Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2010, 14:02   #1061
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een goede reden om de hoofddoek te laten toch?

Paulus.
Tja zij bedoeld dat anders he, daarom dat haar vragen niet beantwoord kunnen worden.
Zij bedoeld dus school en studeren zijn het belangrijkste, dus hoofddoek moet kunnen omdat studeren belangrijk is en je dat niemand mag ontzeggen voor een hoofddoek. Zeg je hoofddoek is belangrijk dan bedoel je dat ze met hoofddoek binnen mogen in scholen;
Hoe je het keert of draait je kan niet antwoorden op haar vraagstelling, wat je ook antwoord het komt allemaal op hetzelfde neer.
Oud 3 november 2010, 14:02   #1062
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Moslima's staan te springen hier bij ons in België om hoofddoeken te dragen,de onderkleding is wel van de meest sekssie vorm die je kan inbeelden,en de pakke smink op hun gezicht is ook maar voor de lol
Ja zij zijn echt waar voor de vermomming van hun lichaam
Het is ook nooit goed voor u hé?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:04   #1063
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Het is ook nooit goed voor u hé?
Voor mij mogen ze gerust onder dat tafellaken blijven zitten indien ze dit zelf echt willen,dat laatste betwijfel ik wel wat !!!
Oud 3 november 2010, 14:08   #1064
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hoofddoek is een teken van zedigheid.

Hoe kun je daar nu tegen zijn?
Misschien beter eens vragen aan iemand die er midden in zit:

Humo: Heel wat West-Europese moslima’s beweren dat ze vrijwillig een hoofddoek dragen, omdat hun godsdienst dat voorschrijft.
Djavann: Verreweg de meeste jonge vrouwen die hier een hoofddoek dragen, doen dat omdat ze onder druk worden gezet: door hun ouders, door hun broers, door hun man. Die constante druk wordt zwaar onderschat, vind ik. In Frankrijk komt daar stilaan wat verandering in, na een aantal beklijvende tv-reportages waarin jonge moslimmeisjes durfden te getuigen over de slagen, de beledigingen en zelfs de verkrachtingen die ze hadden ondergaan omdat ze weigerden de hoofddoek te dragen. “Het klopt dat een minderheid vrijwillig voor de hoofddoek kiest en zegt: ‘De sluier is mijn cultuur. De sluier is mijn vrijheid.’ Maar een minderheid van de jongeren kiest er ook vrijwillig voor om heroïne te spuiten. Moeten we dat dan ook tolereren, of zelfs goedkeuren? Wat een kromme redenering! Ik kan slavernij toch niet goedkeuren omdat er een paar mensen zijn die zeggen dat ze vrijwillig slaaf willen worden? Ik noem die heel kleine minderheid van vrijwillige hoofddoekdragers kapo’s (de term die werd gebruikt voor de kampbewaarders van de nazi-concentratiekampen, red.) Die kapo’s zijn gerecupereerd door de islamisten – dat gevaar wordt in West-Europa permanent onderschat.” “Het is ook een fabeltje dat de sluier vrouwen beschermt. Ondanks de sluiers richten verkrachting en prostitutie echte verwoestingen aan in moslimlanden; pedofilie is er wijdverbreid, want er is geen enkele wet die kinderen beschermt. Vrouwen die beweren dat ze dankzij de sluier vrij zijn, zouden misschien eens een kijkje moeten gaan nemen in Afganistan”.

Chadortt Djavann

http://dutch.faithfreedom.org/2010/0...-voor-vrouwen/
----------------------------------------

och! het is toch maar een lapje stof nietwaar!

Van mij geen medewerking aan deze vorm van slavernij.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:09   #1065
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In het parlement moet men blootshoofds de debatten volgen.
In bepaalde steden en gemeenten worden loketbeambten verondersteld geen politieke of religieuze kenmerken te etaleren, maar ik weet niet of dat als algemene wet wordt beschouwd.
en uiteraard in zwembaden waar badkledij verplicht is.
Je kan veel tekst produceren, maar je kan dus niet die wet geven (of een link ernaar) die stipuleert dat hoofddoeken op bepaalde plaatsen verboden zijn.

Citaat:
wie beweert dat?
volg je het schoolreglement niet, dan word je gewoon van school gestuurd, niet naar de gevangenis gebracht.
Neen, je wordt niet gewoon van school gestuurd. Daar is een hele procedure voor uitgewerkt. Die staat ook in het schoolreglement. (voor de gemeenschapsscholen althans) Ze kunnen dan van school gestuurd worden, maar niet "gewoon".

Dat een schoolreglement niet in strijd mag zijn met de wet en "hogere" regelgeving staat in het Vlaams onderwijsdecreet.

Citaat:
scholEN nog wel? wordt ze zo dikwijls van school gestuurd?
Enfin, het schoolreglement dat ik ondertekende stipuleerde weldegelijk bepaalde kledingeisen waaronder geen hoofddeksels in de klas. Maar mijn kinderen gingen dan ook naar elitaire scholen.
Uiteraard scholen in meervoud. Denk je dat ze 15 jaar in de kleuter/basis school gaan.
Mijn kinderen hebben geen elitaire scholen nodig.
Aangezien die elitaire scholen niet "de meeste scholen" zijn zal jij je stelling moeten herzien.

Citaat:
wat een diep inzicht! die moet je laten inkaderen.
Ik ben verheugd dat ik dit inzicht met jou kon delen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:10   #1066
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een goede reden om de hoofddoek te laten toch?

Paulus.
Ja, en evengoed een goede reden om het verbod te laten.
Oud 3 november 2010, 14:13   #1067
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je kan veel tekst produceren, maar je kan dus niet die wet geven (of een link ernaar) die stipuleert dat hoofddoeken op bepaalde plaatsen verboden zijn.
ik heb toch nooit beweerd dat er een specifieke WET is?
Mijn kinderen droegen een schooluniform, is er een WET die een schooluniform verplicht? nee toch? (maar ik moest dan ook maar één schoolreglement ondertekenen en geen verschillende....).

Citaat:
Neen, je wordt niet gewoon van school gestuurd. Daar is een hele procedure voor uitgewerkt. Die staat ook in het schoolreglement. (voor de gemeenschapsscholen althans) Ze kunnen dan van school gestuurd worden, maar niet "gewoon".
Ik zie dat U daar meer ervaring mee heeft dan ik.

Citaat:
Dat een schoolreglement niet in strijd mag zijn met de wet en "hogere" regelgeving staat in het Vlaams onderwijsdecreet
.
ja. en dan?

Citaat:
Uiteraard scholen in meervoud. Denk je dat ze 15 jaar in de kleuter/basis school gaan.
Mijn kinderen hebben geen elitaire scholen nodig.
Aangezien die elitaire scholen niet "de meeste scholen" zijn zal jij je stelling moeten herzien.
juist ja

Citaat:
Ik ben verheugd dat ik dit inzicht met jou kon delen.
leuk toch hé

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 november 2010, 14:14   #1068
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Moslima's staan te springen hier bij ons in België om hoofddoeken te dragen,de onderkleding is wel van de meest sekssie vorm die je kan inbeelden,en de pakke smink op hun gezicht is ook maar voor de lol
Ja zij zijn echt waar voor de vermomming van hun lichaam
Ik denk dat er behalve moslima's, nog wel heel veel vrouwen een pak make-up dragen. Zelfs correcties laten uitvoeren aan hun lijf.
Zie je dit ook als "zij zijn echt waar voor de vermomming van hun lichaam"
Oud 3 november 2010, 14:17   #1069
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja zij bedoeld dat anders he, daarom dat haar vragen niet beantwoord kunnen worden.
Zij bedoeld dus school en studeren zijn het belangrijkste, dus hoofddoek moet kunnen omdat studeren belangrijk is en je dat niemand mag ontzeggen voor een hoofddoek. Zeg je hoofddoek is belangrijk dan bedoel je dat ze met hoofddoek binnen mogen in scholen;
Hoe je het keert of draait je kan niet antwoorden op haar vraagstelling, wat je ook antwoord het komt allemaal op hetzelfde neer.
Antwoord dan op de vraag zoals jij die voorstelde.
Wat is voor u het belangrijkste? Dat ze studeren met hoofddoek of dat ze niet studeren of werken omdat ze de hoofddoek niet mogen dragen"? Dit is een voorbeeld van een duidelijke vraag waar een antwoord op is.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1009
Oud 3 november 2010, 14:18   #1070
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Sterkte Hoomer!

Oud 3 november 2010, 14:36   #1071
Hoomer

Standaard

Citaat:
Antwoord dan op de vraag zoals jij die voorstelde.
Wat is voor u het belangrijkste? Dat ze studeren met hoofddoek of dat ze niet studeren of werken omdat ze de hoofddoek niet mogen dragen"? Dit is een voorbeeld van een duidelijke vraag waar een antwoord op is.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1009
Mij kan het eigenlijk niet schelen wat iemand op zijne kop zet, wat me wel kan schelen zijn de regels die onze samenleving bepalen. Dus als de school zegt geen bedekt hoofd dan is het ook geen bedekt hoofd. Niet akkoord met het reglement, ok, zoek je geluk dan ergens anders, dus ik kies optie 2.
Zonder regels is er chaos en ik kan niet tegen chaos, ik kies dus vastbesloten dat iedereen de regels moet volgen zoals ze zijn, geen uitzonderingen.
Oud 3 november 2010, 14:41   #1072
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb toch nooit beweerd dat er een specifieke WET is?
Ik schreef
Er is dus inderdaad geen wet die hoofddoeken verbiedt.
Jij vulde aan met.
op scholen.
Je gaat dus akkoord dat er geen wet is die hoofddoeken verbiedt.

Citaat:
Mijn kinderen droegen een schooluniform, is er een WET die een schooluniform verplicht? nee toch? (maar ik moest dan ook maar één schoolreglement ondertekenen en geen verschillende....).
En dan?

Citaat:
Ik zie dat U daar meer ervaring mee heeft dan ik.
Neen, maar als ik een papier teken voor akkoord (in dit geval een schoolreglement) lees ik waarmee ik me akkoord verklaar.

.
Citaat:
ja. en dan?
Je vroeg toch "wie beweert dat?" over "Schoolreglementen mogen ook niet in strijd zijn met de wet. "

Citaat:
juist ja
Ja, hé.
Citaat:
leuk toch hé
Graag gedaan.
Oud 3 november 2010, 14:43   #1073
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hoofddoek is een teken van zedigheid.

Hoe kun je daar nu tegen zijn?
Zedig is saai
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:44   #1074
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Mij kan het eigenlijk niet schelen wat iemand op zijne kop zet, wat me wel kan schelen zijn de regels die onze samenleving bepalen. Dus als de school zegt geen bedekt hoofd dan is het ook geen bedekt hoofd. Niet akkoord met het reglement, ok, zoek je geluk dan ergens anders, dus ik kies optie 2.
Zonder regels is er chaos en ik kan niet tegen chaos, ik kies dus vastbesloten dat iedereen de regels moet volgen zoals ze zijn, geen uitzonderingen.
Je kiest voor optie 2 = "dat ze niet studeren of werken omdat ze de hoofddoek niet mogen dragen"
Dat is voor jou belangrijker.
Bedankt om je mening te willen uiten.
Oud 3 november 2010, 14:49   #1075
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schreef
Er is dus inderdaad geen wet die hoofddoeken verbiedt.
Jij vulde aan met.
op scholen.
Je gaat dus akkoord dat er geen wet is die hoofddoeken verbiedt.
Nee. Ik zei dat er geen wet was die hoofddoeken verbiedt op scholen.

Citaat:
En dan?
tja.

Citaat:
Neen, maar als ik een papier teken voor akkoord (in dit geval een schoolreglement) lees ik waarmee ik me akkoord verklaar.
Ik zat in het bestuur van het oudercomité en stelde het schoolreglement op;

Citaat:
Je vroeg toch "wie beweert dat?" over "Schoolreglementen mogen ook niet in strijd zijn met de wet. "
waar?

Oud 3 november 2010, 14:50   #1076
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kiest voor optie 2 = "dat ze niet studeren of werken omdat ze de hoofddoek niet mogen dragen"
Nee, hij kiest voor het naleven van de reglementen. Er is geen enkele reden waarom er geen school kan zijn waar dit wel kan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:51   #1077
Hoomer

Standaard

Citaat:
Niet verdraaien he. Je hebt mijn motivatie gelezen, bij mij is het belangrijk dat de regels gevolgd worden. Bij het niet volgen van regels sluit je je eigen uit, simpel.
"Dat ze niet studeren of werken" is gewoon hun keuze, het gevolg van een eerdere keuze nml. het niet willen volgen van het reglement.
Oud 3 november 2010, 14:51   #1078
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Sterkte Hoomer!
Hoomer heeft blijkbaar geen problemen om een vraag te beantwoorden.
Oud 3 november 2010, 14:54   #1079
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoomer heeft blijkbaar geen problemen om een vraag te beantwoorden.
Hoomer is groot en sterk!

Oud 3 november 2010, 14:56   #1080
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zedig is saai
Ge zijt zelf saai
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be