Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2008, 22:56   #101
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En mijn beste Esperanza,waarschijnlijk zijn wij allemaal poco's in Shaddy's ogen....
Volgens mijn bescheiden mening is ze zo'n 80 jaar te laat geboren...
Ze had er anders best schattig uitgezien in dat zwarte uniformpje...
tsj tsj oh zo typisch met de rug tegen de muur en persoonlijke aanvallen ... tsj tsj geeuw zo doorzichtig mijn voorouders zaten in het verzet neen ik draag geen uniformpje nooit ...de volgelingen van mo de pedo echter
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 06:00   #102
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Wie je niet als poco kunt beschouwen is iemand die de islam(isering) niet in de kaart zit te spelen. Zo eenvoudig is het.
Vooropgesteld dat je definitie correct is - hetgeen twijfelachtig is gezien het begrip 'poco' ook gebruikt wordt in topics niet-islam gerelateerd - is het blijkbaar minder eenvoudig dan je zou denken.

Ik kan mij niet herinneren mij ooit te heben uitgesproken ten faveure van de islam - of religie tout court wat mij betreft - en tóch word ik aanzien als een poco.

Niet dat ik er van wakker lig, ik ben gewoon nieuwsgierig naar de reden waaróm. Helaas heb ik tot op heden nog nooit een afdoende verklaring gehoord.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 november 2008 om 06:13.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 06:11   #103
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
ik ben nog benieuwder naar de excuses ....aangezien u zeer persoonlijk ...wordt bijzonder typisch voor pocos met de rug tegen de muur dan staan ze te blazen als een valse kat door de mand alweer...wat een geluk dat ik bijna nooit op driehoekje duw

oh ja ik ben uw beste shaddy niet
Ik constateer dat jij niet bij machte bent om mijn vraag te beantwoorden waarom jij een militante atheiste aanziet als een islamofiele poco. M.a.w. je rommelt dus maar wat aan.

Net zoals ik al vermoedde, maar toch bedankt om het even te bevestigen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 november 2008 om 06:22.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 14:00   #104
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik constateer dat jij niet bij machte bent om mijn vraag te beantwoorden waarom jij een militante atheiste aanziet als een islamofiele poco. M.a.w. je rommelt dus maar wat aan.

Net zoals ik al vermoedde, maar toch bedankt om het even te bevestigen.
Welneen u rommelt maar wat aan door constant persoonlijk te worden. Waarvoor mijn dank dat u dit nogmaals bevestigd. Die doorsnee pocos toch en hun islamgepamper bijzonder grappig en bruikbaar om de man in de straat wakker te schudden. Overigens kan je atheist zijn en poco wist je dat nog niet? Ik ken weinig katholieke salonsossen Poco 's steunen halal en onderdrukking van vrouwen tsj tsj en dan noemt zichzelf atheist . Ik zou je eerder een doorsnee poco noemen. Iemand die alle geloof verwerpt kan nooit toestaan dat zijn land verislamiseert en toegeeft aan wreedaardigheden zoals halal en onderdrukking van vrouwen. Iemand die alleen gelooft in zichzelf en de kracht dat in je eigen zit zal nooit aanvaarden dat we terug verder wegglijden naar de middeleeuwen. Namelijk evolueren is de boodschap weg van enige religie weg van wreedheden weg van onderdrukking.

Laatst gewijzigd door shaddy : 26 november 2008 om 14:02.
Oud 27 november 2008, 10:42   #105
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tsj tsj oh zo typisch met de rug tegen de muur en persoonlijke aanvallen ... tsj tsj geeuw zo doorzichtig mijn voorouders zaten in het verzet neen ik draag geen uniformpje nooit ...de volgelingen van mo de pedo echter
Tja, wie zegt het,U geeft vrijwel in iedere post het voorbeeld wat dat betreft...

En weet U ,U bent in uw opvattingen al even radicaal én extremistisch als diegenen die U omschrijft als volgelingen van mo de pedo....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 00:53   #106
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Vooropgesteld dat je definitie correct is - hetgeen twijfelachtig is gezien het begrip 'poco' ook gebruikt wordt in topics niet-islam gerelateerd - is het blijkbaar minder eenvoudig dan je zou denken.

Ik kan mij niet herinneren mij ooit te heben uitgesproken ten faveure van de islam - of religie tout court wat mij betreft - en tóch word ik aanzien als een poco.

Niet dat ik er van wakker lig, ik ben gewoon nieuwsgierig naar de reden waaróm. Helaas heb ik tot op heden nog nooit een afdoende verklaring gehoord.

Vooreerst: ik vel hier geen oordeel over jou, daarvoor heb ik te weinig post van je gelezen. De vraagstelling wat is een poco vind ik wel interessant daarentegen.

Voor mij zijn er een aantal kenmerken.

- de facto voorstander van discriminatie tegen het witte ras en de westerse beschaving i/h algemeen.
Voorbeelden zat: zogenaamd 'positieve' discriminatie, blind oog voor het racisme van sommige immigrantengroepen. Selectief verbod op vrije meningsuiting. Verwachten absoluut geen wederkerigheid.

Het idee van een multiculturele wezreld blijkt er een te zijn waarin alleen de westerse cultuur wordt opgeofferd. Er wordt absoluut niet verwacht van niet blanke / westerse landen dat zij ook 'multicultureel' worden.

- gebruikt talloze drogredenen om bovenstaande goed te praten.
Deze kunnen steevast gecatalogeerd worden als pogingen om het witte ras / westerse wereld een (onterecht) schuldgevoel aan te praten, terwijl niet westerse culturen aan alle kritiek ontsnappen.
"De christenen hebben vroeger ook kruistochten gedaan."
"Wij hebben zelf ook gekoloniseerd."
"Wie kritiek heeft op ons is een nazi."
"Blanken hebben vroeger slaven gehad".
"De HOLOCAUST"

Mensen die met niks van bovenstaande ook maar in de verste verte iets te maken hebben gehad, moeten zich mentaal steeds maar weer door dit veld van 'blokkeringsmemen' werken om nog helder te kunnen denken.

Bovenstaande hebben zowat alle PoCo's gemeen. Maar er zijn nog een hoop zaken die je imo vaak bij PoCo's ziet maar niet bij allemaal, en waar sommige verder niet PoCo's ook wel pap van lusten imo.

- Zijn voorstander van een nog verdergaande controle van de overheid op de samenleving. Afkeer van democratie.

Komt tot uiting in voorstander van meer belastingen, meer betutteling (bvb beperking vrije meningsuiting , voorstander van juridische stijd tegen politieke tegenstanders, rookverbod, snelheidscameras). Tegenstander van zaken als BROV. Zegt heel erg graag wat anderen 'mogen' denken.

- eindeloos begrip tegenover echte criminelen.

Waar politiek andersdenkenden, rokers en snelheidsduivels op geen greintje begrip kunnen rekenen, is dat voorr échte criminelen andere koek, zeker als ze uit een zogenaamd 'kansarme' groep komen.

Of jij aan dat profiel voldoet weet ik niet, maar voor mij somt bovenstaande zo ongeveer PoCo samen

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 december 2008 om 00:54.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 09:31   #107
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja, wie zegt het,U geeft vrijwel in iedere post het voorbeeld wat dat betreft...

En weet U ,U bent in uw opvattingen al even radicaal én extremistisch als diegenen die U omschrijft als volgelingen van mo de pedo....
neen de extremelingen zijn de personen die halal en onderdrukking van vrouwen goedkeuren in ons westers landje en ik ben niet persoonlijk waarom zou ik ik sta recht in mijn schoenen
Oud 7 december 2008, 03:04   #108
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
"Krioelen" is helemaal geen denigrerend woord, hoe komt u daar nu weer bij? Het betekent enkel en alleen "vol zijn met". Eventuele negatieve connotaties bevinden zich dan ook in uw hoofd en nergens anders. U zou er goed aan doen eens op te houden met telkens met dat moraliserende vingertje van u te komen en keer op keer spijkers op laag water te zoeken.

Het simpele feit dat u dat doet zegt mij overigens al heel veel over uw standpunten. U lijkt de inquisitie wel.
Ik denk dat het een oorspronkelijk importwoord is verwant aan "criollo/creool" en een peoratieve afleiding van (spaans) "criar" (jongen werpen/fokken/grootbrengen), zeg maar: wildbroed.
Misschien moet er verder naar ouder Latijn teruggekeken worden maar dat beheers ik niet.

Dit lijkt mij toch wel bedenkelijker dan het goed-nederlandse werkwoord "wemelen".
Oud 7 december 2008, 03:33   #109
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat het een oorspronkelijk importwoord is verwant aan "criollo/creool" en een peoratieve afleiding van (spaans) "criar" (jongen werpen/fokken/grootbrengen), zeg maar: wildbroed.
Misschien moet er verder naar ouder Latijn teruggekeken worden maar dat beheers ik niet.

Dit lijkt mij toch wel bedenkelijker dan het goed-nederlandse werkwoord "wemelen".
Ik heb voor de zekerheid de online versie van het Etymologisch Woordenboek er op nageslagen en daar staat dit te lezen:

Citaat:
krioelen ww. ‘wemelen, zich in grote menigte heen en weer bewegen’
categorie: leenwoord, geleed woord
Mnl. crielen ‘krioelen’ in Hoe over vissche die rivier uyt cryelde een menichte van vorsschen ‘Hoe in plaats van vissen een menigte kikvorsen uit de rivier tevoorschijn kwam’ [1440; MNW]; vnnl. krioelen ‘id.’ in Die als zeerauens rontsom tschip bortelden en cryoelden ‘die als meeuwen rondom het schip buitelden en krioelden’ [1561; WNT zeeraaf], krieuwelen ‘id.’ in door malkaer krieuwlende [ca. 1607; WNT krieuwelen].

Wrsch. ontleend aan Fries kriuwelje ‘krieuwelen’, maar het kan ook een zelfstandige afleiding zijn van krauwel bij de wortel van krauwen, als men uitgaat van een oorspr. betekenis ‘krabbelen, kriebelen’. Het kan ook een affectieve formatie zijn bij friemelen, kriebelen, wriemelen.
Ohd. krewilon ‘opborrelen’.
Fries: krioel(j)e < nl.
Ik kan overigens uren in dat etymologisch woordenboek grasduinen. Echt ongelofelijk hoeveel prachtige buiten gebruik geraakte woorden daar te vinden zijn.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 03:47   #110
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik heb voor de zekerheid de online versie van het Etymologisch Woordenboek er op nageslagen en daar staat dit te lezen:

Ik kan overigens uren in dat etymologisch woordenboek grasduinen. Echt ongelofelijk hoeveel prachtige buiten gebruik geraakte woorden daar te vinden zijn.
Ja, er zijn altijd meer mogelijkheden op te diepen maar gerekend vanuit kriebelen/kriewelen zie ik niet zomaar de klemtoon van eerste naar 2e lettergreep verschuiven.
Oud 7 december 2008, 10:50   #111
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, er zijn altijd meer mogelijkheden op te diepen maar gerekend vanuit kriebelen/kriewelen zie ik niet zomaar de klemtoon van eerste naar 2e lettergreep verschuiven.
Volgens mij is de verschuiving van de klemtoon waar u het over heeft, eerder van secundair belang en dient men eerst naar cognaten in verwante talen te zoeken. Zo heb ik dat tenminste geleerd in de lessen methodiek die onderdeel vormden van een cursus historische taalkunde.

Doen we dat, dan lijkt me het Engelse werkwoord 'to crowd' zowel qua vorm als betekenis al aardig op 'krioelen', 'krauwen' en 'krauwelen' overeen te komen. Ook het Noors kent drie van zulke erop gelijkende werkwoorden in zowel betekenis als vorm: 'kry' (wemelen, krioelen), 'kru' (zich in een menigte verzamelen) en 'krode' (idem). Evenzo voor IJslands 'krú' dat ook 'zich in een menigte verzamelen' betekent. Modern Duits kent 'kriechen', 'quirlen' en 'kribbeln' voor 'krioelen'.

Het bovenstaande hoeft natuurlijk niet uit te sluiten dat de oorsprong van 'krioelen' verder terug in de tijd gaat, richting indo-europees, waarvan immers ook het Spaans afstamt, maar het lijkt me sterk dat het een relatief moderne ontlening aan het Spaans zou zijn.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 13:23   #112
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Volgens mij is de verschuiving van de klemtoon waar u het over heeft, eerder van secundair belang en dient men eerst naar cognaten in verwante talen te zoeken. Zo heb ik dat tenminste geleerd in de lessen methodiek die onderdeel vormden van een cursus historische taalkunde.

Doen we dat, dan lijkt me het Engelse werkwoord 'to crowd' zowel qua vorm als betekenis al aardig op 'krioelen', 'krauwen' en 'krauwelen' overeen te komen. Ook het Noors kent drie van zulke erop gelijkende werkwoorden in zowel betekenis als vorm: 'kry' (wemelen, krioelen), 'kru' (zich in een menigte verzamelen) en 'krode' (idem). Evenzo voor IJslands 'krú' dat ook 'zich in een menigte verzamelen' betekent. Modern Duits kent 'kriechen', 'quirlen' en 'kribbeln' voor 'krioelen'.

Het bovenstaande hoeft natuurlijk niet uit te sluiten dat de oorsprong van 'krioelen' verder terug in de tijd gaat, richting indo-europees, waarvan immers ook het Spaans afstamt, maar het lijkt me sterk dat het een relatief moderne ontlening aan het Spaans zou zijn.
Vooropgesteld, het k�*n allemaal maar ik zou eerder taxeren: 80-jarige oorlog en/of "ladino", geïmporteerd portugees-spaans/joods taalelement.

Verder, klemtoonverschuivingen kunnen spontaan optreden maar dit veronderstelde geval van 1e naar 2e lettergreep juist met een woord dat in alle mij bekende vormen/talen/afleidingen hardnekkig klemtoon op 1 draagt, kan ik niet zonder meer slikken.
Oud 7 december 2008, 22:43   #113
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tsj tsj het is de religie de islam die moet worden buiten gezwierd - ik ken veel afvallige moslims die zeer mooi geintegreerd zijn
Integratie bestaat niet.
Oud 7 december 2008, 22:47   #114
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Integratie bestaat niet.
ach zo, genetisch determinisme?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 22:49   #115
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
ach zo, genetisch determinisme?
Nee, ideologisch; de koran verbiedt zaken zoals integratie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be