![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Spoorwegen privatiseren? | |||
Nee, openbaar vervoer en de trein vormen basismobiliteit waarop iedereen recht heeft |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,74% |
Nee, meer nog, ik pleit voor méér spoor en méér tewerkstelling in de sector; mega spoor-projecten om de werkgelegenheid aan te zwengelen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 36,96% |
Ja, maar gradueel, en nadat we beter de effecten ervan in het buitenland hebben geanalyseerd, én met een verplicht sociaal tarief voor de zwaksten |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,87% |
Ja, ook al betekent dit dat velen dit basisrecht op mobiliteit verliezen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 30,43% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is nochtans uitgebreid aan bod gekomen in de Nederlandse pers een tijdje geleden.
Citaat:
Dit was voor één sorteercentrum. Geen idee hoeveel het er in totaal zijn.
![]() |
![]() |
#83 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Heb je nu al een bron gevonden voor je beweringen?
![]() |
#84 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel heeft dat niet geholpen, want vervoeders kiezen massaal voor particuliere spoorwegmaatschappijen zoals de ACTS. http://www.railion.nl/site/logistics.../nl/start.html http://www.acts-nl.com/ Een lot dat vroeger of later ook de NMBS zal treffen.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 29 oktober 2007 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog steeds heeft de NMBS niet door dat men innovatief en vernieuwend moet bezig zijn. Nog steeds blijven de verschillende directies (daar hebben ze er ook een hele batterij van... nog zo'n typisch kenmerk van overheidsbedrijven oude stijl) heel star denken vanuit het oude monopolie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb het wel degelijk dat een deel van de bevolking bvb voor hun woon-werk geen openbaar vervoer kan gebruiken omdat ze 's morgens niet op tijd op hun werk geraken of 's avonds niet thuis geraken.. Andere zijn 3 uur onderweg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Een van de redenen hiervoor is dat de NS, om mogelijke concurrenten het leven zuur te maken, oud materiaal liever liet afbreken dan het tweedehands te verkopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Inderdaad. Het enige wat ik op het net kon vinden is dat TNT Post graag van de zaterdagbedeling op het platteland af wil. Brengt de Belgische post nog brieven rond op zaterdag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Als ik in een weekeinde bij Nederlandse vrienden ben, kreeg ik altijd zo'n nostalgisch gevoel als de postbode er op zaterdag langs kwam. In België is dat immers al lang vervlogen tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Dus de basisdienstverlening door de TNT Post is beter dan die van de Belgische Post...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn ervaring met de Nederlandse Post is heel positief. Zo moet ik op geregelde tijdstippen allerlei pakjes versturen. Welnu, na heel wat slechte ervaringen met de Belgische post heb ik de vereniging voor wie ik die pakjes bezorg, voorgesteld met de Nederlandse post te werken. Tot ieders tevredenheid. Vooreerst liggen de prijzen lagere, en daarnaast is er een elektronisch volgsysteem (iets wat ze bij de Belgische post nog niet eens kennen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of het voor concurrenten die NS als NMBS beconcurreren met zwaar vervoer op lange afstand wel gediend zijn met de afdankertjes. Ik stel toch vast dat de twee private maatschappijen die in België goederenvervoer op lange afstand (meestal Antwerpen-Duitsland en Zeebruggte-Duitsland) voor zich nemen, splinternieuwe Amerikaanse dieseltractie inzetten. Ik denk dat die locomotieven veel minder verbruiken in vergelijking met de oude dieseltractie van NS of NMBS (en met de steeds stijgende dieselprijs kan dat alleen maar voordelig zijn). Ongetwijfeld is het wel iets anders als het slechts gaat om korte afstanden (vervoer binnen de haven bijvoorbeeld).
|
![]() |
![]() |