Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2007, 15:50   #1081
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
't Is maar een hypothese hé schat. Als er hier toch volop uit de losse pols geoordeeld wordt, mag ik ook suggestietjes lanceren newaar.
Er wordt niet uit de losse pols geoordeeld, er wordt alleen gezegd dat het weigeren trouwens omwille van de huidskleur van de schepen, plat racisme is. Maar zelfs daar zijn een aantal mensen het niet mee eens. Ze vinden dat blijkbaar doodnormaal
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:53   #1082
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Er wordt niet uit de losse pols geoordeeld, er wordt alleen gezegd dat het weigeren trouwens omwille van de huidskleur van de schepen, plat racisme is.
Nee, er wordt meer gedaan: er wordt ook met stelligheid verkondigd dat zo'n geval zich in St-Niklaas voorgedaan heeft, maar er wordt geen begin van bewijs voor aangevoerd.

Voor hetzelfde geld is dit alles gewoon uitgevonden door verkiezingskandidaat Willockx, we zullen het nooit weten.
Oud 4 februari 2007, 15:54   #1083
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf

De Knack, de Standaard, Gazet van Antwerpen, 't Pallieterke, De Tijd... allemaal de illegaliteit ingedoken, en onder de toonbank verborgen.

Citaat:
Je moet al tamelijk extremistisch-links zijn om de eerste drie rechts te durven noemen. In elk geval zijn het poco-gazetten, en dat geldt ook voor De Tijd. En wat het Pallieterke betreft, tja ik ken nogal wat krantenwinkels die dat niet durven verkopen.
of die 't aan de straatstenen niet kwijtgeraken.. neemt Pallieterke de onverkochte nummers terug?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 15:58   #1084
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door baarle
Klopt niet hoor Gelre.

Als de racistische weigeraars Marokkanen zijn, en die kans is groot genoeg om de mogelijkheid in ognschouw te nemen, dan wordt nu wel een hele autochtone bevolking zonder reden beschuldigd en verdacht gemaakt. "Kijk eens hoe slecht wij toch zijn voor zwarten": dat soort schuldinductie dat alleen maar dient om de burgers klein en onder controle te houden.

D�*t zou jammer zijn.

Of ze nu marrokkaanse voorouders hebben of niet (en dat is de veronderstelling van Gelre alléén) verandert er niets aan: ze nemen een racistisch standpunt en krijgen hier bijval van andere racisten...
Niet alleen Gelre en niet alleen racisten (wat Gelre voorzover ik dat kan waarnemen niet is) houden rekening met zulke mogelijkheid.

Iets anders is, dat die burgemeester alsmede enige "verdraagzamen" op dit Forum hier, graag zulke denk-uitspattingen zouden voorkomen/verbieden.
Oud 4 februari 2007, 15:59   #1085
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nee, er wordt meer gedaan: er wordt ook met stelligheid verkondigd dat zo'n geval zich in St-Niklaas voorgedaan heeft, maar er wordt geen begin van bewijs voor aangevoerd.

Voor hetzelfde geld is dit alles gewoon uitgevonden door verkiezingskandidaat Willockx, we zullen het nooit weten.
O, jawel wij zullen dit weten; al moeten de raven het uitbrengen, dit valt niet meer te stoppen.
Oud 4 februari 2007, 16:00   #1086
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie zou er anders de wetten moeten opstellen? Dient daar de wetgevende macht dan niet voor?
Er is inderdaad niets dat de wetgevende macht tegenhoudt van wetten uit te geven. Bravo!
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 16:43   #1087
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
O, jawel wij zullen dit weten; al moeten de raven het uitbrengen, dit valt niet meer te stoppen.
Ik denk het niet. In België kan dit allemaal verstopt blijven, omdat het regime er baat bij heeft.
Oud 4 februari 2007, 16:44   #1088
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie zou er anders de wetten moeten opstellen? Dient daar de wetgevende macht dan niet voor?
In een democratie zijn de burgers de wetgevende macht. Dat is hier duidelijk niet het geval.
Oud 4 februari 2007, 16:48   #1089
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Zeg er dan wel alles bij,de manier waarop is ronduit schandalig en ik zal het nog een speciaal voor u posten,kwestie om uw geheugen wat op te frissen.

3 vzw's zijn veroordeeld geweest door een politiek benoemde rechter die tevens lid was van de Franstalige Lions Club.
Eminente juristen maakten brandhout van het arrest en de Vlaamse kiezers hebben op 13 juni massaal gevolg gegeven aan de oproep van het VB om een stem uit te brengen voor de vrije meningsuiting. Wat de Belgische rechtbank ook zegt: 1 miljoen Vlamingen hebben het Vlaams Blok in de stembus vrijgesproken. Maar dat heeft de politiek en de rechters niet tot bezinning en andere inzichten gebracht. De juridische huurmoordenaars waren betaald en de afrekening moest voltrokken worden.
Laten we ook niet vergeten dat het regime vijf wetswijzigingen en een grondwetsherziening, twee nieuwe wetten en vier lange procesjaren nodig hadden om een partij dat ze niet via een debat of stembusgang konden verslaan, te vermoorden.
Laat ons dit toch maar niet vergeten.
Zeg er dan ook bij dat bij elk later beroep de requeranten ongelijk kregen, tot bij het Hof in Straatsburg toe...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 17:12   #1090
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Alles in belgie komt uit, behalve "de bende van nijvel"!
FRoNT-international is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 17:25   #1091
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Tuurlijk draak van een wet Casca.

Ik ben dol op die gepubliceerde rechtszaken op de CGKR site.

Raar genoeg vind ik geen rechtszaken op basis van "het geloof of de levensbeschouwing" .....

Als Lincoln hier ergens beweert dat "atheisten NOG een rang lager zijn"... vermoed ik dat zoiets eronder zou vallen!
Tegenwoordig is de boete 2.500 euro dacht ik!

Geloofs- en filosofische overtuiging zijn wel opgenomen in de wet. In principe mag je hier niemand op discrimineren.

Anderzijds: als je een moslims verbied een vrouw of een anders-/ongelovige te discrimineren, discrimineer je hem weer in zijn godsdienstvrijheid.

Zo blijven we bezig. De aversie van Noord-Afrikanen ten opzichte van zwarten, is me sterk gekend. In mijn buurt vechten ze de stenen uit de grond met elkaar. Leuk te zien hoe "goed" de verschillende culturen in Antwerpen met elkaar opschieten.

Ik heb al leuke staaltjes gezien van de manier waarop Marokkanen zwarten uitschelden en aanvallen. Op Turken hebben ze het ook niet zo voorzien en ze hebben het ook niet voor Belgen, Pakistani, Chinezen en ga zo verder.
Oud 4 februari 2007, 17:56   #1092
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zeg er dan ook bij dat bij elk later beroep de requeranten ongelijk kregen, tot bij het Hof in Straatsburg toe...

Citaat uit een artikel van Dirk Voorhoof (Universiteit Gent), dat kan geraadpleegd worden via: http://pswserv1.ugent.be/dv/document...006.DV.3.7.doc
Citaat:
"Vermelden we nog dat op 5 mei 2006 het Europees Mensenrechtenhof het verzoekschrift in verband met de veroordeling van de drie V.Z.W.’s van het (toenmalige) Vlaams Blok als manifest niet-ontvankelijk heeft afgewezen. De klacht was gebaseerd op een vermeende schending van art. 10 E.V.R.M., naar aanleiding van de veroordeling van de drie V.Z.W.’s in toepassing van art. 3 van de antiracismewet (lidmaatschap van of medewerking aan vereniging die in het openbaar, kennelijk en herhaaldelijk heeft aangezet tot racisme, segregatie en vreemdelingenhaat, zie Gent 21 april 2004, A&M 2004/2, 170 en Cass. 9 november 2004, A&M 2005/1, 74). De inhoudelijke motivering van de beslissing van het E.H.R.M. tot niet-ontvankelijkheid, beslissing genomen door een comité van drie rechters in toepassing van art. 27-28 en 34-35 E.V.R.M., is evenwel niet openbaar."
Oud 4 februari 2007, 19:24   #1093
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Nah, ne neger gaat mij ook nooit ni trouwen ze
Ga nogal afsteken op de foto's heb begrip voor die koppels.
En idd, de zaak wordt enorm opgeblazen.

Als je een boete van een politieagent krijgt die zwart is, ga je die dan ook niet betalen?
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 19:51   #1094
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb nog niemand iets zien goedpraten. Iedereen is ervan overtuigd dat de racistische trouwlustigen onnozel dan wel dom of achterlijk zijn.

Maar ik vraag me dus af of De Morgen éénzelfde artikel zou gekopt hebben en of Willockx éénzelfde reactie had gehad indien de titel luidde:

"Zwarte koppels willen niet gehuwd worden door blanke schepen."

Enkel Wouter reageert correct. Net zoals de blanke schepen in voorkomend geval zou zeggen: "dat moeten zij dan maar weten, ofwel trouwen ze, ofwel trouwen ze niet, ofwel verhuizen ze".

Eénzelfde houding zou ook moeten worden aangenomen in geval van "ik wiel giene mannelijke dokter aan main vra"---> ofwel worden ze geholpen door de arts van dienst, ofwel gaan ze terug naar huis, ofwel zoeken ze een andere kliniek.

Maar op de één of andere manier blijkt daar geen bespreekbaar probleem te zitten, géén VB beschimpingen en geen Jozef die de situatie schandalig vindt.
Ineengemepte verplegers in klinieken zijn zelfs geen fait-divers..... maar owee als er een onbeleefde klant in het restaurant terechtkomt! D�*t moet worden beboet.
'Racisme'

‘Allochtone jongens pleegden ‘racistische’ overvallen,” aldus een recente kop in NRC Handelsblad. Het betrof allochtone jongeren in Haarlem die er een sport van maakten om blanken te beroven en te mishandelen. Een tweede NRC-kop, over aanvallen van allochtone jongeren op blanke scholieren in Parijs: “Frans onderzoek gevraagd naar ‘anti-blank racisme’.” De argeloze lezer zal zich hebben afgevraagd waarom de term ‘racisme’ hier tussen haakjes wordt gezet.

Zowel in Frankrijk als in Haarlem hebben de daders toegegeven uit haat jegens blanken te hebben gehandeld. In Frankrijk ging het geweld bovendien gepaard met anti-blanke scheldpartijen. Vanwaar dan toch die relativerende aanhalingstekens?

Een mogelijke oplossing van dit raadsel luidt als volgt: volgens een theorie die in progressieve kring een zekere populariteit geniet, kunnen alleen blanken racistisch zijn. Anti-blank racisme van allochtonen bestaat in deze visie niet. (Inderdaad, een nogal racistische theorie, maar het betreft hier anti-blank racisme, en dat bestaat niet, zodoende is er geen probleem.) Wanneer allochtonen racistisch geweld plegen jegens blanken, is dat dus geen racistisch geweld, maar ‘racistisch’ geweld.

Dit zou ook kunnen verklaren waarom een mislukte brandstichting in een islamitische school in Uden waarbij niemand gewond raakte zoveel meer aandacht trok dan de tientallen gewelddadige aanvallen van allochtonen op blanken in Haarlem. In het eerste geval ging het om autochtone jeugd die een allochtone school belaagde; dat is dus uiterst schandalig racisme. In het tweede geval ging het om allochtonen die blanken mishandelden; dat was hooguit ‘racisme’ – lang niet zo verontrustend.

Een andere voor de hand liggende verklaring voor het relativeren en wegmoffelen van racistisch geweld door allochtonen onder het gelijktijdig uitvergroten van blank racistisch geweld is de volgende. Racistisch geweld jegens allochtonen kan worden aangegrepen om rechtse rakkers de mond te snoeren: “Dat komt ervan als je de islam bekritiseert! Ophouden dus!” Dit deuntje is de afgelopen weken dan ook in vele variaties te horen geweest. Racistisch geweld van allochtonen jegens blanken daarentegen kan politiek niet worden uitgebuit, maar speelt eerder types als Geert Wilders in de kaart. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
http://www.meervrijheid.nl/

Vervang Geert Wilders door VB en onmiddellijk heb je een antwoord op de vraag die je opwierp.
Nu, van de ingebakken hypocrisie in progressieve middens hoef ik je niet meer te overtuigen hé Circe.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 20:20   #1095
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Voor zover ik verstand heb van de Belgische en de Vlaamse politiek, heeft het Vlaams Belang geen moeite met inwoners van welk ras en welke huidskleur dan ook. Wel hebben ze moeite met mensen die niet willen integreren (o.a. geen Nederlands willen leren). Van Bellingen is daar duidelijk geen voorbeeld van.
U dwaalt.

In het zogenaamde 70-puntenprogramma van het Vlaams Blok, getiteld "Immigratie: de oplossingen. 70 voorstellen ter oplossing van het vreemdelingenprobleem" (1993) spreekt de partij meer dan eens en expliciet haar afkeer uit over "de multiraciale samenleving".

Om u verder te updaten: in 2004 wordt het Blok (o.m.) voor dat racisme veroordeeld. Om de partijdotaties niet te verliezen (95% van de partijkas is gevuld met geld dat het VB ontvangt van de - o ironie - zo verfoeide Belgische staat) doen ze sindsdien wat water in de racistische wijn - naar buiten toe tenminste. Maar soms kunnen ze zich niet inhouden, zie De Man over "de multiraciale miserie" http://www.filipdeman.be/1/239/)

Laatst gewijzigd door drosophila : 4 februari 2007 om 20:28.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 20:25   #1096
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Niet dat ik iets tegen kleurlingen heb, maar een kleurling als schepen van de burgerlijke stand maken is vragen om te shockeren links en rechts.
Wederom is men verplicht dat te aanvaarden!
Waren de Vlaamse schepenen op misschien?
Informeer u, en u zult leren dat Wouter Van Bellingen wel degelijk een Vlaamse schepen is.
Oud 4 februari 2007, 20:31   #1097
Banneling

Standaard

[quote=drosophila;2402823]U dwaalt.

In het zogenaamde 70-puntenprogramma van het Vlaams Blok, getiteld "Immigratie: de oplossingen. 70 voorstellen ter oplossing van het vreemdelingenprobleem" (1993) spreekt de partij meer dan eens en expliciet haar afkeer uit over "de multiraciale samenleving". Tien jaar later blijven partijkopstukken het hebben over "de multiraciale miserie" (zie bv. http://www.filipdeman.be/1/239/).
quote]

Het is niet omdat men voorstander is van een streng migratiebeleid dat men racist is.
Kijk in Europa naar de evolutie van de laatste jaren : in zowat alle landen is men wakker geworden en wordt migratie aan banden gelegd (en worden VB-voorstellen in wetgeving omgezet).
Omdat het sprookje van de multiculturele verrijking uitgedraaid op een gigantische kater.
Gezien onder auspiën van de Spa uitgeprocedeerden dagelijks effectief gedeporteerd worden, kunnen we volgens uw redenering die partij eveneens beschuldigen van multiraciale afkeer.
Oud 4 februari 2007, 20:34   #1098
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Het is niet omdat men voorstander is van een streng migratiebeleid dat men racist is. (...blabla...)
En dat beweer ik ook niet.
Wat wel nogal wiedes is: iemand die zich uitspreekt tegen de multiRACIALE samenleving, is een racist.
Oud 4 februari 2007, 20:36   #1099
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En dat beweer ik ook niet.
Wat wel nogal wiedes is: iemand die zich uitspreekt tegen de multiRACIALE samenleving, is een racist.
Door uitgeprocedeerden te deporteren spreekt de SPA zich uit tegen een verdere uitbreiding van de multiraciale samenleving. De SPA-ers zijn dan evengoed racisten.
Oud 4 februari 2007, 20:44   #1100
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Door uitgeprocedeerden te deporteren spreekt de SPA zich uit tegen een verdere uitbreiding van de multiraciale samenleving. De SPA-ers zijn dan evengoed racisten.
Online's logica.
No further comment.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be