![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
lees op uw geliefde wikipedia dan eens wat laster is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Laster. laster kan een inperking van de vrije meningsuiting zijn, maar is dit niet altijd, aangezien niet alle laster een mening inhoudt. lees ook nog eens verder op dezelfde bron wat er staat over die drukpersmisdrijven: iets kan pas een drukpersmisdrijf zijn, als er een mening geuit wordt. dus niet alles wat gepubliceerd wordt, kan een drujpersmisdrijf zijn. en dus herhaal ik u nogmaals mijn vraag: welke mening werd hier beperkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Partijlid
|
![]() Ik ben geen aanhanger van Humo... verre van zelfs maar...
Er zijn weinig dingen die mij meer storen dan censuur, om er maar niks over te zeggen dat dit bijzonder hypocriet is allemaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De cartoon is overgins geen laster. Er werd niet opzettelijk over iemand kwaad gesproken. Er werd enkel een surrealitische situatie geschetst. De rubriek 'gat van de wereld' is een ironische en sarcastische rubriek. Ironie is geen leugen.
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Het Streisand effect in werking: een poging tot censureren ontaardt in verhoogde aandacht.
Winnaars: - Het advocatenkantoor dat de belangen van Sylvie Ricour behartigt: vergroten van naambekendheid en geld verkregen van mevrouw Ricour. - Humo: Dit is voor hen, vooral ook gegeven het marktsegment waarop ze mikken, een uitdieping van hun bedrijfsimago en hoewel dit wel wat monetair verlies zal meebrengen op korte termijn zal het voor hun ook wel de moeite waard zijn. Hoogstwaarschijnlijk zal dit hen een pak minder kosten dan een serie reclame campagnes, en het effect daarvan straalt veel minder sterk af op het bedrijfsimago dan dit. Verliezer: Silvie Ricour: Toch als het haar werkelijk om imagoschade te vermijden te doen is. Financieel is dit misschien nog wel een opsteker, maar echt veel denk ik niet dat ze hoeft te verwachten.
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
![]() Citaat:
moest de rechter zeggen dat humo niet mag berichten over de hele affaire, dan zou het een beknotting van de persvrijheid zijn. moest humo van de rechter niet mogen schrijven dat ze dit allemaal maar vriendjespolitiek vinden en ze tegen corruptie bij de flikken zijn, dan zou het een beperking van de persvrijheid en de vrijheid van meningsuiting zijn. in beide gevallen zou ik deze beperking sterk veroordelen. ik geloof namelijk in vrijheid van meningsuiting en in persvrijheid. ik geloof echter niet dat deze in gevaar is omdat deze dame meent dat humo hier te ver gaat en de rechter haar gelijk geeft. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
in beide gevallen lijkt ricour mij het slachtoffer. doet ze niets, dan ligt ze in de huiskamer van een massa gezinnen als mislukte grap. doet ze wel iets, zien er nog meer mensen het. dat vind ik eigenlijk wel triestig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
allez, ik hoop vooral dat ze nog een eerlijk proces krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk voor haar is die financiële vergoeding dan hoger dan haar advocaatkosten als het tot een proces komt.
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Interessant dat je dit aanhaalt. Ik vraag me af of laster en eerroof een vast omschreven begrip is in het Strafwetboek. Bestaat er een juridische definitie over of wordt het overgelaten aan de interpretatie van de rechter? Iemand?
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien toch even de huiskamer van een massa gezinnen relativeren? Hoeveel zijn er nog die zich "Het Gat van de Wereld" van vorige week herinneren? Me dunkt, bitter weinig. Men bekijkt het, óf schudt het hoofd óf lacht eens hartelijk om vervolgens tot de orde van de dag over te gaan. Nu is inderdaad het tegenovergestelde bereikt. Groot schandaal, rechterlijke uitspraak, een tijdschrift uit de rekken, enzovoort. Het zal �*ndere en nog méér huisgezinnen bereiken - degene die normalerwijze nooit de Humo lezen - het bereikt internet, er wordt op de werkvloer over gepraat enzovoort. Bon, ik ken de achterliggende strategie van Ricour en haar advocaat niet, blijkbaar hebben ze een goede reden gehad om voor de tweede optie te kiezen. Hoe dan ook, in een zaak over vermeend gesjoemel of mogelijks corruptie bij de politietop kan men verwachten dat er spotprenten, cartoons,persiflages, noem het zoals je wilt, gaan opduiken. Echt wereldschokkend vind ik het niet.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 5 november 2008 om 05:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Terecht. De enige die ik iets zinnigs over die "toestand" heb horen vertellen is Mia Doornaert.
En humo heeft zich weer eens tot rioolblad verlaagd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Walgelijke maatschappij waarin vrouwen in die hoek gedrukt worden, wanneer ze capabel, hardwerkend zijn en al meer dan 20 jaar dienst hebben dan maakt dat niet uit, het zal wel in bed gebeurd zijn. To puke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat lijkt een beetje op iemand een blauw oog slaan, en wanneer deze verontwaardigd reageert, roepen: Hey, 't was maar voor de grap. Walgelijk !
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat ons laatste beetje persvrijheid.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ik hoop dat ze dat rotblad eens goed aanklagen wat een lozers aldaar... Hoe platter hoe liever?
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In vele andere overheidsdiensten: knoeien met diploma = schriftvervalsing = zonder pardon buiten. Deze komt er we heel gemakkelijk af, vind ik. De boodschap is : Frauderen maar! Komt het uit, dan krijg je toch gewoon je oude statuut terug? Pijnlijk is het vooral voor de 'officiele' partners in dit verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() juist ja...
![]() |
![]() |