![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11601 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op een dergelijke grap moet zelfs niet gereageerd worden!
![]() |
![]() |
#11602 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11603 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11604 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11605 |
Europees Commissaris
|
![]() Klopt want dat is een Gelderse Worst
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11606 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En wat mijn vermoeden betreft: het is een logische gevolgtrekking uit tip nummer twee. Als je dat wil weerleggen wil ik een betekenisvol aantal namen weten van Vlaamse zakenlui met een Nederlands klinkende naam die Nederlandsonkundig zijn. Als die al bestaan kunnen ze niet eens hun officiële dokumenten lezen. Probeer daar maar eens zaken mee te doen. Het gaat hier met name over relaties van Vlamingen met Nederlanders, niet over relaties van andere Belgen met Nederlanders. Ik hou van zindelijk redeneren... Op die manier hebben we iets reëels om verder over te praten.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 29 juli 2010 om 05:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11607 |
Minister-President
|
![]() Mijn zoon en zijn vrienden hebben een week op een Ardeense camping verbleven.
Naast hen zat, aan de ene kant, een groep Franstalige leeftijdsgenoten uit België. Aan de andere kant, ook leeftijdgenoten, Nederlanders uit Noord-Brabant. Je mag raden met welke groep er elke avond verbroederd werd ! Met zijn franstalige landgenoten ? Of met de Nederlandssprekende buitenlanders ? Uiteraard met de Nederlanders !
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 29 juli 2010 om 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11608 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
hier
![]() |
![]() |
#11609 |
Gouverneur
|
![]() Betrouwbaarheid van bronnen…
Vermits ik tot nog toe geen antwoord gekregen heb dat me zou moeten toelaten de bronnen te achterhalen die voor de eerder vermelde tips verantwoordelijk tekenen ben ik zelf op zoek gegaan. De oorspronkelijke tekst tekst vind je terug op de webstek van het ministerie van Ekonomische zaken: Ik stel daar het volgende vast: 1. Het zijn geen Nederlandse zakenlui, maar een Nederlands ministerie dat de tips formuleerde. Dat dacht ik al. Ik kon gewoon niet aannemen dat zakenlui waar ik tenslotte toch drie decennia lang mee gewerkt heb zich tot zulke nonsens zouden verlagen. Die willen zaken doen en dat lukt ze best, zie in dezelfde webstek onder het kopje “Kenmerken van de Belgische markt”: a. Het is de tweede belangrijkste handelspartner van Nederland. In 2008 exporteerde Nederland voor bijna 43 miljard euro naar België.2. De Nederlandse overheid hield zich destijds (de tekst dateert van 16 juni 2009) angstvallig op de vlakte wat de gewesten betreft. Daar is ondertussen al heel wat verandering in gekomen, vooral in de nasleep van de blunder van de Nederlandse ambassadeur een tiental jaren geleden die nog deed alsof België een Franstalig land was. De man is toen op het matje moeten komen. 3. De webstek maakt wél een onderscheid tussen Vlaanderen en de rest van België. Over Vlaanderen staat er: In Vlaanderen wordt Nederlands gesproken. Toch kunnen ook hier net even andere termen gebruikt worden dan in Nederland. Een bekend voorbeeld is de term 'KMO's', kleine en middelgrote ondernemingen, waar de Nederlander het over 'het mkb' heeft.4. De “Algemene tips” slaan dus zoals ik vermoedde inderdaad overkoepelend op België. Op de boven vermelde juridische verschillen in terminologie die voor heel België gelden na zijn ze helemaal niet toepasselijk op Vlaanderen. 5. De onderlijningen en de sneer (! zegt een Nederlandse site voor zakenlui...) staat niet in de oorspronkelijke tekst, het is dus geen archetype maar een bewuste korrektie te kwader trouw zoals dat in de historische kritiek genoemd wordt.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 29 juli 2010 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11610 | |
|
![]() Citaat:
Mijn zoon zat enkel weken terug in Turkije. Heeft daar verbroederd met mensen van verschillende volkeren (Turken natuurlijk, maar ook Russen, Duitsers, Nederlanders, West-Vlamingen enz.) Ik moet er bij zeggen dat hij zeer goed uit de voeten kan met Engels maar ook met andere talen. Er was één persoon die hij gevraagd heeft of die altijd zo arrogant was. Je mag 2 keer raden welke zijn nationaliteit was. Maar uiteindelijk bewijst dit evenveel als het voorbeeld dat jij aanhaalt: niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11611 |
|
![]() wellicht lag het aan de gebrekkige talenkennis van zijn landgenoten?
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 29 juli 2010 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisterenavond een avondje uit gedaan in Maastricht.
Was het nu een vlaag van zinsverbijstering, domme zelfcastijding, of wilde ik gewoon de Nederlanders nog een kans geven ? Ik weet het niet maar ik was zo dom om een "friet-kroket" te bestellen. ![]() Toen het bord binnen de waarneembaarheid van mijn zintuigen werd geplaatst kwam het allemaal weer terug..... Vond u het niet lekker vroeg de ober ? Ik antwoorde beleefd dat zijn bord in orde was maar dat mijn maag niet helemaal in orde was. Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 juli 2010 om 08:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11614 |
Minister-President
|
![]() Het lekkerste eten wat ik ooit voorgeschoteld kreeg, en ik heb al wat hoge culinaire ervaring, is in Nederland geweest. Tijdens een gastronomisch weekend in de buurt van Venlo.
![]() |
#11615 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik moest toch glimlachen van die reactie van Henri.
![]() ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 30 juli 2010 om 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11617 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11618 | |
|
![]() Citaat:
'Was het nu een vlaag van zinsverbijstering, domme zelfcastijding?' Ja, dat was het. En wees dus wat verstandiger in 't vervolg!
![]() |
![]() |
![]() |
#11619 |
Europees Commissaris
|
![]() De culinaire kennis van de gemiddelde Vlaming reikt inderdaad niet verder dan 'frut' (waardat 'frut' slaat op de mayonaise die er dik op gegooid wordt).
![]() |
#11620 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De kans is groot dat taal wel een rol zal hebben gespeeld, maar het zal zeker niet de enige reden zijn geweest. |
|
![]() |
![]() |