Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2012, 04:09   #1161
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je zou verwachten dat degenen die zich inzetten voor het ongeboren leven, dat des te meer zouden doen voor het geboren leven, maar dat blijkt dikwijls niet het geval te zijn. Bij oorlogen hoor je ze dikwijls niet. Dat werpt een schaduw over hun werkelijke motieven.

Sommigen voeren strijd met als wapen ledenaantallen die ze pogen te verhogen door het verbieden van abortus, ongeacht de ellende waarin de mens leeft, ongeacht de draagkracht van de aarde, ongeacht het leven in het algemeen. Over immoraliteit gesproken.
Smerige insinuaties, die je niet kunt staven. Dat weet je en daarom gebruik je het woordje 'dikwijls' zo vaak.

Argumentele waarde in het abortusdebat = 0.0.

Bovendien is er een fundamenteel verschil tussen geboren en ongeboren mensen. De ene is onschuldig en onmondig en totaal niet verantwoordelijk voor,.... de andere kan zich vanaf een bepaalde leeftijd weldegelijk verdedigen en verantwoordelijkheid opnemen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 07:29   #1162
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou verwachten dat degenen die zich inzetten voor het ongeboren leven, dat des te meer zouden doen voor het geboren leven, maar dat blijkt dikwijls niet het geval te zijn. Bij oorlogen hoor je ze dikwijls niet. Dat werpt een schaduw over hun werkelijke motieven.

Sommigen voeren strijd met als wapen ledenaantallen die ze pogen te verhogen door het verbieden van abortus, ongeacht de ellende waarin de mens leeft, ongeacht de draagkracht van de aarde, ongeacht het leven in het algemeen. Over immoraliteit gesproken.
Zéér juist!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 09:24   #1163
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid

Standaard

Een klein meisje van nog geen zes jaar speelt meestal nog met poppen en leidt
gewoonlijk een onbezorgd leventje onder de hoede van haar ouders. In 1933
schonk een vijf - en - een - halfjarig meisje in Peru echter het leven aan een kind.
De vrouwenarts die de baby met de keizersnede haalde, zei : Door een grillige
speling van de natuur waren haar voortplantingsorganen volkomen ontwikkeld.

Als we over de verdorven volwassenen hebben die het normaal vinden dat een
volwassen met een kind van 9 jaar kan trouwen is iets wat duidelijk op kindermisbruik wijst. Waar is het respect voor het leven ? Stel u de morele ontaarding en beestachtigheid eens voor van de mannen die, om hun hartstochten te bevredigen,
niet zullen aarzelen seksuele betrekkingen te hebben met kleine meisje !

Laat een kind een kind zijn, kinderen hebben een tijd nodig om te lachen ... en een
tijd om rond te huppelen, een tijd voor ontspanning. Spelen is even essentieel voor
de ontwikkeling van kinderen. Als u een kind berooft van de benodigde speeltijd en
de materialen ervoor beperkt u het in zijn lichamelijke groei.
ronnydecoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 11:14   #1164
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zéér juist!
Alleen kunt u het niet staven.

Zoals gewoonlijk.

Een slag in de lucht.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 12:39   #1165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u uw beschuldiging eens hard maken?

Over wie heeft u het concreet als u spreekt over "degenen die zich inzetten voor het ongeboren leven," maar schijnbaar dikwijls niets doen voor de bescherming van "het geboren leven".

Dus, wie en wat graag!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 12:42   #1166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster Bekijk bericht
Een klein meisje van nog geen zes jaar speelt meestal nog met poppen en leidt
gewoonlijk een onbezorgd leventje onder de hoede van haar ouders. In 1933
schonk een vijf - en - een - halfjarig meisje in Peru echter het leven aan een kind.
De vrouwenarts die de baby met de keizersnede haalde, zei : Door een grillige
speling van de natuur waren haar voortplantingsorganen volkomen ontwikkeld.

Als we over de verdorven volwassenen hebben die het normaal vinden dat een
volwassen met een kind van 9 jaar kan trouwen is iets wat duidelijk op kindermisbruik wijst. Waar is het respect voor het leven ? Stel u de morele ontaarding en beestachtigheid eens voor van de mannen die, om hun hartstochten te bevredigen,
niet zullen aarzelen seksuele betrekkingen te hebben met kleine meisje !

Laat een kind een kind zijn, kinderen hebben een tijd nodig om te lachen ... en een
tijd om rond te huppelen, een tijd voor ontspanning. Spelen is even essentieel voor
de ontwikkeling van kinderen. Als u een kind berooft van de benodigde speeltijd en
de materialen ervoor beperkt u het in zijn lichamelijke groei.
Heel wijze woorden. Het ergste in mijn ogen is het uit ongeregelde drang en drift breken van de onschuld van een kind.
Oud 15 april 2012, 13:23   #1167
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel wijze woorden. Het ergste in mijn ogen is het uit ongeregelde drang en drift breken van de onschuld van een kind.
Of het nu in de moederschoot of buiten de moederschoot is, het is leven.
Of je nu geloof in God of niet, we hebben respect voor allebei het leven.
Het vermogen om het leven door te geven, is een groots voorrecht dat ons
door God is gegeven. Dat leven wordt niet bij de geboorte maar ten tijde
van de bevruchting doorgegeven. Zoals de Encyclopaedia Britannica vermelt,
is dat het tijdstip waarop "de levensgeschiedenis van de persoon, als afzonderlijke en biologische entiteit, begint". Ook wordt erin gezegd : "Een
nieuwe mens wordt geschapen wanneer de bestanddelen van een potente
zaadcel samensmelten met die van een vruchtbare eicel."

Aan het leven van miljoenen ongeboren kinderen wordt elk jaar opzettelijk
een eind gemaakt door abortus. Is dit moreel juist ? Sommige betogen dat de
ongeboren baby zich niet van het leven bewust is en niet buiten de moederschoot kan leven. Maar dat geldt in wezen ook voor een pasgeboren
baby. Bij de geboorte heeft hij geen besef van wat het leven inhoudt en zonder voortdurend verzorging zou hij evenmin op zichzelf kunnen bestaan.
De levende cel die bij de bevruchting ontstaat, wordt zo'n baby, mits de
ontwikkeling niet wordt verstoord. Indien het bijna overal als een misdaad
wordt beschouwd een pasgeborene van het leven te beroven, en er geweldig veel moeite wordt gedaan om zelfs te vroeg geboren baby's te redden, waarom is het dan niet eveneens een misdaad het ongeboren kind van het
leven te beroven ? Waarom dient het leven pas als heilig te worden beschouwd nadat het de moederschoot heeft verlaten en niet ook terwijl het zich nog in de moederschoot bevindt ?
ronnydecoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 13:46   #1168
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of het nu in de moederschoot of buiten de moederschoot is, het is leven.
Of je nu geloof in God of niet, we hebben respect voor allebei het leven.
Het vermogen om het leven door te geven, is een groots voorrecht dat ons
door God is gegeven. Dat leven wordt niet bij de geboorte maar ten tijde
van de bevruchting doorgegeven. Zoals de Encyclopaedia Britannica vermelt,
is dat het tijdstip waarop "de levensgeschiedenis van de persoon, als afzonderlijke en biologische entiteit, begint". Ook wordt erin gezegd : "Een
nieuwe mens wordt geschapen wanneer de bestanddelen van een potente
zaadcel samensmelten met die van een vruchtbare eicel."

Aan het leven van miljoenen ongeboren kinderen wordt elk jaar opzettelijk
een eind gemaakt door abortus. Is dit moreel juist ? Sommige betogen dat de
ongeboren baby zich niet van het leven bewust is en niet buiten de moederschoot kan leven. Maar dat geldt in wezen ook voor een pasgeboren
baby. Bij de geboorte heeft hij geen besef van wat het leven inhoudt en zonder voortdurend verzorging zou hij evenmin op zichzelf kunnen bestaan.
De levende cel die bij de bevruchting ontstaat, wordt zo'n baby, mits de
ontwikkeling niet wordt verstoord. Indien het bijna overal als een misdaad
wordt beschouwd een pasgeborene van het leven te beroven, en er geweldig veel moeite wordt gedaan om zelfs te vroeg geboren baby's te redden, waarom is het dan niet eveneens een misdaad het ongeboren kind van het
leven te beroven ? Waarom dient het leven pas als heilig te worden beschouwd nadat het de moederschoot heeft verlaten en niet ook terwijl het zich nog in de moederschoot bevindt ?
Wat een hoop wollig en emotioneel gewauwel...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 15 april 2012, 14:29   #1169
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat leven wordt niet bij de geboorte maar ten tijde
van de bevruchting doorgegeven.
Waarom proberen de republikeinen dan om anticonceptie te bemoeilijken?
zoals altijd zijn geloofsgenoten het oneens ook al baseren ze zich op dezelfde boeken
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 14:41   #1170
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Stel men heeft een gezin en door omstandigheden kan men 1 van zijn kinderen niet redden van de dood. Maar men dient te kiezen welk kind op te geven. Kiest men dan voor het ongeboren leven, het pasgeboren leven, of de tiener?

Er is hier weinig twijfel over. Bijna iedereen zal voorrang geven aan het geboren leven met levenservaring. Dat plaatst het belang van het ongeboren leven in een perspectief.

Het leven wordt niet minder waardevol naargelang het levenservaring opdoet.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van abortus. Maar ik aanvaard het recht van de moeder om hier een beslissing te nemen. De moeder is de eerste en belangrijkste instantie die het nieuwe leven dient te wensen. We dienen haar niet te degraderen tot broedmachine.

Het is geen geheim dat religies met elkaar in strijd zijn op dit moment in de geschiedenis. Ze zullen dat blijven zolang ze pretenderen de enige ware God te aanbidden verwacht ik. Een weg naar vrede is daarom letterlijke interpretaties van geschriften zo veel mogelijk te vermeiden. Die zijn sowiezo meestal doordrongen van een grenzeloze hoogmoed waarbij men zich in de plaats stelt van God zelf en pretendeert met absolute zekerheid te weten wat GOD bedoelde, zogezegd 'omdat het geschreven staat', alsof die informatie niet door de mens verwerkt dient te worden.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 april 2012 om 14:59.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 14:49   #1171
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom trouwens niet het dopen uitstellen totdat de mens in volle bewustzijn, verantwoordelijkheid en vrijheid (geen druk van de ouders) zelf een beslissing kan nemen? Zo'n beslissing is niet minder belangrijk dan stemrecht, dus we spreken hier over 18 jaar en niet 12 jaar en al zeker niet over het brandmerken of gelijkaardige van pasgeborenen. Religie dient een vrije keuze te zijn, niet? Of komt de aap uit de mouw en dient men toe te geven dat het onvrijwillig of onvolwassen dopen niet zozeer te maken heeft met het belang van het individu, noch met spiritualiteit, maar wel met het belang van de georganiseerde religie en haar voortbestaan of uitbreidingsdrang?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 april 2012 om 14:57.
Oud 15 april 2012, 14:54   #1172
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom trouwens niet het dopen uitstellen totdat de mens in volle bewustzijn, verantwoordelijkheid en vrijheid (geen druk van de ouders) zelf een beslissing kan nemen? Zo'n beslissing is niet minder belangrijk dan stemrecht, dus we spreken hier over 18 jaar en niet 12 jaar en al zeker niet over het brandmerken of gelijkaardige van pasgeborenen? Religie dient een vrije keuze te zijn niet? Of komt de aap uit de mouw en dient men toe te geven dat het onvrijwillig of onvolwassen dopen niets te maken heeft met het belang van het individu, noch met spiritualiteit, maar wel met het belang van de georganiseerde religie en haar voortbestaan of uitbreidingsdrang.
Op dat moment wordt het zo geheiligde respect voor het kind naar het achterplan geschoven, tot meerdere eer en glorie van de kerk.

Citaat:
Oud 15 april 2012, 15:01   #1173
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op dat moment wordt het zo geheiligde respect voor het kind naar het achterplan geschoven, tot meerdere eer en glorie van de kerk.
De inconsequenties in het respect voor het leven werpen een noodzakelijke twijfel over gepredikte motivaties, inderdaad.
Oud 15 april 2012, 18:42   #1174
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, Fieseler, ik ontken niet dat ik die post geschreven heb. Jij weet natuurlijk net zo goed als ik dat je dat bericht moet opvatten zoals het geschreven werd: sarcastisch. Ik heb dat hier trouwens al eerder uitgelegd. Ik weet dat jij een bovengemiddeld intelligente man bent en dat jij dat bericht ook ziet zoals het bedoeld is. De enige vraag die eigenlijk nog rest, is of je het kleinzielige spelletje van Paulus en Van den Berge (die overigens óók maar al te goed weten in welke context ze dat bericht moeten lezen) blijft meespelen, of dat je mans genoeg bent om in een moment van intellectuele eerlijkheid je antipathie voor mij even opzij te zetten en ook toe te geven dat dat bericht niet meer is dan een sarcastische opmerking in antwoord op het citaat dat erbij staat van scherven a mok. Welke weg kies je, Fieseler? Die van de kleinzieligheid of die van de intellectuele eerlijkheid? Ik ben benieuwd...
aha...'t was maar om te lachen.
OK...I'll buy that.

Zoals ik reeds twee maal vertelde: ik vertik het om een moraliteitskritiek uwentwege te schrijven omdat ik aangaande abortus weiger een standpunt in te nemen.
Oud 15 april 2012, 18:50   #1175
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
aha...'t was maar om te lachen.
OK...I'll buy that.
Misschien (héél misschien) zullen Paulus en Van den Berge nu ook stoppen met hun leugens...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Zoals ik reeds twee maal vertelde: ik vertik het om een moraliteitskritiek uwentwege te schrijven omdat ik aangaande abortus weiger een standpunt in te nemen.
Waar ben je zo bang voor?

Citaat:
Oud 15 april 2012, 18:54   #1176
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Waarom proberen de republikeinen dan om anticonceptie te bemoeilijken?
zoals altijd zijn geloofsgenoten het oneens ook al baseren ze zich op dezelfde boeken
chemische anticonceptie (oestrogeen) is deels "abortief".
DWZ: het zorgt er voor dat de zygote niet kan inkapselen en embryoneren.
Oud 15 april 2012, 18:59   #1177
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet voor abortus, het blijft moord. Maar ik kan het mij in sommige gevallen erg goed voorstellen, denk dan aan. Verkrachtingen, vader wilt het kind niet, het stel is te jong enz.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 18:59   #1178
Fieseler

Standaard

Citaat:
Waar ben je zo bang voor?
Ondanks het feit dat ik ethisch links-liberaal ben ben ik ivm abortus vooral bang om mij te vergissen.

Veel te gevoelig item, veel te veel glijdende factoren, veel te complex om 100% pro of contra te zijn.
Het gaat hier over het menselijk leven.
Oud 15 april 2012, 20:08   #1179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel men heeft een gezin en door omstandigheden kan men 1 van zijn kinderen niet redden van de dood. Maar men dient te kiezen welk kind op te geven. Kiest men dan voor het ongeboren leven, het pasgeboren leven, of de tiener?
Steeds weer komt men af met dergelijke casussen, maar als men de officiële abortuscijfers bekijkt, vormden zulke zaken een ongelooflijke en zelfs bijna te verwaarlozen groep in het geheel van het aantal abortussen.
Oud 15 april 2012, 20:09   #1180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom trouwens niet het dopen uitstellen totdat de mens in volle bewustzijn, verantwoordelijkheid en vrijheid (geen druk van de ouders) zelf een beslissing kan nemen? Zo'n beslissing is niet minder belangrijk dan stemrecht, dus we spreken hier over 18 jaar en niet 12 jaar en al zeker niet over het brandmerken of gelijkaardige van pasgeborenen. Religie dient een vrije keuze te zijn, niet? Of komt de aap uit de mouw en dient men toe te geven dat het onvrijwillig of onvolwassen dopen niet zozeer te maken heeft met het belang van het individu, noch met spiritualiteit, maar wel met het belang van de georganiseerde religie en haar voortbestaan of uitbreidingsdrang?
U verwart het ritueel met de opvoeding. Of gaat u ervan uit dat ouders geen religieuze opvoeding aan hun kinderen mogen geven?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be