![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1081 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als ik zo'n onzin uitsla, dan zal het voor een verstandig en belezen man als jij toch wel een eitje zijn om er een paar vakkundig van te ontkrachten. Stof genoeg, zo dunkt me.
![]() |
![]() |
![]() |
#1082 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan toch niet altijd naarstig op zoek zijn naar gallicismen, Monsieur Quercus. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 januari 2015 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1083 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1084 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar toch... toch verzoek ik het u te antwoorden op de vraag die ik nu voor de zoveelste maal stel: "Wie is 'men'?" Neen, u hoeft dat niet voor mij te doen. Maar denk aan al die onschuldige, eervolle Belgen en Zuid-Nederlandstaligen die misschien ooit, op zoek naar de waarheid achter onze taalsituatie, op deze discussie zouden stoten en die misschien onterecht uit uw stelselmatig ontwijken van mijn vraag zouden concluderen dat u geen poot heeft om op te staan maar dit niet durft toe te geven. Dus: klaag, in het belang van onze taal, het Zuid-Nederlands, deze samenzwering aan! Doe uw plicht en geef antwoord: wie is 'men'?
Laatst gewijzigd door Burkide : 2 januari 2015 om 18:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1085 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil het nog weleens herhalen hoor Van het huidige kabinet spreken alle FR ministers vloeiend Nederlands. De MP, die in Amsterdam heeft afgestudeerd voorop. Van de Vlaamse ministers zijn er een paar die (redelijk) Frans (schoolfrans vooral, maar bon) spreken en een paar die er werkelijk niets van kunnen. Of dacht je serieus dat madameke Sleurs en madammeke De Block het Frans enigszins machtig zijn? Nee toch? Om te janken is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1086 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1087 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1088 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1089 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen dat men bepaalde woorden die wij hier dagdagelijks gebruiken, aanmerkt als 'niet behorende tot de Standaardtaal'. Wat is nu dat voor onzin? Wie die 'men' is, zal me een zorg wezen. Maar het is zeker niet de doorsnee mens hier in Vlaanderen in ieder geval. Heel veel klachten zal Martine Tanghe dus niet krijgen. Ja, misschien wel van een paar sabelslijpers zoals Monsieur Quercus en u. Dat zou kunnen. Waar heb ik trouwens aangegeven dat het de Hollanders niet zijn ? Ze zullen er zeker ook voor iets tussen zitten. Want zij hebben altijd de pretentie gehad dat het 'hun' Nederlands was. En zij bepaalden steeds wat mocht en niet mocht. Vlaanderen had zich te conformeren naar het Noorden. Wel, die tijd is voorbij. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 januari 2015 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1090 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @eberhard lecrec
Ach, je had het in de discussie over de ondertiteling bij commerciële zenders als VT4 die "Komen Eten" uitgezonden heeft (elk seizoen opnieuw) en inderdaad daar valt ondertiteling vaker op. Maar ik had het over de ondertitel mogelijkheid op één via een text paginanummer, die voor de groep die ik doelde perfect haalbaar is zonder zichzelf belachelijk te maken, in het algemeen is het grootste deel van de programmatie inderdaad zonder ondertiteling en als je text pagina nr 888 ofzo intikt krijg je ondertitels...dit is wat mijn punt was !! AN is op zulke tekst ondertiteling het meest te lezen dan standaardtaal, en standaardtaal is volgens mij toch lichtjes geen effectieve AN verstaanbare Nederlands...ikzelf stoor er niet aan, voor zover de meeste woorden dan ook overeenkomen als normale Nederlandse woorden die verstaanbaar zijn. Owja, op uw opmerking, qua ondertiteling van buitenlandse talen bij de bewoners aldaar....als elke land, deze ondertiteling wel heeft die ik bedoel, specifiek voor doven, die kunnen uiteraard nog wel TAAL lezen en schrijven, maar ze niet horen en spreken dat is het verschil met u en een dove... Het is meer dan normaal dat dit mogelijk als beledigend opgevat wordt, doorgaans is het ook zo dat de meeste programmatie zonder ondertiteling verloopt, uitgezonderd bij gedubte vertalingen uit films die in de meeste gevallen Amerikaanse films zijn. Dus mijn vraag blijft staan, ongeacht welke taal je spreekt, kan het kwaad dat een dove gebruik maakt van een mogelijkheid via een teletekstpagina een ondertiteling aan te vragen om mee te lezen wat er gezegd en gesproken wordt, ze kunnen dat dan ook lezen, snap je dat ? Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 2 januari 2015 om 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1091 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1092 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1093 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ziet er heel triest uit. Zowel spreker als kijker worden als debiel beschouwd. Daar zou ik totaal geen bezwaar tegen hebben. Netjes onder teletekst. Voor mensen die echte gehoorproblemen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1094 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1095 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2154352 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1096 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1097 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1098 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet beter de discussie volgen Van den Berghe in plaats van zo maar wat te wauwelen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 januari 2015 om 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1099 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1100 |