![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sfax = Mr. Woeste ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementslid
|
![]() nieuw eiland / Een tulp van 60.000 hectare
![]() Het CDA kwam gisteren met het voorstel tijdens de behandeling van de begroting landbouw. Volgens de CDA’er Joop Atsma is landwinning noodzakelijk, omdat voor huizen- en wegenbouw de druk op de beschikbare grond te groot wordt. Landbouwgrond wordt onbetaalbaar, aldus Atsma. Hij pleitte voor een eiland van 60.000 hectare. Het Innovatieplatform, waarvan premier Balkenende voorzitter is, doet pogingen het bedrijfsleven te interesseren voor landwinning in de Noordzee. Daarmee wordt volgens het platform de kustverdediging eenvoudiger en op het eiland kan meer groene energie worden opgewekt. Bovendien betekent een dergelijk project reclame voor Nederlandse bedrijven in het buitenland. Nederlandse aannemers bouwden al een schiereiland in Dubai in de vorm van een palm. In een ingetekende satellietfoto heeft het eiland de vorm van een tulp gekregen: een knipoog naar het logo van de Economische Voorlichtingsdienst, een agentschap van Economische Zaken dat het Nederlands bedrijfsleven in het buitenland promoot. Atsma kreeg weinig steun van andere fracties. De meeste voelen niets voor landwinning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pakken meer wit dan rood en grijs. Belachelijk dat je dit evolutie naar "één grote stad" wil noemen.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 22 november 2007 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Oh my god! Ik ben bijna gestikt in mijn koekske toen ik de titel las en die tulp zag!
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 november 2007 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Overbevolking en verstedelijking zijn twee verschillende dingen. En geen van beiden zijn momenteel problematisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het grote probleem is dat iedereen een grotere behoefte heeft aan meer middelen. Hoe meer de bevolking aangroeid hoe meer er verbruikt zal worden (ecologische voetafdruk). Hoe meer we genoodzaakt zullen zijn nog drastischere maatregelen te nemen omtrent verbruik (grond, consumptie enz...) Er is maar een beperkte oppervlakte beschikbaar dat we kunnen verbruiken voor onze doeleinden (aarde) voor zoveel mensen(6.3miljard). We zitten nu al boven onze limietenv dan het geen we van de aarde eisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Hahaha. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil je een eenvoudige en legale manier? Haal domweg je inkomen weg uit België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik bekommer me wel om mijn naasten ipv om wildvreemden. Als dat egoïsme is, so be it. Moest idereen zo egoïstisch zijn, je hele sz-stelsel zou in de eerste plaats niet nodig zijn... Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ovidius : 22 november 2007 om 19:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Njah, het woord commune roept bij mij een beeld op van 50 fanatiek anti-kapitalisten die zich opsluiten in hun wereldje. Zo zie ik het dus niet. Eerder "samengestelde gezinnen" van een man of 10 �* 12, inclusief kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ovidius : 22 november 2007 om 19:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Louter het criterium van persoonlijke identificatie sluit niet het feit uit dat je ageert binnen een netwerk, hoe hard je dat ook wil ontkennen. Correctie, er bestaat een systeem die arbeid tot ruilwaarde nivelleert, dat is niet hetzelfde als de sociologische en antropologische vaststelling dat vreemde arbeid jou in leven houdt. Indien jouw abstracte notie van vrijheid verwerkelijkt wil worden, dan moet je a priori compleet autarkisch zijn. Je bent maar consequent indien jij voor de volle 100% alle levensvoorwaarden zelf kan creëren, met jouw eigen twee handen zonder enige vorm van invloed van buitenaf. Indien dat het geval is, dan zal ik jou ethisch normenstelsel zelfs voor de volle 100% steunen! Laatst gewijzigd door Praetorian : 22 november 2007 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |