Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2011, 11:54   #1041
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Moet je erbij geweest zijn of deskundig geweest zijn om een verbetering aan te kunnen brengen, voor goed advies of om gewoon iets logisch te denken/doen?

Waarom toch die drang om al wie pleit voor verbeteringen en herzieningen de mond te snoeren?
Heb je er zelf enig belang bij dat dit niet gebeurt.

Als gepraat erover je stoort, kan je toch gewoon wegblijven uit dit topic. Dat geldt net zo goed voor alle anderen. Want blijkbaar heeft men op slag een nieuwe God gevonden.
het is geen drang die van je uit gaat groentje, het is een kruistocht, een hysterisch pleidooi voor iets dat onmogelijk is. Een pleidooi doorspekt van clichés, halve verdachtmakingen en belachelijke insinuaties, in naam van "anderen die het meegemaakt hebben". Bespaar me dat gelul,ik, die het wel meegemaakt heeft, heb het niet nodig dat ge "in mijn naam spreekt"
Oud 23 augustus 2011, 11:55   #1042
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Een journalist van het Nieuwsblad had daar ook wat over geschreven, in dezelfde stijl.

Hij is ondertussen ontslagen als ik het goed begrepen heb.
en niet meer dan terecht
Oud 23 augustus 2011, 11:57   #1043
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Had ik al eerder vernomen.

Er zijn dus koppen gerold, maar die van de vrije meningsuiting... Dat is blijkbaar niet toegestaan als het om bepaalde Goden gaat. :-/
vrije meningsuiting, laat me niet lachen. Dat stuk staat vol clichés en leugens. Zijn ontslag was dan ook terecht
Oud 23 augustus 2011, 12:03   #1044
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat iemand van jullie die zo hard schreeuwt dat niemand ook maar psychisch leed heeft opgelopen gisteren de fora, facebooken, gsm, ... of wat dan ook gebruikt heeft om iets te horen van wat de jongeren en zelfs niet betrokkenen voelden toen er een onweer opkwam.
Deze nacht ben ikzelf overigens drie keer uit mijn bed gedonderd. Het heeft hier ook weer redelijk vies gedaan. (Ik zei het al, al kan ik er geen zekerheid opplakken en is het misschien gewoon een indruk: maar de onweders van de laatste jaren lijken toe te nemen in ernst alsook lijken ze bepaalde regio's van Limburg (die rond het kanaal veelal en rond Genk dat ook iets dieper ligt "Genk ligt in een gat" is toch een uitdrukking die ik hier al jaren hoor om te verklaren waarom het meestal al vies moet doen vooraleer het goéd weer is in Genk) als neerstrijkplaats te kiezen.

Nja, ik vind dat erg. Dat net vlak na deze feiten weer zo'n hevige onweders moeten volgen terwijl de hele jeugd, hun ouders, kennissen en familieleden net ...

Edit: De KMI-website ligt overigens plat en ik vraag me nog steeds af wanneer er publiek gemaakt wordt waarop Chokri zich beroepte voor zijn weersinformatie en of hij maatregelen heeft genomen. Naar het schijnt stelde enkel een Amerikaanse journalist een kritische vraag hieromtrent op de persconferentie, die ik niet kan herbekijken op de VRT-site.
En hier ook weer massa's overdrijvingen.
- er is hier niemand die zegt dat niemand psychisch leed heeft opgelopen
- 'de HELE jeugd....' wat?

Chokri zal iig donderdag niet om half 6 op de website van 't KMI gekeken hebben, die lag toen immers ook plat (maar je reageert een beetje heel erg selectief op berichten van anderen).
Oud 23 augustus 2011, 12:08   #1045
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
vrije meningsuiting, laat me niet lachen. Dat stuk staat vol clichés en leugens. Zijn ontslag was dan ook terecht
Een cliché is een cliché omdat ...

Er worden genoeg leugens verspreid op het internet.

Als de man dat niet in zijn teneur vindt passen, moet hij ervoor zorgen dat zijn redactie op punt staat. Een journalist ontslaan (al is het freelance) is een overdreven reactie die vooral gedreven is door wat het volk vraagt, wat momenteel blijkbaar het nieuwe politiek correcte is.
Oud 23 augustus 2011, 12:09   #1046
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Uw eigen consumenten beledigen is meestal geen goede zaak. Als ik als barman eens goed mijn gedacht zou zeggen tegen idiote cliënten word ik ook buiten gesmeten.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 12:10   #1047
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En sorry groentje, maar dit vind ik echt walgelijk:

Citaat:
Als gepraat erover je stoort, kan je toch gewoon wegblijven uit dit topic.
Ik leid uit sywen's posts af dat hij aanwezig was op pukkelpop.
Als iemand hier recht van spreken heeft, dan zijn het toch wel de mensen die er middenin zaten.
Empathie?
Oud 23 augustus 2011, 12:13   #1048
morte-vivante

Standaard

Citaat:
de chaos was niet compleet. Stop met liegen

Citaat:
Het zijn er hoe dan ook vier te veel en laten we hopen dat het cijfer niet nog meer stijgt.

En btw: neen, ik heb niets tegen Chokri. Maar ik vind het wel bizar dat de vraag naar aansprakelijk-/verantwoordelijkheid voor zoveel leed niet gesteld mag worden...
als ge vragen stelt dan hebt ge in principe het antwoord nog niet. Bij u ligt het er vingerdik op dat ge met uw vingertje al aan het wijzen zijt naar de organisatie. Walgelijk

Citaat:
Hoe "plots" die hevige storm kwam aanzetten blijkt overigens ook uit het feit dat in heel Limburg de boeren massaal hun hooi begonnen te oogsten. Ik heb dit ook zien gebeuren en op het moment zelf er niet bij nagedacht.
Zij volgden het weerbericht blijkbaar iets nauwer op. Nochtans hangen er geen mensenlevens van af.
hooi kan niet tegen regen. Nat hooi is dan ook moeilijk af te doen, en is misschien zelfs verloren voor gebruik. En dat heeft nu weeral eens niks met de "aankomende storm" die de boeren wel voorzien hadden" en chokri niet" te maken. Ge zijt echt aan het overdrijven met deze blame game. FFS
Oud 23 augustus 2011, 12:19   #1049
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Een cliché is een cliché omdat ...
ik heb niet veel slikkers gezien, wel een paar blowers, en tijdens het doorgeven ook heel veel mensen die gewoon neen zeiden. De meesten die ik ken doen niet aan drugs, die komen voor de muziek.

Citaat:
Er worden genoeg leugens verspreid op het internet.
zelfkennis?

Citaat:
Als de man dat niet in zijn teneur vindt passen, moet hij ervoor zorgen dat zijn redactie op punt staat. Een journalist ontslaan (al is het freelance) is een overdreven reactie die vooral gedreven is door wat het volk vraagt, wat momenteel blijkbaar het nieuwe politiek correcte is.
de kritiek op het stuk is dan ook terecht. Dat hele opiniestuk is gewoon aanstootgevend, voor de meeste mensen die het meegemaakt hebben. Zijn ontslag is dan ook niet meer dan normaal.
leg u der bij neer
Oud 23 augustus 2011, 12:23   #1050
Groentje-18

Standaard

Nu wordt het pas helemaal leuk: net een "artikel" gelezen, wat dan blijkbaar weer wel door de beugel kan, wat erop neer kan dat je alle getuigenissen die het hebben over complete chaos, paniek, totale desorganisatie, hulpdiensten die niet meer weten wat te doen, die niet ter plekke geraken (oa door mensen die hun tegenhouden van zattigheid en zottigheid), het in de steek gelaten voelen door de organisatie, desinformatie, ... het vaak zeer laat komen van de hulpdiensten en hoe ze vooral mekaar hebben moeten helpen, ... niet moet geloven. Het zijn namelijk net getraumatiseerde jongeren die plots ook nog eens een microfoon onder de neus geduwd krijgen. (Hij vergeet wel dat vele van die mensen niet van hun verklaring zijn afgeweken nadien en dat er ook nog eens een pak mensen die niet toevallig op televisie kwamen dezelfde verklaringen over het festival aflegt, zowel live aan hun familie, kennissen, vrienden, ... of op blogs, fora, ...

Maarja, die zullen allemaal wel zodanig onder de indruk zijn geweest dat ze niet eens doorhadden hoe goed de organisatie hier eigenlijk mee omging.

Dit vind ik zeer laag en smerig tov alle festivalgangers die dit lijden hebben moeten doorstaan (of zelfs niet doorstaan hebben ) en andere betrokkenen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 augustus 2011 om 12:24.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 12:26   #1051
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

74 000 fans

Nu; ik heb eigenlijk nog geen weet van ook maar 1 getuigenis die stelt dat het daar slecht was. En ik ben het nieuws nu toch redelijk uitgebreid aan't volgen.

Kan jij mij linken naar 3 getuigenissen van mensen die het daar chaos waren en vonden dat de organisatie het slecht deed? Ik heb er zo'n 500 van mensen die vonden dat het daar goed was.

Nu; unanimiteit zal je nooit hebben. Maar 'k denk dat de cijfers toch in het voordeel van de organisatie spreken.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 23 augustus 2011, 12:26   #1052
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb niet veel slikkers gezien, wel een paar blowers, en tijdens het doorgeven ook heel veel mensen die gewoon neen zeiden. De meesten die ik ken doen niet aan drugs, die komen voor de muziek.
Er lopen natuurlijk ook wel wat slikkers rond. En er wordt ook wel onveilig geneukt in de tentjes. De vraag is of dat relevant is voor een commentaarstuk over een ramp op een festival. Allez, voor normale mensen is dat een louter retorische vraag.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 12:27   #1053
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu wordt het pas helemaal leuk: net een "artikel" gelezen, wat dan blijkbaar weer wel door de beugel kan, wat erop neer kan dat je alle getuigenissen die het hebben over complete chaos, paniek, totale desorganisatie, hulpdiensten die niet meer weten wat te doen, die niet ter plekke geraken (oa door mensen die hun tegenhouden van zattigheid en zottigheid), het in de steek gelaten voelen door de organisatie, desinformatie, ... het vaak zeer laat komen van de hulpdiensten en hoe ze vooral mekaar hebben moeten helpen, ... niet moet geloven. Het zijn namelijk net getraumatiseerde jongeren die plots ook nog eens een microfoon onder de neus geduwd krijgen. (Hij vergeet wel dat vele van die mensen niet van hun verklaring zijn afgeweken nadien en dat er ook nog eens een pak mensen die niet toevallig op televisie kwamen dezelfde verklaringen over het festival aflegt, zowel live aan hun familie, kennissen, vrienden, ... of op blogs, fora, ...

Maarja, die zullen allemaal wel zodanig onder de indruk zijn geweest dat ze niet eens doorhadden hoe goed de organisatie hier eigenlijk mee omging.

Dit vind ik zeer laag en smerig tov alle festivalgangers die dit lijden hebben moeten doorstaan (of zelfs niet doorstaan hebben ) en andere betrokkenen.
Zou een beetje rust sommigen niet tot rust kunnen brengen?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 12:28   #1054
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er lopen natuurlijk ook wel wat slikkers rond. En er wordt ook wel onveilig geneukt in de tentjes. De vraag is of dat relevant is voor een commentaarstuk over een ramp op een festival. Allez, voor normale mensen is dat een louter retorische vraag.
natuurlijk, maar om dan maar iedereen af te schilderen als slikkende neukende wilden die zich daar drie dagen lang orgiegewijs uitleven, is er echt over.
Oud 23 augustus 2011, 12:29   #1055
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf genoeg op dat festival geweest. In al die jaren heb ik nooit drugs en zelfs geen alcohol aangeraakt. Ik drink geen bier (en al zeker geen lauw-warm).

Helaas gebeurt het wel. Hopelijk ben je niet zo naïef om er anders over te denken. Toen veel mensen de camping wilden verlaten, werden ze aangeklampt door mensen die hen smeekten hun wiet en alcohol achter te laten ... (hetzelfde ook voor ander kampeermateriaal)...

Citaat:
de kritiek op het stuk is dan ook terecht. Dat hele opiniestuk is gewoon aanstootgevend, voor de meeste mensen die het meegemaakt hebben. Zijn ontslag is dan ook niet meer dan normaal.
leg u der bij neer
Maar enfin, waarom hebben jij en zovelen anderen hier zo hard de neiging om anderen de mond te snoeren en te bepalen waar anderen wel en niet willen over posten? Hoe kan jij trouwens zulke dingen zeggen, tegen een wildvreemde? En op basis waarvan, heb ik net gezegd dat ik Brussel zou gaan afbreken misschien omdat dat zo was? Ik uit hier begot ocharme enkel mijn mening. Daarvoor dient dit forum.

Laat mij en sommige anderen hier rustig posten over wat er hier zo al allemaal fout kan gegaan zijn en uitzoeken hoe het beter kan en blijf gewoon weg als het je niet aanstaat.

Leg je er dus bij neer dat sommige mensen graag vooruitgang willen, zou ik zo zeggen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 augustus 2011 om 12:31.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 12:31   #1056
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar enfin, waarom hebben jij en zovelen anderen hier zo hard de neiging om anderen de mond te snoeren en te bepalen waar anderen wel en niet willen over posten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Wie zulke woorden in de mond neemt voor hetgeen ik zeg, mag van mij een ban krijgen, op z'n minst tot posten in deze draad.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 12:32   #1057
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
74 000 fans

Nu; ik heb eigenlijk nog geen weet van ook maar 1 getuigenis die stelt dat het daar slecht was. En ik ben het nieuws nu toch redelijk uitgebreid aan't volgen.

Kan jij mij linken naar 3 getuigenissen van mensen die het daar chaos waren en vonden dat de organisatie het slecht deed? Ik heb er zo'n 500 van mensen die vonden dat het daar goed was.

Nu; unanimiteit zal je nooit hebben. Maar 'k denk dat de cijfers toch in het voordeel van de organisatie spreken.
't is een complot. Pukkelpoppers kunnen hun ticket terugbetaald krijgen, maar pas NADAT ze op FB hebben gezegd dat ze de organisatie steunen.
Oud 23 augustus 2011, 12:32   #1058
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas gebeurt het wel. Hopelijk ben je niet zo naïef om er anders over te denken. Toen veel mensen de camping wilden verlaten, werden ze aangeklampt door mensen die hen smeekten hun wiet en alcohol achter te laten ... (hetzelfde ook voor ander kampeermateriaal)...
Waar heb je dat gerucht nu weer opgepikt?

Ik vind het straf dat jij heel de tijd met van die verhalena fkomt waarbij je de term 'veel' gebruikt (en ook de term 'aangeklampt' en' 'smeekten' alsof het junkies waren) terwijl jij de enige ben die ik dat soort verhalenz ie vertellen.

M
Citaat:
aar enfin, waarom hebben jij en zovelen anderen hier zo hard de neiging om anderen de mond te snoeren en te bepalen waar anderen wel en niet willen over posten?
Omdat wij ons irriteren aan de overdrijvende, liegende, drama wijven hier.
Oud 23 augustus 2011, 12:33   #1059
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't is een complot. Pukkelpoppers kunnen hun ticket terugbetaald krijgen, maar pas NADAT ze op FB hebben gezegd dat ze de organisatie steunen.
Dat zal het zijn.
Oud 23 augustus 2011, 12:33   #1060
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Steve M
Ik was exact hetzelfde aan't zoeken!

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 23 augustus 2011 om 12:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be