![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Minister
|
Misschien nog wel een exponent van de Franstalige cultuur: het stripverhaal. Er zijn uitzonderingen, maar doorgaans zie je wel een duidelijk stijlverschil tussen Franstalige en Vlaamse strips. Ik kan me voorstellen dat sommige kranten die Franstalige strips niet meer zouden overnemen, of zelfs dat sommige uitgeverijen bepaalde reeksen niet meer zouden vertalen.
Nogmaals, dit is uiteraard geen reden om het uiteenvallen van België tegen te houden. Mocht het echter zover komen, hoop ik wel dat er voldoende kanalen open blijven om van de cultuur van onze buurregio's te genieten (en niet alleen online!). Heb ik me nu twee dagen zitten pijnigen om iets te verzinnen over de Franstalige cultuur en ik geraak niet verder dan Machiavel en Robbedoes
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 27 mei 2008 om 11:29. |
|
|
|
|
|
#102 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
(Ik schreef eerst ook Kuifje, maar Hergé was natuurlijk een Vlaming (Brusselaar).)
Laatst gewijzigd door Burkide : 27 mei 2008 om 11:59. |
||
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is niet omdat de Walen gemakkelijk naar de Franse Tv-zenders kijken (en dus de "Franse cultuur, politiek en anderen" goed kennen), dat ze zich Frans voelen, hoor. Over die tv-zenders: om eenvoudig te blijven: Vlamingen kunnen op hun gemakske naar het Rad van Fortuin op een Vlaamse zender kijken, Walen moeten hiervoor naar een Franse zender kijken.
|
|