![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik zei niet dat alle ongeregelde maandstonden miskramen zijn. wat ik zei is dat we er zoveel hebben dat we het niet kunnen weten dat we een miskraam hebben. dus als ik een ongeregelde maandstond heb, en een paar dagen/weken ervoor seks had, dan weet ik dat ik een miskraam had. dus treur je bij iedere ongeregelde maandstond? op de rest heb je geen antwoord hé?
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 31 augustus 2009 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 |
Minister-President
|
![]() de pot verwijt de ketel
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 31 augustus 2009 om 07:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 | |
Minister-President
|
![]() het zijn er zelfs meer dan ik dacht: 90%
Citaat:
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 31 augustus 2009 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets te maken met koel en afstandelijk, maar met het leggen van de juiste prioriteiten. Het gaat om het lichaam van de vrouw. Het is niet meer dan logisch dat zij, en zij alleen beslist wat ermee gebeurt of niet gebeurt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nog compleet verkeerd op de koop toe. Stellen dat een vrucht van 12 weken geen "mens" is, maar een "klompje cellen", is helemaal geen emo-argument, maar juist een heel rationeel argument.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 31 augustus 2009 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de vrouw zou weten dat ze een miskraam had, dan zou dat wel betreurenswaardig zijn, maar dan heb je nog steeds geen leven op je geweten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Met zo'n uitspraken moet je natuurlijk niet verschieten dat zo veel huwelijken in een scheiding eindigen, of dat de vaderrol slechts beperkt blijft tot kostwinnaar.
Citaat:
Als we eieren zouden leggen, geldt dat argument dan nog steeds? Of mag het dan niet meer, want het heeft niets met "het lichaam" van de vrouw te maken. Dit slaagt echt op niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1090 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 |
Minister-President
|
![]() Jij bent evengoed een "klompje cellen" als dat embryo, en jij bent evenveel "mens" als dat embryo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1078 Citaat:
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 31 augustus 2009 om 13:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Je vergelijkingen slaan inderdaad op niets.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nope. Ik ben geboren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 |
Minister-President
|
![]() wat een rare logica, leg mij dat eens uit? (als je kan...)
![]() |
#1096 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Goed, ik zal tot de kern van de discussie blijven, hoor. Dan ben je volgens mij je morele pedalen kwijt. Citaat:
Het verschil is trouwens minimaal. Ik wist dat je dit ging antwoorden. Ik ben blij dat er nog zekerheden zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het feit dat jij zelfstandig kan eten, maakt uw leven niet superieur aan dat van een embryo. Wanneer zou jij de grens durven stellen tussen mens en "klompje cellen"? Lijkt dat u niet wat te gevaarlijk om u als mens over te beslissen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zaadcel dus ook.
Citaat:
Citaat:
12 weken.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dus een mens heeft menselijk DNA en is een mens... een embryo heeft menselijk DNA en is een mens.. als je zo denkt dan denk je dus ook dat: haar dat is afgeknipt bij de kapper heeft menselijk DNA dus is een mens een zaadcel heeft menselijk DNA en is dus ook een mens.. uitwerpselen bevatten ook menselijk DNA dus zijn ook mens... etc.. nee dus. wat jij doet is een deel van een mens nemen en van dat deel een geheel te maken. Haar is onderdeel van een mens, embryo is ook een onderdeel van een mens. Op een gegeven moment word de embryo een foetus en dat deel van de mens evolueert in een apart geheel.
![]() |