![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#981 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij willen het breken, wij willen omelet. Dat wij democratisch in de meerderheid zijn ... alleen maar dat zeggen maakt mij tot een vuile extremist ... Grootste probleem blijft: de francofonen hebben geen geld om de gas terug te laten aansluiten, na hun wanbetalingen ... maar toch maar blijven bij hun gedacht: geen omelet, wel 'un oeuf coq'.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#982 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is immers zelfbeschikkingsrecht der volkeren, en niet der steden. geen corridor = Brussel Vlaams (ook al blijft het een tweetalige stad). Laatst gewijzigd door Anna List : 11 augustus 2010 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
#983 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus vraag ik hem op basis van wat Vlaanderen haar grenzen zal bepalen als het niet volgens de Belgische wetgeving zou zijn. En om het nietes welles spelleke te vermijden, citaat van Xenophon: "Als Belgie barst is er geen Belgische wetgeving meer die telt en geen speciaal statuut meer voor Brussel, al wat overblijft is een stad in vlaanderen. Wat begrijp je daar nu niet van?" http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=905 btw: taalgrens als staatsgrens gebruiken is toch vrij "gevaarlijk" hoor, want die is niet waterdicht (i.t.t. de grenzen van de Gewesten). Brussel, faciliteitengemeenten, ge weet wel.
![]() |
#984 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 augustus 2010 om 10:05. |
||
![]() |
![]() |
#985 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in die zien : de Belgische grondwet is niet langer van toepassing eens de beslissing genomen is het land te splitsen, maar men zal wel nog vertrekken van de bestaande grondwettelijk vastgelegde taalgrens om het land in twee te delen uiteraard. en dan is Brussel wat het is : geen volwaardig gewest (want zonder gemeenschap/gemeenschapsbevoegdheden) en dus een (tweetalige) stad in Vlaanderen (want geen corridor) ... en net zo min als aan andere vlaamse steden iets gevraagd wordt, zal er aan brussel iets gevraagd worden. ook de internationale gemeenschap zal vertrekken van die bestaande wettelijke toestand. vlaanderen zal wsl wel verplicht worden die anderstaligen in brussel als minderheid te erkennen, wat uiteraard geen probleem zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
#987 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik dacht het niet dus. maar als je erover wil bijlezen, zou je hier kunnen starten. http://nl.wikipedia.org/wiki/Zelfbeschikkingsrecht |
|
![]() |
![]() |
#988 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga er toch niet zomaar van uit dat omwille van die reden Brussel automatisch aan Vlaanderen 'toekomt'. Brussel heeft immers ook nog altijd een autonoom parlement waar Vlaanderen op geen enkele wijze voogdij over heeft. Waar gaat het meeste doorwegen, denk je? |
|
![]() |
![]() |
#989 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse federale staat ?? Wat een grap. De enige bestaande Federale Staat, is de Belgische, waarvan het Vlaams Gewest deel uitmaakt. En dat "Vlaamse volk van u", is een al even artificiële constructie als het Belgische volk.
#990 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#991 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#993 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geef mij dan maar de cijfers van VUB. Ik zou zelfs niet weten waarom die onbetrouwbaar zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
#994 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dus het feit dat Brussel een 'parlement' heeft gaat niet de doorslag geven, wel de taalgrens die sinds 1963 (nb op vraag van de franstaligen) in de grondwet vastgelegd werd. Laatst gewijzigd door Anna List : 11 augustus 2010 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
#995 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb echt de indruk dat jij met oogkleppen rondloopt en dat alles wat in Vlaanderen gebeurt, al maken ze er een knoeiboel van, opperbest is. Van objectiviteit gesproken. |
|
![]() |
![]() |
#996 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die koers zegt niks natuurlijk ... die staat met dezelfde redenering nu zelfs op +500% |
|
![]() |
![]() |
#997 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#998 | |
|
![]() Citaat:
Een gemeenschappelijke geschiedenis? J adan wel, Maar dan riskeert Vlaandern dat ze Limburg (Land van Loon) verliezen. Je ziet voor elke rechtvaardiging zijn er tegenargumenten. Een straatje zonder einde. En dat kunnen we missen als kiespijn. Want dat brengt niks bij voor de welvaart van de bevolking. Enkel voor de inkomsten van de politici en hun partijen en belangengroepen. |
|
![]() |
![]() |
#999 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de taalgrens ligt vast in de belgische grondwet. taalgrens wordt staatsgrens. that's it folks ! |
|
![]() |
![]() |
#1000 |
|
![]() De taalgrens ligt even vast als de Belgische staatsgrens. Geen enkele grens ligt vast. In mijn jeugd moest ik nog alle winkeltassen openen aan de grens voor douanecontrole als ik ging winkelen in de nabijgelegen stad. En nu rijd ik tegen 120 km/u die grens over. Zo vast liggen grenzen.
|
![]() |