![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 |
Banneling
|
![]() Ik ben er zeker van dat ik meer geniet van het leven dan een kinderloos iemand. Maargoed, dat weten die kinderlozen natuurlijk niet. Er is niks aangenamers als thuiskomen bij een gezin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#982 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onderstaande mensen waren er ook zeker van dan God bestaat en hun kinderen zou genezen. Maar goed, dat weten de atheïsten natuurlijk niet. Er is niets groter dan de almachtige God. http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...-sterven.dhtml
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 15 november 2013 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#983 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik zou er dus met de grove borstel doorgaan ja. (en wellicht na een paar weken al gelynched, dat besef ik ook). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#984 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#985 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen zijn tegenwoordig verplicht om beiden full time te gaan werken willen ze enige speling hebben.
Werknemers hebben 20 wettelijke verlofdagen, sommigen + 15 werktijdverkorting, al of niet op te sparen of per dag te nemen. Scholen zijn totaal niet afgestemd op de werkuren van de ouders. Noch op de verlofperiodes van de ouders: scholen sluiten twee maanden in de zomer, twee weken met kerst, twee weken met pasen, een week herstverlof en een week krokusverlof. Het wordt binnenkort gemakkelijker om het aantal schooldagen aan te duiden ipv het aantal verlofperiodes. Zolang diezelfde staat die ervoor zorgt dat ouders met twee moeten gaan werken (én 60% belasting betalen) ook voldoende opvangmogelijkheden hebben voor hun kinderen, zijn die hardwerkende mensen geen PROFITEURS! (het gaat over de schoondochter zeker? zoonlief is natuurlijk géén profiteur, die wèrkt)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil heus wel geloven dat jij meer van het leven geniet dan wanneer je geen kinderen hebt, net zoals ik er heel zeker van ben dat ik meer geniet dan had ik wel kinderen. Maar geniet jij dan meer of minder? Dat zal maar afhangen van waar jij je genot uithaalt eh. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#987 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wij maken/hebben graag kinderen hoor, als we er zelf maar niet voor hoeven in te staan. Laatst gewijzigd door Skobelev : 15 november 2013 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#988 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je kinderen op de wereld zet moet je maar zien dat je er kan voor zorgen en ze niet drie generaties verder op de kap van twee oudjes dumpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maja, je bent aan het trollen dus het maakt niet uit. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 15 november 2013 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#991 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() belachelijk, hoeveel tweeverdieners gaan er niet beiden werken zonder dat ze hun kroost op de kap van de (over)grootouders dumpen? Betaalde opvang, een nanny, whatever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#993 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#994 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schoolgaande kinderen is er een beperkte kost voor naschoolse opvang, echter, dit moet wel bestaan op de school waar uw kind zit ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#995 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#996 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welneen, het gaat erom welke keuzes je maakt. Ons gezin is in de ogen van de meesten wat uit zijn voegen gebarsten, maar toch bestaat het gezinsinkomen uit "slechts" een vol- en een halftijdse baan. De kinderen komen niets te kort. Alleen wordt er met allerlei zaken rationeel en berekend omgesprongen: kleding wordt grotendeels afgedragen. Schoenen dan weer niet. En ik kan nog meer keuzes aandragen die ervoor zorgen dat we op het einde van de rit niet moeten beknibbelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet dit persoonlijk worden? Ik gaf reeds eerder aan waarom het groeiend aantal alleenstaanden zonder kinderen een probleem vormt voor onze huidige en toekomstige maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#998 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet men daar mensen gaan dwingen om kinderen te krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen deel ik uw radicaliteit niet: we maken deel uit van een samenleving waarin de generaties elkaar helpen. Ouderen helpen jongeren en omgekeerd evenzeer. Alles in de juiste verhouding. Ik heb hier thuis niets anders gezien. En het werkt, want daardoor krijgen de kinderen ook een wat hechtere band met de voorgaande generaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |