![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan mij niet herinneren mij ooit te heben uitgesproken ten faveure van de islam - of religie tout court wat mij betreft - en tóch word ik aanzien als een poco. Niet dat ik er van wakker lig, ik ben gewoon nieuwsgierig naar de reden waaróm. Helaas heb ik tot op heden nog nooit een afdoende verklaring gehoord.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 november 2008 om 06:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Net zoals ik al vermoedde, maar toch bedankt om het even te bevestigen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 november 2008 om 06:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door shaddy : 26 november 2008 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En weet U ,U bent in uw opvattingen al even radicaal én extremistisch als diegenen die U omschrijft als volgelingen van mo de pedo.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vooreerst: ik vel hier geen oordeel over jou, daarvoor heb ik te weinig post van je gelezen. De vraagstelling wat is een poco vind ik wel interessant daarentegen. Voor mij zijn er een aantal kenmerken. - de facto voorstander van discriminatie tegen het witte ras en de westerse beschaving i/h algemeen. Voorbeelden zat: zogenaamd 'positieve' discriminatie, blind oog voor het racisme van sommige immigrantengroepen. Selectief verbod op vrije meningsuiting. Verwachten absoluut geen wederkerigheid. Het idee van een multiculturele wezreld blijkt er een te zijn waarin alleen de westerse cultuur wordt opgeofferd. Er wordt absoluut niet verwacht van niet blanke / westerse landen dat zij ook 'multicultureel' worden. - gebruikt talloze drogredenen om bovenstaande goed te praten. Deze kunnen steevast gecatalogeerd worden als pogingen om het witte ras / westerse wereld een (onterecht) schuldgevoel aan te praten, terwijl niet westerse culturen aan alle kritiek ontsnappen. "De christenen hebben vroeger ook kruistochten gedaan." "Wij hebben zelf ook gekoloniseerd." "Wie kritiek heeft op ons is een nazi." "Blanken hebben vroeger slaven gehad". "De HOLOCAUST" Mensen die met niks van bovenstaande ook maar in de verste verte iets te maken hebben gehad, moeten zich mentaal steeds maar weer door dit veld van 'blokkeringsmemen' werken om nog helder te kunnen denken. Bovenstaande hebben zowat alle PoCo's gemeen. Maar er zijn nog een hoop zaken die je imo vaak bij PoCo's ziet maar niet bij allemaal, en waar sommige verder niet PoCo's ook wel pap van lusten imo. - Zijn voorstander van een nog verdergaande controle van de overheid op de samenleving. Afkeer van democratie. Komt tot uiting in voorstander van meer belastingen, meer betutteling (bvb beperking vrije meningsuiting , voorstander van juridische stijd tegen politieke tegenstanders, rookverbod, snelheidscameras). Tegenstander van zaken als BROV. Zegt heel erg graag wat anderen 'mogen' denken. - eindeloos begrip tegenover echte criminelen. Waar politiek andersdenkenden, rokers en snelheidsduivels op geen greintje begrip kunnen rekenen, is dat voorr échte criminelen andere koek, zeker als ze uit een zogenaamd 'kansarme' groep komen. Of jij aan dat profiel voldoet weet ik niet, maar voor mij somt bovenstaande zo ongeveer PoCo samen ![]() Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 december 2008 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet er verder naar ouder Latijn teruggekeken worden maar dat beheers ik niet. Dit lijkt mij toch wel bedenkelijker dan het goed-nederlandse werkwoord "wemelen".
![]() |
![]() |
#109 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doen we dat, dan lijkt me het Engelse werkwoord 'to crowd' zowel qua vorm als betekenis al aardig op 'krioelen', 'krauwen' en 'krauwelen' overeen te komen. Ook het Noors kent drie van zulke erop gelijkende werkwoorden in zowel betekenis als vorm: 'kry' (wemelen, krioelen), 'kru' (zich in een menigte verzamelen) en 'krode' (idem). Evenzo voor IJslands 'krú' dat ook 'zich in een menigte verzamelen' betekent. Modern Duits kent 'kriechen', 'quirlen' en 'kribbeln' voor 'krioelen'. Het bovenstaande hoeft natuurlijk niet uit te sluiten dat de oorsprong van 'krioelen' verder terug in de tijd gaat, richting indo-europees, waarvan immers ook het Spaans afstamt, maar het lijkt me sterk dat het een relatief moderne ontlening aan het Spaans zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Verder, klemtoonverschuivingen kunnen spontaan optreden maar dit veronderstelde geval van 1e naar 2e lettergreep juist met een woord dat in alle mij bekende vormen/talen/afleidingen hardnekkig klemtoon op 1 draagt, kan ik niet zonder meer slikken.
![]() |
![]() |
#113 |
Schepen
|
![]() Integratie bestaat niet.
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Nee, ideologisch; de koran verbiedt zaken zoals integratie.