Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2012, 13:45   #1141
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hoezo?

U zei pas:

Nu doet u dat dan weer helemaal niet?

Ben jij wel nuchter?

Paulus.
Oh wow, nu wordt ie nog mooier. Nu gaan we al stukken van citaten weglaten om ze te doen passen in het vooraf bepaalde hoekje. Hier het volledige citaat, met het hier relevante stukje in het vet:
Citaat:
ik kijk naar iedere persoon zijn of haar gedrag, en wat zij in de praktijk doen met dat geloof om te besluiten of ik hun versie van eender welk geloof ze aanhangen tolereer of niet.
Hun versie. Begrijp je die woordjes? Je hebt mij nooit zien zeggen dat ik de een of andere mens als referentie neem om 'de aard van een religie' te kennen.
We zijn nu duidelijk in dat terrein beland waar je gewoon oneerlijk begint te worden, en dat apprecieer ik niet.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 18 juni 2012 om 13:49.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 13:50   #1142
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Een mooie die't zegt.

ben jij er zo eentje die alles altijd letterlijk neemt wat mensen schrijven en zeggen?
Ja kijk, jij bent verantwoordelijk voor wat je schrijft é?

Citaat:
Het ligt nogal vrij duidelijk voor de hand wat ik bedoel met dat standpunt: ik beoordeel mensen op hun daden, niet op hun ideeën:
En dat is een zeer dom. Die ideeën liggen immers aan de basis van hun handelen.

Citaat:
zij respecteren mij, en onze wetten en regels, wel, dan interesseert wat zij denken me voor de rest niet.
En hoe kun jij nu weten dat zij jou en jouw wetten repecteren? Vraag gewoon eens aan de eerste beste moslim die je tegenkomt, waar hij meer waarde aan hecht. Aan uw woorden of van uw regering, of aan deze van Mohammed.

Citaat:
Qsama ken ik niet. Osama? Tuurlijk, en zijn visie, en daaruit volgende daden tolereer ik dus niet. Hoe moeilijk is dat nu om te begrijpen?
En als je naar zijn visie zou kunnen vragen, en hij antwoord: die van de islam. Ga ja dan niet de islam veroordelen als zijnde intolerant?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 13:54   #1143
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
En hoe kun jij nu weten dat zij jou en jouw wetten repecteren?
Respecteren = naleven.
Oud 18 juni 2012, 13:56   #1144
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Maar soit, dat heeft weinig met het topic te maken.
Je bent in feite zoals ik van het ene uiterste naar het andere gegaan, en dat is het voornaamste.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 13:56   #1145
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh wow, nu wordt ie nog mooier. Nu gaan we al stukken van citaten weglaten om ze te doen passen in het vooraf bepaalde hoekje. Hier het volledige citaat, met het hier relevante stukje in het vet:

Hun versie. Begrijp je die woordjes? Je hebt mij nooit zien zeggen dat ik de een of andere mens als referentie neem om 'de aard van een religie' te kennen.
We zijn nu duidelijk in dat terrein beland waar je gewoon oneerlijk begint te worden, en dat apprecieer ik niet.
Durf je het aan om samen met mij eens aan een internet-iman of drie van jouw keuze te vragen hoeveel versies er bestaan van de islam?

Ik vroeg het je al eerder, maar toen intereseerde je dat niet.

Hoe kun je nu oordelen dat er verschillende versies zijn van de islam, als je de islam op zich niet eens wil onder de loep nemen?

Paulus.

PS sorry voor de gedeeltelijke quote. Ik ben te snel geweest en heb daar inderdaad een fout gemaakt. onopzettelijk weliswaar.
Oud 18 juni 2012, 13:58   #1146
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Respecteren = naleven.
En de slachtwetten die massaal overtreden werden? En de hoofddoeken die bewust tegen het schoolreglement werden gedragen? Sharia4Belgium enzovoort....

Heb jij daar één moslim horen tegen protesteren?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2012 om 14:00.
Oud 18 juni 2012, 14:02   #1147
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
En de slachtwetten die massaal overtreden werden? En de hoofddoeken die bewust tegen het schoolreglement werden gedragen? Sharia4Belgium enzovoort....
Man man toch. Ja, de die leven het dus niet na he, is dat nu zo moeilijk?
Oud 18 juni 2012, 14:03   #1148
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man man toch. Ja, de die leven het dus niet na he, is dat nu zo moeilijk?
Dus: ...?

Paulus.
Oud 18 juni 2012, 14:04   #1149
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Leerzaam inderdaad ... als het wederzijds is! En dat is het nu net niet.
Hoeveel moslims gaan er op in als bijvoorbeeld een katholieke vereniging iets organiseert net met de bedoeling om aan "culturele" uitwisseling te doen? Heel weinigen.
Maar wat als er iets georganiseerd wordt om de islam in het zonlicht te zetten? Wie dan niet meedoet, krijgt al gauw het etiket Vlaams Belang of erger opgespeld.
Hoeveel Vlamingen bezoeken een moskee uit eerlijke interesse en met de bedoeling iets te leren over hun nieuwe buren? Regelmatig worden door diverse verenigingen en scholen dergelijke uitstappen georganiseerd.
Hoeveel moslims bezoeken ooit een kerk uit eerlijke interesse en met de bedoeling iets te leren over hun buren die hier altijd gewoond hebben?
extremisten zijn dan ook zeer simpel van geest. Je gaat uw wil tot kennis opdoen toch niet afwegen tov de onwil van extremisten om hun ogen te openen?
U moet u wil tot leren/kijken/ervaren niet afwegen tov die van extremisten, dan sluit je uw horizon even erg als hen die u zegt te bestrijden.

Als we zien hoe vtm bijvoorbeeld iets zeer gezond als seksspeeltjes al begint te weren dan kan ik enkel concluderen dat de extremisten aan de macht zijn en ik maak mij zorgen over het algemeen afglijden in extremistisch discours.
daarnaast is deze show eigenlijk flauwe zever die ons afleidt van de daadwerkelijke problemen in onze maatschappij. Griekenland is bankroet, NIET door islamieten. De spaanse jeugd is voor bijna 100% werkloos, dit komt NIET door de islam é; De haene is weg met ons geld, dat komt NIET door de islam, enzoverder.
't Vb speelt hier gewoon loopjongen voor de grootbanken en hun vrienden politici zo die voort kunnen spelen en het volk mort tegen elkaar op ipv te kijken naar de ware problemen en ik herhaal Vlaanderen vertegenwoordigen met zwanwosten is ronduit schandalig.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 14:05   #1150
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus: ...?

Paulus.
Wat, 'dus'? Doe eens een gokje!
Oud 18 juni 2012, 14:05   #1151
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn nu duidelijk in dat terrein beland waar je gewoon oneerlijk begint te worden,
In deze draad zit jij ook regelmatig op het randje van dat terrein hoor.

Citaat:
en dat apprecieer ik niet.
Daar kan ik inkomen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 juni 2012 om 14:08.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 14:07   #1152
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Muziek en zeker rockmuziek is des duivels bij de islamieten. Net zoals dansen. De Taliban maken u zelf koud voor zulke zaken.
misschien Metal in Bagdad eens bekijken?
Oud 18 juni 2012, 14:12   #1153
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Multicultureel eten betekent voor mij NIET dat ge alles dan maar samen op één bord (of barbecue) legt. Het betekent vooral dat ge iedereen de kans geeft om te eten wat die willen eten.
Als ik een orthodoxe jood uitnodig, ga ik geen kaashamburgers klaarmaken, en verder niks. Die mens heeft het gebruik om melkproducten en vleesproducten van elkaar te scheiden, en wie zou ik in hemelsnaam zijn om hem op te dringen dat samen met elkaar te eten? Als ik een barbecue organiseer, dan leg ik de dingen waar kaas in zit wel gewoon op een andere barbecue. Niet om apartheid na te streven, gewoon om de keuze van een ander te respecteren.
Idem met vegetariërs. Binnenkort heb ik hier thuis een bbq met een vegetariër die een beetje misselijk uitslaat als haar groenteschijf op hetzelfde rooster ligt als dat biefstuk. Het is géén apartheid om die dan apart te leggen, gewoon respect.
Ik zou dus ook niet weten waarom ik varkensvlees moet gooien naast hetgeen mijn moslimgast wil opeten.

Anderzijds hoef je ook niks klaar te maken dat tégen je eigen principes is.
En je hoeft het zeker al niet zelf op te eten.
Ik ga géén hond staan klaarmaken omdat m'n chinese vriend dat zo graag eet.

Mensen hoeven zich ook niet steeds te verantwoorden. Ik hoef geen strikte, rationele verklaring te hebben waarom ik geen hond wil klaarmaken. Ik heb die trouwens niet, het is gewoon puur emotioneel: ik eet geen hond, en ik wil het niet klaarmaken voor een ander. Een argument heb ik daar voor de rest niet voor. Ik eet ook geen paard trouwens, daar heb ik ook geen argument voor. Ik wil het wel klaarmaken voor een ander. Ik heb geen argument waarom ik paard wel wil klaarmaken en hond niet. En ik ben over heel die kwestie aan niemand een antwoord verschuldigd. Net zoals moslims geen antwoord verschuldigd zijn waarom ze geen varkensvlees eten. Net zoals joden niet moeten verantwoorden waarom ze melk en vlees scheiden. Als die dat nu zo doen, dan is dat zo maar.

De enige beperking qua voedselkeuze lijkt me: het welzijn van dat dier dat voor jouw eten geslacht is. In tegenstelling tot sommigen hier (cf. "je moet opletten dat je dieren niet boven mensen stelt") vind ik WEL dat het welzijn van dieren boven de voedselpreferenties van een mens gaat. Onverdoofde slacht zou dus verboden moeten zijn voor mij, net zoals het opfokken en afmesten van dieren in dieronvriendelijke omstandigheden.
Wie per sé zijn kippetje lekker gefolterd wil hebben voor het op z'n bord komt (of anders geen kippetje), die eet dan maar een groentenschijf. Tolerantie eindigt waar dierenmishandeling begint. We hoeven ook niet te tolereren dat iemand zijn huisdier foltert omdat hij dat het leukst vindt op die manier.

Maar voor heel wat moslims is er dan nog niet echt een probleem, want in sommige landen (cf. australië, N-Zeeland) worden bedwelmd geslachte dieren ook verkocht als halal en met smaak geconsumeerd door moslims.

Eten in een multiculturele maatschappij houdt voor mij dus in dat je mensen de keuze laat in wat ze eten, en dat zal dus impliceren dat je die keuze ook aanbiedt. Dus geen varkensvlees opdringen aan moslims, en geen halal opdringen aan niet-moslims, en geen vlees opdringen aan vegetariërs. Er is altijd wel een manier te vinden om ervoor te zorgen dat iedereen met smaak kan eten zoals hij het wil.

Zo vind ik het een schandaal dat onverdoofd geslacht vlees niet altijd als dusdanig verkocht wordt. Een deel van een vlees dat in de rekken ligt als 'gewoon' vlees is weldegelijk onverdoofd geslacht. Ik vind dat verschrikkelijk, want ik wil dat ECHT NIET eten. We hoeven trouwens de moslims daarvan niet te beschuldigen, want het zijn WIJ die niet voor een correcte labeling zorgen. Multicutureel eten impliceert dat dat wél correct gelabeld is. We zijn dus, volgens mij, gewoon niet multicultureel genoeg.

De erwtensoep-met-spek bedeling die al eens door het VB geörganiseerd wordt vind ik evenzeer verschrikkelijk. Het heeft geen enkel nut om dat zo te doen, het staat multicultureel eten, waarin niémand verplicht wordt iets te eten dat hij niet wil, in de weg.

Voor barbecues geörganiseerd door een kleine groep lijkt het mij vrij simpel: als niemand verplicht wordt iets te eten dat hij niet wil, is er geen probleem. Zoals ik al zei: ik heb geen probleem met het aanbieden van halal op barbecues op school, enkel met het feit dat halal in ons land helaas van onverdoofd geslachte dieren komt. Vervang dat door halalvlees van bedwelmd geslachte dieren, en er is geen probleem. Als iedereen het ok vindt om van dat vlees te eten, is er geen probleem. Als er de vrijheid is om iets anders te eten als je daar niet van wil eten, is het uitstekend.

Er zijn genoeg mensen op dit forum die maar w�*t gelukkig zouden zijn als ze een moslim gedwongen varkensvlees kunnen laten eten, of als ze een moslim zonder dat hij het weet wat varkensvlees kunnen toestoppen. Huppelhuppel zegt het hartje dan, die vuile moslim eet varkensvlees! haha!
Hen wens ik alleen maar toe dat ze iedere maaltijd bedwelmd geslacht halalvlees gedwangvoederd worden, terwijl ze omringd worden door een bende moslims die allah akbar roepen.
nuance !
kan enkel toegejuicht worden.
Oud 18 juni 2012, 14:12   #1154
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat, 'dus'? Doe eens een gokje!
U meent dat er een versie van de islam bestaat met een koran die zegt dat men zich wél moet houden aan de wetten van het land waar men verblijft, ongeacht of deze in strijd zijn met de islam...

...maar ook een islamversie met een koran die zegt, dat je de wet niet moet respecteren als deze in strijd is met de islam....

Zoiets?

Paulus.
Oud 18 juni 2012, 15:05   #1155
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Paulus van Tarsus in zijn brief aan de Galaten hoofdstuk 3 vers 28.

Mattheus 22 vers 39
Marcus 12 vers 33
Filipenzen 2 vers 3.
Dergelijks vind je ook in de koran. Ik meen me iets te herinneren dat mensen van het boek (christenen) hun vrijheid mogen houden. Maar vanzelfsprekend wordt dat, net zoals in de bijbel, in andere verzen tegengesproken.

Citaat:
In de bijbel worden alle mensen als 'slecht' beschouwd. De één niet meer dan de ander.

Romeinen 3:12

Romeinen 3:23
irrelevant.

Citaat:
Neen.
Ja:
Thou shalt not lie with mankind, as with womankind: it is an abomination.[3](Leviticus 18:22 KJV)
If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.[4](Leviticus 20:13 KJV)

Citaat:
Graag een citaat om dat hard te maken. Eén is voldoende.
Vrijwel uw volledige postcount situeert zich in homofobe threads. Dus als 1 citaat niet genoeg is, dan bied ik er u 18 000 (die u gaat ontkennen). Ik ga die bijbelse hoeveelheid onzin echter niet doorspitten om citaten te zoeken die u toch gaat negeren. Iedereen op dit forum weet wat uw fixatie is, ze ontkennen heeft weinig tot geen zin.

Citaat:
Intussen al aangetoond dat dit niet zo is.
U blaat veel maar er is geen wol. U heeft vooral uw eigen homohaat bewezen in de 18 000 posts op dit forum

Citaat:
Neen.
ja

Citaat:
Neen.
ja

Citaat:
Neen.
ja

Citaat:
Neen.
ja

Kinderachtige posts beantwoord ik met kinderachtige antwoorden.

Citaat:
Intussen is je ongelijk al aangetoond.
Ge hebt zelf ongelijk, nanana.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 15:22   #1156
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U meent dat er een versie van de islam bestaat met een koran die zegt dat men zich wél moet houden aan de wetten van het land waar men verblijft, ongeacht of deze in strijd zijn met de islam...

...maar ook een islamversie met een koran die zegt, dat je de wet niet moet respecteren als deze in strijd is met de islam....

Zoiets?

Paulus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abrogatie
Oud 18 juni 2012, 15:45   #1157
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Iedereen op dit forum weet
Zinnen die beginnen met "iedereen weet dat" zijn altijd een zwaktebod. En meestal volgt daarna een leugen.
Oud 18 juni 2012, 15:52   #1158
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Dergelijks vind je ook in de koran. Ik meen me iets te herinneren dat mensen van het boek (christenen) hun vrijheid mogen houden. Maar vanzelfsprekend wordt dat, net zoals in de bijbel, in andere verzen tegengesproken.
Klopt niet. Mensen van het Boek (joden en christenen) worden gediscrimineerd door hogere belastingen.)

Citaat:
irrelevant.
Waarom? Iedereen is zondaar volgens de Bijbel. De één niet meer dan de ander. Dat is geen andere waarde voor homoseksuelen zoals in de koran. Wel relevant dus.

Citaat:
Ja:
Thou shalt not lie with mankind, as with womankind: it is an abomination.[3](Leviticus 18:22 KJV)
If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.[4](Leviticus 20:13 KJV)
Leviticus is voor de Joden. Niet voor de christenen.

Citaat:
Vrijwel uw volledige postcount situeert zich in homofobe threads. Dus als 1 citaat niet genoeg is, dan bied ik er u 18 000 (die u gaat ontkennen). Ik ga die bijbelse hoeveelheid onzin echter niet doorspitten om citaten te zoeken die u toch gaat negeren. Iedereen op dit forum weet wat uw fixatie is, ze ontkennen heeft weinig tot geen zin.
Geen citaat dus, zelfs niet één.

Citaat:
U blaat veel maar er is geen wol. U heeft vooral uw eigen homohaat bewezen in de 18 000 posts op dit forum
Alleen heeft u geen citaat die dat zou bewijzen. Veel gekakel, maar weinig eieren.

Citaat:

ja

ja

ja

ja

Kinderachtige posts beantwoord ik met kinderachtige antwoorden.

Ge hebt zelf ongelijk, nanana.
U maakt dus niks hard van uw eerdere beweringen.

Hoe zou d�*t toch komen?

Tjagh?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2012 om 15:53.
Oud 18 juni 2012, 15:57   #1159
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zinnen die beginnen met "iedereen weet dat" zijn altijd een zwaktebod. En meestal volgt daarna een leugen.
Inderdaad.

Argumentum ad populum of consensus gentium wordt ook wel de populistische drogreden genoemd.

Het is een redenatie waarbij een beroep wordt gedaan op de mening van de meerderheid (of veel mensen, populariteit) om te bewijzen dat een stelling waar is.

Paulus.
Oud 18 juni 2012, 16:46   #1160
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah? En waarom niet?

Wie is hier wat opgedrongen?
Hoera! We gebaren van niets en we doen de duizend postings nog eens over!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be