![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dit" de school lost de taalachterstand van van leerlingen wel op,ookal vormt deze groep langzamerhand in grote steden de meerderheid en nee, we kijken absoluut niet naar factoren buiten de schoolpoorten, want dat zou wel eens als discriminerend gezien kunnen worden waar wij toch zeker nooit aan mee doen!" Of is dit" gezien de hoge aantallen van leerlingen met taalachterstand, kijk ik wel naar factoren buiten de schoolmuren, omdat het onrealistisch is te beweren dat de school het probleem wel oplost, de problemen zitten niet in het aanbod van de school maar thuissituatie, dus kan de school alleen helemaal niet meer kansen bieden, wanneer thuis niets verandert. Enkel domoren zien daar racistische of discriminerende motieven in, het kind of jongeren wordt juist voorop gezet". U mag kiezen hoor, ik kies voor de laatste stelling, in het belang van jongeren en kinderen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 |
Gouverneur
|
![]() Ik probeer, alleen negeert gij dat voortdurend. dan kunt ge niet meer discussiëren. Mijn vraag was echter oprecht. Om welke vorm van drogredeneren ging het dan?
![]() |
#1084 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er kunnen inderdaad verschillende redenen zijn voor een taalachterstand. Thuis een andere taal spreken, veel alleen zitten thuis, laag IQ, ... Op het moment dat er een probleem is, is het inderdaad goed te kijken naar wat de reden is van de taalachterstand, maar wat de oorzaak ook is, de school is het best geplaatst om te helpen die achterstand weg te werken. Daarvoor is het ook een school.
![]() |
![]() |
#1085 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1086 |
|
![]()
![]() |
#1087 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* KNIP *... ![]() Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 4 november 2011 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1090 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, de school is dat niet. Wanneer het de school lukt de achterstand binnen de perken te houden, doen ze wat een school moet doen. De rest moet in het thuismillieu gebeuren en daarin moet je durven investeren, desnoods ook financieel. Of gezinscoaching die meerde problemen aan kan pakken vanuit het gezin. Die onzin dat de school dat zou kunnen regelen is gewoon niet waar, er zijn trouwens geen middelen voor. De school moet investeren in het beperken van de schade binnen het onderwijs, het afzakken naar beroeps en deeltijds onderwijs. Veel jongeren hebben ergens talent voor, waaronder voor entertainer! ![]() Benader problemen niet vanuit hun cultuur maar zoek herkenbare voorbeelden binnen onze cultuur, het gemiddeld Westers gezin met fin problemen staat ook niet te springen om een zoon die ballet wil doen! Zo kun je zaken bespreekbaar maken. Zet ouders samen, ookal zeggen sommigen niets, ze horen veel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 |
Gouverneur
|
![]() Dat identiteit niet volledig afhangt van oorsprong. Ik identificeer mij niet op alle vlakken met mijn, nogal burgerlijke, familieleden. Met andere woorden, mijn identiteit, hoe ik mij voel, hoe ik denk over bepaalde zaken, loopt niet met hen gelijk. Er valt een parallel te trekken met "Allochtonen". Het heeft geen zin criminaliteit daaraan te linken omdat ge aan uw afkomst niets kunt veranderen. Het gedrag binnen de maatschappij telt, niet de afkomst. Duidelijk zo, Ali?
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen. Laatst gewijzigd door Torkilson : 3 november 2011 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer kun je niet Belg zijn met andere culturele gewoontes? Maar wanneer we iets delen is dit uiteraard het Belg zijn, wat betekent dat wij onder wettelijk vastgelegde spelregels leven. Die laten zich niet in vraag stellen , punt. - gelijkheid man en vrouw - scheiding kerk en staat. -rechten van de mens en het kind. - democratie - gelijkwaardigheid van alle burgers ongeacht religieuze of politieke overtuiging, afkomst, seksuele voorkeur( knelt uw boord al?) of geslacht. - recht op zelfbeschikking, een seksueel bestaan ongeacht statuut wanneer de meerderjarigheid bereikt is ( bent u nog mee?) Ali is helemaal mee hoor, maar vind uw mening toogklap omdat deviant gedrag tot criminaliteit kan leiden. Mochten er dus geen problemen met gedrag van sommige groepen jongeren zijn was de hele discussie niet eens aan de orde, Moet dit uitgelegd worden? Zeg het gerust... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
BTW ik ben géén beulg.
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen. Laatst gewijzigd door Torkilson : 3 november 2011 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 |
|
![]() Dat was inderdaad wat ik ook schreef, maar dat is niet de mening van Andev.
![]() |
#1096 | |
|
![]() Citaat:
Streng optreden met gepaste straffen voor crimineel gedrag. Licht bij eerste overtredingen om jeugdzonden niet nodeloos streng te bestraffen, maar hard en streng optreden tegen veelplegers. Ik ben wel voorstander van het 3 strikes principe in Amerika.
![]() |
![]() |
#1097 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1098 | |
|