Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Zal Reynders op deze manier de gemeenschappen met elkaar verzoenen?
ja 2 5,13%
neen 37 94,87%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 december 2007, 12:13   #81
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Op papier lijkt VL zonder BXL en (deel van) de Rand simpel hé; maar in de praktijk....
Leg uit... waarom is dat in realiteit niet simpel?

En leg mij ook eens uit waarom vlaanderen als het zelf zijn onafhankelijkheid zou uitroepen de rand zou afstaan? Dat ontgaat mij compleet. Dat er bij een onderhandelde splitsing snoodaards zijn die die discussie op tafel durven leggen kan ik nog begrijpen...
sjarel is offline  
Oud 12 december 2007, 12:18   #82
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
VB is de enige partij die zo dom zal zijn om de stekker uit te trekken en als ze dat doen... is het omdat ze de meerderheid hebben; dus wie is er dan aan de macht?

Maar zelfs zij willen alleen met woorden dat België Barst want eenmaal BE kapot is het lang niet zeker dat ze nog veel stemmen zullen halen.
De resultaten van de SVP bij de laatste verkiezingen in Zwitserland gezien?
Zwartengeel is offline  
Oud 12 december 2007, 12:19   #83
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
VB is de enige partij die zo dom zal zijn om de stekker uit te trekken en als ze dat doen... is het omdat ze de meerderheid hebben; dus wie is er dan aan de macht?

Maar zelfs zij willen alleen met woorden dat België Barst want eenmaal BE kapot is het lang niet zeker dat ze nog veel stemmen zullen halen.
VB zal idd waarschijnlijk de enige partij zijn die zomaar eenzijdig de stekker uit zal trekken maar als het VB in 2009 pakweg 35% van de stemmen haalt, kan ik hopen dat de andere partijen het echt wel begrepen gaan hebben. En als er helemaal geen staatshervorming komt en LDD blijft tegelijk warm en koud blazen is dat misschien nog niet eens zo'n onrealistisch cijfer.
Als de zichzelf democratisch verklarende partijen dan nog niet reageren en een confederatie (of iets wat heel dicht in de buurt komt) oprichten, weet ik het ook niet meer...
sjarel is offline  
Oud 12 december 2007, 12:20   #84
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar lees je dat nu weer?
In zijn pamflet, waarrond deze ganse topic draait. Misschien moet u het ook eens lezen.
fox is offline  
Oud 12 december 2007, 12:21   #85
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem je dat een eilandje?

Het is wel de grootste stad van BE en een wereld op zich.

En aangezien Europa bestaat zullen er geen douaneposten en wegversperringen kunnen komen.
dus? wat is het probleem? goederen en mensen zullen vrijelijk kunnen circuleren en als "corridor" kunnen ze braafjes gebruik maken - net zoals iedereen - van de E19. En er hoeven geen randgemeenten afgestaan te worden voor de simpele reden dat de frantaligen in de rand géén historische minderheid is. Nog een idee; waarom wordt, in geval van vlaamse soevereniteit, Brussel niet bestuurd volgens een bi-nationaal statuut? zoals andorra?
korvo is offline  
Oud 12 december 2007, 12:22   #86
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Noem je dat een eilandje?

Het is wel de grootste stad van BE en een wereld op zich.

En aangezien Europa bestaat zullen er geen douaneposten en wegversperringen kunnen komen.
Ik benieuwd hoelang ze nog groot gaat zijn na een splitsing...

Ik had het overigens ook helemaal niet over wegversperringen hoor. Wel o.a. over centen.
sjarel is offline  
Oud 12 december 2007, 12:38   #87
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op papier lijkt VL zonder BXL en (deel van) de Rand simpel hé; maar in de praktijk....
Inderdaad, in de praktijk is het niet echt simpel voor de Brusselaars; ik ben wel eens benieuwd hoe lang Brussel het zal uithouden zonder Vlaanderen.
stropdrager is offline  
Oud 12 december 2007, 12:40   #88
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Inderdaad, in de praktijk is het niet echt simpel voor de Brusselaars; ik ben wel eens benieuwd hoe lang Brussel het zal uithouden zonder Vlaanderen.
Ze zullen in elk geval een zeer streng vreemdelingenbeleid moeten voeren. Indien ze daar in slagen, zie ik ze op termijn een zeer rijke stadstaat worden.
fox is offline  
Oud 12 december 2007, 12:41   #89
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Leg uit... waarom is dat in realiteit niet simpel?

En leg mij ook eens uit waarom vlaanderen als het zelf zijn onafhankelijkheid zou uitroepen de rand zou afstaan? Dat ontgaat mij compleet. Dat er bij een onderhandelde splitsing snoodaards zijn die die discussie op tafel durven leggen kan ik nog begrijpen...
Straatrue zit gewoon uit zijn duim te zuigen.
stropdrager is offline  
Oud 12 december 2007, 12:42   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien is dat hun verborgen agenda: de VL zo op de zenuwen werken dat ze toch VB kiezen.
VB trekt de stekker uit en VL wordt onafhankelijk zonder Brussel en (deel van) de Rand en met VB als grootste partij (samen met JMDD).

ze zullen zich in WalloBrux een bult lachen.
natuurlijk is dat hun verborgen agenda, dat ziet het kleinste kind. ze kennen alleen het jaknikkende Vlaanderen uit de jaren zeventig nog en zien niet in dat een scheiding op de huidige Belgische (gewest)grenzen zal vormkrijgen.

het is ondertussen echter 2007 in Vlaanderen, wij heben de Eyskensen, Martensen Dehaenes en zelfs VanRompuys naar huis gestuurd, er is geen WalloBrux, en er zullen geen Vlaamse gemeenten meer geofferd worden

geen corridor dus.
Anna List is offline  
Oud 12 december 2007, 12:50   #91
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De laatste weken is er in de media een ontzettende campagne aan de gang om Reynders voor te stellen als de meest gematigde Franstalige, de redder des vaderlands die de twee gemeenschappen weer met elkaar zal verzoenen.

Deze régimepropaganda staat echter haaks op de werkelijheid. De propagande die Reynders in de Vlaamse gemeentes van Halle-Vilvoorde durft te verspreiden toont ons een hele andere werkelijheid aan.

Mocht een Vlaamse partijvoorzitter zoiets durven schrijven, Wallonië zou in rep en roer staan. In Vlaanderen kraait hier echter geen haan naar...
Dit is ronduit schandalig ... en dat wil 1e minister worden ....
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 12 december 2007, 13:03   #92
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om de een of andere reden denk ik vaak dat de franstalige politici veel meer bezig zijn met het voorbereiden van de boedelscheiding dan de vlamingen. Ik bedoel niet dat zij vragende partij zijn, maar ik heb het idee dat ze alleen belgie willen behouden zolang er transfers zijn. M.a.w. de waalse politici werken met een dubbele agenda, en wat de huidige belgische agenda betreft slagen ze er bovendien constant in om de vlamingen het (vuile) werk te laten doen. Nu er postjes verdeeld moeten worden is Reynders daar ineens. Ik ben helemaal geen voorstander van een interim-regering maar als die er komt is het de verdienste (...) van Verhofstadt en mag (moet) die ook premier worden vind ik.

Een paar gedachten op een rijtje :

Hun visie op een splitsing is volgens mij ook niet vlaanderen-wallonie maar vlaanderen scheurt zich af van belgie en het restant belgie is dan wallonie+brussel. Belangrijk hierbij is dat tegen dat het zover is rode voor de corridor kan zorgen.

Een aantal weken terug spraken ze van een initiatief (Di Rupo als ik me niet vergis) om te banden tussen brussel en wallonie te versterken

Reynders wil "premier van wallonie" worden.

De constante vraag om de rand van Brussel uit te breiden door MR en FDF

Ongetwijfeld zijn er onder jullie die deze gedachten met echte argumenten kunnen onderschrijven of weerleggen... Mijn gevoel is gewoon dat Verhofstadt erin aan het slagen is om de vlaming weer in het zak te zetten. Als er al een interim-regering komt hoop ik maar dat er een harde deadline komt, maar dan nog...

Hoe is het met de weerbaarheid van de Vlamingen gesteld ondertussen?
Manifestaties allom, protestbrieven naar kranten, radio, tv?
Af en toe merk je wel een zuchtje, maar eigenlijk zou het moeten stormen.

Als Vlaanderen voor de zoveelste maal bedrogen wordt, dan is dat waarschijnlijk omdat de Vlamingen, het laten gebeuren.
In de petitie (zie signatuur) hebben ondertussen iets meer dan 7000 Vlamingen getekend, niet slecht maar ik had toch op veel meer gehoopt.
Als de bij mijn weten hevigste reactie (de verkiezingen buiten beschouwing gelaten) tot nu, maar dit resultaat oplevert, mag je als Vlaming in feite niet schrikken als je voortdurend bedrogen wordt.
Besluit: Vlaming leer ermee leven of wordt assertiever.
Oud 12 december 2007, 13:19   #93
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht

Als Vlaanderen voor de zoveelste maal bedrogen wordt, dan is dat waarschijnlijk omdat de Vlamingen, het laten gebeuren.
In de petitie (zie signatuur) hebben ondertussen iets meer dan 7000 Vlamingen getekend, niet slecht maar ik had toch op veel meer gehoopt.
Als de bij mijn weten hevigste reactie (de verkiezingen buiten beschouwing gelaten) tot nu, maar dit resultaat oplevert, mag je als Vlaming in feite niet schrikken als je voortdurend bedrogen wordt.
Hier zijn ze al ruim over de vooropgestelde 100.000

http://www.reddesolidariteit.be/
straatrue is offline  
Oud 12 december 2007, 13:48   #94
born2bewild
Banneling

Standaard

Dat broekventje van een reynders ziet zijn ultieme droom (2 maand premier) nu in rook opgaan. HiJ wordt gepoeppt door elio en madame non.

DEvld wil liever geen verhofstadt leugenaar meer, en leterme / cdnva wil liever verhofstadt premier en de financien weg van didier

misschienkan didier staatssecretaris van duurzame onwikkelingen en van de grotten van han worden

MMmwoehaahahaha

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 december 2007 om 13:55.
born2bewild is offline  
Oud 12 december 2007, 14:04   #95
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De laatste weken is er in de media een ontzettende campagne aan de gang om Reynders voor te stellen als de meest gematigde Franstalige, de redder des vaderlands die de twee gemeenschappen weer met elkaar zal verzoenen.

Deze régimepropaganda staat echter haaks op de werkelijheid. De propagande die Reynders in de Vlaamse gemeentes van Halle-Vilvoorde durft te verspreiden toont ons een hele andere werkelijheid aan.

Mocht een Vlaamse partijvoorzitter zoiets durven schrijven, Wallonië zou in rep en roer staan. In Vlaanderen kraait hier echter geen haan naar...
Wie of wat is dat eigenlijk? Dat is precies nen kortharige shihtzu op hoge poten. Zit die ook al in de Vlaamse regering?

Laatst gewijzigd door Garry : 12 december 2007 om 14:06.
Garry is offline  
Oud 12 december 2007, 14:15   #96
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht

Een aantal elementen hebben daarmee te maken denk ik :

- de standvastigheid van het kartel zorgt (zorgde? -> als Dewever en Vandeurzen meegaan in het interim-regering verhaal lijkt mij dat verleden tijd beter gepast is, maar ik denk/hoop dat ze hopen dat de franstaligen zelf dit idee om zeep helpen met hun geruzie) ervoor dat er nog geen grote nood is aan zo'n actie.

- veel acties/reacties gaan snel over in separatistische eisen en dat is (nog) niet wat de grote groep wil. Die wil gewoon hervormingen.

- de media doet er alles aan om dergelijke acties te boycotten (ik was echt gedegouteerd daarstraks als op het nieuws een journalist uitleg hoorde geven over red-de-solidariteit : die mens hoort neutraal te zijn) : ofwel worden die doodgezwegen ofwel gemarginaliseerd als zijnde separatistisch/racistisch/...
sjarel is offline  
Oud 12 december 2007, 14:58   #97
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Dat broekventje van een reynders ziet zijn ultieme droom (2 maand premier) nu in rook opgaan. HiJ wordt gepoeppt door elio en madame non.

DEvld wil liever geen verhofstadt leugenaar meer, en leterme / cdnva wil liever verhofstadt premier en de financien weg van didier

misschienkan didier staatssecretaris van duurzame onwikkelingen en van de grotten van han worden

MMmwoehaahahaha
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 12 december 2007, 16:00   #98
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een aantal elementen hebben daarmee te maken denk ik :

- de standvastigheid van het kartel zorgt (zorgde? -> als Dewever en Vandeurzen meegaan in het interim-regering verhaal lijkt mij dat verleden tijd beter gepast is, maar ik denk/hoop dat ze hopen dat de franstaligen zelf dit idee om zeep helpen met hun geruzie) ervoor dat er nog geen grote nood is aan zo'n actie.

- veel acties/reacties gaan snel over in separatistische eisen en dat is (nog) niet wat de grote groep wil. Die wil gewoon hervormingen.

- de media doet er alles aan om dergelijke acties te boycotten (ik was echt gedegouteerd daarstraks als op het nieuws een journalist uitleg hoorde geven over red-de-solidariteit : die mens hoort neutraal te zijn) : ofwel worden die doodgezwegen ofwel gemarginaliseerd als zijnde separatistisch/racistisch/...
Ik heb ook de indruk dat de media eerder pro Belgisch uit de hoek komen en bijwijlen een vuil spelletje spelen om al wat er aan pro Vlaamse gevoelens leeft belachelijk te maken of de kop in te drukken.
In de petitie van niettoegeven wordt niet eens voor seperatisme gepleit.
Enkel een vasthouden aan de gekende Vlaamse resoluties (trouwens onderschreven door alle Vlaamse partijen) is hier de basis.
Maar blijkbaar is zelfs deze zeer beperkte ambitie iets waar maar zeer lauw op gereageerd wordt, dus over meer actieve betrokkenheid moeten we ons waarschijnlijk weinig illusies maken.
Dat we al de tijd hebben om in actie te komen lijkt me allerminst het geval te zijn.
Politici allerhande zijn momenteel bezig om te proberen een nationaal gerecht klaar te stoven.
Het lijkt me beter als ze op voorhand weten met welke ingrediënten ze mogen werken en waar ze moeten afblijven.
Nu riskeren we op een bepaalde dag geconfronteerd te worden met een schotel die misschien behoorlijk zal stinken.
Maar ja de geschiedenis heeft geleerd dat de Vlamingen zich in feite alles door de strot laat rammen, dus waarom niet nog eens, zullen vele politici zich waarschijnlijk afvragen.
Wakker worden Vlamingen !!!

Laatst gewijzigd door satiper : 12 december 2007 om 16:02.
satiper is offline  
Oud 12 december 2007, 17:24   #99
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet want dreigen met scheiding is onzin want dan BR kwijt.
So what?

Wij (Vlaanderen noch Wallonië) kunnen of mogen de toekomst van Brussel niet bepalen. Brussel is een zelfstandig gewest (of we dat nu leuk vinden of niet): hun toekomst ligt in hun eigen handen.

We kunnen echter niet de toekomst van 6 miljoen Vlamingen laten afhangen van de koppige mentaliteit van 1 miljoen Brusselaars.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 12 december 2007 om 17:25.
lomeanor is offline  
Oud 12 december 2007, 17:25   #100
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar lees je dat nu weer?
Het staat alleen maar letterlijk in zijn pamflet

Hij wil zorgen voor "une Belgique Francophone"
lomeanor is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be