Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 3 december 2007, 18:16   #81
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Doch, naar mijn goesting zijn er te weinig Vlaamsgezinde kranten (in vergelijking met Waalsgezinde kranten). In principe kan hun houding wel verstaan hoor, door te doen wat enkel Franstalige media doen schep je enkel maar meer antipathie tegenover de tegenpartij. Spijtig genoeg zijn er niet meer kritische Franstalige media...
U hebt een punt wat de Franstalige media betreft. In heel de discussie over BHV heb ik bij Franstalige debatten nauwelijks gehoord dat er een arrest van het Grondwettelijk Hof is dat de huidige situatie ongrondwettelijk verklaart. En als het ter sprake kwam, dan meestal door een Vlaming die zich mengde in het debat. De trant van het debat was eerder "waarom willen ces Flamands niet dat de Franstaligen in de Halle-Vilvoorde vertegenwoordig zijn?" Wat uiteraard los staat van het al-dan-niet bestaan van BHV.

En wat de RTBF betreft, ik heb altijd de indruk als ik hun journaal spreek dat er een boodschap op het scherm zou moeten verschijnen "tot u spreekt de PS". Niet alleen is de rode kleur dominant aanwezig, als er schandalen zijn binnen de PS is dat steevast het laatste punt in het nieuws.

Citaat:
BTW, qua verzoenende gebaren, ik meen mij toch te herinneren dat Vlamingen enkele weken geleden het voorstel van het VB weggestemd hebben dat de onafhankelijkheid van Vlaanderen beoogde.
Dat klopt. Dit in tegenstelling tot een eerder voorstel dat wel "in overweging" genomen werd, waarbij alleen De Croo tegenstemde aan Vlaamse kant. Maar nu spreek ik van 2004, 2005.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 3 december 2007, 18:16   #82
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ahja, Karel Dillen heeft het gedaan.
Neen, ik vergeleek mijn visie gewoon met die van Karel Dillen.

Wel een interessante gedachtegang, Onkelinx een Vlaamse...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 3 december 2007 om 18:17.
Geert C is offline  
Oud 3 december 2007, 18:24   #83
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Wie heeft ook alweer die vlaamse resoluties ondertekend?
(voor de gemakkelijkheid voeg ik er zelf maar aan toe : de meerderheid in Belgie staat erachter)
resoluties ondertekenen ,kan het kleinste kind, ze kunnen waarmaken is een gave kunst die leterme niet heeft,..
speurneus is offline  
Oud 3 december 2007, 18:30   #84
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht
Wow, er is veel veranderd na acht jaar paars wanbeleid.

Vroeger werd een politicus uitgemaakt als hij er niet naar streefde om zijn verkiezingsbeloften waar te maken en een compromis sloot.

Nu wordt een politicus veroordeeld omdat hij gestand doet aan zijn beloften...

Arm Vlaanderen...
Met klungels als onderhandelaars als pastoor Leterme, een mislukte treinbaas en Jommeke van limburg heb je gelijk; arm vlaanderen
speurneus is offline  
Oud 3 december 2007, 18:45   #85
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel een interessante gedachtegang, Onkelinx een Vlaamse...
Fout, ze is maar een halve zwam

Citaat:
Met klungels als onderhandelaars als pastoor Leterme, een mislukte treinbaas en Jommeke van limburg heb je gelijk; arm vlaanderen
Je kan hun veel verwijten, maar niet dat ze (voorlopig) geen woord houden aan hun beloften (qua staatshervorming etc). Was het niet de koppigheid van de NVA dan was er nu geen sprake van de staatshervorming (al is nog af te wachten in hoeverre deze verregaande zal zijn). Zelfs bij de Franstaligen is de déclic er gekomen dat er een staatshervorming nodig is.

Ok, de liberalen willen praten en staan op 1 lijn, maar daar zit ook een strategie achter hoor. Het bal ligt in het kamp van de Roomse familie, dus zij zullen verantwoordelijk worden geacht voor het blokkeren van de formatie.

Het enige waar ik me totnutoe aan erger, is dat Leterme per se eerste minister wil worden. Ik heb er geen probleem mij dat Reynders (of Verhofstad) numéro uno zou worden. Indien het kartel (grotendeels) hun beloften qua staatshervorming en voornamelijk B-H-V kunnen verzilveren, weet ik op wie ik bij de volgende verkiezingen ga stemmen.
Mr. Orange is offline  
Oud 3 december 2007, 19:51   #86
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Ok, van de Franstaligen en De Morgen en ook de Limburgse vod moet je niets anders verwachten, maar ook in GVA, HLN en HN komt men af met het flauwe "geen bestuur" ipv "goed bestuur".
Waarom hoor je nergens "liever geen bestuur dan slecht bestuur" bijvoorbeeld. Of Leterme verkoopt Vlaanderen niet (zij het dankzij het wakend oog van NVA). Geen éne suggestie dat het goed is dat er eens Vlamingen op hun strepen blijven staan. (Want met Vld zou er niets van in huis komen)
Het regime zet al haar krachten in tegen Yves Leterme. Onckelinx zei het nog: c'est un homme dangereux, c'est een vrai separatiste.

Het wordt tijd dat alle Vlaams nationale krachten een tegenreactie op gang brengen om Yves Leterme en het Vlaams kartel te steunen.

Vlaams Belang, NSV, KVHV, Voorpost, TAK, VVB dienen hun verantwoordelijkheid op te nemen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 3 december 2007, 19:54   #87
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Jammer genoeg zijn die Vlaamse krachten erg verdeeld...

Arm Vlaanderen.
lomeanor is offline  
Oud 3 december 2007, 19:56   #88
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
De gazetten hebben groot gelijk. Er is maar 1 schuldige en dat is Leterme. Die mens heeft onrealistische zaken belooft en kartel gevormd met de NVA.

Nu kan hij geen regering vormen omdat hij zijn beloftes niet kan inslikken. Hij wil wel, maar NVA laat dat niet toe.
U bent een volksverrader net als Yves Desmet en vele anderen. Moge uw soort rotten in de hel !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 3 december 2007, 20:02   #89
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Nogmaals, wanneer hadden ze een ander standpunt moeten innemen en het welk dan? Ze hebben de formateur altijd gevolgd. Zijn nooit tegen geweest. Vertel het me dan, dan kan ik samen met jou boos zijn.
Als de CD&V niets anders eist dan een dun afkooksel van de Vlaamse eisen, waarom beweert de VLD dan herhaldelijk dat ze onder de lat doormoeten? Voor de NVA zelfs "op de buik"? Als het dezelfde eisen zijn die ze mee ondertekend hebben en die ze beweren te steunen? Leg me dat eens uit? Zoiets is messen in de rug steken : ze verdragen het succes van CD&V-NVA niet. VLD is al lang diep, via konijnepijp, onder de lat doorgegaan en vragen dan aan de anderen hetzelfde te doen. Is dat een houding om je Vlaamse eisen te verdedigen?
Ofwel stellen ze zich achter de formateur, ofwel zeggen ze ronduit dat ze die eisen niet steunen. Maar de formateur de dieperik inhelpen, en dan stellen dat je voor dezelfde Vlaamse eisen staat, tja, dat KAN ALLEEN MAAR VAN DE LEUGENACHTIGE VERRADERLIJKE vld KOMEN.

.
Eddy B is offline  
Oud 3 december 2007, 20:09   #90
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als de CD&V niets anders eist dan een dun afkooksel van de Vlaamse eisen, waarom beweert de VLD dan herhaldelijk dat ze onder de lat doormoeten? Voor de NVA zelfs "op de buik"? Als het dezelfde eisen zijn die ze mee ondertekend hebben en die ze beweren te steunen? Leg me dat eens uit? Zoiets is messen in de rug steken : ze verdragen het succes van CD&V-NVA niet. VLD is al lang diep, via konijnepijp, onder de lat doorgegaan en vragen dan aan de anderen hetzelfde te doen. Is dat een houding om je Vlaamse eisen te verdedigen?
Ofwel stellen ze zich achter de formateur, ofwel zeggen ze ronduit dat ze die eisen niet steunen. Maar de formateur de dieperik inhelpen, en dan stellen dat je voor dezelfde Vlaamse eisen staat, tja, dat KAN ALLEEN MAAR VAN DE LEUGENACHTIGE VERRADERLIJKE vld KOMEN.
Mja, nu zeggen Somers en Verhofstadt (nu ze in de schijnwerpers staan) ronduit dat er een staatshervorming moet komen. Ze zeggen er wel niet bij dat erover spreken in een conventie voor hen waarschijnlijk ruimschoots voldoende is.
sjarel is offline  
Oud 3 december 2007, 20:24   #91
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent een volksverrader net als Yves Desmet en vele anderen. Moge uw soort rotten in de hel !
Komaan man, hou dat clichébeeld van volksverrader er buiten. Ik ben het ook niet eens met vele zaken die bijv. Yves Desmet schrijft, maar ik heb hem ook al nuchtere zaken weten schrijven (over de annexeringsdrang van Brussel bijvoorbeeld).

Wat Vlaanderen nodig heeft is een sterk Vlaams front vanuit alle partijen, die elk de Vlaamse eisen voor een staatshervorming ondersteunen. Verdeeldheid zaaien is niet de oplossing. Op dat gebied kunnen we nog het een en ander leren van de Franstaligen.
Mr. Orange is offline  
Oud 3 december 2007, 20:31   #92
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat Vlaanderen nodig heeft is een sterk Vlaams front vanuit alle partijen, die elk de Vlaamse eisen voor een staatshervorming ondersteunen. Verdeeldheid zaaien is niet de oplossing. Op dat gebied kunnen we nog het een en ander leren van de Franstaligen.
Dat mogelijke Vlaams front is jaren geleden al kapot gemaakt door de Belgische partijen met waarschijnlijk deze situatie in gedachten.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 3 december 2007, 20:39   #93
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Omdat wie het nuchter bekijkt ziet dat hij gefaald heeft; weer eens!
Jij leert toch ook nooit
Verrader van Vlaendren!
Verboden het nuchter te bekijken!! Eerst drie Duvels drinken en een Vlaamsnationalistische bril opzetten.
Vooral niet zien en zeggen dat er wéér eens een tsjevenruzie geweest is (en nog duurt)
filosoof is offline  
Oud 3 december 2007, 20:43   #94
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ook Tegenbos , tijdens 'paars' heeft zijn huik naar de wind gehangen, trouwens zoals een Rolf Falter.

Soit , er is meer vreugde over ...
Goh, 't is niet dat ik me alle editorialen van de dames en heren kan herinneren maar ik meen me toch te herinneren dat de ene redacteur al meer aanleg heeft voor een onafhankelijke, kritische kijk dan de andere. En ja, bij Falter zullen zijn vorige "ervaringen" wel meespelen in zijn oordeel. Feit is en blijft dat ik niet voortdurend met voorgekauwde opinies om de oren wil worden gesmeten. Ik, en ongetwijfeld velen met mij, heb zelf een meer dan gezonde portie kritische geest om me zelf een oordeel te vellen. Te vaak stel ik echter vast dat mensen zich kost wat kost blijven wentelen in een argumentatie die kant noch wal raakt maar toch niet kunnen afstappen van hun ideeen. Ook al rijden ze zich vast, toch kunnen ze niet toegeven dat ze fout zaten, zelfs niet als dat blijkt uit de feiten. Zoiets heeft dan wat mij betreft niets meer te maken met nieuwsverstrekking, maar alles met manipulatie.
den ambetantsten is offline  
Oud 3 december 2007, 20:45   #95
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Komaan man, hou dat clichébeeld van volksverrader er buiten. Ik ben het ook niet eens met vele zaken die bijv. Yves Desmet schrijft, maar ik heb hem ook al nuchtere zaken weten schrijven (over de annexeringsdrang van Brussel bijvoorbeeld).

²
den ambetantsten is offline  
Oud 3 december 2007, 21:19   #96
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals de Morgen bevoorbeeld, u stelt dat de Morgen een Vlaamse krant is?
Zeer zeker.
Citaat:
Wat kan het leven voor sommigen toch simpel zijn.
Uiteraard. Het buiten de 'volksgemeenschap' plaatsen van andersdenkenden is daarentegen allesbehalve simpel.
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 3 december 2007, 22:49   #97
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Zeer zeker.
En Yves Desmet, is dat ook een Vlaming?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 4 december 2007, 00:00   #99
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Waarom is hij dan zo anti-Vlaams?

Is hij niet tegen een onafhankelijk Vlaanderen?

Het gaat over Desmet he Pietje, niet over u he.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 4 december 2007, 00:13   #100
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom is hij dan zo anti-Vlaams?
Is hij niet, enkel "anti-VB" zoals elk weldenkend mens

Citaat:
Is hij niet tegen een onafhankelijk Vlaanderen?
Niet meer of minder dan de meerderheid vd bevolking.

Citaat:
Het gaat over Desmet he Pietje, niet over u he.
Ik zie het verband niet direct tussen Yves Desmet en mezelf.
Pietje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be