Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Bent u een racist?
Ja 3 27,27%
Neen 8 72,73%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2011, 22:22   #101
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Ik voel me daar niet al te goed bij. Een volwassen vrouw die ten einde raad moet terugslagen naar minderjarigen? Wat is er mis met de opvoeding van die ettertjes? Waar loopt het mis in onze maatschappij? Ouders dragen de verantwoordelijkheid van het opvoeden van de kinderen. Onze maatschappij keert hen elke maand een bedag uit. Er is iets serieus mis in onze maatschappij.
Ouders dragen inderdaad de volle verantwoordelijkheid voor de opvoeding. Ik wil je er toch even op attent maken dat ouders niet alleen opvoeden. Als ouder kan je niet anders dan je kind toe te vertrouwen aan vreemden vanaf de leeftijd van 3 jaar. Veelal zelfs vroeger. Kinderen groeien op in een maatschappij, en ondervinden invloeden van die maatschappij.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:25   #102
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dus als uw kind iets misdoet moet men op uw bek komen slaan? ... Zo een kereltjes jutten meestal elkaar op. Het kan goed zijn en die kans is groot 'gezien het angstige wegrennen' dat deze kleine rukkers thuis brave rukkertjes zijn. Die blauwe ballen zullen in ieder geval een les zijn al had ik in dit geval zelf naar het scheenbeen gemikt een jaar of 10 ouder kruis of neus.
Neen, geen geweld. Gewoon kindergeld schorsen en eventuele materiele en fysische schade doen betalen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:33   #103
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ouders dragen inderdaad de volle verantwoordelijkheid voor de opvoeding. Ik wil je er toch even op attent maken dat ouders niet alleen opvoeden. Als ouder kan je niet anders dan je kind toe te vertrouwen aan vreemden vanaf de leeftijd van 3 jaar. Veelal zelfs vroeger. Kinderen groeien op in een maatschappij, en ondervinden invloeden van die maatschappij.
Als ouder heb je volgens mij toch de taak om daar zicht op te houden.
Er zijn ouders die vinden dat ze niet genoeg info krijgen van school.
Er zijn ouders die zich informeren en daar tevreden mee zijn.
Er zijn ouders die zich er geen bal van aantrekken.
En er zijn ouders die niet eens kunnen geïnformeerd worden omdat ze de taal niet spreken. Taal, taal, taal. 't is zo belangrijk verdomme.
Oud 20 februari 2011, 22:36   #104
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Neen, geen geweld. Gewoon kindergeld schorsen en eventuele materiele en fysische schade doen betalen.

Bij zware gevallen zou ik opteren om het individu ergens ver van zijn vertrouwde omgeving op internaat te sturen betaald door een deel van het kindergeld. Zo straf je niet om te straffen en werk je aan dit kind zijn toekomst.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:41   #105
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij zware gevallen zou ik opteren om het individu ergens ver van zijn vertrouwde omgeving op internaat te sturen betaald door een deel van het kindergeld. Zo straf je niet om te straffen en werk je aan dit kind zijn toekomst.
Een soort van kindertuigdorpen dus.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:42   #106
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
LOL
Wisord is bekeerd tot PVV-er. Waarvan akte !

Laatst gewijzigd door Pilleke : 20 februari 2011 om 22:43.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:43   #107
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Nee een doodgewoon internaat.
Oud 20 februari 2011, 22:45   #108
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
LOL

Dat jij mee in de zin van tuigdorpen denkt verwondert mij niet... zoals Serenity in een andere draad schreef is opvoeding een must en een internaat is daar een goede plek voor. Het bevordert ook de schoolresultaten waar het kind later de vruchten van kan plukken.

Laatst gewijzigd door Wisord : 20 februari 2011 om 22:47.
Oud 20 februari 2011, 22:45   #109
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet zo simpel eh.
Zware gevallen kunnen meestal niet in een gewoon internaat terecht (wegens te zwaar geval). Dus dan kom je in de bijzondere jeugdzorg terecht. Wat eigenlijk ook vaak geen ideale situatie is. Een kind jarenlang in residentiële instellingen houden eist ook z'n tol. Pleeggezinnen? Ja, maar er is een gigantisch tekort aan pleeggezinnen.
Eigenlijk is het een kwestie van een vroege detectie, VOOR de gevallen zware gevallen worden, en ingrijpen via de ouders. Dan mag je wel niet te veel 'door de vingers zien' (zoals ons systeem doet).
Zie het voorbeeld van Suqar. Ik heb zo het gevoel dat het CLB daar precies niet mee bezig is, als ik ze zie schrijven. 't is nochtans het CLB dat daar op de eerste lijn zit. Het gaat in ieder geval niet vanzelf beteren, en als leerkracht alleen kan je daar niet veel aan verhelpen op je eentje.
Oud 20 februari 2011, 22:47   #110
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee een doodgewoon internaat.
Die kunnen dat gewoon niet aan.
Te weinig personeel, en te weinig ervaring met ernstige gedragsproblemen en psychiatrische problemen.
Oud 20 februari 2011, 22:49   #111
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat is niet zo simpel eh.
Zware gevallen kunnen meestal niet in een gewoon internaat terecht (wegens te zwaar geval). Dus dan kom je in de bijzondere jeugdzorg terecht. Wat eigenlijk ook vaak geen ideale situatie is. Een kind jarenlang in residentiële instellingen houden eist ook z'n tol. Pleeggezinnen? Ja, maar er is een gigantisch tekort aan pleeggezinnen.
Eigenlijk is het een kwestie van een vroege detectie, VOOR de gevallen zware gevallen worden, en ingrijpen via de ouders. Dan mag je wel niet te veel 'door de vingers zien' (zoals ons systeem doet).
Zie het voorbeeld van Suqar. Ik heb zo het gevoel dat het CLB daar precies niet mee bezig is, als ik ze zie schrijven. 't is nochtans het CLB dat daar op de eerste lijn zit. Het gaat in ieder geval niet vanzelf beteren, en als leerkracht alleen kan je daar niet veel aan verhelpen op je eentje.

Je begint nu over zware gevallen, ik heb het over jonge 10, 12 jarigen en jongere scheenstampers en spijbelaars die beginent problematisch gedrag vertonen.
Oud 20 februari 2011, 22:49   #112
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
LOL
Goed he. Wisord de crypto-PVV'er.

Waar sommigen uit automatisme keihard tegen ageren omdat het van een bepaalde partij af lijkt te komen, blijkt even later dat als ze zelf zoiets geniaals bedenken, het wél opeens een goede oplossing is.

Hoe wordt zoiets ook alweer genoemd? Het begint geloof ik met 'hui-' of 'hyp-'.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 22:57   #113
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begint nu over zware gevallen, ik heb het over jonge 10, 12 jarigen en jongere scheenstampers en spijbelaars die beginent problematisch gedrag vertonen.
Ik begin over zware gevallen?
Ik reageer dus op jouw post eh:

Citaat:
Ga je dan alle kinderen met beginnende gedragsproblemen afzonderen van een normaal leven in gezinssituatie?
Waarom niet werken met het gezin zelf?
Zo hou je het kind in hun gezin, je kunt meerdere kinderen tegelijk helpen, en het geheel is eigenlijk goedkoper. Want met 'een deel van het kindergeld' ga je er natuurlijk niet komen. De ouders zijn er ook niets wijzer mee.
Bovendien vermijd je dan dat je onderdak gaat moeten vinden voor bijna 1 op 5 kinderen en jongeren met gedragsproblemen
Oud 20 februari 2011, 22:59   #114
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed he. Wisord de crypto-PVV'er.

Waar sommigen uit automatisme keihard tegen ageren omdat het van een bepaalde partij af lijkt te komen, blijkt even later dat als ze zelf zoiets geniaals bedenken, het wél opeens een goede oplossing is.

Hoe wordt zoiets ook alweer genoemd? Het begint geloof ik met 'hui-' of 'hyp-'.
Is een internaat een tuigdorp??? Naar mijn mening zijn sommige kinderen beter af in een internaat en kan het hun leven op een positieve manier beinvloeden... wat is het doel van een tuigdorp? Niet wat ik hier beschreef dus...
Oud 20 februari 2011, 23:04   #115
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik begin over zware gevallen?
Ik reageer dus op jouw post eh:

Ga je dan alle kinderen met beginnende gedragsproblemen afzonderen van een normaal leven in gezinssituatie?
Waarom niet werken met het gezin zelf?
Zo hou je het kind in hun gezin, je kunt meerdere kinderen tegelijk helpen, en het geheel is eigenlijk goedkoper. Want met 'een deel van het kindergeld' ga je er natuurlijk niet komen. De ouders zijn er ook niets wijzer mee.
Bovendien vermijd je dan dat je onderdak gaat moeten vinden voor bijna 1 op 5 kinderen en jongeren met gedragsproblemen

Zwaar geval in de zin dat ik beschreef idd.., het idee dat je beschrijft is doenbaar maar werkt het? In het geval van een internaat kan het kind in de week ends nog naar huis dus het gezinsleven ontneem je echt niet. Goedkoper lijkt me geen argument een internaat kan vanaf 8.20 euro per dag. Maw, is het evengoed doenbaar en doeltreffender.
Oud 20 februari 2011, 23:07   #116
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof me vrij ge hebt kleine mannekes van een jaar of 6 die echt niet te doen zijn. Ik heb een 6 jarig manneke die me echt gewoon bont en blauw schopt en tegen de tafel duwt als hij zn zin niet krijgt. Op de tafel staan, gillen door de gangen, kinderen kloppen... Enkele weken geleden is hij van school weggelopen en riep 'stomme juf, ik ga onder een auto springen en dan ga jij naar de gevangenis moeten'. Ik wist gewoon niet wat te doen op dat moment. Ik mag mn andere kinderen niet verlaten maar ik krijg het ook niet over mij hart hem te laten doen. Heb dus iem gehaald en ben zelf achter hem gelopen.

Ik vind dat het CLB daar niet mee bezig is en veel kunnen wij niet doen en als ze dan eens iets zeggen ist 'jaja da manneke hoort thuis in een psychiatrie'. De verleiding is groot van die gast eens in elkaar te trappen maar dat is geen oplossing. Ik heb eens gezocht naar zn verleden en dat manneke is geplaatst omdat zn mama niet meer voor hem kan zorgen. Ik vind het zo erg en dat manneke raakt me echt telkens. Maar ik zit werkelijk met de handen in de haren, ik kan zo iemand niet aan. En hulp van buitenaf krijg ik niet.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 20 februari 2011 om 23:09.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 23:08   #117
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Drie opmerkingen bij deze discussie:

- terugslaan zonder noodweer te kunnen aanvoeren vormt een strafrechtelijk risico. Goed over nadenken! Dat ernstige vergrijpen niet bestraft worden, betekent nog niet dat je bij minder ernstige vrijuit gaat;

- kinderbijslag: door ouders aan te moedigen om noch te weinig, noch te veel kinderen te hebben, vergroot men de kans dat de kinderen goed worden opgevoed. Dus moet het voor het tweede kind het meest worden uitbetaald;

- godsdienstonderwijs: over onderwijs in de koran zou een belasting moeten worden geheven die de maatschappij schadeloos stelt voor de gevolgen van het prediken van haat en geweld; eventueel via een speciale belasting op de bouw en het gebruiken van moskeeën.
Oud 20 februari 2011, 23:12   #118
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Geloof me vrij ge hebt kleine mannekes van een jaar of 6 die echt niet te doen zijn. Ik heb een 6 jarig manneke die me echt gewoon bont en blauw schopt en tegen de tafel duwt als hij zn zin niet krijgt. Op de tafel staan, gillen door de gangen, kinderen kloppen... Enkele weken geleden is hij van school weggelopen en riep 'stomme juf, ik ga onder een auto springen en dan ga jij naar de gevangenis moeten'. Ik wist gewoon niet wat te doen op dat moment. Ik mag mn andere kinderen niet verlaten maar ik krijg het ook niet over mij hart hem te laten doen. Heb dus iem gehaald en ben zelf achter hem gelopen.

Ik vind dat het CLB daar niet mee bezig is en veel kunnen wij niet doen en als ze dan eens iets zeggen ist 'jaja da manneke hoort thuis in een psychiatrie'. De verleiding is groot van die gast eens in elkaar te trappen maar dat is geen oplossing. Ik heb eens gezocht naar zn verleden en dat manneke is geplaatst omdat zn mama niet meer voor hem kan zorgen. Ik vind het zo erg en dat manneke raakt me echt telkens. Maar ik zit werkelijk met de handen in de haren, ik kan zo iemand niet aan. En hulp van buitenaf krijg ik niet.

Dat is echt wel erg, dat klein kereltje heeft wel duidelijk een of ander meegemaakt lijkt me. Die heeft echt wel nood aan een deskundig opvoeder. Een internaat bied dit dus wel degelijk, de nodige routine en het bijbrengen van normen en waarden waardoor het kind deftig leert functioneren.
Oud 20 februari 2011, 23:17   #119
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Enquête: Bent u een racist?

Nope.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 23:18   #120
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Enquête: Bent u een racist?

Nope.
Is Philippe dw volgens u een racist?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be