Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2011, 13:39   #1061
artisjok
Banneling

Standaard

Op de site van de tweede kamer in Nederland staat toch al "Debat over drugsbeleid" aangekondigd.

Maar dat kan nog enige tijd duren. Het reces duurt nog t.e.m. 10 januarie, en er zijn nog veel spoeddebatten aangevraagd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 14:19   #1062
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Op de site van de tweede kamer in Nederland staat toch al "Debat over drugsbeleid" aangekondigd.

Maar dat kan nog enige tijd duren. Het reces duurt nog t.e.m. 10 januarie, en er zijn nog veel spoeddebatten aangevraagd.
Ik had de indruk dat Nederland het gedoogbeleid ging terugschroeven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 20:48   #1063
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dit hier niet Politics.be?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 20:49   #1064
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mooi zo, dan kunnen ze weer netjes zien hoe de misdaadcijfers en het aantal probleemgebruikers weer gaat toenemen
Oud 3 januari 2011, 20:54   #1065
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Ja, subforum Maatschappij en samenleving.
"Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn."
Oud 3 januari 2011, 20:56   #1066
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooi zo, dan kunnen ze weer netjes zien hoe de misdaadcijfers en het aantal probleemgebruikers weer gaat toenemen
Dat merken ze al in Terneuzen.
Maar het rapport en de conclusies daarover worden niet graag vrijgegeven.
Oud 3 januari 2011, 21:51   #1067
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Ja ok maar het is vooral in België dat het drugsdebat moet aangezwengeld worden Enfin ja ok, op Europese schaal zal het ook nodig zijn.
Ik heb niks gezegd
Oud 3 januari 2011, 22:06   #1068
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja ok maar het is vooral in België dat het drugsdebat moet aangezwengeld worden Enfin ja ok, op Europese schaal zal het ook nodig zijn.
Ik heb niks gezegd
Maar in België is dat veel meer werk.
Er zijn meerdere aspecten aan het drugsbeleid, en het ene (justitie, volksgezondheid) is federaal het andere (welzijn, preventie) is bij de gemeenschappen/gewesten.
We hebben 4 (?) parlementen. In het Vlaams parlement kan je; als je genoeg handtekeningen verzamelt, een debat losweken.
Voor de andere parlementen weet ik het niet.

Ik weet niet wat er moet gebeuren, om zo'n debat in de media/publieke opinie te verkrijgen.
Oud 4 januari 2011, 09:42   #1069
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat er moet gebeuren, om zo'n debat in de media/publieke opinie te verkrijgen.
Dat is courant aanwezig in de media/publieke opinie maar een debat maakt niets uit. Ten eerste zit je met een politieke generatie die geen beslissingen durft te nemen, aan de andere kant zit je met de EU en bv frankrijk waar sarko zal steigeren op zijn achterste (korte) pootjes als men in belgie toegang krijgt tot softdrugs. Want pasjes ed ... dat werkt niet.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 17:59   #1070
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U kunt een poging ondernemen om de politieke klasse financieel beter te ondersteunen dan kledingfabrikanten en inbev.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 18:02   #1071
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

men wil buitenlanders terugschroeven wat mij op zich niet onredelijk lijkt. Als Nederland een volledig gecontroleerd netwerk wil opzetten dan is het niet eerlijk dat de rest van europa daarvan profiteert. Het is aan elk europees land om volwassen te worden, hun inwoners wat minder aan de hard drugs en medicatie helpen en in het algemeen wat leefbaarder te worden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 19:12   #1072
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Dat is courant aanwezig in de media/publieke opinie maar een debat maakt niets uit. Ten eerste zit je met een politieke generatie die geen beslissingen durft te nemen, aan de andere kant zit je met de EU en bv frankrijk waar sarko zal steigeren op zijn achterste (korte) pootjes als men in belgie toegang krijgt tot softdrugs. Want pasjes ed ... dat werkt niet.
Een debat is er toch niet in de media/publieke opinie.
Oud 4 januari 2011, 19:59   #1073
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Wel het is een feit dat een aantal landen voor de vorm een wetenschappelijke adviescommissie hebben, maar als het eens voorvalt dat die adviseren om een drug nièt te verbieden wegens belachelijk weinig risico, dan verbieden ze die toch. Vb. is 2C-I in België en verse paddestoelen in NL.

Sowieso moet dit debat dus ook ruimte bieden om het probleem aan te kaarten van de farmaceutische lobby, "skewing" en misverstanden door slechte beslissingen van de overheden in het verleden, en het bewaken van de veiligheid in een "open" systeem, m.a.w. het voorbeeld van tabak en alcohol van hoe het beter kan

Ik bedoel maar, de publieke opinie is imho vaak een drijvende factor voor politieke beslissingen (hell, is dat zelfs niet de basis van het democratisch systeem?), maar als de publieke opinie er flagrant naastzit moet er ingegrepen worden

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 4 januari 2011 om 20:01.
Oud 4 januari 2011, 20:24   #1074
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel het is een feit dat een aantal landen voor de vorm een wetenschappelijke adviescommissie hebben, maar als het eens voorvalt dat die adviseren om een drug nièt te verbieden wegens belachelijk weinig risico, dan verbieden ze die toch. Vb. is 2C-I in België en verse paddestoelen in NL.

Sowieso moet dit debat dus ook ruimte bieden om het probleem aan te kaarten van de farmaceutische lobby, "skewing" en misverstanden door slechte beslissingen van de overheden in het verleden, en het bewaken van de veiligheid in een "open" systeem, m.a.w. het voorbeeld van tabak en alcohol van hoe het beter kan
In Nederland (sorry) is er het cannabis-tribunaal waar politici uitgenodigd worden om mee te discussiëren. Er is de Vereniging voor Opheffing van het Cannabisverbod. (tegenwoordig een beetje een overkoepeling) Er is de vereniging drugsbeleid.
Die weten blijkbaar nu en dan de media te halen met beleidspunten en argumentatie.
Het artikel waarnaar ik verwijs in de openingspost, zie je het in België gebeuren dat een krant zo'n artikel publiceert?
In Nederland mag/kan je al publiekelijk vertellen dat je cannabis gebruikt, zonder dat de mensen naar je kijken van "oei, die valt hier direct in de goot dood" of "wat voor een zot is dat"
In België zitten we nog in het stadium van "het is slecht want het is verboden en het is verboden want het is slecht"
Citaat:
Ik bedoel maar, de publieke opinie is imho vaak een drijvende factor voor politieke beslissingen (hell, is dat zelfs niet de basis van het democratisch systeem?), maar als de publieke opinie er flagrant naastzit moet er ingegrepen worden
Het zou de basis moeten zijn van het democratisch systeem.
Hoe doen we dat, de publieke opinie wakker schudden en doen nadenken?
Oud 4 januari 2011, 20:48   #1075
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het komt courant in de media, bekende mensen hebben drugs allang gangbaar gemaakt bij de gewone mens. Debat is toch zinloos, wij argumenteren, zij 'non'.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 21:09   #1076
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Het komt courant in de media, bekende mensen hebben drugs allang gangbaar gemaakt bij de gewone mens. Debat is toch zinloos, wij argumenteren, zij 'non'.
Kan je daar een(enkele) voorbeelden van geven?

Er is eens over gesproken geweest; toen er geopperd werd dat de overheid de mogelijkheid zou voorzien dat gebruikers hun waren kunnen laten controleren.
Op radio 1 in "Peeters en Pichal" het debat : "Is cannabis verslavend?"

Anders weet ik van geen debatten.

Edit : Ook nog het debat "welke wettelijke middelen heeft België om Maastricht te verhinderen haar coffeeshops buiten de stadskern te brengen."

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 januari 2011 om 21:11.
Oud 7 januari 2011, 22:55   #1077
artisjok
Banneling

Standaard

Onderwijl in Duitsland (sorry)
http://www.linksfraktion.de/pressemi...t-mitzeichnen/
http://cannabispetition.de/
Oud 12 januari 2011, 19:06   #1078
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook gelukkig nieuwjaar trouwens
De allerbeste wensen mijn waarde.

Citaat:
Ok da's waar maar het hangt aan elkaar vast: zuiverheid en concentratie.
Dat is niet waar. Dat gij nu uberzuivere hero hebt of brol hero. Bij teveel gaat uw hart stil staan. En dat telt voor veel drugs. Van die oppeppende drugssoorten kunt ge zelfs een hartattack krijgen.

Citaat:
Kan zijn. Ik weet dat ze er citroensap bijdoen om het meer oplosbaar te houden (wat ik op zich al niet in mijn aderen zou spuiten, maar kom), en dan meestal met een spuit en naald de vloeistof eraf trekken. Allemaal brollig als ge 't mij vraagt. Als je weet dat een zuivere heroïne-oplossing kleurloos is...
Onbekend gebied voor me. Wel heb ik hero junks ontmoet en gezien hoe zij het zich beklagen en alles in hun wenst van de drugs af te geraken.
Waarom zou U dan willen dat deze drugs aangeboden wordt?
Ik heb eerder zoiets van: haal daar medische (gecontroleerde) voordelen uit ipv recreatief.
Hero kost amper €20 de gram. Doordat ze zo goedkoop is, plakken er snel velen aan vast. Als deze straks aangeboden wordt, gaan meerdere mensen dat proberen en ook vastplakken.

Citaat:
Iemand die van plan is zelfmoord te plegen zit al zeer ver in een depressieve toestand. Iemand die volledig verslaafd is zit ook al in een verre toestand. Ge gaat mij zeker niet horen beweren dat beide groepen maar moeten doen wat ze willen. Maar er is ook een grote groep van niet-problematische druggebruikers die niet agressief zijn en geen gevaar zijn voor de anderen.... en zolang die niet overtuigd zijn dat ze moeten stoppen gaan ze gewoonweg niet stoppen. Het is voor die (grootste!) groep dat het verbod erover gaat. En de probleemgebruikers blijven nog al te vaak in de kou staan.
Die grote groep zijn vooral blowers en sporadische snuivers, slikkers.
Geen hero spuiters.
En die groep dat net verantwoord omgaat met drugs, zie ik niet roepen achter een legalisering.
Eerste reactie: taks betalen op drugs? En die taks jaarlijks zien stijgen? Fuck off.

Citaat:
Ba mss is het spannend om eens naar de Antwerpse haven te gaan achter uw favoriete coke, maar ik had toch liever een minder crimineel en milieubelastend produkt. Uw dealer is waarschijnlijk een heel sympathieke typ, maar ge moet het in zijn geheel bekijken hé.
LOL 't is niet omdat coke via de haven in tonnen binnenkomt dat ik het op de haven zelf ga halen he. Dat is bij iemand binnen of ff bellen om het te laten brengen he makker.

En ik bekijk het zeer zeker in zijn geheel. Dealers dat hun geld verdienen op drugs proberen het zo zuiver mogelijk te houden om geen klanten te verliezen.
Dealers dat verkopen om hun "verslaving" te onderhouden staan helemaal niet graag in het daglicht en gaan zeker niet direct aan minderjarige verkopen, minder geven dan de toegestane marge aan meerderjarigen wel ja.
Versnijden? Misschien enkelen wel ja.

Maar al bij al, khem zelden te klagen gehad op "kwaliteit". Zelden!
Oud 12 januari 2011, 19:29   #1079
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn sterke aanwijzingen dat het aandeel probleemgebruikers altijd min of meer constant blijft.
Er zijn aanwijzingen...
Dat is een leeg blad.
Er is tot heden toe nog geen enkel land geweest dat drugs legaal aanbood, toch niet in deze tijd.
Er waren wel opium huisjes, en waarom zijn die gesloten Ars?
Daar uw antwoord.

Nu kunnen die aanwijzingen tellen voor coffeeshops, maar opiaten zijn nu wel lichamelijk zo verslavend dat ZELDEN iemand die cold turkey aankan he.
Het is niet als stoppen met wiet en die leegte in het mentale proberen vullen he. Het is uw lichaam dat er zo hard om roept dat het u pijn begint te doen.
Ik wil veel van u leren, en ik zie u soms "vloeken" dat ik dat niet direct doe. Doe het is ene keer van mij, opiaten wettelijk aanbieden met recreatieve doeleinden is NO GOOD.

Citaat:
Je kan wel vergelijken met de tijd vóór dat die bepaalde drugs verboden waren . Het heeft nog nooit geholpen.
Ik heb dat gelezen van coke, in nen boek van Terence Mckenna. Food of the Gods.
Ik zeg er nog bij, dat medisch gezien op therapeutisch vlak heel veel voordeel te halen is uit psychedelica.
Ik ben niet geheel tegen een verbod, maar ik vind een decriminalisatie van eigen gebruik persoonlijk al voldoende.

Citaat:
LOL I hear you maar het is wel een beetje naast de kwestie hé. We weten allemaal dat België vierkant draait maar dat is nog geen reden om niks aan een problematische situatie te doen.
Wij hebben geen drugsprobleem. Dus wat is nu het probleem?
En hierbij zeg ik niet dat er geen problemen zijn door drugs, maar in de algemene lijnen is hier alles behalve een drugsprobleem.
De centra zijn er, de naalden kunnen ingeruild worden, wij zijn gewaarschuwd geweest voor pillen dat heel laat opkwamen en sterker zijn dan de gewone xtc, etc.
Wat is nu het probleem met drugs in België behalve de illegaliteit?

Citaat:
Minder zuiver? Bedoel je dat? Want meth is meth. De reden dat LEAP het gelegaliseerd wil zien, is o.a. net omdat de kwaliteit nogal slecht is de laatste tijd. En dat terwijl methamphetamine zeer gemakkelijk zeer zuiver gemaakt kan worden.
Ja, alles wat van den drogist komt is heel zuiver he Ars

Citaat:
Dat klasseer ik onder typische anti-drugs propaganda. Het zal wel zijn dat mensen er slecht uit beginnen te zien maar dat is ook weeral een beeld van een ultra-extreem geval hé. Je weet trouwens de details niet ; veel junkies worden dakloos of omgekeerd, veel daklozen worden junkie en dan is het imho zeer moeilijk om nog uit te maken waaraan het ligt. Feit is alleszins dat de zgn "meth-mouth" niet aan de meth ligt maar wel aan de overconsumptie van popdrinks en het zichzelf niet verzorgen, in dit geval: tanden niet meer poetsen. Iemand die zo ver is (en meestal ook in een verschrikkelijke sociale situatie is beland), laat zich helemaal gaan.
Gebruik google en youtube etc en hoor eens naar meth gebruikers hun verhaal En vooral naar zij die er verslaafd aan zijn geraakt.

Citaat:
De wet verbrast nu miljoenen € per jaar aan het forceren van het verbod. Ik ben volledig akkoord met uw statement maar een verbod laten zijn is alleszins niet waar dit statement mee overeenkomt.
Ik ken de cijfers niet, van hoeveel geld er hier naar drugsbestrijding gaat. Ik dacht te menen dat er hier meer naar preventie gaat dan bestrijding; Maar ik kan verkeerd zijn.

Citaat:
Het zou inderdaad al een immense stap voorwaarts zijn om eerst te decriminaliseren. Cocaplanten worden nu meer en meer met de hand uitgetrokken om dat de "groenen" in die landen van hunne tak gemaakt hebben
Eigen gebruik decriminaliseren he.
Ik vind het persoonlijk jammer dat men zulke planten uittrekt/besproeit.

Citaat:
Sowieso moet dat er komen. Maar de niet-probleemgebruikers hebben daar toch geen oren naar.
Dan moeten we middelen scheppen zodat ze sneller luisteren ipv ze de drugs te geven he. Niet waar?

Citaat:
Hoezo? Wacht, ging dit niet over de georganiseerde misdaad? In dat geval: inderdaad ze hebben hun activiteiten verlegd van alcohol naar drugs. Maar daarvóór was er nòch een verbod op alcohol, nòch op drugs en toen hadden ze zich netjes beperkt tot stelen en louche goktenten.
Ge kunt niet snel iemand droog leggen. Dat gaat veel oorlogen vragen.
In mijn mening komen er dezer dagen heel veel criminaliteit verder uit alcohol. De remmen zijn weg, de stoppen slaan door en hop 't is gebeurd.
Verkrachtingen etc zijn in mijn mening niet op geminderd bij het aanbieden van alcohol, integendeel.

Citaat:
Het is de kunst om in de regio van positieve effecten te blijven en meteen in te grijpen als je dreigt in de neutrale/licht negatieve zone te komen. Ik ga nu ook ff hard detoxen van alcohol na die wilde eindejaarsperiode
Herbals zijn goe in detoxen; Goe zweten etc
Het vergt echt moed van drugs te blijven als je weet wat ze inhouden.
En het vergt nog meer in te zien dat de huidige maatschappij niet meer in staat is om drugs aangeboden te krijgen. Teveel fucked up people.
Citaat:
Uw directe dealer mss niet, maar die zijn dealer houdt zich daar wsl. niet mee bezig. Ik heb trouwens maar één keer aan een dealer gekocht en dat was inderdaad in Antwerpen Hoewel dat een bijzonder vriendelijke jongen was maak ik mij niet al te veel illusies. Al de rest komt rechtstreeks van RC bedrijven.
Too random he. Elke situatie is anders.

Citaat:
U lacht maar het is mede onderdeel geweest
Oud 12 januari 2011, 19:30   #1080
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik weet dat er nog quotes openstaan, kom er later op terug.
Need some airy space

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be