![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U betaalt nu dmv sociale zekerheid voor iemand zijn pensioen of u dit nu wil of niet. Wel andere zullen mijn pensioen betalen omdat wij dit nu doen voor de anderen. Dus u kan blijven idiote reacties geven maar daarmee ga je niet verhelpen dat je niet zal betalen voor anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat best wel een goeie reden dat door dergelijk wederkerend systeem iedereen op een humane wijze kan genieten van zijn oude dag. Het stabiliseert de gemeenschap en het geeft aan hoever de maatschappij gevorderd is om de eigen problemen te kunnen oplossen. Maw, het is ook gewoon een teken van beschaving indien we geen situatie van allen tegen allen hebben, maar eerder eentje van allen met allen. We zijn geen beesten eh, we zijn mensen. Of je nu christen, communautarist of marxist bent, iedereen ziet in dat dit de noodzakelijk genomen weg moet zijn. Ook omdat al deze groepen snappen dat hun eigendom ook alleen te verwerven valt in relatie met anderen, dus zowel de voor- als nadelen zullen gedeeld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er bestaat zoiets als speculeren, velen beleggen in vastgoed of verkopen bewust hun lappen grond niet. Ook de prijs van de grond hangt enorm af van de locatie en de eventuele mogelijkheden rond uw verkaveling (dicht bij of in de stad met massas faciliteiten of misschien dicht bij een stort ![]() Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 22 november 2007 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U kan een complementair pensioen vergaren dat is vrij voor iedereen. Laatst gewijzigd door santos : 22 november 2007 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind dit zeer concreet en zelfs zeer plastisch. Het is ofwel een maatschappij van keiharde strijd en de triomf van een klein groepje, of het is een maatschappij van de conclusie dat we aan elkaar geklonken zijn, of dat nu slaat op eigendomsverwerving of het instaan van de bestaanszekerheid van de zwakkeren van onze maatschappij. En dat we dan voor- als nadelen van deze sociale interactie accepteren. Ik vind deze rationalisatie van een maatschappij genoeg reden om jouw egoïsme te verwerpen. Jij hebt maar recht op praten indien jij compleet autarkisch bent, dat jij nooit beroep moet doen op de arbeid van anderen. Laatst gewijzigd door Praetorian : 22 november 2007 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waar waren deze volksopstanden ook nu weer? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Wel rekening houden met het feit dat er enorm veel randgemeenten bestaan rondom de grote steden. Eenmaal je buiten die randgemeenten komt, zie je veelal wijdse vlakten. In Vlaanderen heb je dat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementslid
|
![]() Ik zie ook steeds meer kostbare open ruimte verdwijnen tussen de vele stedelijke kernen door. Ik passeer regelmatig met de trein door Nederland en jaar na jaar moet het wijken voor industrie of grootschalige kantoorparken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Ik neem veelal de trein Antwerpen-Rotterdam-Utrecht+ik baseer mijn ervaringen in oa. de buitengemeente Capelle ad IJssel. Geen idee hoe het meer oostwaarts zou zijn, ik geef dat grif toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Geweldig nieuws. Het wordt dringend tijd dat men in België eens stopt met nieuwe gronden aan te boren. Kan die baksteen eindelijk eens uit de maag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En denk je dat jehet immense file-probleem kunt linken aan deze ruimtelijke ordening? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Je kan het verschil in ruimtelijke ordening tussen België en Nederland echt niet ontkennen. Of correcter gezegd: men is in België pas te laat het belang van ruimtelijke ordening gaan inzien. Toen het eigenlijk al te laat was...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk dat ze nog meer open ruimte hebben dan wij. De link tussen de ruimtelijke ordening en de files komt trouwens niet van mij, maar van Nederlanders. |
|
![]() |
![]() |