Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2013, 11:33   #981
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Veel plezier met conservatief zijn.

Andere mensen willen vrijheid en genieten van het leven.
Ik ben er zeker van dat ik meer geniet van het leven dan een kinderloos iemand. Maargoed, dat weten die kinderlozen natuurlijk niet. Er is niks aangenamers als thuiskomen bij een gezin.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 12:30   #982
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat ik meer geniet van het leven dan een kinderloos iemand. Maargoed, dat weten die kinderlozen natuurlijk niet. Er is niks aangenamers als thuiskomen bij een gezin.
Met de nadruk op "IK".

Onderstaande mensen waren er ook zeker van dan God bestaat en hun kinderen zou genezen. Maar goed, dat weten de atheïsten natuurlijk niet.
Er is niets groter dan de almachtige God.

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...-sterven.dhtml

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 15 november 2013 om 12:31.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 12:48   #983
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ok

Dan pleit je om in belgie ook alles sociale voozieningen af te schaffen?
Dag k9: niet afschaffen, er zijn immers mensen die echt pech/in de shit zitten zonder dat ze er iets kunnen aan doen. Die mogen op hulp rekenen en zullen dat dus krijgen. Je spreekt daar echter over een minderheid.
Ik zou er dus met de grove borstel doorgaan ja. (en wellicht na een paar weken al gelynched, dat besef ik ook).
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 13:00   #984
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grootouders kunnen hierbij assisteren.

Uiteindelijk help je elkaar als familie. Ik ben op dat gebied vrij conservatief: ik zorg voor mijn ouders als er iets is, en zij helpen mij. We hangen aan elkaar allemaal.

Ik zie overigens mijn ouders twee tot drie keer per week. Soms vaker, als we iets te doen hebben (werken aan het huis, etc...). Mijn kinderen hebben daar alleen maar baat bij: ze worden opgevangen door familie die hun behandelt als hun eigen kinderen. Een warme hechte familieband is essentieel volgens mij.
Mijn ouders deden dat ook. Zelfs achterkleinkinderen werden voor 7 uur 's morgens gebracht en na 17.00 uur gehaald. Elke werkdag, een ganse zomer lang. Tot ik uit mijn krammen ben geschoten en de "leverancier" in kwestie gevraagd heb of de mensen, op hun leeftijd (+70), ook nog enig recht hadden op wat rust en vrije tijd om bv eens naar zee te gaan. Sedertdien gaat de dochter van de leverancier, de kleindochter dus, niet meer bij haar grootouders....Vuil profiteurs, kinderen maken en ze op de kap van iemand anders duwen, zelfs om te gaan joggen of winkelen, walgelijk.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 13:09   #985
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Mensen zijn tegenwoordig verplicht om beiden full time te gaan werken willen ze enige speling hebben.
Werknemers hebben 20 wettelijke verlofdagen, sommigen + 15 werktijdverkorting, al of niet op te sparen of per dag te nemen.

Scholen zijn totaal niet afgestemd op de werkuren van de ouders. Noch op de verlofperiodes van de ouders: scholen sluiten twee maanden in de zomer, twee weken met kerst, twee weken met pasen, een week herstverlof en een week krokusverlof.

Het wordt binnenkort gemakkelijker om het aantal schooldagen aan te duiden ipv het aantal verlofperiodes.

Zolang diezelfde staat die ervoor zorgt dat ouders met twee moeten gaan werken (én 60% belasting betalen) ook voldoende opvangmogelijkheden hebben voor hun kinderen, zijn die hardwerkende mensen geen PROFITEURS! (het gaat over de schoondochter zeker? zoonlief is natuurlijk géén profiteur, die wèrkt)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 13:13   #986
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Goh, 'k denk niet dat je daar uberhaupt een uitspraak over kan doen Tavek.
Ik wil heus wel geloven dat jij meer van het leven geniet dan wanneer je geen kinderen hebt, net zoals ik er heel zeker van ben dat ik meer geniet dan had ik wel kinderen. Maar geniet jij dan meer of minder? Dat zal maar afhangen van waar jij je genot uithaalt eh.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 13:32   #987
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mensen zijn tegenwoordig verplicht om beiden full time te gaan werken willen ze enige speling hebben.
Werknemers hebben 20 wettelijke verlofdagen, sommigen + 15 werktijdverkorting, al of niet op te sparen of per dag te nemen.

Scholen zijn totaal niet afgestemd op de werkuren van de ouders. Noch op de verlofperiodes van de ouders: scholen sluiten twee maanden in de zomer, twee weken met kerst, twee weken met pasen, een week herstverlof en een week krokusverlof.

Het wordt binnenkort gemakkelijker om het aantal schooldagen aan te duiden ipv het aantal verlofperiodes.

Zolang diezelfde staat die ervoor zorgt dat ouders met twee moeten gaan werken (én 60% belasting betalen) ook voldoende opvangmogelijkheden hebben voor hun kinderen, zijn die hardwerkende mensen geen PROFITEURS! (het gaat over de schoondochter zeker? zoonlief is natuurlijk géén profiteur, die wèrkt)
Neen, 't gaat over de dochter van mijn zus die het nog presteerde om haar zoontje, een achterkleinkind, in de zomer, bijna 2 maand lang bij haar grootouders te dumpen ipv professionele opvang te betalen. Mijn ouders mochten om 6 uur uit hun bed en kenden geen dag rust. Na haar werk vond ze het nog nodig om zoontje nog enkele uren langer bij mijn ouders te laten, mensen van toen +70, om te gaan joggen en winkelen.
Maar wij maken/hebben graag kinderen hoor, als we er zelf maar niet voor hoeven in te staan.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 15 november 2013 om 13:34.
Oud 15 november 2013, 13:50   #988
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, 't gaat over de dochter van mijn zus die het nog presteerde om haar zoontje, een achterkleinkind, in de zomer, bijna 2 maand lang bij haar grootouders te dumpen ipv professionele opvang te betalen. Mijn ouders mochten om 6 uur uit hun bed en kenden geen dag rust. Na haar werk vond ze het nog nodig om zoontje nog enkele uren langer bij mijn ouders te laten, mensen van toen +70, om te gaan joggen en winkelen.
Maar wij maken/hebben graag kinderen hoor, als we er zelf maar niet voor hoeven in te staan.
Als die mensen dat zelf niet willen moet je dat niet doen. Ik heb 2 dagen creche geregeld aangevuld met 3 dagen te verdelen over de twee oma's van achteraan de 50 (die nog werken nb, maar part time). Als je 1 a 2 dagen per week er voor moet zorgen is dat geen ramp he. Zij hebben mij en mijn broer ook bij de grootouders gezet toen we klein waren, dus dit is perfect normaal.
Oud 15 november 2013, 15:03   #989
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als die mensen dat zelf niet willen moet je dat niet doen. Ik heb 2 dagen creche geregeld aangevuld met 3 dagen te verdelen over de twee oma's van achteraan de 50 (die nog werken nb, maar part time). Als je 1 a 2 dagen per week er voor moet zorgen is dat geen ramp he. Zij hebben mij en mijn broer ook bij de grootouders gezet toen we klein waren, dus dit is perfect normaal.
Grootouders is nog een generatie korter dan overgrootouders. Maar de menskes durfden niets te zeggen want anders waren ze, hun dochter en kleindochter, kwaad. Blijkbaar, want de kleindochter komt al in geen jaren meer bij haar grootouders terwijl ze jarenlang voor haar zoontje hebben gezorgd terwijl ik het eigenlijk heb aangekaart. Nu, bij mij is die oindankbare trut ook afgeschreven. Ze heeft net een nieuw geworpen, haar moeder is ondertussen thuis, die zal het wel kweken.
Als je kinderen op de wereld zet moet je maar zien dat je er kan voor zorgen en ze niet drie generaties verder op de kap van twee oudjes dumpen.
Oud 15 november 2013, 15:13   #990
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Subjectief geneuzel.

Maja, je bent aan het trollen dus het maakt niet uit.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 15 november 2013 om 15:13.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 15:21   #991
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grootouders is nog een generatie korter dan overgrootouders. Maar de menskes durfden niets te zeggen want anders waren ze, hun dochter en kleindochter, kwaad. Blijkbaar, want de kleindochter komt al in geen jaren meer bij haar grootouders terwijl ze jarenlang voor haar zoontje hebben gezorgd terwijl ik het eigenlijk heb aangekaart. Nu, bij mij is die oindankbare trut ook afgeschreven. Ze heeft net een nieuw geworpen, haar moeder is ondertussen thuis, die zal het wel kweken.
Als je kinderen op de wereld zet moet je maar zien dat je er kan voor zorgen en ze niet drie generaties verder op de kap van twee oudjes dumpen.
In dat geval zal de minst verdienende ouder dus zijn job moeten opgeven en moet worden doorgegeven dat tweeverdieners geen kinderen meer mogen krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 15:52   #992
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In dat geval zal de minst verdienende ouder dus zijn job moeten opgeven en moet worden doorgegeven dat tweeverdieners geen kinderen meer mogen krijgen.
belachelijk, hoeveel tweeverdieners gaan er niet beiden werken zonder dat ze hun kroost op de kap van de (over)grootouders dumpen? Betaalde opvang, een nanny, whatever.
Oud 15 november 2013, 16:03   #993
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel plezier met conservatief zijn.

Andere mensen willen vrijheid en genieten van het leven.
Ik zie geen tegenstelling tot conservatisme en vrijheid of genieten. Alleen ontgaat men de verantwoordelijkheid niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 16:03   #994
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
belachelijk, hoeveel tweeverdieners gaan er niet beiden werken zonder dat ze hun kroost op de kap van de (over)grootouders dumpen? Betaalde opvang, een nanny, whatever.
Niet schoolgaande kinderen: ongeveer 400-500 euro per maand, per kind. Dit zijn dus de kinderen van 0-2.5 jaar.

Schoolgaande kinderen is er een beperkte kost voor naschoolse opvang, echter, dit moet wel bestaan op de school waar uw kind zit !
Oud 15 november 2013, 16:03   #995
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie geen tegenstelling tot conservatisme en vrijheid of genieten. Alleen ontgaat men de verantwoordelijkheid niet.
Wat is je probleem nou precies?

Mensen moeten toch lekker zelf weten of ze kinderen willen of niet?
Oud 15 november 2013, 16:08   #996
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welneen, het gaat erom welke keuzes je maakt. Ons gezin is in de ogen van de meesten wat uit zijn voegen gebarsten, maar toch bestaat het gezinsinkomen uit "slechts" een vol- en een halftijdse baan. De kinderen komen niets te kort. Alleen wordt er met allerlei zaken rationeel en berekend omgesprongen: kleding wordt grotendeels afgedragen. Schoenen dan weer niet. En ik kan nog meer keuzes aandragen die ervoor zorgen dat we op het einde van de rit niet moeten beknibbelen.
Oud 15 november 2013, 16:08   #997
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is je probleem nou precies?

Mensen moeten toch lekker zelf weten of ze kinderen willen of niet?
Waarom moet dit persoonlijk worden? Ik gaf reeds eerder aan waarom het groeiend aantal alleenstaanden zonder kinderen een probleem vormt voor onze huidige en toekomstige maatschappij.
Oud 15 november 2013, 16:10   #998
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom moet dit persoonlijk worden? Ik gaf reeds eerder aan waarom het groeiend aantal alleenstaanden zonder kinderen een probleem vormt voor onze huidige en toekomstige maatschappij.
Dus?

Moet men daar mensen gaan dwingen om kinderen te krijgen?
Oud 15 november 2013, 16:13   #999
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles hoort redelijke te zijn. Oude mensen van een gezegende leeftijd iedere werkdag de taak geven voor de achterkleinkinderen te zorgen, roept nogal vraagtekens op.

Alleen deel ik uw radicaliteit niet: we maken deel uit van een samenleving waarin de generaties elkaar helpen. Ouderen helpen jongeren en omgekeerd evenzeer. Alles in de juiste verhouding. Ik heb hier thuis niets anders gezien. En het werkt, want daardoor krijgen de kinderen ook een wat hechtere band met de voorgaande generaties.
Oud 15 november 2013, 16:14   #1000
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus?

Moet men daar mensen gaan dwingen om kinderen te krijgen?
Het zou geen slecht idee zijn kinderloze alleenstaanden wat zwaarder te belasten, om aldus bij te dragen aan de maatschappij-opbouw die door ouders gebeurt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be