Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2007, 10:27   #1081
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
OMG! Volgens mij geloof je dit nog zelf ook...
Heeft niets met geloven te maken. Hij wilde niet.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 10:29   #1082
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Persoonlijke aanvallen? Je haalt begot elke keer opnieuw zelf je persoonlijke toestand hier op dit forum naar voor. Nogal logisch dat de reacties dan rechtstreeks naar jou gericht zijn é.

Het is wel on-topic trouwens.
Ik gebruik mijn omvangrijke persoonlijke ervaring om de onvoorstelbare discriminaties en het godlasterlijk decennialang voortdurend en verergerend wanbeleid van het politieke establishment in de verf te zetten vanuit de onderkant, vandaaruit waar dat wanbeleid het het meeste schade aanricht.

Jouw gespam is helemaal niet on-topic en kan dat ook niet zijn, want je hebt het nooit over de wantoestanden op sociaal-woningvlak en bovendien juich je ze openlijk toe.

Het is bovendien onjuist, want je dementeert. Je dementeert elk démentie...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 10:30   #1083
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft niets met geloven te maken. Hij wilde niet.
Iedereen die Illwill zijn CV niet wil geven is een werkweigeraar.

Zeldzame hoogten worden hier geschoren van geposeerde naïviteit...
Oud 24 juli 2007, 10:31   #1084
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Heb ik gezegd dat het geen probleem was? k dacht dat ik gezegd heb, dat dit te nuanceren valt.
Te verwaarlozen dus, zoals ik al zei...

Citaat:
Als je een sociale woning aangeboden krijgt en je weigert die, tjah...
Zucht, herlees de topic misschien eens ofzo. Die weigering was het gevolg van het feit dat hij een sociale woning kreeg aangeboden die niet alleen kleiner was, maar ook nog eens duurder dan degene die hij had!!! Een logische weigering dus voor iemand die nauwelijks rondkomt met zijn inkomen.

Citaat:
Als je 6 maanden de tijd krijgt om je papieren in orde te brengen en je doet het niet, tjah...
Alsof jij kan oordelen of er wel iets in orde te brengen was

Citaat:
Als je de kans krijgt om je via de VDAB bij te scholen om een knelpuntberoep te gaan uitoefenen en je doet het niet, tjah...
Enig idee van de leeftijd van eno2?

Citaat:
Dan hoeft het toch niemand te verwonderen dat die mensen wel eens een probleem kunnen krijgen met hun huisvesting. Maar het blijft uiteraard gemakkelijker om de eigen onverantwoordelijke houding af te schuiven op de maatschappij die niet genoeg voorziet in pampers.
Het is vooral gemakkelijk om op te groeien in een beschermd milieu en vervolgens vanuit de hoogte te praten over toestanden waar je absoluut geen voeling mee hebt en mensen te beoordelen op basis van veronderstellingen.

Laatst gewijzigd door Edina : 24 juli 2007 om 10:32.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 10:31   #1085
eno2
Banneling

Standaard

Welwel, mijn bump veroorzaakte precies weer een kettingbotsing...

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 10:45.
Oud 24 juli 2007, 10:33   #1086
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat heb ik vastgestelt adv zijn weigering op dit forum om te zeggen wat zijn cv is en wat hij wil doen toen ik hem een job wilde bezorgen.
Waarom zou hij op dit forum zijn CV moeten geven?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 10:36   #1087
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Pure zelfgesponnen hersenspinsels.

Als iemand niet wil ingaan op je onzin off topic noem jij dat werkweigering.
Laat dat toch eens over aan de bevoegde instanties (die mij vrij stelden voor de arbeidsmarkt).

Heb jij soms een idee van de limietloze arrogantie die je hierbij tentoon spreidt?
De domheid...

En hou je verder aan de forum-reglementen door niet steeds over hetzelfde te spammen off-topic en onder de vorm van een objectief door niets gejustifieerde persoonlijk aanval.
Jij noemt het gewoon onzin terwijl je er geen enkele reden voor hebt.

Ik wilde jou effectief een job aanbieden, je bent trouwens niet de eerste, je bent meteen zelf beginnen tegenwerken, opnieuw zonder reden. Je wilde je cv niet geven noch gewoon simpelweg zeggen wat je wilde doen.

Als jij daarna vind dat iemand werk geven om te helpen arrogant is, onzin is, dom vind...tja, dat is jou keuze. Maar dit betekent voor de normale mens gewoon dat jij niet wil werken. Ik wist niet dat de vdab en gewoon alle bedrijven gewoon arrogante instanties waren die dom en onzin spuien. Als je dat geloofd is het wel logisch dat je niet wil werken natuurlijk.
Oud 24 juli 2007, 10:40   #1088
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik gebruik mijn omvangrijke persoonlijke ervaring om de onvoorstelbare discriminaties en het godlasterlijk decennialang voortdurend en verergerend wanbeleid van het politieke establishment in de verf te zetten vanuit de onderkant, vandaaruit waar dat wanbeleid het het meeste schade aanricht.

Jouw gespam is helemaal niet on-topic en kan dat ook niet zijn, want je hebt het nooit over de wantoestanden op sociaal-woningvlak en bovendien juich je ze openlijk toe.

Het is bovendien onjuist, want je dementeert. Je dementeert elk démentie...
En ik gebruik mijn ervaring om te reageren op jou postings, dat dit jou niet aanstaat betekent daarom niet dat ik "spam" of dat ik dementeer. Als het zo zou zijn dan vind zelfs een dement persoon makelijker werk dan jou. Zegt genoeg.
Oud 24 juli 2007, 10:40   #1089
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Edina:
Zucht, herlees de topic misschien eens ofzo. Die weigering was het gevolg van het feit dat hij een sociale woning kreeg aangeboden die niet alleen kleiner was, maar ook nog eens duurder dan degene die hij had!!!
Kijk, ik acht mij erg gelukkig, dat ik in de vijfentwintig jaar, die ik technisch al in aanmerking kom voor een sociale woning, erin geslaagd ben mijn plan te blijven trekken in privé-huurwoningen.

Waarom?

In de eerste plaats: sociale woningen zijn geen oplossing voor acute woningproblemen.

Je moet immers vijf jaar in de wachtrij gaan staan.

Dat is mij twee keer op adresloosheid komen te staan. Dat kan je 'technisch dakloos' noemen.

In de tweede plaats heb ik tot mijn verwondering moeten vaststellen, dat toen ik eenmaal een toewijzing kreeg, het vijfde jaar op de wachtlijst, de huur inderdaad niet lager lag dan in de privé-huurwoning die ik betrok. En die bovendien twee plaatsen méér had. En waar de huurprijs niet telkens verhoogd werd naargelang de indexatie van mijn dop. Zoals dat bij sociale woningen wel gebeurt...

In de derde plaats sta ik niet te springen mij te laten behandelen als een tweederangsburger die gedurende twee jaar op een proefcontract geplaatst moet wordt en die in die periode op ieder moment zonder enig juridisch verhaal op straat gegooid kan worden.

Dat laatste is werkelijk pas hallucinant als implementatie van het grondwettelijk recht op waardig wonen. Waaruit blijkt dat Mario Keulen en consoorten nog een graadje erger zijn dan de hele neoliberale meute hier samen.
Oud 24 juli 2007, 10:44   #1090
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik gebruik mijn ervaring om te reageren op jou postings, dat dit jou niet aanstaat betekent daarom niet dat ik "spam" of dat ik dementeer. Als het zo zou zijn dan vind zelfs een dement persoon makelijker werk dan jou. Zegt genoeg.
Jij hebt niet de minste ervaring met sociale woningen, de wetgeving en de regelingen daarrond.
En voor wat de werkloosheid betreft, is het enige wat je kan, vrijgestelde oudere werklozen ad nauseam fictieve werkaanbiedingen door de strot duwen en als ze jouw clowneske gedrag terecht totaal negeren, ze werkweigeraars te noemen. Nou ja, als je persé iedereen aan het lachen wil brengen en houden, ga je gang...
Oud 24 juli 2007, 10:51   #1091
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou hij op dit forum zijn CV moeten geven?
Ik zou het ook niet geven aan een als potentieel werkgever ziekelijk ingebeeld (zelf anoniem blijvend!) medeforummer, ook niet per P.B.

Ik heb een rijke gamma ervaring met oplichters en uitbuiters en poseurs...

Waarom zou ik sowieso aan iemand mijn CV moeten geven, als ouder vrijgestelde werkloze?

Bovendien solliciteer ik waar ik wil en hoef me dus helemaal niet verder druk te maken over fake werkaanbiedingen in forum-threads.

Het zijn allemaal afleidingsmanoevers natuurlijk omdat ze over het onderwerp zelf in grote verlegenheid komen, voor wat de argumentatie betreft...
Oud 24 juli 2007, 10:51   #1092
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te verwaarlozen dus, zoals ik al zei...
nuanceren =/= verwaarlozen

veronderstellen =/= oordelen

Citaat:
Zucht, herlees de topic misschien eens ofzo. Die weigering was het gevolg van het feit dat hij een sociale woning kreeg aangeboden die niet alleen kleiner was, maar ook nog eens duurder dan degene die hij had!!! Een logische weigering dus voor iemand die nauwelijks rondkomt met zijn inkomen.
Ok, begrepen, een 1-kamerwoning is onvoldoende. Wij moeten maar meer belastingen betalen zodat iedereen minumum een 2-kamer woning heeft. Volgende keer zal dat niet voldoende zijn en moet iedereen zijn terras of tuin hebben.

Citaat:
Alsof jij kan oordelen of er wel iets in orde te brengen was
Als door de persoon in kwestie zelf gesteld wordt dat dit niet lukte wegens tijdsgebrek dan oordeel ik daar idd zo over. Tenzij dit natuurlijk de waarheid niet was.

Citaat:
Enig idee van de leeftijd van eno2?
Jup, nu is het uiteraard te laat om nog te gaan werken. Maar dit topic was niet voor zijn persoonlijke situatie, maar om het algemeen maatschappelijk probleem te schetsen. Zijn leeftijd is dus irrelevant.

Citaat:
Het is vooral gemakkelijk om op te groeien in een beschermd milieu en vervolgens vanuit de hoogte te praten over toestanden waar je absoluut geen voeling mee hebt en mensen te beoordelen op basis van veronderstellingen.
Het is vooral makkelijk om mensen te beoordelen om basis van veronderstellingen dat iedereen in een zogenaamd "beschermd" milieu het geld maar voor het rapen heeft en dat die niet op eigen benen hoeft te staan. Van uw 18de tot uw dood moet u zowieso op eigen benen leren staan en verantwoordelijkheid leren nemen. In die periode heb je tijd genoeg om orde op zaken te stellen, maar uiteraard is het eenvoudiger om alle problemen af te schuiven op de maatschappij.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 10:53   #1093
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Fox:
Ok, begrepen, een 1-kamerwoning is onvoldoende. Wij moeten maar meer belastingen betalen zodat iedereen minumum een 2-kamer woning heeft. Volgende keer zal dat niet voldoende zijn en moet iedereen zijn terras of tuin hebben.
O ja, een terras had ik ook al en heb ik nu ook. Heerlijk! Voor wat het tuintje betreft, dat moet wachten tot de socio-debiel Mario Keulen uit zijn functie ontheven wordt.

Wat willen deze heertjes zoals Fox eigenlijk? Mijn vernietigen omdat ik de voorkeur geef aan hun heilige vrije markt??? In de vorm van de privé-huurwoningenmarkt???Inplaats van te "profiteren' en te "parasiteren" op de toch al zo zeldzame, al te zeldzame, en vooral al te dure en al te woononzekere sociale woningen???

Neem me niet kwalijk, maar je moest méér respect vertonen voor practische medestanders van je elk-voor-zich en elk-trekt-zijn-plan-op-de-vrije -markt strategie als tegengesteld aan het plannen en voorzien van een voldoende aantal adekwate en betaalbare betaalbare en woonzekere sociale woningen.

Een beetje respect aub voor de vrij-markt-adepten...

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 11:17.
Oud 24 juli 2007, 11:00   #1094
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja? En dat heb jij vastgesteld in de hoedanigheid van RVA-controleur?

Dat je niet veel weet, was me al langer duidelijk. Maar dat weerhoudt je er duidelijk niet van om verder onzin te spuien.

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 11:02   #1095
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Hahahahaha.
JIj en hij verzinnen dat ik werkonwillig ben...

Terwijl ik uitgebuit ben en op straat gegooid en uiteindelijk vrijgesteld voor de arbeidsmarkt... en toch nog gewerkt heb en werk bleef zoeken.

Maar daar gaat het niet over.

Iedereen heeft recht op een waardig onderkomen.

Deze heertjes FOX en Illwill en cHipie en nog een meute neoliberaaltjes vegen de constitutie en de grondrechten gewoon aan hun voeten...

Ik bedoel, omgekeerd. Vegen hun voeten aan de grondrechten.

En ik mijn voeten aan de voetenvegers...

Oud 24 juli 2007, 11:05   #1096
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
.Fox

Maar dit topic was niet voor zijn persoonlijke situatie, maar om het algemeen maatschappelijk probleem te schetsen. Zijn leeftijd is dus irrelevant.
Jonge jonge, het argumentatief gewentel van een wentelteef heeft er niets aan...

Dat moet iemand zeggen die niets anders doet dan mijn geheel onterecht en nergens op gebaseerd persoonlijk aan te vallen...

En mij de hele tijd verwijt een persoonlijk topic te voeren en te bumpen dat niemand interesseert...

Als het hem dan argumentatief even uitkomt om te stellen dat dit (dan plots) geen persoonlijk topic is, dan doet hij dat even onbeschaamd als steeds...

Zijn totaal gebrek aan intellectuele hygiëne was mij al van bij de allereerste discussies opgevallen.

En niet het minst bij het eerste persoonlijke bericht dat hij zich verwaardigde mij toe te sturen, waarin hij geheel ongevraagd, zijn volledige echte naam
verklapte...
Waarna ik hem al meteen een eerste klap terugklapte.

Ttz, Fox beweert, zoals steeds, zowel het ene als het tegendeel.

En Raakt kant nog wal.

Volhouden!
Anders moet ik weer bumpen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 11:09.
Oud 24 juli 2007, 11:12   #1097
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jonge jonge, het argumentatief gewentel van een wentelteef heeft er niets aan...

Dat moet iemand zeggen die niets anders doet dan mijn geheel onterecht en nergens op gebaseerd persoonlijk aan te vallen...

En mij de hele tijd verwijt een persoonlijk topic te voeren en te bumpen dat niemand interesseert...

Als het hem dan argumentatief even uitkomt om te stellen dat dit (dan plots) geen persoonlijk topic is, dan doet hij dat even onbeschaamd als steeds...

Zijn totaal gebrek aan intellectuele hygiëne was mij al van bij de allereerste discussies opgevallen.

En niet het minst bij het eerste persoonlijke bericht dat hij zich verwaardigde mij toe te sturen, waarin hij geheel ongevraagd, zijn volledige echte naam
verklapte...
Waarna ik hem al meteen een eerste klap terugklapte.

Ttz, Fox beweert, zoals steeds, zowel het ene als het tegendeel.

En Raakt kant nog wal.

Volhouden!
Anders moet ik weer bumpen...
whatever.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 11:14   #1098
eno2
Banneling

Standaard

Helaas ik ik ben mislukt als loonslaafje.
Geen enkele uitbuiter en slavendrijver wil me nog.
Laat staan de bona-fide werkgevers...
Maar niet mislukt als sociale-woning-huurder.
Dat heb ik tenminste ZELF kunnen afwijzen...
Oud 24 juli 2007, 11:15   #1099
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
whatever.
Whenever.
Oud 24 juli 2007, 11:20   #1100
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Helaas ik ik ben mislukt als loonslaafje.
Geen enkele uitbuiter en slavendrijver wil me nog.
Laat staan de bona-fide werkgevers...
Maar niet mislukt als sociale-woning-huurder.
Dat heb ik tenminste ZELF kunnen afwijzen...
Bravo! Uw nageslacht zal er fier over zijn...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be