Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2021, 13:36   #1121
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Laat u dan niet vaccineren hé. Niemand verplicht u, maar zaag dan niet achteraf dat ge bepaalde dingen niet moogt doen.

Die rusthuisbewoners hebben uiteraard het recht te eisen dat ze verzorgd worden door iemand die gevaccineerd is.
Dan moeten gevaccineerden ook niet zagen dat ze herbesmet worden, hé?
Besmet door ongevaccineerden of door gevaccineerden! want die kunnen het ook nog doorgeven ondanks dat ze gevaccineerd zijn.
De zin van vaccinatie is dus NUL komma NUL en het zeuren over ongevaccineerden ook.

Met de wensen van rusthuisbewoners wordt geen rekening gehouden, zij hebben niks te koeken en moeten enkel luisteren, dat zou je nu toch al moeten weten.
Oud 28 mei 2021, 13:36   #1122
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
in het huidige klimaat , mogen ze blij zijn dat er hun nog iemand komt verzorgen. Zeker als die persoon dat goed doet.

Dat schijnt men ook wel eens te vergeten.
Idd. Het is een knelpuntberoep en dan gaan ze menen nog wat moeilijk te gaan doen over wie hen mag verzorgen en wie niet

Als ik oud word wil ik enkel verzorgd worden door een blonde verpleegster met dikke borsten, dat is mijn recht om te eisen!

Laatst gewijzigd door Rapture : 28 mei 2021 om 13:37.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 13:39   #1123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Als ik oud word wil ik enkel verzorgd worden door een blonde verpleegster met dikke borsten, dat is mijn recht om te eisen!
Gij ook ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 13:42   #1124
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd. Het is een knelpuntberoep en dan gaan ze menen nog wat moeilijk te gaan doen over wie hen mag verzorgen en wie niet

Achteraan aanschuiven maat (en liefst nog een die op ouwe peekes valt. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 13:44   #1125
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die is veel besmettelijker uiteraard. Indien ze gevaccineerd was was ze minstens 90% minder besmettelijk.
30%, niet overdrijven aub
Oud 28 mei 2021, 13:44   #1126
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei, er zal een nijpend tekort ontstaan van blonde verpleegsters met dikke tetten
Oud 28 mei 2021, 13:44   #1127
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die is veel besmettelijker uiteraard. Indien ze gevaccineerd was was ze minstens 90% minder besmettelijk.
Dat is ook maar pure veronderstelling, helemaal geen werkelijkheid.
Je vergist je overigens, er werd 90% BESCHERMING beloofd door vaccins, NIET dat ze 90% minder besmettelijk zouden zijn.
Nogal een verschil
Dat maakt gij ervan.
Oud 28 mei 2021, 13:45   #1128
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er is precies wel een markt voor, ik, gij en Patrick al.

Zouden daar ook wachtlijsten voor bestaan.

Uiteindelijk eisen wij ook maar bepaalde inspuitingen bij het verplegend personeel.
Oud 28 mei 2021, 13:47   #1129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uiteindelijk eisen wij ook maar bepaalde inspuitingen bij het verplegend personeel.
Oud 28 mei 2021, 13:47   #1130
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Oei, er zal een nijpend tekort ontstaan van blonde verpleegsters met dikke tetten
Ah gij ziet dat ook in. ... (en zeker diegene die op oude peekes vallen)

Dat is zoals die 70 maagden he, ... dien Allah moet daar nogal een stock van hebben.
Oud 28 mei 2021, 13:48   #1131
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik stel voor om een rusthuis te beginnen en enkel personeel aan te nemen dat aan een bepaald profiel voldoet.

Voor Patrick wil ik wel een paar lantaarnpalen in den hof zetten naast het veld snel groeiende bamboe.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 28 mei 2021 om 13:49.
Oud 28 mei 2021, 13:50   #1132
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat is ook maar pure veronderstelling, helemaal geen werkelijkheid.
Je vergist je overigens, er werd 90% BESCHERMING beloofd door vaccins, NIET dat ze 90% minder besmettelijk zouden zijn.
Nogal een verschil
Dat maakt gij ervan.
Ge vergist u. Er is wel degelijk 90% en meer bescherming tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname.
Oud 28 mei 2021, 13:52   #1133
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
30%, niet overdrijven aub
60% minder kans om besmet te worden en 60% minder kans om iemand te besmetten. Gecombineerd maakt dat 90% minder kans voor transmissie.
Dat was voor AZ dacht ik.
Oud 28 mei 2021, 13:56   #1134
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
60% minder kans om besmet te worden en 60% minder kans om iemand te besmetten. Gecombineerd maakt dat 90% minder kans voor transmissie.
Nee, 84%. Je hebt een kans van 0.4 om besmet te geraken, en een kans van 0.4 om het door te geven, dan heb je een kans van 0.16 om besmet te geraken en het door te geven. Als uw cijfers juist zijn.

Citaat:
Voor het klassieke virus misschien.

Voor het Z-A virus is het 10% of zo. 90% kans om toch nog besmet te geraken.

Naarmate de tijd vordert, en de varianten verschillender worden, en bij de mRNA vaccins, de gigantisch hoge antilichamen titers afnemen, zullen die kansen serieus toenemen natuurlijk, en in oktober zal dat waarschijnlijk zo goed als gedaan zijn, dat effect.

Tenzij je inderdaad ondertussen kan besmet worden door een recentere variant, en dus terug een beter doelgerichte immuniteit krijgt.

Vandaar dat die bewoners een groot voordeel hadden van besmet te geraken, tenminste met het Britse virus, 't is toch al dat (neem ik aan). Beter ware geweest met het Indiase of Brazialiaanse of zo, maar dat is pas voor binnen enkele maanden he.

Besmettingen zijn juist goed, bij een evoluerend virus, zeker als je een initiele immuniteit hebt die maakt dat je niet zwaar ziek bent (of als je jong bent).

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2021 om 14:08.
Oud 28 mei 2021, 14:06   #1135
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de enige gepubliceerde studie die dat effectief onderzocht heeft in Schotse huishoudens komt aan 30% risicoreductie op transmissie binnen het huishouden als een gevaccineerde besmet geraakt.
Oud 28 mei 2021, 14:15   #1136
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge vergist u. Er is wel degelijk 90% en meer bescherming tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname.
Dan zijn zelfs de officiële cijfers van EMA fake want daar staan zelfs vaccinatie-doden op de lijsten.

En het ging over besmetting, een vaccin beschermt volgens jou toch enkel tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname en niet tegen besmetting?
Blijf spartelen..

Maar deze hele onzin over % besmetten of niet, is irrelevant.
Het komt erop neer dat je zelf beslist en eenieder die keuze maar te respecteren heeft zonder verwijten te maken voor jouw keuze.

Of je zorgt voor jezelf en je gezondheid of je speelt ermee en laat je vrijwillig prikken met het risico dat je je gezondheid verliest door de gok, zo simpel is het.
Oud 28 mei 2021, 14:19   #1137
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de enige gepubliceerde studie die dat effectief onderzocht heeft in Schotse huishoudens komt aan 30% risicoreductie op transmissie binnen het huishouden als een gevaccineerde besmet geraakt.
Die resultaten zijn data van de Britse vaccinatiecampagne. Voorlopig uiteraard, maar het zijn officiele gegevens en ik ga ervan uit dat men niet zit te liegen.
Ik heb de referentie vroeger al gegeven.

Amerikaanse resultaten met Pfizer en Moderna zijn gelijklopend:

https://nos.nl/artikel/2374959-ameri...g-besmettelijk

Citaat:
Wie zich laat inenten tegen corona beschermt niet alleen zichzelf, maar ook anderen. Uit een Amerikaanse studie blijkt dat gevaccineerden niet alleen zelf veel minder vaak ziek worden, maar ook dat ze het virus nauwelijks nog kunnen overdragen.

De studie is gedaan door het CDC, de Amerikaanse tegenhanger van het RIVM. In een periode van ruim drie maanden werden in zes staten in de VS 3950 zorgmedewerkers gevolgd, die waren ingeënt met de mRNA-vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna. Ze namen iedere dag bij zichzelf een neusswab af, die via een PCR-test werd onderzocht.

Het bleek dat mensen die beide prikken van hun vaccinatie hebben gehad na twee weken 90 procent minder kans hebben om het virus over te dragen. Als iemand één prik heeft gehad is de kans 80 procent lager. Kort na de vaccinatie is er nog wel een grotere kans op besmetting van anderen.
Edit:

https://www.gelderlander.nl/binnenla...goed~a3f733c5/

Citaat:
De belangrijkste bevinding is dat bij zowel het AstraZeneca- als het Pfizer-vaccin de kans op een coronabesmetting vanaf drie weken na de eerste prik met 65 procent is gedaald.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 mei 2021 om 14:22.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 14:22   #1138
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amerikaanse resultaten met Pfizer en Moderna zijn gelijklopend:

https://nos.nl/artikel/2374959-ameri...g-besmettelijk
Citaat:
Nog wel spannend hoe lang dit effect aanhoudt
Je vraagt je gewoon af waarom die mensen absoluut willen dat we tijdelijk geen besmettingen meer zouden hebben. Zoals ik al onderlijnde, dat heeft geen enkel sanitair nut, en is op termijn gevaarlijk.

Dus nog eens: waarom willen gevaccineerden dat anderen gevaccineerd zijn ? Waarom willen gevaccineerden beletten dat ze besmet worden ? Welke sanitaire zin zou daar achter kunnen zitten ?

Gaat men nu dezelfde "voorzichtige" communicatie houden van "het vaccin zal dit maar 3 maanden tegenhouden" zoals Van Damme over natuurlijke immuniteit ? Of gaat men nu plots helemaal anders praten over vaccins en projecteren dat het heel lang zal duren ?

Maar nog eens: wat kan het een gevaccineerde nu schelen dat zijn vaccin moet dienen ? Ttz, dat hij met het virus in contact komt, en dat hij dus niet nutteloos een vaccin nam ?

Dat is een beetje zoals enkel buiten willen gaan met een paraplu als het niet regent he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2021 om 14:25.
Oud 28 mei 2021, 14:47   #1139
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
in het huidige klimaat , mogen ze blij zijn dat er hun nog iemand komt verzorgen. Zeker als die persoon dat goed doet.

Dat schijnt men ook wel eens te vergeten.
Inderdaad, de mensen die nu zo klagen mogen blij zijn dat de verpleegsters hun leven op het spel hebben gezet voor hun toen er nog geen vaccin was. Volgende keer liet ik die klagers gewoon zitten in hunne stinkpamper.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2021, 14:59   #1140
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Inderdaad, de mensen die nu zo klagen mogen blij zijn dat de verpleegsters hun leven op het spel hebben gezet voor hun toen er nog geen vaccin was. Volgende keer liet ik die klagers gewoon zitten in hunne stinkpamper.
Idd, heel goed punt.

Voordien mocht, nee moest!, het verplegend personeel zich onbeschermd blootstellen aan mogelijke besmetting met deze, dixit hen, verschrikkelijke ziekte om hun hachje te redden. Heel veel verplegend personeel heeft toen ook effectief een besmetting opgelopen. Die hadden ook zoals hen kunnen redeneren: "in contact komen met die besmettelijke mensen?! Ben je helemaal gek geworden!" en eieren voor hun geld kunnen kiezen.

Maar nu gaan ze wel eisen dat zij geen enkel risico mogen lopen vanwege het verplegend personeel, ook al zijn ze zelf gevaccineerd.

Je moet maar lef hebben zou ik zeggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be