![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Bent u een racist? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 72,73% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ouders die vinden dat ze niet genoeg info krijgen van school. Er zijn ouders die zich informeren en daar tevreden mee zijn. Er zijn ouders die zich er geen bal van aantrekken. En er zijn ouders die niet eens kunnen geïnformeerd worden omdat ze de taal niet spreken. Taal, taal, taal. 't is zo belangrijk verdomme.
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij zware gevallen zou ik opteren om het individu ergens ver van zijn vertrouwde omgeving op internaat te sturen betaald door een deel van het kindergeld. Zo straf je niet om te straffen en werk je aan dit kind zijn toekomst. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Een soort van kindertuigdorpen dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() LOL
![]() Wisord is bekeerd tot PVV-er. Waarvan akte ! Laatst gewijzigd door Pilleke : 20 februari 2011 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Dat jij mee in de zin van tuigdorpen denkt verwondert mij niet... ![]() Laatst gewijzigd door Wisord : 20 februari 2011 om 22:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zware gevallen kunnen meestal niet in een gewoon internaat terecht (wegens te zwaar geval). Dus dan kom je in de bijzondere jeugdzorg terecht. Wat eigenlijk ook vaak geen ideale situatie is. Een kind jarenlang in residentiële instellingen houden eist ook z'n tol. Pleeggezinnen? Ja, maar er is een gigantisch tekort aan pleeggezinnen. Eigenlijk is het een kwestie van een vroege detectie, VOOR de gevallen zware gevallen worden, en ingrijpen via de ouders. Dan mag je wel niet te veel 'door de vingers zien' (zoals ons systeem doet). Zie het voorbeeld van Suqar. Ik heb zo het gevoel dat het CLB daar precies niet mee bezig is, als ik ze zie schrijven. 't is nochtans het CLB dat daar op de eerste lijn zit. Het gaat in ieder geval niet vanzelf beteren, en als leerkracht alleen kan je daar niet veel aan verhelpen op je eentje.
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kunnen dat gewoon niet aan.
Te weinig personeel, en te weinig ervaring met ernstige gedragsproblemen en psychiatrische problemen.
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je begint nu over zware gevallen, ik heb het over jonge 10, 12 jarigen en jongere scheenstampers en spijbelaars die beginent problematisch gedrag vertonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Goed he. Wisord de crypto-PVV'er.
Waar sommigen uit automatisme keihard tegen ageren omdat het van een bepaalde partij af lijkt te komen, blijkt even later dat als ze zelf zoiets geniaals bedenken, het wél opeens een goede oplossing is. Hoe wordt zoiets ook alweer genoemd? Het begint geloof ik met 'hui-' of 'hyp-'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik reageer dus op jouw post eh: Citaat:
Waarom niet werken met het gezin zelf? Zo hou je het kind in hun gezin, je kunt meerdere kinderen tegelijk helpen, en het geheel is eigenlijk goedkoper. Want met 'een deel van het kindergeld' ga je er natuurlijk niet komen. De ouders zijn er ook niets wijzer mee. Bovendien vermijd je dan dat je onderdak gaat moeten vinden voor bijna 1 op 5 kinderen en jongeren met gedragsproblemen ![]()
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zwaar geval in de zin dat ik beschreef idd.., het idee dat je beschrijft is doenbaar maar werkt het? In het geval van een internaat kan het kind in de week ends nog naar huis dus het gezinsleven ontneem je echt niet. Goedkoper lijkt me geen argument een internaat kan vanaf 8.20 euro per dag. Maw, is het evengoed doenbaar en doeltreffender. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat het CLB daar niet mee bezig is en veel kunnen wij niet doen en als ze dan eens iets zeggen ist 'jaja da manneke hoort thuis in een psychiatrie'. De verleiding is groot van die gast eens in elkaar te trappen maar dat is geen oplossing. Ik heb eens gezocht naar zn verleden en dat manneke is geplaatst omdat zn mama niet meer voor hem kan zorgen. Ik vind het zo erg en dat manneke raakt me echt telkens. Maar ik zit werkelijk met de handen in de haren, ik kan zo iemand niet aan. En hulp van buitenaf krijg ik niet.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 20 februari 2011 om 23:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Drie opmerkingen bij deze discussie:
- terugslaan zonder noodweer te kunnen aanvoeren vormt een strafrechtelijk risico. Goed over nadenken! Dat ernstige vergrijpen niet bestraft worden, betekent nog niet dat je bij minder ernstige vrijuit gaat; - kinderbijslag: door ouders aan te moedigen om noch te weinig, noch te veel kinderen te hebben, vergroot men de kans dat de kinderen goed worden opgevoed. Dus moet het voor het tweede kind het meest worden uitbetaald; - godsdienstonderwijs: over onderwijs in de koran zou een belasting moeten worden geheven die de maatschappij schadeloos stelt voor de gevolgen van het prediken van haat en geweld; eventueel via een speciale belasting op de bouw en het gebruiken van moskeeën.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is echt wel erg, dat klein kereltje heeft wel duidelijk een of ander meegemaakt lijkt me. Die heeft echt wel nood aan een deskundig opvoeder. Een internaat bied dit dus wel degelijk, de nodige routine en het bijbrengen van normen en waarden waardoor het kind deftig leert functioneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enquête: Bent u een racist?
Nope. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is Philippe dw volgens u een racist?
![]() |
![]() |