![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Zal Reynders op deze manier de gemeenschappen met elkaar verzoenen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,13% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
37 | 94,87% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En leg mij ook eens uit waarom vlaanderen als het zelf zijn onafhankelijkheid zou uitroepen de rand zou afstaan? Dat ontgaat mij compleet. Dat er bij een onderhandelde splitsing snoodaards zijn die die discussie op tafel durven leggen kan ik nog begrijpen... |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de zichzelf democratisch verklarende partijen dan nog niet reageren en een confederatie (of iets wat heel dicht in de buurt komt) oprichten, weet ik het ook niet meer... |
|
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Gouverneur
|
![]() dus? wat is het probleem? goederen en mensen zullen vrijelijk kunnen circuleren en als "corridor" kunnen ze braafjes gebruik maken - net zoals iedereen - van de E19. En er hoeven geen randgemeenten afgestaan te worden voor de simpele reden dat de frantaligen in de rand géén historische minderheid is. Nog een idee; waarom wordt, in geval van vlaamse soevereniteit, Brussel niet bestuurd volgens een bi-nationaal statuut? zoals andorra?
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik had het overigens ook helemaal niet over wegversperringen hoor. Wel o.a. over centen. |
|
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zullen in elk geval een zeer streng vreemdelingenbeleid moeten voeren. Indien ze daar in slagen, zie ik ze op termijn een zeer rijke stadstaat worden.
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is ondertussen echter 2007 in Vlaanderen, wij heben de Eyskensen, Martensen Dehaenes en zelfs VanRompuys naar huis gestuurd, er is geen WalloBrux, en er zullen geen Vlaamse gemeenten meer geofferd worden geen corridor dus. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe is het met de weerbaarheid van de Vlamingen gesteld ondertussen? Manifestaties allom, protestbrieven naar kranten, radio, tv? Af en toe merk je wel een zuchtje, maar eigenlijk zou het moeten stormen. Als Vlaanderen voor de zoveelste maal bedrogen wordt, dan is dat waarschijnlijk omdat de Vlamingen, het laten gebeuren. In de petitie (zie signatuur) hebben ondertussen iets meer dan 7000 Vlamingen getekend, niet slecht maar ik had toch op veel meer gehoopt. Als de bij mijn weten hevigste reactie (de verkiezingen buiten beschouwing gelaten) tot nu, maar dit resultaat oplevert, mag je als Vlaming in feite niet schrikken als je voortdurend bedrogen wordt. Besluit: Vlaming leer ermee leven of wordt assertiever.
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.reddesolidariteit.be/ |
|
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Dat broekventje van een reynders ziet zijn ultieme droom (2 maand premier) nu in rook opgaan. HiJ wordt gepoeppt door elio en madame non.
DEvld wil liever geen verhofstadt leugenaar meer, en leterme / cdnva wil liever verhofstadt premier en de financien weg van didier misschienkan didier staatssecretaris van duurzame onwikkelingen en van de grotten van han worden MMmwoehaahahaha Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 december 2007 om 13:55. |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 12 december 2007 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- de standvastigheid van het kartel zorgt (zorgde? -> als Dewever en Vandeurzen meegaan in het interim-regering verhaal lijkt mij dat verleden tijd beter gepast is, maar ik denk/hoop dat ze hopen dat de franstaligen zelf dit idee om zeep helpen met hun geruzie) ervoor dat er nog geen grote nood is aan zo'n actie. - veel acties/reacties gaan snel over in separatistische eisen en dat is (nog) niet wat de grote groep wil. Die wil gewoon hervormingen. - de media doet er alles aan om dergelijke acties te boycotten (ik was echt gedegouteerd daarstraks als op het nieuws een journalist uitleg hoorde geven over red-de-solidariteit : die mens hoort neutraal te zijn) : ofwel worden die doodgezwegen ofwel gemarginaliseerd als zijnde separatistisch/racistisch/... |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() In de petitie van niettoegeven wordt niet eens voor seperatisme gepleit. Enkel een vasthouden aan de gekende Vlaamse resoluties (trouwens onderschreven door alle Vlaamse partijen) is hier de basis. Maar blijkbaar is zelfs deze zeer beperkte ambitie iets waar maar zeer lauw op gereageerd wordt, dus over meer actieve betrokkenheid moeten we ons waarschijnlijk weinig illusies maken ![]() Dat we al de tijd hebben om in actie te komen lijkt me allerminst het geval te zijn. Politici allerhande zijn momenteel bezig om te proberen een nationaal gerecht klaar te stoven. Het lijkt me beter als ze op voorhand weten met welke ingrediënten ze mogen werken en waar ze moeten afblijven. Nu riskeren we op een bepaalde dag geconfronteerd te worden met een schotel die misschien behoorlijk zal stinken. Maar ja de geschiedenis heeft geleerd dat de Vlamingen zich in feite alles door de strot laat rammen, dus waarom niet nog eens, zullen vele politici zich waarschijnlijk afvragen. Wakker worden Vlamingen !!!
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 12 december 2007 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij (Vlaanderen noch Wallonië) kunnen of mogen de toekomst van Brussel niet bepalen. Brussel is een zelfstandig gewest (of we dat nu leuk vinden of niet): hun toekomst ligt in hun eigen handen. We kunnen echter niet de toekomst van 6 miljoen Vlamingen laten afhangen van de koppige mentaliteit van 1 miljoen Brusselaars. Laatst gewijzigd door lomeanor : 12 december 2007 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |