![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie zegt dat zulke programma's constant godsdienstig moeten zijn?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 augustus 2010 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er stond 'constant'. Ik stel een vraag of keek u scheel over mn '?' ?
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het woord integratie zegt u niets ? En als ze wél godsdienstig moeten zijn, hoop ik dat de moslims ze zélf zullen bekostigen. Ik had trouwens ook een vraag gesteld : Bestaan er Nederlandstalige zenders in moslimlanden ? En worden daar ook eucharistievieringen op uitgezonden ? Geen sluitend antwoord gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Europees Commissaris
|
![]() En toen werd het (weer) stil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem voor maatschappelijke programma's. Ik denk dat dit laatste de integratie zal bevorderen. Enerzijds krijgen Moslims de boodschap dat ook zij meetellen; anderzijds kunnen niet-Moslims te weten komen wat er leeft bij hen; hoe zij de maatschappij zien, wat hen bezighoudt,... Iemand leren kennen is de beste weg naar integratie. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister-President
|
![]() Iedereen heeft recht op zendtijd, zolang ze betalen. Willen ze een eigen zender, dan kunnen ze die ook zelf betalen, geen probleem toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U woont in het verkeerde land, blijkbaar ![]() Maar los daarvan. Religieuze uitzendingen zijn onzin. Een religie is iets persoonlijks. Je hoeft daar echt geen carnaval op tv voor te maken. Zonde van de zendtijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen maar dat religie tot op heden toe nog niets goeds heeft gebracht. Nogmaals : doe niemand kwaad. Dan hoef je daarna niet in een gebedsplaats om vergeving te vragen. Logisch, toch ? En véél makkelijker. Die tijd kunnen veel moslims misschien gebruiken om de taal van hun gastland te leren. Dat zou een pak nuttiger zijn dan een ingebeelde 'god' te aanbidden. En beter voor hun knieën en rug ook nog. Sorry dat ik misschien wat cru over kom maar ik heb mijn buik vol van al dat idioot gezever over religie. Hoeveel mensen zijn hier al voor gestorven ? Moet je écht een afgod hebben om te weten dat je andere mensen de kop niet mag inslaan ? Zoiets mag je best zélf ook beslissen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Neen, waar lees je dat?
Citaat:
Maar in afwachting dat die religie afgevoerd wordt; hebben alle religies toch recht op eenzelfde behandeling en dus op zendtijd en subsidies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want ik heb moeite met het woord 'subsidies'. Laat de grote bazen van die religieuze sektes het zélf betalen. Ik vermoed dat er in Rome genoeg geld voorhanden is om zendtijd te kopen. Maar dan liefst niet op onze nationale zender. Want die betalen wij ook, deels. Verder mogen ze op de kabel gooien wat ze willen. Zo lang er geen haat gepredikt wordt. Maar dat is dan weer een andere discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zouden ze niet beter deelnemen aan de programma's die er al zijn? Of zijn die haram?
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom komt bijvoorbeeld het verbod om een hoofddoek te dragen; en welke impact dit heeft op moslima's die moeten kiezen tussen hoofddoek en werk; niet eens in een programma als villa vantilt of dat programma met Martine Tanghe. Waarom kan een Moslima haar verhaal niet kwijt in de programma's die er al zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is net hetzelfde.
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit was de post die voorafging aan mijn reactie:
Citaat:
Elaboratie aub. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 augustus 2010 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Dat is historisch zo gegroeid. Die religies zijn de wortels van onze cultuur. De islam niet : de meerderheid van de Westerlingen wil dat liefst zo houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |