![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit slaat werkelijk alles ! Uiteraard was ik daar niet bij aanwezig, het verhaal kwam in de media, al verschillende jaren geleden. Het was in Nederland, regio Amsterdam als ik me niet vergis. Pfffft ... het begint vermoeiend met u te worden, u bent zo overtuigt van uw grote gelijk en heeft problemen met de ander te begrijpen. Daarmee zeg ik niet dat u geen afwijkende standpunten mag hebben, maar u kan toch minstens eens een poging doen een en ander vanuit een ander perspectief te bekijken. Als u daar verstandsmatig uiteraard toe in staat bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij vergaderen ook over alle mogelijke problemen en bij ons heb je gewoon een kampleiding met één hoofdverantwoordelijke zonder al die poespas van hiërarchie. Een jeugdkamp is immers geen legerkazerne ! Maar bij U zou me dat niets verbazen, U bent op zijn zachtst uitgedrukt nogal militaristisch ingesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U heeft zich klaarblijkelijk laten vangen door de foute veronderstellingen van Alice, ik vraag me af of ze dit onbewust doet of niet. In het eerste geval is dat te pardonneren wegens incompetentie, in het tweede geval is dat een zeer erge zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het was inderdaad een schrijnend verhaal, kleuterjuf was gebroken, moest in therapie en is volgens mij zelfs uit het onderwijs gestapt. Een schoolvoorbeeld van hoe vernietigend valse beschuldigingen en opgewekte hetze tegen een onschuldig persoon kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1008 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zelfs dan nog, voor hem zijn er misschien duizenden begeleiders die ook kinderen 'bekeken' tijdens het wassen en nooit een kind één haar gekrenkt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1010 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarop is die redenering gebaseerd, ik volg ze totaal niet. Toen wij vroeger in de lagere school op bosklassen gingen, hield de meester van wel + 50 jaar ook toezicht tijdens het douchen. Was dat dan volgens u ook een pedofiele vetzak ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U zal ook wel weten dat in bepaalde regio's teken meer voorkomen dan op andere locaties. Het valt in bepaalde situaties niet altijd te vermijden kinderen van die plaatsen weg te houden en het is ook niet evident overdag met + 30 graden in de zomer kinderen te verplichten lange mouwen en lange broeken te gaan dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent te defensief over dit onderwerp, freespirit.
Dat wil iets zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteraard moeten we ons bij bepaalde veranderingen en gevoeligheden neerleggen, maar we moeten wel de redelijkheid zien te bewaren. Kampen dienen ook leefbaar te blijven, ook voor de begeleiders. Als je sommige forummers hier zou laten doen, dan gaat er binnenkort geen enkele mannelijke begeleider meer mee, louter en alleen om niet van vanalles en nog wat 'beschuldigd' te kunnen worden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat ik het nu allemaal meer ga negeren, sommigen zijn toch niet tot rede vatbaar en ik steek er mijn negatieve energie niet meer in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 | |
Parlementslid
|
![]() Wouw, dit topic is bijna 7 jaar oud.
Ik herinner mij in de kampen waar ik als kind/tiener naartoe ging, dat elk moment zonder leiding een moment was voor pesterijen, zeker onder de jongens. En in de douche-omgevingen is dat ronduit gevaarlijk. Daar moeten gewoon volwassenen bij zijn. Het is aan de leiding/organisatie om er voor te zorgen dat alle begeleiders gescreend zijn. Het kan niet dat bezoekende ouders of oud leiders dat zomaar eventjes mogen doen. Maar er moet wel altijd een volwassene bij zijn, met als enig doel in te grijpen als er iets verkeerd gebeurd. Om kwaad te voorkomen, niet om het te starten.
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mijn vraag is: moet je perse die 'faciliteiten' gebruiken om uit te groeien tot een normaal persoon?
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En versta me niet verkeerd: ik ben een product van de zestiger jaren, met ultraliberale ouders (althans wat naaktheid betrof) en heb dus geen enkel probleem met naaktheid in beperkt, of zelfs uitgebreid gezelschap. In mijn lagere schooltijd (8-11jr.) waren het niet de kinderen die preuts waren, maar eerder de oudere onderwijzers. Bij het zwem-uur, werden wij VERPLICHT om onze zwembroek aan te doen met een handdoek om, eveneens bij het opnieuw aantrekken van onze gewone kleren... Een heel pak gastjes zegde toen: "Ik geneer mij niet, en kleed mij om zonder dat gedoe met die handdoek (sic) Het nodige strafwerk volgde, maar werd achteraf door toedoen van mijn minder beknepen ouders herroepen. Maar later zwaaide de slinger der preutsheid terug. Jongere zussen wilden niet naakt gezien worden, zelfs niet in de badkamer, maar ook dat werd gerespecteerd, en zo hoort het. Vandaar dat ik nooit kinderen zou dwingen om publiek naakt te lopen, noch met mekaar, noch onder toezicht van 'volwassenen'. Welbevinden en privacy wordt te zeldzaam, en te belangrijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#1020 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daar connecties. Zal ik u aanbevelen?
![]() |
![]() |