Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2010, 14:56   #1081
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nee, hij kiest voor het naleven van de reglementen. Er is geen enkele reden waarom er geen school kan zijn waar dit wel kan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Niet verdraaien he. Je hebt mijn motivatie gelezen, bij mij is het belangrijk dat de regels gevolgd worden. Bij het niet volgen van regels sluit je je eigen uit, simpel.
"Dat ze niet studeren of werken" is gewoon hun keuze, het gevolg van een eerdere keuze nml. het niet willen volgen van het reglement.
In de vraagstelling is er helemaal geen regel/reglement die hoofddoeken verbied of toelaat.

Dit was de vraag
Wat is voor u het belangrijkste? Dat ze studeren met hoofddoek of dat ze niet studeren of werken omdat ze de hoofddoek niet mogen dragen"? Dit is een voorbeeld van een duidelijke vraag waar een antwoord op is.

Laatst gewijzigd door artisjok : 3 november 2010 om 14:57.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:58   #1082
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nee, hij kiest voor het naleven van de reglementen. Er is geen enkele reden waarom er geen school kan zijn waar dit wel kan.
Inderdaad ze kunnen een school of werk zoeken waar de hoofddoek wel mag. Moest er een algemeen verbod komen op de hoofddoek op de werkvloer of school, dan is het nog altijd respecteer de regels en doe die doek af als je op school of op je werk aankomt.
Oud 3 november 2010, 15:01   #1083
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In de vraagstelling is er helemaal geen regel/reglement die hoofddoeken verbied of toelaat.

Dit was de vraag
Wat is voor u het belangrijkste? Dat ze studeren met hoofddoek of dat ze niet studeren of werken omdat ze de hoofddoek niet mogen dragen"? Dit is een voorbeeld van een duidelijke vraag waar een antwoord op is.
Heb u antwoord gegeven met mijn motivatie erbij is dat niet voldoende?
Oud 3 november 2010, 15:02   #1084
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien beter eens vragen aan iemand die er midden in zit:

Humo: Heel wat West-Europese moslima’s beweren dat ze vrijwillig een hoofddoek dragen, omdat hun godsdienst dat voorschrijft.
Djavann: Verreweg de meeste jonge vrouwen die hier een hoofddoek dragen, doen dat omdat ze onder druk worden gezet: door hun ouders, door hun broers, door hun man. Die constante druk wordt zwaar onderschat, vind ik. In Frankrijk komt daar stilaan wat verandering in, na een aantal beklijvende tv-reportages waarin jonge moslimmeisjes durfden te getuigen over de slagen, de beledigingen en zelfs de verkrachtingen die ze hadden ondergaan omdat ze weigerden de hoofddoek te dragen.
Wat voor bullshit is dit. Slagen, beledigingen en verkrachtingen bestrijd je dankzij wetten tegen slagen, beledigingen en verkrachtingen. Niet door wetten tegen een hoofddoek

En dan nog, wat ga je dan oplossen door de hoofddoek te verbieden tussen de schoolmuren? Van zodra ze naar buiten komen, gaat de hoofddoek weer aan.

Citaat:
“Het klopt dat een minderheid vrijwillig voor de hoofddoek kiest en zegt: ‘De sluier is mijn cultuur. De sluier is mijn vrijheid.’ Maar een minderheid van de jongeren kiest er ook vrijwillig voor om heroïne te spuiten. Moeten we dat dan ook tolereren, of zelfs goedkeuren? Wat een kromme redenering! Ik kan slavernij toch niet goedkeuren omdat er een paar mensen zijn die zeggen dat ze vrijwillig slaaf willen worden? Ik noem die heel kleine minderheid van vrijwillige hoofddoekdragers kapo’s (de term die werd gebruikt voor de kampbewaarders van de nazi-concentratiekampen, red.) Die kapo’s zijn gerecupereerd door de islamisten – dat gevaar wordt in West-Europa permanent onderschat.” “Het is ook een fabeltje dat de sluier vrouwen beschermt. Ondanks de sluiers richten verkrachting en prostitutie echte verwoestingen aan in moslimlanden; pedofilie is er wijdverbreid, want er is geen enkele wet die kinderen beschermt. Vrouwen die beweren dat ze dankzij de sluier vrij zijn, zouden misschien eens een kijkje moeten gaan nemen in Afganistan”.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 november 2010 om 15:03.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 15:02   #1085
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik vind studeren en werken belangrijker dan de hoofddoek.
Neen u vind dat niet...echt niet..of je bent een megatrol..dat kan ook..

Als ik namelijk studeren en werken belangrijk(er) vind dan vind ik dat fundamentalistisch gejank om de hoofddoek ten alle prijze te mogen dragen surrealistisch en totaal onverdedigbaar..

Voor mij mogen scholen zelf beslissen, ook om de doek te verbieden bij het minste spoortje fundamentalisme...voor leerlingen wel te verstaan..
Onderwijzend en ander openbaar personeel JAMAIS DE MA VIE...!!!!
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 15:03   #1086
Hoomer

Standaard

Citaat:
Hoomer is groot en sterk!
Oud 3 november 2010, 15:05   #1087
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Wat voor bullshit is dit. Slagen, beledigingen en verkrachtingen bestrijd je dankzij wetten tegen slagen, beledigingen en verkrachtingen. Niet door wetten tegen een hoofddoek

En dan nog, wat ga je dan oplossen door de hoofddoek te verbieden tussen de schoolmuren? Van zodra ze naar buiten komen, gaat de hoofddoek weer aan.
Vrouwen hebben de wet op stemrecht ook nooit beschouwd als een mijlpaal in de strijd tegen gelijkwaardigheid..
Oud 3 november 2010, 15:05   #1088
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Vrouwen hebben de wet op stemrecht ook nooit beschouwd als een mijlpaal in de strijd tegen gelijkwaardigheid..
Zegt de ene moslim tegen de andere: "vanaf nu ga ik geen vrouwen meer slaan, want mijn dochter mag geen hoofddoek meer dragen op school".

Oud 3 november 2010, 15:07   #1089
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Allez ja, ze mogen mij eens uitleggen waarom moslims vrouwen beter zullen gaan behandelen omdat tienermeisjes geen hoofddoek meer mogen dragen binnen de schoolmuren.
Oud 3 november 2010, 15:09   #1090
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Zegt de ene moslim tegen de andere: "vanaf nu ga ik geen vrouwen meer slaan, want mijn dochter mag geen hoofddoek meer dragen op school".

Voor het mishandelen van vrouwen zijn er andere wetten..
Ik heb nooit
de hoofddoek geassocieerd met onderdrukking..eerder met het opdringen van een overtuiging..
Oud 3 november 2010, 15:10   #1091
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen u vind dat niet...echt niet..of je bent een megatrol..dat kan ook..

Als ik namelijk studeren en werken belangrijk(er) vind dan vind ik dat fundamentalistisch gejank om de hoofddoek ten alle prijze te mogen dragen surrealistisch en totaal onverdedigbaar..

Voor mij mogen scholen zelf beslissen, ook om de doek te verbieden bij het minste spoortje fundamentalisme...voor leerlingen wel te verstaan..
Onderwijzend en ander openbaar personeel JAMAIS DE MA VIE...!!!!
Ik vind opkomen voor een recht om de hoofddoek te mogen dragen niet onverdedigbaar of fundamentalistisch.

Een verbod (JAMAIS DE MA VIE) vind ik wel onverdedigbaar en fundamentalistisch.

Laatst gewijzigd door artisjok : 3 november 2010 om 15:12.
Oud 3 november 2010, 15:11   #1092
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

sorry! geen racistische praat aan mijn adres aub.
Het betrof een interview met een moslima en die weet waarover ze praat. Tenzij U vindt - net zoals uw profeet trouwens - dat moslima's een mankement aan hun hersenen hebben.

Wetten tegen slagen beledigingen en verkrachtingen hebben we hier al decennia lang. Daarom hebben wij dus geen hoofddoeken meer nodig.
Voor verkrachting meen ik zelfs dat een kuisheidsgordel meer soelaas brengt als je dan toch je mede-broeders niet onder controle kan houden.

Buiten op straat mag iedereen zich verkleden zoals ie wil. Behalve aangezichtsverhullende kleding is m.i. alles toegestaan. Zelfs witte puntmutsen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2010 om 15:11.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 15:11   #1093
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor het mishandelen van vrouwen zijn er andere wetten..
Ik heb nooit
de hoofddoek geassocieerd met onderdrukking..eerder met het opdringen van een overtuiging..
Iedereen staat nu eenmaal voor wie hij is. Als je daarin het opdringen van een overtuiging wil zien, dan maakt iedereen zich schuldig aan het opdringen van een overtuiging.
Oud 3 november 2010, 15:12   #1094
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen staat nu eenmaal voor wie hij is. Als je daarin het opdringen van een overtuiging wil zien, dan maakt iedereen zich schuldig aan het opdringen van een overtuiging.

me dunkt is er nog een groot verschil tussen het paraderen met de vlag van islam op je hoofd en het rondlopen in een mantelpakje van Cardin.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 november 2010, 15:14   #1095
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dan zal je je medebroeder toch even moeten wijzen op het feit dat hij hier in het verdorven westen NOOIT vrouwen mag slaan, niet mèt en niet zonder dat ze een lap stof rond hun hoofdhaar hebben gedraaid;

Oud 3 november 2010, 15:15   #1096
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
me dunkt is er nog een groot verschil tussen het paraderen met de vlag van islam op je hoofd en het rondlopen in een mantelpakje van Cardin.
Waarom zou iemand moeten verbergen dat hij tot de islam behoort? Is daar iets schaamtelijks aan misschien?
Oud 3 november 2010, 15:15   #1097
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dan zal je je medebroeder toch even moeten wijzen op het feit dat hij hier in het verdorven westen NOOIT vrouwen mag slaan, niet mèt en niet zonder dat ze een lap stof rond hun hoofdhaar hebben gedraaid;
Inderdaad. En daarom is de hoofddoek compleet irrelevant.
Oud 3 november 2010, 15:16   #1098
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez ja, ze mogen mij eens uitleggen waarom moslims vrouwen beter zullen gaan behandelen omdat tienermeisjes geen hoofddoek meer mogen dragen binnen de schoolmuren.
dat is hun probleem.
Moslims zijn toch verondersteld de wet te volgen?

Het gaat bovendien om de bewustwording van die meisjes dat ze leren dat ze NIET ondergeschikt zijn aan die mènnekes. Ze hoeven zich NIET in te pakken zodat die lulletjes hun besneden ding onder controle houden. Dat die lulletjes dan hun besneden ding in een knelverband steken! d�*t zou tenminste effektief effect hebben.

blijkbaar mogen hun vrouwen niet buiten zonder inpakmateriaal: dit is niet in overeenstemming met de westerse wetten: geen enkele man kan ons (westerse vrouwen) verplichten om iets al of niet aan te trekken, of al of niet de deur uit te gaan.
Daar schort het soms nogal eens aan bij die machomannetjes met afgeknipt pieterlulletje hé.

Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2010 om 15:21.
Oud 3 november 2010, 15:16   #1099
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij een mantelpakje van Cardin nodig om je te onderscheiden?
Oud 3 november 2010, 15:22   #1100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij een mantelpakje van Cardin nodig om je te onderscheiden?
nee, ik draag gewoonlijk Chanel. Valt niet echt op.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be