Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 december 2007, 11:01   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Ok, na Reynders een nieuwe waal dan eh : hoeveel is de stand vlamingen-walen ondertussen?
5 (Leterme,Dehaene,Van Rompuy,Leterme,Verhofstadt) - 1 (Reynders) ?

Als de stand in evenwicht is, kunnen we rustig besluiten dat het om zeep is... Ondertussen denk ik dat dan bij een heel veel vlamingen het gevoel van "een staatshervorming moet" gaat evolueren naar (met tussenstation "een confederale staat") "mja, dan maar zonder eh"
Wat de Vlaming wilt - de burger dan, heeft er niets mee te maken. De Vlaamse politicus daarentegen, die gaat Belgie redden tegen elke prijs.

Als Belgie moet gered worden gaat men geen walen aanduiden om het te regelen, men grijpt terug naar de platbroek Vlaming die zal toegeven om Belgie te redden.

Niet vergeten dat iedereen die een onafhankelijk Vlaanderen wil of een confederaal Belgie wil BDW en Leterme als vijand zal tegenkomen.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 11 december 2007, 11:11   #82
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wat de Vlaming wilt - de burger dan, heeft er niets mee te maken. De Vlaamse politicus daarentegen, die gaat Belgie redden tegen elke prijs.

Als Belgie moet gered worden gaat men geen walen aanduiden om het te regelen, men grijpt terug naar de platbroek Vlaming die zal toegeven om Belgie te redden.

Niet vergeten dat iedereen die een onafhankelijk Vlaanderen wil of een confederaal Belgie wil BDW en Leterme als vijand zal tegenkomen.
Hmm, ik denk niet Dewever of Leterme een confederaal Belgie gaan tegenhouden hoor.

De vlaamse kiezer heeft wel iets te zeggen of gaan we de verkiezingen afschaffen? "Woord houden" is volgens mij veel invloed gaat hebben op stemgedrag.

Ik denk dat je het gewoon wat te zwart inziet. Geduld is een heel mooie deugd hoor.
sjarel is offline  
Oud 11 december 2007, 11:35   #83
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm, ik denk niet Dewever of Leterme een confederaal Belgie gaan tegenhouden hoor.
Dan kent u hen niet goed vrees ik. Maar dit alles doet niet terzake, wat wel terzake doet is dat de Walen met een confederalistisch Belgie niet gedient zijn en het zal er dus niet komen.

Citaat:
De vlaamse kiezer heeft wel iets te zeggen of gaan we de verkiezingen afschaffen? "Woord houden" is volgens mij veel invloed gaat hebben op stemgedrag.
Wat zijn we dan met de uitslag van de laatste kiezing? Wordt Leterme premier met een staatshervorming? Want dat is toch de uitslag van die kiezing?

Citaat:
Ik denk dat je het gewoon wat te zwart inziet. Geduld is een heel mooie deugd hoor.
Ik zie het niet zwart in, ik zie het realistisch in. Leterme/BDW worden afgemaakt in de Vlaamse pers, waartoe dient dat denk je?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 11 december 2007, 12:13   #84
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan kent u hen niet goed vrees ik. Maar dit alles doet niet terzake, wat wel terzake doet is dat de Walen met een confederalistisch Belgie niet gedient zijn en het zal er dus niet komen.

Wat zijn we dan met de uitslag van de laatste kiezing? Wordt Leterme premier met een staatshervorming? Want dat is toch de uitslag van die kiezing?

Ik zie het niet zwart in, ik zie het realistisch in. Leterme/BDW worden afgemaakt in de Vlaamse pers, waartoe dient dat denk je?
- Mja, ik ken hen niet persoonlijk nee. Voor mij tellen "woord houden" + wat in hun programma staat en dat is minstens confederalisme. En ja, ik weet dat "woord houden" moeilijk is voor de vlaamse politicus (zeker wat vlaamse eisen betreft), maar ik geef beiden het voordeel van de twijfel en als ze die beschamen trek ik daar mijn conclusies uit.

- Er is ook nog geen regering zonder staatshervorming eh... Dus we kunnen nog niet zoveel conclusies trekken uit de laatste verkiezing. In ieder geval beweegt er toch meer dan wat je vooraf had durven hopen denk ik, niet? (En ja het kan zijn dat het uiteindelijk een storm in een glas water wordt maar dat moeten we afwachten)

- Ok de pers, maar een bewustzijn dat groeit onder de mensen hou je niet zomaar tegen. En als na 6 maand de wil van het volk (cfr peilingen) niet gewijzigd is, kun je wel stellen dat jan met de pet niet bereid is de media zomaar te volgen/geloven. Overigens zit Verhofstadt en de pers nu in een uiterst moeilijke situatie want als Guy niet slaagt zijn ze nu bijna verplicht om hem net als Leterme "af te maken"...
sjarel is offline  
Oud 11 december 2007, 16:02   #85
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ok, na Reynders een nieuwe waal dan eh : hoeveel is de stand vlamingen-walen ondertussen?
5 (Leterme,Dehaene,Van Rompuy,Leterme,Verhofstadt) - 1 (Reynders) ?

Als de stand in evenwicht is, kunnen we rustig besluiten dat het om zeep is... Ondertussen denk ik dat dan bij een heel veel vlamingen het gevoel van "een staatshervorming moet" gaat evolueren naar (met tussenstation "een confederale staat") "mja, dan maar zonder eh"
En Reynders kwam eerst aan zet om zijn ereronde te kunnen rijden als voorzitter-minister van de grootste partij van franstalig Belgique. Met 23 zetels zitten ze echter nog opvallend onder de 30 zetels van het Vlaams Belang. Moest hij die informatieronde objectief hebben geïnterpreteerd, dan was het misschien niet aangewezen om oranje-blauw als enige mogelijkheid naar voor te schuiven. In zijn gestendig gekonkelfoes met de koning kan een dubbele agenda gezien worden om Leterme en het Vlaams Kartel in de vernieling te rijden en uiteindelijk zelf als uitgesproken regeringsleider uit het debacle te komen. Milquet, de RTBF, de Franstalige en Vlaamse bevriende paarse media konden daarbij in zijn kaart handelen.

Het is toch merkwaardig dat de koning (soms na openlijk overleg met Reynders) in tegenstelling met de verwachtingen van objectieve commentatoren en politicologen nooit een Franstalige in de vuurlijn stuurde...
Pol is offline  
Oud 11 december 2007, 21:55   #86
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Was ook mijn eerste gedacht!
Bij uw eerste gedachte blijven.
Garry is offline  
Oud 11 december 2007, 22:03   #87
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De Waalse politieke leiders vallen vechtend over elkaar heen.
En u weet hoe het hanen vergaat als ze vechten.
Dat is goed mogelijk maar ik zou het al heel knap vinden moesten onze Leeuwen over één honderdste karakter en lef beschikken als dat die hanen hebben. Dat zijn hier geen Leeuwen, dat zijn zelfs geen schootpoesjes.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 december 2007 om 22:04.
Garry is offline  
Oud 11 december 2007, 22:13   #88
Sante
Partijlid

Standaard

Wat me zorgen maakt is dat de waalse partijhoofden over mekaar vallen omwille van de postjes. Dat kan geregeld worden. De vlaamse partijen hebben principiële bezwaren tegen elkaar. Ik vermoed dat het franse blok een heel stuk hechter is dan de media laat uitschijnen.

----------------------------------------------------------------------
Democracy is the name we give the people whenever we need them.

(Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet)
Sante is offline  
Oud 11 december 2007, 22:17   #89
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante Bekijk bericht
Wat me zorgen maakt is dat de waalse partijhoofden over mekaar vallen omwille van de postjes. Dat kan geregeld worden. De vlaamse partijen hebben principiële bezwaren tegen elkaar. Ik vermoed dat het franse blok een heel stuk hechter is dan de media laat uitschijnen.
Zonder twijfel vormen die een blok tegen een verdeeld Vlaanderen. Daarom blijft dat spelletje alsmaar duren, er zijn Vlaamse politiekers hier die er een levenstaak van hebben gemaakt om dat zo te houden.

Mensen zoals Verhofstad en De Gught, en de lijst is nog vele langer.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 12 december 2007, 00:39   #90
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder twijfel vormen die een blok tegen een verdeeld Vlaanderen. Daarom blijft dat spelletje alsmaar duren, er zijn Vlaamse politiekers hier die er een levenstaak van hebben gemaakt om dat zo te houden.

Zouden toch ook zo graag zoals koninklijke slippendrager Decroo aan een adelijk titeltje geraken. Meer is dat niet. Dacht je nu echt dat die kwiete ook maar een moer om Wallonië of om België geven. Buiten dat 6 regeringen meer postjes bieden om in te vullen dan slechts 1 en de hoop op ooit een titeltje te verwerven kan België ook voor hen barsten. Al de rest is maar schoon en schijn, en die van Laken, die de zoon is van de marionet van Hitler, haalt daar dik zijn profijt uit.
Garry is offline  
Oud 12 december 2007, 00:41   #91
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zouden toch ook zo graag zoals koninklijke slippendrager Decroo aan een adelijk titeltje geraken. Meer is dat niet. Dacht je nu echt dat die kwiete ook maar een moer om Wallonië of om België geven. Buiten dat 6 regeringen meer postjes bieden om in te vullen dan slechts 1 en de hoop op ooit een titeltje te verwerven kan België ook voor hen barsten, wees daar maar zeker van. Al de rest is maar schoon en schijn, en die van Laken, die de zoon is van de marionet van Hitler, haalt daar dik zijn profijt uit.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be