vakbonden rechtspersoonlijkheid hebben, er geen sociale slachting gaande is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() In Noord-Korea zelfs vanaf 0 werknemers... Zelfs daar heeft men geen sociaal kerkhof...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wie bepaalt welke de serieuze dossiers zijn ??
Laatst gewijzigd door Pietje : 28 september 2007 om 17:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() ![]() Ik heb alleszins niet veel goesting om van de goodwill en gezond verstand van één of andere rechter af te hangen.En dat noemt zich democraat... ![]() Vakbonden, denkt ie, staan boven de wet... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De lock-outs zoals onlangs nog bij Bayer Rubber komen ook niet ver in het nieuws. Raar toch, niet ?
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Helemaal niet. Als Ik mijn collegas niet verdedig, zijn er weinig die hun mond durven opendoen, ook al worden er illegale dingen van hen geëist!
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 28 september 2007 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog korter: ik heb de petitie belangenloos ondertekend. Ik ben Belg en heb geen belang bij een scheiding.
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog korter: ik heb de petitie belangenloos ondertekend. Ik ben Belg en heb zeker geen belang bij een scheiding (in tegenstelling tot ... volgens uw logica).
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 28 september 2007 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Dus zijt ge al minstens 50 jaar?
*knip* Gelieve niet persoonlijk te worden. Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 29 september 2007 om 01:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() welk point? u verrast mij