Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 5 juni 2008, 19:26   #101
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ah ja, vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor mensen die het systeem ondersteunen, da's waar...
En de VRT heeft helemaal niet de plicht om mensen te informeren, da's ook juist ...
de VRT heeft destijds wel een nota bekendgemaakt waarin werd gezegd dat het Vlaams Belang niet té vaak het woord mag krijgen en steeds zeer goed moet worden "geduid", maar een bende linkse terroristen krijgen met gemak zo'n forum!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 5 juni 2008 om 19:27.
Den Ardennees is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:26   #102
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag het met hun analyse oneens zijn, niet ten onrechte, maar stellen dat ze géén analyses kunnen maken, is niet correct.
Nonsens.
Een analyse is juist of fout, is ze fout, dan kan je geen analyses maken, is ze juist, dan kan je dat wel.

Citaat:
Die gasten 'waren' niet, ze zijn. En ze zijn gek.
Oké, point taken.

Citaat:
Verre van. Het is niet omdat iemand ongelijk heeft, dat hij gek is.
Ze kaderen hun strijd in die van de 19de, begin 20ste eeuw, het verzet tijdens WOII en de radikale strijd die daar op volgde. Als je dat loskoppelt, lijkt het misschien gek, maar dat was het niet.
Nonsens. En als ze dat deden, dan kunnen ze al even weinig kaderen als analyseren.
Een kleine zijdelingse geschiedenisles voor de minister:
Eind 19e eeuw beeft frankrijk onder twee golven van anarchistische aanslagen (Ravachol, Vaillant, later de Bonnot bende): die anarchisten hebben niets, maar dan ook niets bereikt. Victor Serge, ooggetuige en oorspronkelijke sympathisant schrijft er treffend over in zijn 'Memmoires d'un révolutionnaire.
Citaat:
Les attentats, le suicide collectif continuait.
...
Si décidé ?* mourrir qu'il (anarchist Lacombe) qu'il plongea, la tête la première, sur le pavé et se fit réduire een bouillie le crâne et les vertèbres du coup.
Plechanov zag zeer terecht in dat het anarcistisch geweld dat de Narodniki gebruikten nooit ergens toe zou leiden, en stichtte de RSDAP, waartoe Lenin aansloot.
Later zou Trotski de beste argumentatie ooit tegen het terrorisme formuleren:
Waarom marxisten individuele terreur afwijzen. Een les dat Pierre Carotte en de zijnen al te gewillig terzijde schoven.
Niet vergeten ook dat eind jaren '70 begin jaren '80 gekenmerkt werden door
Citaat:
bijzonder harde strijd. Staalarbeiders, boeren en mijnwerkers braken regelmatig de Brusselse binnenstad af. Verder had je de plaatsing van de kernraketten en de gigatische vredesbetoging van 150.000 man waar duidelijk een radikalisering merkbaar was.
Yep, inderdaad, en wie er in een dergelijke periode niet in slaagt gehoor te vinden bij de arbdeirsklasse staat geïsoleerd, en gaat uit louter frustratie en doodverlangen zich dan maar verlagen tot wat terrorisme.
Gek en geïsoleerd, dus.

Citaat:
Het is een les die ze hadden kunnen en moeten trekken uit de strijd van de RAF, AC, BR en tutti quanti. Ik volg je daarin. Maar het maakt hen nog niet gek.
oké, niet gek, hmmmmm, kortzichtig dan. En idioot en gevaarlijk.
driewerf is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:28   #103
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
de VRT heeft destijds wel een nota bekendgemaakt waarin werd gezegd dat het Vlaams Belang niet té vaak het woord mag krijgen en steeds zeer goed moet worden "geduid", maar een bende linkse terroristen krijgen met gemak zo'n forum!
Het is dan ook geen toeval dat een journalist van de rtbf bij de aangehouden "potentiele" terroristen behoord.
Bob is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:33   #104
Guust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Hun laatste 'gewelddaad' dateert van 1985. Da's de prehistorie ...

Waarom zitten jullie dan nog zoveel over Hitler te leuteren, das nog véél langer geleden.
Guust is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:40   #105
Geert C

Standaard

Ik weet niet of het de mensen in dit topic interesseert, maar ondertussen is er op de website van De Standaard een artikel te vinden waarin uitgelegd wordt waarom ze opgepakt werden. Blijkbaar wordt Sassoye er weer van verdacht lid te zijn van een terroristische organisatie. En Carette had regelmatig contact met Sassoye en was opnieuw politiek actief. Deze informatie werpt toch al een iets ander licht op deze zaak, denk ik.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 5 juni 2008 om 19:40.
Geert C is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:43   #106
Positiefke
Lokaal Raadslid

Positiefke's schermafbeelding

Standaard

En dan mag 1985 lang geleden zijn voor Mijnheer.
Maar ik herinner mij dat alsof het gisteren was.
Als je als Militair patrouille's moet lopen in de stad voor zulke bandieten...

Laatst gewijzigd door Positiefke : 5 juni 2008 om 19:44.
Positiefke is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:49   #107
Positiefke
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Los daarvan heb ik bijzonder veel respect voor het engagement, de opofferingsbereidheid, de moed en het analytisch vermogen van beiden. En hun vakmanschap natuurlijk...
Om te kotsen als ik dit lees.
Kun je evengoed respect voor Hitler hebben voor dezelfde redenen.

Jij verdient spanking!!!!!!
Positiefke is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:50   #108
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Positiefke Bekijk bericht
Als je de slaaf van het systeem wil zijn, moet je niet komen zeiken.

ministe van agitatie is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:50   #109
Positiefke
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
is dat al wat je kan?
Positiefke is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:52   #110
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik weet niet of het de mensen in dit topic interesseert, maar ondertussen is er op de website van De Standaard een artikel te vinden waarin uitgelegd wordt waarom ze opgepakt werden. Blijkbaar wordt Sassoye er weer van verdacht lid te zijn van een terroristische organisatie. En Carette had regelmatig contact met Sassoye en was opnieuw politiek actief. Deze informatie werpt toch al een iets ander licht op deze zaak, denk ik.
Dit is ook zo gebracht door de vrt in hun 18h nieuws. Ook dat een journalist van de rtbf opgepakt is daar hij/zij verdacht is van lidmaatschap van een extreem linkse terroristische organisatie werd er niet verzwegen.
Uiteindelijk is het "terroristische" luik een zijtak, van een groter geheel in Italie. De vrt sprak ook van de voorbereiding van mogelijke moordaanslagen op Berlusconi...
Bob is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:53   #111
Geert C

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten was er toen nog dienstplicht...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Geert C is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:54   #112
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk. Ken er ook één. Als ge terroristen wil verdedigen, moet ge niet den onschuldige kommen uithangen.
Bob is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:54   #113
Geert C

Standaard

Citaat:
is dat al wat je kan?
Ik vraag me eigenlijk af wat de CAP ervan vindt dat iemand die hun logo als avatar gebruikt hier terrorisme goedpraat.
Geert C is offline  
Oud 5 juni 2008, 19:59   #114
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik vraag me eigenlijk af wat de CAP ervan vindt dat iemand die hun logo als avatar gebruikt hier terrorisme goedpraat.
Waar praat ik terrorisme goed?

Oud 5 juni 2008, 20:01   #115
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zal dan wel een hemelsbreed verschil zijn tussen terroristen verdedigen en terrorisme goedpraten
Bob is offline  
Oud 5 juni 2008, 20:03   #116
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er zal dan wel een hemelsbreed verschil zijn tussen terroristen verdedigen en terrorisme goedpraten
Waar verdedig ik terroristen?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 juni 2008 om 20:03.
Oud 5 juni 2008, 20:04   #117
Geert C

Standaard

Citaat:
De manier waarop jij het hier opneemt voor die terroristen, gekoppeld met uitspraken genre "als je de slaaf van het systeem wil zijn, moet je niet komen zeiken", laat niets aan duidelijkheid te wensen over.

Laatst gewijzigd door Geert C : 5 juni 2008 om 20:04.
Geert C is offline  
Oud 5 juni 2008, 20:07   #118
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar verdedig ik terroristen?
Alleen al door de de tendensieuze topic. Eén van de twee is wel degelijk opgepakt voor mogelijk lidmaatschap aan een Italiaanse terroristische organisatie. En door dit feit te onderzoeken, is men tot de conclusie gekomen dat beiden de voorwaarden, om in voorlopige vrijheid gesteld te worden, aan hun laars lapten (wat misschien niet zo verwonderlijk is, maar waar men niet meer kon naast zien).
Bob is offline  
Oud 5 juni 2008, 20:26   #119
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alleen al door de de tendensieuze topic.
Tendentieus? oen ik de topic startte was alleen geweten dat ze gearresteerd waren de volgens het parket was dat alleen omdat ze zich niet aan hun voorwaarden hebben gehouden. De rest van de info kwam pas later.
Citaat:
En door dit feit te onderzoeken, is men tot de conclusie gekomen dat beiden de voorwaarden, om in voorlopige vrijheid gesteld te worden, aan hun laars lapten (wat misschien niet zo verwonderlijk is, maar waar men niet meer kon naast zien).
Valt te bezien. Volgens de Minister mochten ze wel degelijk contact hebben en mochten ze zich ook met politiek bezig houden.
Voor Carette wel een beetje zielig. Als je na 17 jaar gevangenis probeert om een serieus leven op te bouwen en dat stapje voor stapje terug doet en dan zo terug voor minstens een paar maanden de gevangenis in moet.

Oud 5 juni 2008, 20:29   #120
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan mag 1985 lang geleden zijn voor Mijnheer.
Maar ik herinner mij dat alsof het gisteren was.
jij ook?

Elders vernam ik van een para die in die tijd een warenhuis moest bewaken, het waren roerige tijden, die jaren '80
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be