![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Iemand die alle dagen rookt, blijft zelden bij één joint, "deskundige". Toch niet bij degenen die ikzelf ken en kende. En dan kan een lijntje speed wel eens helpen. Maar dat weet u toch zelf wel zeker ? U weet daar toch alles van ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Degene die jij kende gebruikten allemaal speed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() Dat hangt ervan af of ik ook bij die kabouters hoor. Zo ja, dan wel hoor
![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Dat hoeft niet eens. Ze komen er zelf wel achter vragen.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Joint paffers gaan dus niet van de sociale zekerheid leven, klaag op het systeem die dit mogelijk maakt en niet de mensen zelf. Moesten minder mensen blowen dan nog zouden we dat niet voelen in onze portemonnee. Mensen die werken en veel bijdragen roken ook joints, erg kortzichtig die te viseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De meeste wietgebruikers blijven soft drugs gebruikers en die groepen keuren hard drugs af. Ik zit bijvoorbeeld niet aan de hard drugs en de meesten coffeeshop gangers ook niet. Hard drugs is chemisch gast snap je dat dan niet ? Dat de nadelen bij hard drugs te groot zijn, te duur, te veel kans op verslaving enz Sorry hoor maar iedereen die joints rookt kent wel degelijk het verschil tussen hash/wiet en spuiten zoals heroïne. Zelfs pubers weten dat de dag van vandaag. Voor mij is er een overduidelijk verschil tussen soft drugs (paddestoelen, wiet...) en hard drugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je hoeft niets te nemen om ze te zien. Je paardenbril afzetten is voldoende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() Ha u denkt dat het de jointen-rokende junks zijn die beroep moeten doen op de sociale zekerheid?
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() [quote=Dope;3441201]Er zijn andere mensen dan degene die jij kent en kende.
Je hoeft niets te nemen om ze te zien. Je paardenbril afzetten is voldoende.[/QUOTE] Ik draag geen bril. Maar wie weet is de "drugscéne" wel veranderd. Mischien zijn dat vandaag de dag allemaal intelligente, redelijke mensen geworden... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger zei men: "van drugs word je zot". Als men dan gerookt had, en vaststelde dat men niet "zot " geworden was, had men de neiging om te denken dat al de rest ook wel geen kwaad zou kunnen. En ik ken nog steeds mensen die na een zwaar week-end volop XTC, hasj, wiet en alcohol, s'zondags een beetje heroïne nemen, om zich op aangename wijze te relaxeren, en s'maandags min of meer fris naar hun werk te kunnen gaan...En die zijn allemaal begonnen met "een jointje wiet"...Dat geen kwaad kan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
allee hyoens, iemand die teveel suiker en vetten eet weegt ook veel zwaarder door op de sociale zekerheid, en raakt u eveneens in uwe portemonnee, en daar zijt ge toch het meest bezorgd om?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik moet u een heel simpele anecdote vertellen. Ik was een paar jaar geleden op bezoek bij mijn huisdokter, en aangezien wij nogal familiair met elkaar zijn, begonnen we een gesprekje over de "jongvolwassenen in de buurt". Waartoe ook ik toen behoorde. Tijdens het gesprek liet hij zich ontvallen dat hij vreest voor een ware "vloedgolf" van probleemgevallen als gevolg van het langdurig gebruik van wiet onder een groot deel van die jongeren. Hij had het toen al over de grote onderschatting van psychiatrische problemen ten gevolge van marihuana. Tot dan toe stond ik zeer tolerant tegenover mijn wiet-smorende vrienden; ikzelf gebruikte niet, maar er waren geen clubjes van alcohol versus wietgebruikers ofzo. Alles heel gezapig. Welnu dat éne korte gesprekje met mijn huisarts was zo "indiscreet" of juist zo vertrouwelijk, dat dit mijn visie compleet heeft veranderd. Sindsdien zie ik wiet toch als een vrij problematische drugs. Ook omdat inderdaad meer en meer onderzoek wijst op de grote gevolgen van langdurig gebruik. Wiet moet misschien wel als een harddrug gekwalificeerd worden. De THC-waarden blijven immers hoog en in stijgende lijn. Vandaag ben ik haast volledig drugvrij (ik drink eigenlijk geen alcohol meer, en ben enkel nog tabakverslaafd). Dat maakt het voor mij eenvoudiger om mijn medemens te willen helpen door hem andere, gezonde, opwekkende en sociale vormen van verslaving aan te raden. Zoals: 1. collectieve meditatiesessies in gigantische post-moderne meditatietempels gebouwd door kolossaal hippe architecten zoals Jean Nouvel ![]() 2. ideologische massa-manifestaties en spektakels, op Stalinistische leest, een beetje zoals de Massa-Spelen in Noord-Korea, die een fantastisch verslavend effect kunnen hebben en de serotonine zeker aanscherpen 3. gigantische orgieën in speciaal ontworpen fallische lust-tempels ![]() Etc... liefst zelfs een combinatie van die drie... ![]() We moeten alleszins meer collectief denken. Vroeger werden trances altijd in groep beleefd en vormden die een zeer schoon instrument om de menselijke behoefte aan geestesverruiming in te vullen en tegelijkertijd de groepsbanden te versterken. De meeste drugs vandaag hebben die sociale dimensie niet meer. En daarom zijn ze ook moeilijk in de hand te houden en kunnen ze destructieve effecten hebben.
Laatst gewijzigd door C2C : 22 mei 2008 om 10:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]()
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Cannabisplantages moeten opbrengen. Hoe men probeert op kunstmatige wijze de natuurlijke cyclus van deze plant te versnellen door het aantal oogsten per jaar op te drijven. Grootschalig openluchtteelt is verboden, dus wordt het indoors gedaan, waar het rendement wordt geforceerd tot op het onnatuurlijke af (zelfs kweekprocedures op een soort rotswol met supermeststoffen die de planten 'doperen' om te groeien - dope for dope a.h.w.). Men weet wat de gevolgen van bepaalde pesticiden, die via groenten en fruit worden opgenomen, op het menselijk lichaam kunnen zijn. Maar je weet niet wat voor vuiligheid in je 'edel kruid' is terechtgekomen (herbiciden, meststoffen en wat weet ik nog allemaal). Een kennis van mij, die nog wel eens een waterpijpje pleegt, weigert zelfs resoluut de meeste soorten die uit de coffeeshop komen wegens overdreven sterke neveneffecten. Het is niet enkel THC, er zijn meer dan 40 werkzame stoffen in cannabis die onderling interageren. Het buitenproportioneel opdrijven van het THC gehalte heeft misschien andere, meer toxische gevolgen dan louter 'sneller stoned' worden. Men weet trouwens nog altijd niet het fijne van de THC opslag in het lichaam over langere gebruiksperioden. Je kunt ook zuipen en je kiplekker voelen, tot je lever weg is natuurlijk... Maar het schade-argument is op zich wel een slecht argument voor een verbod. Ik ken dat soort repressiviteit: een deel politici houden er een mooie carrière als drugjager aan over, en een aantal uitverkorenen verdienen er grof geld mee. Achter hun een slagveld van gebruikers en een probleem dat alleen maar groter is geworden. Maar voorstanders van zware repressie t.a.v. gebruikers zijn dan ook niet echt gepreoccupeerd door een oplossing.
![]() |