Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2014, 22:42   #1001
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Verhaal broodje aap, de ouders die het kind dagelijks wassen hadden dit moeten opmerken, en niet de juf. En wat deed u op die kleuterschool eigenlijk?

Dit slaat werkelijk alles ! Uiteraard was ik daar niet bij aanwezig, het verhaal kwam in de media, al verschillende jaren geleden. Het was in Nederland, regio Amsterdam als ik me niet vergis.

Pfffft ... het begint vermoeiend met u te worden, u bent zo overtuigt van uw grote gelijk en heeft problemen met de ander te begrijpen. Daarmee zeg ik niet dat u geen afwijkende standpunten mag hebben, maar u kan toch minstens eens een poging doen een en ander vanuit een ander perspectief te bekijken. Als u daar verstandsmatig uiteraard toe in staat bent.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2014, 22:45   #1002
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Wie zijn "we" in deze ?
Mijn ervaring met VVKS is anders .
Daar bestaat een hierarchie . een groepsleiding en een kampleiding die vergaderen over ALLE mogelijke problemen .
Uw uitspraken zijn zeker een punt op een vergadering . Anders maak ik er een punt van .
Uw positie in een jeugdbeweging is hoogst discutabel en kan best vermeden worden . Aangezien er oud-leiding , ouders van leden en leiding op die vergadering aanwezig zijn zal er zeker naar mijn protest geluisterd worden .
De kindjes met problemen zullen wél aanwezig zijn op dat kamp , U niet.
Ik zit in een heel ander milieu dan u, zeker ook ideologisch en qua algemene opvattingen.

Wij vergaderen ook over alle mogelijke problemen en bij ons heb je gewoon een kampleiding met één hoofdverantwoordelijke zonder al die poespas van hiërarchie. Een jeugdkamp is immers geen legerkazerne ! Maar bij U zou me dat niets verbazen, U bent op zijn zachtst uitgedrukt nogal militaristisch ingesteld.
Oud 6 december 2014, 22:47   #1003
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Heel de discussie zou totaal overbodig zijn als mensen eens ophielden met 'kamptoestanden' en 'groepsgedoe' te creëren.
Laat kinderen op reis gaan waar er faciliteiten zijn dat iedereen zich apart kan douchen.
Dan is er geen toezicht nodig, dan is er geen discussie.
Dat is volstrekt de ideale oplossing ! Daar gaat dan ook mijn voorkeur naar uit. Maar zoals ik al meermaals aangaf, is dit infrastructureel en budgetair niet altijd mogelijk.
Oud 6 december 2014, 22:50   #1004
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
De juffen?? In't meervoud? In hoeveel kleuterklassen tegelijk zat die kleine dan? Jouw verhaal, klinkt echt ongeloofwaardig hoor. Normaal gezien is er 1 kleuterjuf per kleuterklas; dit is altijd zo geweest. Het is wel zo dat er in veel scholen een kinderverzorgster aanwezig is in de instapklasjes van de 2,5-tot 3-jarigen. Het is dan HAAR taak om de kindjes die een ongelukje krijgen te wassen/verschonen. Waarom zouden dan beide juffen aangeklaagd worden?
En hoe komt het dat u daar aanwezig was??? Of is het van "horen zeggen"?
Uiteraard was ik daar niet aanwezig !

U heeft zich klaarblijkelijk laten vangen door de foute veronderstellingen van Alice, ik vraag me af of ze dit onbewust doet of niet. In het eerste geval is dat te pardonneren wegens incompetentie, in het tweede geval is dat een zeer erge zaak.
Oud 6 december 2014, 22:52   #1005
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Pedofielen verbergen zich al jaren achter goede doelen.

Priesters willen u dichter bij god brengen en terwijl verkrachten ze uw kinderen.

Singles die zich belangeloos inzetten op kamp, ziet dat de kindjes hun bekken breken onder de douche.

Het wassen van verwaarloosde kinderen, ocharme die dutskes.

Dat is een beproefde techniek van het pedofiel uitschot, het zijn predatoren die zich focussen op zwakke slachtoffers en daar misbruik van maken achter een rookgordijn van "ik ben te goed voor deze wereld".
Zo zijn er inderdaad mensen, alleen jammer dat u er vanuit gaat dat alle vrijwilligers zo zouden zijn. Het al dan niet toezicht houden in douches heeft niets, maar dan ook niets met pedofiele verlangens te maken.
Oud 6 december 2014, 22:54   #1006
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Indien er zich een teek in de intieme delen zou bevinden moet dit inderdaad behandelt worden.

Het is wel een verschil met uw verhaal waar u beweerde aanwezig te moeten zijn in de doucheruimtes om op tekeninspectie te gaan, en dan nog liefst op de plaatsen waar het niet onmiddellijk zichtbaar is.
Heb ik nooit in die mate beweerd ! Werd ook niet gedaan, alleen jongere kinderen werden door de leiding af en toe gecontroleerd, en ja, dat was dan meestal tijdens het douchemoment. Maar het is zeker niet zo dat we de kinderen met een vergrootglas op de intieme plaatsen gingen controleren, denk dat vooral niet !
Oud 6 december 2014, 22:57   #1007
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Meestal kunt u dat negeren.
Vertel dat tegen die kleuterjuf die beschuldigt werd van ongewenste seksuele handelingen met een allochtoon kindje.
BLOKKENDOOS!
Dat was het resultaat van een 'islamitische' hetze tegen een volstrekt onschuldige kleuterjuf. Op niets gebaseerd.

Het was inderdaad een schrijnend verhaal, kleuterjuf was gebroken, moest in therapie en is volgens mij zelfs uit het onderwijs gestapt. Een schoolvoorbeeld van hoe vernietigend valse beschuldigingen en opgewekte hetze tegen een onschuldig persoon kunnen zijn.
Oud 6 december 2014, 22:57   #1008
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Functionele naaktheid?

Welke functie heeft die naaktheid dan?
Euh ... douchen misschien ? Of vindt u zich wassen geen functionele bezigheid ?
Oud 6 december 2014, 22:59   #1009
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
WC was leider en misbruikte kinderen.
Hij had ze waarschijnlijk bekeken bij het wassen.

WC was toen net twintig als ik me goed herinner.
Weet u dat zeker ? Was u daar dan bij misschien ? Loze veronderstellingen !

En zelfs dan nog, voor hem zijn er misschien duizenden begeleiders die ook kinderen 'bekeken' tijdens het wassen en nooit een kind één haar gekrenkt hebben.
Oud 6 december 2014, 23:02   #1010
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zie meermaals oudere begeleiders op kamp komen.
Meestal hebben zij de algemene verantwoordelijkheid, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze zich in de doucheruimtes bevinden als de kinderen zich aan het douchen zijn.
Een pakweg veertigjarige kan dus volgens u geen goede 'echte' begeleider zijn (in het veldwerk), enkel maar een goede hoofdverantwoordelijke ?

Waarop is die redenering gebaseerd, ik volg ze totaal niet.

Toen wij vroeger in de lagere school op bosklassen gingen, hield de meester van wel + 50 jaar ook toezicht tijdens het douchen. Was dat dan volgens u ook een pedofiele vetzak ?
Oud 6 december 2014, 23:08   #1011
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is voor mij de eerste keer dat ik dat hoor.
Bij mij, in de bosrijke omgeving, komen toch gemakkelijk meer dan 1500 kinderen op kamp tijdens de zomermaanden..

Teken krijg je meestal doordat je door hoog gras of struikgewas loopt.
Veel teken zitten aan de rand van het bos in die grassen of struiken.
Een leider kijkt er dan ook voor uit om zo weinig mogelijk door hoof gras te lopen.
Laat u niet vangen door die (bewuste ?) foute veronderstelling van Alice over die teken. Ik herhaal: over een periode van meer dan 10 jaar hebben we naar schatting een 200 �* 300 tal teken moeten verwijderen. Daarvan hadden er zich ten hoogste vijf genesteld op 'privatieve' plaatsen. Dat is dus een zeer kleine minderheid, maar het kan dus gebeuren. Die moesten uiteraard ook behandeld worden, deze acties werden zoals al de rest ook haarfijn in het logboek genoteerd, dit werd doorgestuurd naar de centrale leiding en het werd ook spontaan aan de ouders gemeld. Is dat volgens u dan een onaanvaardbare methode ?

U zal ook wel weten dat in bepaalde regio's teken meer voorkomen dan op andere locaties. Het valt in bepaalde situaties niet altijd te vermijden kinderen van die plaatsen weg te houden en het is ook niet evident overdag met + 30 graden in de zomer kinderen te verplichten lange mouwen en lange broeken te gaan dragen.
Oud 6 december 2014, 23:09   #1012
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk had ie zich verkleed in een juf, kwestie om naar de lulletjes te kunnen kijken.
Niveau ... proficiat !
Oud 6 december 2014, 23:10   #1013
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
En is dat dan de schuld van de juf(fen)?
En wie heeft dat aangeklaagd?
De ouders
Oud 6 december 2014, 23:10   #1014
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Je bent te defensief over dit onderwerp, freespirit.

Dat wil iets zeggen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2014, 23:13   #1015
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
De jaren 80 niet vergelijken met de tijd van nu hé.
Waarom mogen we af en toe niet eens vergelijken met vroeger ? Kunnen we beter beseffen hoe f*cked up we momenteel wel bezig zijn !

Uiteraard moeten we ons bij bepaalde veranderingen en gevoeligheden neerleggen, maar we moeten wel de redelijkheid zien te bewaren. Kampen dienen ook leefbaar te blijven, ook voor de begeleiders. Als je sommige forummers hier zou laten doen, dan gaat er binnenkort geen enkele mannelijke begeleider meer mee, louter en alleen om niet van vanalles en nog wat 'beschuldigd' te kunnen worden !
Oud 6 december 2014, 23:15   #1016
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat wil iets zeggen.
Ik word daar toe gedwongen als het ware, als ik niet zou reageren dan zou men zeggen 'er zal wel iets van aan zijn wat we beweren'.

Maar ik denk dat ik het nu allemaal meer ga negeren, sommigen zijn toch niet tot rede vatbaar en ik steek er mijn negatieve energie niet meer in.
Oud 6 december 2014, 23:34   #1017
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Wouw, dit topic is bijna 7 jaar oud.

Ik herinner mij in de kampen waar ik als kind/tiener naartoe ging, dat elk moment zonder leiding een moment was voor pesterijen, zeker onder de jongens. En in de douche-omgevingen is dat ronduit gevaarlijk. Daar moeten gewoon volwassenen bij zijn.

Het is aan de leiding/organisatie om er voor te zorgen dat alle begeleiders gescreend zijn. Het kan niet dat bezoekende ouders of oud leiders dat zomaar eventjes mogen doen.

Maar er moet wel altijd een volwassene bij zijn, met als enig doel in te grijpen als er iets verkeerd gebeurd. Om kwaad te voorkomen, niet om het te starten.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2014, 00:04   #1018
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gemeenschappelijke douches en gemeenschappelijke kleedruimtes zijn toch normaal bij sportclubs.
Best mogelijk, mij niet gelaten.
Maar mijn vraag is: moet je perse die 'faciliteiten' gebruiken om uit te groeien tot een normaal persoon?
Oud 7 december 2014, 00:23   #1019
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat is volstrekt de ideale oplossing ! Daar gaat dan ook mijn voorkeur naar uit. Maar zoals ik al meermaals aangaf, is dit infrastructureel en budgetair niet altijd mogelijk.
Als je iets niet kunt doen op een wijze waar iedereen zich goed bij voelt, dan moet het gewoon niet gedaan worden.

En versta me niet verkeerd: ik ben een product van de zestiger jaren, met ultraliberale ouders (althans wat naaktheid betrof) en heb dus geen enkel probleem met naaktheid in beperkt, of zelfs uitgebreid gezelschap.

In mijn lagere schooltijd (8-11jr.) waren het niet de kinderen die preuts waren, maar eerder de oudere onderwijzers.
Bij het zwem-uur, werden wij VERPLICHT om onze zwembroek aan te doen met een handdoek om, eveneens bij het opnieuw aantrekken van onze gewone kleren...
Een heel pak gastjes zegde toen: "Ik geneer mij niet, en kleed mij om zonder dat gedoe met die handdoek (sic)
Het nodige strafwerk volgde, maar werd achteraf door toedoen van mijn minder beknepen ouders herroepen.

Maar later zwaaide de slinger der preutsheid terug.
Jongere zussen wilden niet naakt gezien worden, zelfs niet in de badkamer, maar ook dat werd gerespecteerd, en zo hoort het.
Vandaar dat ik nooit kinderen zou dwingen om publiek naakt te lopen, noch met mekaar, noch onder toezicht van 'volwassenen'.
Welbevinden en privacy wordt te zeldzaam, en te belangrijk.
Oud 7 december 2014, 00:25   #1020
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat wil iets zeggen.
Ze zoeken een amateur-psycholoog bij Flair om de Lieve Lita rubriek nieuw leven in te blazen.
Ik heb daar connecties.
Zal ik u aanbevelen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be