Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 09:18   #981
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij hebt makkelijk praten met je hollandse nationaliteit. Denkt ge dat werk vinden met een hoofddoek voor een moslima zo makkelijk is ofzo?
Vanaf nu zal het vele malen moeilijker worden voor de allochtoonse gesluierde om werk te vinden. Als het hoogste managementsniveau van een internationaal bedrijf al uitleg moet komen verschaffen over het niet verlengen van een interimcontract, omdat de betreffende persoon hoofddoekendraagster is... Nou moe!!

Voor de niet-gesluierde Moslima zal het tevens moeilijker worden. Ze kan zich immers blijkbaar komen aanbieden als niet-gesluierde maar plots van gedacht veranderen (ter provocatie?) en wel met een sluier komen aanzetten.

Citaat:
En ja, de werkgever heeft zich niet te bemoeien met iemands kledingsstijl. En al helemaal niet wat het keppeltje, hoofddoek en kruisje betreft.

Stiekem vind ik het wel knap hoe de joden dit soort shit aanpakken. Die bannen de autochtonen en openen hun eigen zaken.
Jij staat ten dienste van die werkgever, je bent afhankelijk van hem voor je inkomen. Bijgevolg zullen er je regels worden opgelegd. Je bent daar namelijk niet voor je eigen plezier of de streling van je eigen al dan niet narcistische ego.

In België (het westen) hebben we een spreekwoord, dat de Arabische gemeenschap zich dringend eens hoort eigen te maken, het gaat als volgt:
bijt niet in de hand die u voedt!

Dus, schop niet tegen de schenen van de autochtonen, want zij zorgen voor het voedsel en de huizen van uw Moslimbroeders via het sociale zekerheidssysteem, schop ook niet tegen de overheid, want deze kunnen dit systeem aanpassen (en het zou heel jammer zijn moest ons geweldig en goed uitgewerkt zorgsysteem verloren gaan omdat mensen uit andere landen �* volonté naar hier komen om het uit te melken), en schop ook niet tegen de schenen van je baas ...
Het werkethos en het plichtsbewustzijn... het zijn enkele van de waarden die het katholicisme ons heeft meegegeven.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 maart 2011 om 09:27.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 09:24   #982
Groentje-18

Standaard

Samen met iemand anders zie ik, vind ik het een goed idee om sluiers aan restrictiviteit te onderwerpen. De Islam moet immers nog leren dat de vrijheid waarvan hier sprake niet absoluut is, maar gebonden aan regels. Er is nl. een reden dat het vernoemen van 'vrijheid' als basiswaarde gezorgd heeft voor een explosie aan andere wetten.

Ik stel dan ook voor: de sluier mag gedragen worden, enkel in bepaalde omstandigheden die hogergenoemd worden, de sluier mag daarbij enkel bepaalde afmetingen hebben, er moet minimum een deel van het haar zichtbaar zijn om te kijken of er wel aan hygiënevereisten wordt voldaan (haar regelmatig wassen tegen luizen! Op bepaalde concentratieplaatsen weet men er alles van ...), de sluier mag enkel een bepaalde kleur hebben en mag maar op één manier geknoopt worden.
Dit heeft als voordeel dat er nadien geen discussies kunnen ontstaan over fashion of Moslim-zijn.

Voor katholieke en andere westerse symbolen gelden deze beperkingen uiteraard niet, daar zij eigen zijn aan de culturele en religieuze achtergrond van het (al dan niet door de ouders) gekozen land en intrinsiek deel uitmaken van de samenleving waarvan mensen met andere religieuze achtergronden bewust gekozen hebben om er deel van uit te maken. Dit geldt zeker zolang de landsgrenzen open staan in de remigratie richting, want op dat moment word je niet nillens willens met deze symbolen geconfronteerd en is de oplossing simpel.

De Islam moet begrjipen dat het nu eenmaal kiezen of delen is.
Ik zou ook graag onder de Afrikaanse zon wonen, maar ik zie me nog niet naar daar gaan en op tafel gaan kloppen tot men daar het sociale zekerheidssysteem heeft geïnstalleerd dat ik wens, dat men zijn niveau van gezondheidszorg verhoogt tot op het niveau dat ik wens en dat er geen Afrikaanse symbolen in mijn vizier komen ... dat men de stammen opdoekt en er anaf nu stopt met naaktloperij want ik voel me daardoor gebruskeerd.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 maart 2011 om 09:26.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 09:24   #983
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Vanaf nu zal het vele malen moeilijker worden voor de allochtoonse gesluierde om werk te vinden. Als het hoogste managementsniveau van een internationaal bedrijf al uitleg moet komen verschaffen over het niet verlengen van een interimcontract, omdat de betreffende persoon hoofddoekendraagster is... Nou moe!!

Voor de niet-gesluierde Moslima zal het tevens moeilijker worden. Ze kan zich immers blijkbaar komen aanbieden als niet-gesluierde maar plots van gedacht veranderen (ter provocatie?) en wel met een sluier komen aanzetten.

Jij staat ten dienste van die werkgever, je bent afhankelijk van hem voor je inkomen. Bijgevolg zullen er je regels worden opgelegd. Je bent daar namelijk niet voor je eigen plezier of de streling van je eigen al dan niet narcistische ego.

In België (het westen) hebben we een spreekwoord, dat de Arabische gemeenschap zich dringend eens hoort eigen te maken, het gaat als volgt:
bijt niet in de hand die uw voet!

Dus, schop niet tegen de schenen van de autochtonen, want zij zorgen voor het voedsel en de huizen van uw Moslimbroeders via het sociale zekerheidssysteem, schop ook niet tegen de overheid, want deze kunnen dit systeem aanpassen (en het zou heel jammer zijn moest ons geweldig en goed uitgewerkt zorgsysteem verloren gaan omdat mensen uit andere landen �* volonté naar hier komen om het uit te melken), en schop ook niet tegen de schenen van je baas ...
Het werkethos en het plichtsbewustzijn... het zijn enkele van de waarden die het katholicisme ons heeft meegegeven.
Groentje?
Het hoogste managementsniveau van een internationaal bedrijf heeft gelogen....
Lees haar verhaal in de media.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 09:25   #984
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Groentje?
Het hoogste managementsniveau van een internationaal bedrijf heeft gelogen....
Lees haar verhaal in de media.
in de ogen van sommigen hier zijn het altijd en overal de moslims die liegen en bedriegen, dat weet je toch?
Oud 10 maart 2011, 09:26   #985
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
bijt niet in de hand die uw voet!
'die u voedt'
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 09:27   #986
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Kunnen we hier wel spreken van een fout? Heeft een onderneming niet het recht om kledingvoorschriften te hanteren?
Dat recht hebben ze.
Hema heeft in haar assortiment van arbeids-kledij euh..... hoofddoeken.
En zo'n hoofddoek werd speciaal voor haar overgebracht vanuit Nederland.
Oud 10 maart 2011, 09:27   #987
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
'die u voedt'
Euh... bijt niet in de hand die uw voet ... is!!!

Excuses. Ochtend na veel te lange nacht. Rechtgezet.
Oud 10 maart 2011, 09:29   #988
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in de ogen van sommigen hier zijn het altijd en overal de moslims die liegen en bedriegen, dat weet je toch?
Ik weet en je sais
Oud 10 maart 2011, 09:33   #989
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een hoofddoekenverbod op het werk is GEEN discriminatie. Het weigeren van allochtonen is dat wel. Hier gaat het dus niet over discriminatie dus is het niet nodig om dingen die wel discriminatie erbij te gaan sleuren. Dat weet u maar al te goed. Het verbod op een hoofddoek geldt voor IEDEREEN.
Wat het onderwerp van dit topic betreft:

meer moet daar niet over gezegd worden!!!
Dat bewijst dit voorval des te meer, daar de vrouw volgens velen in hart en nieren Vlaams en blank is.
(Als dit waar is, toont het aan onder wat voor een Islamitische druk de autochtone Genkenaars moeten leven, en wat die met hen doet. )

Btw, als je bedrijven gaat vragen niet toe te geven aan de verzuchtingen van hun (multicultureel) cliënteel ... kan je evengoed morgen alle bedrijven sluiten.
Oud 10 maart 2011, 09:35   #990
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ik ken anders genoeg VB-stemmers met één of meerdere universitaire diploma's.
En die met mooie auto's rondtoeren en in leuke optrekjes wonen
Oud 10 maart 2011, 09:36   #991
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat recht hebben ze.
Hema heeft in haar assortiment van arbeids-kledij euh..... hoofddoeken.
En zo'n hoofddoek werd speciaal voor haar overgebracht vanuit Nederland.
Blijkbaar enkel in Nederland.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 09:37   #992
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Er was en is bij HEMA geen hoofddoekenverbod.
Zeker niet in Nederland.

Voor mijn part hoeft het er ook niet te komen. Ik zie geen reden om absurde regeltjes te maken voor voorvallen die we als extremistisch mogen beschouwen. Van zodra moet er nog in het reglement staan dat je niet mag werken met een bommengordel of met een t-shirt waarop 'I hate belgians' staat.

Hema heeft gewoon geluisterd naar zijn klanten. Dat verklaart dan ook mede het succes van het bedrijf.
Zelfs de collega's bleken zich ook te storen aan de gedrag van de plotse bekeerlinge, wat ook veelzeggend is imho!
Oud 10 maart 2011, 09:38   #993
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat het onderwerp van dit topic betreft:

meer moet daar niet over gezegd worden!!!
Dat bewijst dit voorval des te meer, daar de vrouw volgens velen in hart en nieren Vlaams en blank is.
(Als dit waar is, toont het aan onder wat voor een Islamitische druk de autochtone Genkenaars moeten leven, en wat die met hen doet. )

Btw, als je bedrijven gaat vragen niet toe te geven aan de verzuchtingen van hun (multicultureel) cliënteel ... kan je evengoed morgen alle bedrijven sluiten.
Hema heeft dom gehandeld en dat ben ik helemaal niet gewoon van Nederlanders.
Gewoonlijk zijn die veel sluwer en leper
En nu zijn ze met de ogen open in de val getrapt.

http://www.hbvl.be/limburg/genk/ik-w...-zo-graag.aspx

Laatst gewijzigd door Tejokus : 10 maart 2011 om 09:44.
Oud 10 maart 2011, 09:43   #994
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

Nochtans heb ik nog nooit iemand horen klagen over de kledij van nonnetjes.
Er zijn enkele grote verschillen te trekken met de nonnen:

- zij zijn een uitstervend en bijzonder marginaal fenomeen <---> Islam: oprukkend en bijzonder wijdverspreid fenomeen

- het Christendom behoort verdorie tot de culturele achtergrond van dit land!! Moeten we ons verantwoorden voor culturele symbolen die tot de basis van dit land behoren, omdat er hier vreemden komen wonen? <---> Islam

Los daarvan, mochten we een toename zien van het aantal nonnen of hoofddoekdragende christelijke vrouwen in de straat, denk ik dat daar ook tegen zou worden gemanifesteerd. Waarschijnlijk zelfs een pak heviger en publieker dan nu het geval is, daar men van de nonnen of christenen geen bloeerige represailles vreest waar dit bij de Islam wel het geval is om redenen die u allicht duidelijk zullen zijn. Zoniet wil ik u altijd doorverwijzen naar interessante websites...
Ook die sluier zal niet getolereerd worden omdat men hem ook zal zien als een symbool voor 'terug naar vroeger', 'achterlijkheid', 'onderontwikkeldheid', en ga zo maar door. Religie en intelligentie (of tenminste rationaliteit) gaan nu eenmaal niet zo goed samen, ziet u?
Oud 10 maart 2011, 09:46   #995
Geert C

Standaard

Citaat:
Hema heeft gewoon geluisterd naar zijn klanten. Dat verklaart dan ook mede het succes van het bedrijf.
Hebben ze soms een peiling gehouden ofzo?

Citaat:
Zelfs de collega's bleken zich ook te storen aan de gedrag van de plotse bekeerlinge, wat ook veelzeggend is imho!
Leuk, in het eerste deel van dit topic was dat nog speculatie, ondertussen wordt het al als feit aanvaard.

Als je een leugen vaak genoeg herhaalt...

Laatst gewijzigd door Geert C : 10 maart 2011 om 09:47.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 09:51   #996
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Religie en intelligentie (of tenminste rationaliteit) gaan nu eenmaal niet zo goed samen, ziet u?
Ben ik ook mee eens.
En houd ze daarbij nog arm bovendien en je bent klaar.

De slimmeriken met andere agenda's misbruiken religie en ook als excuus
om van alles uit te spoken.
(eigenbelang, dominantie, onderdrukking, macht)

Trouwens en sorry voor deze OT., het Westen heeft nu al schrik wat betreft
de toestand in Libië, Egypte en ook Tunesië.
Men hoopt dat islam er niet de lakens gaat uitdelen.
Oud 10 maart 2011, 09:52   #997
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen we ons nekeer bezighouden en onderzoeken waarom hoofddoekdraagsters geen werk vinden/krijgen.
Zou het niet logischer zijn om te onderzoeken waarom we ze überhaupt nog tot enig facet van onze samenleving toelaten?

Laat ze iets huren, binnen de kortste keren is het amok. Het vriendje heeft nl. de boel kort en klein geslaan. Oeps. Gemeenschappelijke delen? Geen alcohol in de frigo, geen varkensbereidingen in de oven, ... enkele van de eisen die onze gesluierde medemens in alle ernst durft stellen, simpelweg omdat zij Moslima is en deze gebruiken gecultiveerd heeft denkt ze aan anderen te mogen opleggen hetzelfde te doen?
Ik hoor het de niet-gesluierde medemens nog niet zo snel nadoen...

Je mag daarbij iets niet vergeten, Uh-huh, en dat is het maatschappelijk belang van de Moslima's.
Een revolutie binnen de Moslimwereld zal niet van de mannen komen, die hebben het er immers veel te goed. Het is de vrouw die in de verdrukking leeft en die zich moet ontketenen.
In Nederland en sommige delen van de Arabische wereld gebeurt dat al. Het zijn je Nederlandse zusters die recent nog op de Nederlandse televisie hebben gezegd "de Nederlandse Moslimman, emancipeert niet mee".
Moslima's die niet meer onder de knoet liggen, getuigen van openheid en een kritische houding naar hun eigen afkomst en religie, al is die hun ingelepeld geweest door hun voorvaderen. De mogelijkheid tot een kritische blik op je eigen gebruiken en zelfrelativisme, met de daarmee gepaard gaande feminisering, is iets wat we in het westen enkel maar kunnen toejuichen.
Oud 10 maart 2011, 10:00   #998
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ben ik ook mee eens.
En houd ze daarbij nog arm bovendien en je bent klaar.

De slimmeriken met andere agenda's misbruiken religie en ook als excuus
om van alles uit te spoken.
(eigenbelang, dominantie, onderdrukking, macht)

Trouwens en sorry voor deze OT., het Westen heeft nu al schrik wat betreft
de toestand in Libië, Egypte en ook Tunesië.
Men hoopt dat islam er niet de lakens gaat uitdelen.
Klopt, ik ben het volmondig met u eens.

In den beginne van de revolutie in het MO was ik zo naïef te denken dat de Islammieten aldaar beseften dat hun leiders hen via deze manier (geloof) jarenlang succesvol hebben onderdrukt. (Zoals hier het geval was met het katholicisme).
Nu besef ik dat dit niet het geval is en dat ze heel andere waarden voor ogen hebben dan degene die wij verstaan onder 'vrijheid', terwijl dit heel wat gevaren inhoudt, voor zichzelf, en voor het westen. (Mede door Iran die veel grotere voet aan land zal krijgen, in de Arabische wereld...).
Ik vraag me af of wij het nog ooit zullen meemaken dat de Moslims zullen beseffen hoezeer anderen, met een heel andere achterliggende agenda dan mondiale Islamisering, hen misbruikten door middel van iets wat in wezen sprookjes zijn, die inspelen op oerangsten van de mens. Ik weet niet wat ik voor hen moet hopen: ja, of neen.

Geen probleem dat u dit vermeldt terwijl het niet OT is. Het is een zeer belangrijk thema op dit moment en het hoort wat mij betreft ook samen onder deze noemer, want we zijn intussen over veel meer aan het discussiëren dan de sluiers.
Oud 10 maart 2011, 10:05   #999
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Nonnen werken niet. Die leven op uw kap.
Totaal off-topic maar nu het opmerkt: dat durf ik te betwijfelen.

De kerk hier is eeuwenoud en bijgevolg steenrijk, vooral dankzij hun giften.

Als je nu even rondkijkt wie veelal de eigenaar is van hectares gronden die voor vzw's gebruikt worden, pachtvrij, weet je al snel dat ... ze geen werkloosheidsuitkering nodig hebben.
Het zou kunnen dat ze er toch één krijgen, ik weet er het fijne niet van.
Oud 10 maart 2011, 10:13   #1000
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Totaal off-topic maar nu het opmerkt: dat durf ik te betwijfelen.

ik weet er het fijne niet van.

Ik vraag me af, was je nog vergeten.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be