![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1141 |
Banneling
|
![]() Nog een artikeltje in verband met de duizenden mensen die ziek werden of stierven tengevolge hun werk op en rond 'Ground Zero':
Nieuwe generatie 9/11-weduwen op komst Ruim zeventig procent van alle reddingswerkers en opruimers van Ground Zero heeft longschade opgelopen en dreigt voortijdig te sterven aan kanker of een andere longziekte. Dat blijkt uit een rapport dat door het beroemde Mount Sinai Medical Center eerder deze week is uitgebracht. Het Environmental Protection Agency (EPA) wordt nu beschuldigd van nalatigheid. Morgen is het vijf jaar geleden dat de terroristische aanslagen op de WTC-torens in New York werden gepleegd. Meer dan 40.000 mensen, meestal mannen, hebben gewerkt aan de reddingspogingen en later aan de opruiming van de puinen van Ground Zero. "Daarvan zijn er al veel gestorven, zijn stervende of hebben te horen gekregen dat ze chronisch ziek zullen blijven," aldus de krant The Observer. "Er is een nieuwe generatie 9/11-weduwen op komst," aldus de Newyorkse advocaat Marc Bern. "Ze zullen met meer zijn dan de nabestaanden van de directe slachtoffers van de terroristische aanslagen." The Observer schrijft dat de autorireiten de mysterieuze doden en ziektes in deze groep altijd geweigerd hebben te verbinden aan Ground Zero. Maar in januari werd door een rechter aanvaard dat de dood van de Newyorkse politieman James Zadroga (34) aan een longziekte duidelijk te wijten was aan de giftige stoffen die het slachtoffer op Ground Zero had ingeademd. Volgens de krant is dit wellicht het begin van een hele reeks. In vele gevallen droegen de slachtoffers bij de opruimingswerken geen maskers, aangezien hen verteld was dat de dikke rook die rond hen hing, veilig was. "In werkelijkheid ademden ze microscopische deeltjes glas, asbest en andere kankerverwekkende stoffen in," aldus de krant. Sommige slachtoffers werkten drie jaar op Ground Zero. Gewezen EPA-topvrouw Christie Todd Whitman verdedigde zich voor een Amerikaanse senaatscommissie met de bewering dat reddingswerkers wel op het hart gedrukt werd om beschermende kledij te dragen, maar geen bevoegdheid te hebben om dat ook op te leggen. Ze wentelde daarmee de verantwoordelijkheid af op de locale autoriteiten en de bedrijven die de opruimingswerken uitvoerden. "Zij hadden moeten toezien op veiligheidsmaatregelen," stelde ze. Maar Thomas Frieden, gezondheidsverantwoordelijk van New York, zei dat de federale overheid verantwoordelijk voor de veiligheid op de site. Burgemeester Michael Bloomberg voerde aan dat de stad bovendien maskers had uitgedeeld. Verwanten van de slachtoffers klagen echter dat noch de federale, noch de locale overheid iets doet om de vroegere reddingswerkers te helpen. 10-09-2006 http://managing21.skynetblogs.be/?un...ag_name=9%2011 Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 september 2006 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij MOET (juridisch) leasetermijnen betalen aan de eigenaar; Hij MOET (zelfbehoud) nieuwe torens bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Hoeveel moet hij betalen aan Port Authority voor de oude Torens?
![]() |
#1144 |
|
![]() Dat weet ik niet. Ik heb die cijfers hier niet aangebracht. Het ging mij om het principe. De gevens die ik heb gezien klopten principieel. Ik zal het, net als jij, weer moeten opzoeken. Tenzij iemand ze paraat heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 |
|
![]() Okay, voor zover ik kan nagaan heeft hij van de verzekering 4.6 gekregen voor de oude torens plus een aantal jaren lease. (In principe zal dit gehele bedrag bij de Port Authority terecht moeten komen.)
In die 4.6 zit dus vervat de waarde van de oude torens die Silverstein moet vergoeden aan de Port Authority. Hoeveel dat is kan ik op dit moment niet vinden maar is op zich niet zo belangrijk. Van die 4.6 is hij al 1.3 kwijt dus heeft hij nog 3.3 over. Ik weet niet precies wat de waarde van de torens is maar winst zit er gewoon niet in. Die 3.3. slinkt elke maand door betaling van het leasebedrag terwijl er geen inkomsten tegenover staan. En hij moet nog steeds die torens terugbetalen. Zolang er geen nieuwe torens staan wordt de situatie voor Silverstein steeds hachelijker. Torens, die hij N.B. zélf moet financieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 |
Staatssecretaris
|
![]() Jim Marrs @ DallasStorm: From JFK to 9/11
http://video.google.com/videoplay?do...&q=dallasstorm |
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 |
Minister-President
|
![]() Dit is exodus z'n "terrein", denk ik.
![]() |
#1148 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Goed bezig mannen !
![]() |
![]() |
#1149 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1150 | |
|
![]() Citaat:
- Hij moet de oude torens terugbetalen mét bijkomende kosten; - Hij moet de (verlaagde) lease doorbetalen; Dát is hij verplicht. Voor zelfbehoud (toekomstige inkomsten) bouwt hij zelf nieuwe torens. Om uit de kosten te komen heeft hij een deal gesloten met een investeerder in ruil voor een eigendomsdeel. Toevallig is dat dezelfde als de eigenaar van de oude torens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1151 |
|
![]() Aan anderen die deze draad volgen:
Ik kan mijn conclusies alleen trekken op basis van staand recht en het doorredeneren op de gegevens en cijfers die hier door anderen zijn geplaatst. Volgens mij klopt het. Mocht iemand over andere informatie beschikken zie ik dat natuurlijk graag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() In al die links die we hier doorgenomen hebben staat niks van of Silverstein de oude moet terugbetalen. Hoeveel miljarden hebben die Torens gekost en moet hij PA daarvoor terugbetalen?Hoeveel kosten de nieuwe en valt dat te rijmen met de getallen die we zagen?3,3 + hoogstens 3,5 in Liberty bonds...terwijl de nieuwe + de oude allicht iets van 20 miljard of zo kosten... ![]()
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 25 september 2006 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 | |
|
![]() Citaat:
http://http://forum.politics.be/showpost.php?p=1993922&postcount=921 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zijn die nieuwe Torens van Silverstein en hoeveel moet hij PA voor de oude Torens?(sorry,ik kan het niet opmaken uit de link die je geeft) Neem nu dat hij identieke Torens zou terugzetten.Hij betaalt tegelijk de lease verder,dan verandert er in principe toch niks voor PA (behalve dat ze nieuwere gebouwen hebben)? Waarom moet Silverstein dan daarbovenop nog eens de oude betalen?Of zijn de nieuwe grotendeels zijn eigendom (niet enkel leasegoed) en niet van PA?
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 25 september 2006 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 | ||
|
![]() Ik doe mijn best, Lex, ik doe mijn best.
Citaat:
Citaat:
Inderdaad. De nieuwe torens zijn - in principe - zijn eigendom. Maar nu komt het: Hij heeft daar geen geld voor want de nieuwe torens zijn veel duurder dan de oude en ze staan ook nog niet dus heeft hij er ook geen inkomsten uit. Vandaar dat hij een deal heeft gesloten en het 'ownership is devided' tussen PA en Silverstein in ruil voor lagere lease. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 |
Gouverneur
|
![]() April 28th, 2006
Larry Silverstein, the Manhattan developer who has fought a nearly five-year battle to maintain control of rebuilding on the World Trade Center site, on Tuesday surrendered the right to develop the Freedom Tower, the tallest and most symbolic of the buildings on the 16-acre property. // The agreement was hailed as the end of months of stalemate and inaction at Ground Zero that has increasingly become an embarrassment for New York officials. All five buildings on the site are planned to be completed by 2012 under the new framework. Under its terms, Mr Silverstein will yield control of the Freedom Tower and one other building to the Port Authority of New York and New Jersey. But he will still have the right to build three other buildings on the site, which are thought to have more commercial potential than the Freedom Tower. Michael Bloomberg, New York’s mayor, and officials from the Port Authority have been putting pressure on Mr Silverstein for several months in the hopes of wresting some control of the project from him. Talks have been acrimonious at times, with both sides accusing each other of impeding progress on the site. “Make no mistake, we have made real concessions,” Mr Silverstein said. ”This is about moving the rebuilding forward as quickly as possible.” Tuesday’s agreement was a re-structuring of the 99-year lease that Mr Silverstein signed just six weeks before the September 11 2001 terrorist attacks. Under the new terms, Mr Silverstein will turn over 38 per cent of the insurance proceeds he received to the Port Authority. He will also continue to pay rent to the Port Authority as if the Twin Towers still existed and were fully leased. But Mr Silverstein still stands to gain from the terms of the new lease. He will be paid a fee to build the Freedom Tower. And he would also gain control over a shopping centre on the site. Both sides have acknowledged that the Freedom Tower - estimated to cost about $2bn - carries significant risks as a commercial enterprise, since it is not expected to attract corporate clients. But George Pataki, New York governor, has pledged to secure tenants from federal and state agencies, a strategy that recalls the early days of the original World Trade Center. And construction costs will be offset by tax-free Liberty bonds in addition to the insurance proceeds. Source: Financial Times http://news.ft.com/cms/s/192ae362-d4ac-11da-a357-0000779e2340.html ________________________________________ Editor’s Note: Larry Silverstein benefited greatly from September 11th attacks, particularly from the destruction of his WTC Building #7. In total, he collected more than $5 billion dollars in insurance settlements. Some conspiracy theorists allege him being part of a bigger inside job. (Another reference). komt van ; http://moderate.wordpress.com/2006/0...freedom-tower/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 | |
|
![]() Beste Eti 1777,
Vind je het erg dat ik sites die o.a. de onderstaande artikelen plaatsen niet zonder meer geloof? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ***zucht***
Deze laatste post van Eti1777 illustreert hoe nutteloos het is met believers over feiten te discussiëren. Alhoewel hier overduidelijk werd aangetoond dat de "grote winsten" van Silverstein een idiote mythe zijn, staat de leugen er weer: "Larry Silverstein benefited greatly from September 11th attacks". ![]() (Ik zal over de gebruikte bron maar zwijgen. ![]() En dat van een believer die vorige week nog afkwam met een ander verzinsel, namelijk dat Silverstein misschien wel 9.2 miljard $ aan verzekeringsgeld had gekregen. Wel, heren believers, ik heb het mijne gedaan. Geen believer is er geslaagd een volledige balans te geven waaruit de "great benefits" van Silverstein moeten blijken, integendeel. Maar dat houdt sommige believers niet tegen. Soit, als jullie verder de leugen willen volhouden (door steeds opnieuw de waarde van de verloren gegane gebouwen te "vergeten"), doet u dat maar. ![]() Feiten, daar gaat het bij believers gewoon per definitie niet om. ![]()
![]() |
#1159 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1160 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en die derde referentie ![]() ![]() ![]() maar de bron alleen is niet genoeg om informatie zomaar weg te laten. Ik dacht een paar nieuwe gegevens te hebben als bijdrage die ik niet gezien of gemist had. |
|
![]() |
![]() |