Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 juni 2011, 00:03   #101
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
AVV-VVK IS nu net ten strijde trekken!!

Wat is jouw probleem? WAT denk jij dat AVV-VVK wil zeggen?

Ik denk dat jij meer aan een bepaald onderschrift denkt, dat daar eigenlijk NIKS mee te maken heeft: "nooit meer oorlog",maar dat is in deze tegengesteld aan AVV-VVK. Capiche?
Daar ben ik het niet mee eens.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:03   #102
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het feit dat je die vraag stelt toont aan dat je AVV-VVK en de neutraliteit van een land niet begrijpt. Dat brengt me tot het volgende argument:

Herman De Croo heeft ooit de Vlaams onafhankelijk strijders vergeleken met mentaal gehandicapten. Hij heeft daarna wel zijn excuses aangeboden.

Wil je aan dergelijke mensen je lot toevertrouwen ?
Jeetje De Croo! Dat is de opperkontlikker van Albert. Die zou erevoorzitter van de BUB moeten worden.
jOOSt is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:03   #103
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaan we weer op Disney-modus discussieren?
Gaat ge toch eens moeten uitleggen wat dat is.

Onafhankelijkheid is nooit met volle goesting van de internationale gemeenschap, toch heeft het nog geen enkel nieuw land tegengehouden. deze onafhankelijkheid zou niet zijn na een burgeroorlog he dus het geweldargument kunnen ze dus niet gebruiken om ons niet te erkennen.

Voor de EU zal het inderdaad moeilijk zijn, wegens nog nooit niet meegemaakt maar het moet eens de eerste keer zijn. Er zullen trouwens wel al scenario's in de kast zitten voor het geval dat zeker. Want dit verhaal is de tragiek van een aangekondigd einde.
Oud 18 juni 2011, 00:04   #104
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom dan nu de neutraliteit opgeven door seperatisme zonder overleg met andere volkeren, buurlanden en volkenrechtenorganisaties ?

Ik hoop dat we nooit de boodschap van AVV-VVK zullen vergeten, hoewel het 'K' gedeelte momenteel een grote dip in populariteit kent.
Met over ons eigen lot te willen beslissen, doen we niemand kwaad, leggen we niemand iets in de weg, vallen we niemand aan. Dat is iets wat je van 'Vlaamse buren' niet altijd kunt zeggen. Dus ik zie niet in waar een roep naar zelfbeschikking neutraliteit (voor zover die bestaat) in de weg staat.

Maar nogmaals: ik wacht op het NUT van het huidige België. Veel lees ik daar niet over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:07   #105
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wij trekken niet ten strijde: we verdedigen iedere morzel van onze grond.Ik vraag me af wat daarmis mee is. Of moeten we ons zoals de Joden 70 jaar geleden zonder verweer naar de 'francofone en - fiele slachtbank laten leiden, misschien? Ik heb het nogal geschreven: over my dead body!
Yep,zo is dat....

Laat ze maar komen.....
Svennies is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:09   #106
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met over ons eigen lot te willen beslissen, doen we niemand kwaad, leggen we niemand iets in de weg, vallen we niemand aan. Dat is iets wat je van 'Vlaamse buren' niet altijd kunt zeggen. Dus ik zie niet in waar een roep naar zelfbeschikking neutraliteit (voor zover die bestaat) in de weg staat.

Maar nogmaals: ik wacht op het NUT van het huidige België. Veel lees ik daar niet over.
Begrijpt u het niet,het waals kalfje heeft melk nodig,véél melk,en kan de Vlaamse uier niet missen...

Daarvoor dient het nut van belgië...

Zoals parasieten dus..

Die kunnen namelijk niet al te best overleven zonder gastheer...

Laatst gewijzigd door Svennies : 18 juni 2011 om 00:10.
Svennies is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:10   #107
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Croo is geen Vlaming, nog minder dan jij: hij is een slippendrager van het Belgisch establishment. Seniel en dement geworden onder invloed van de macht die het Belgisch apparaat hem in ruil voor zijn 'diensten' verleende.
Met dergelijke argumentatie zet je de uitspraak van Herman De Croo kracht bij.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 18 juni 2011, 00:11   #108
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat die dus frans spreekt tegen zijn paard...

Laatst gewijzigd door Svennies : 18 juni 2011 om 00:11.
Svennies is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:11   #109
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Leuk dat je een echte democraat bent (zoals ik), die worden jammer genoeg langzamerhand een minderheid. Kijk, ik ben overtuigd Vlaams-nationalist, maar een Vlaamse staat kan er enkel komen als een meerderheid van de Vlamingen via een referendum daarvoor kiest (een parlementaire meerderheid van de V-partijen is voor mij dus niet voldoende!). Alleen is het feit dat de meerderheid nog steeds België wil behouden natuurlijk geen argument pro België. Het is zoals iemand reeds zei een vaststelling. Het gaat hier om hoe wij het best ons bestuur kunnen regelen. Wat de meerderheid daarvan denkt is irrelevant voor onze denkwijze. Anders moet je telkens de meerderheid een ander idee heeft over iets je idee zelf wijzigen. Ik zou graag eens een écht argument pro-België horen. Dat zou tot een echt interessante discussie leiden. Een België-en/of-Vlaanderen-debat met echte argumenten, het zou de forumgangers hier én bij uitbreiding alle inwoners van dit land goed doen.
Ik wacht dus nog altijd om dat relevant argument ten voordele van België. Toch niet zo eenvoudig, lijkt het!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:15   #110
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Gaat ge toch eens moeten uitleggen wat dat is.

Onafhankelijkheid is nooit met volle goesting van de internationale gemeenschap, toch heeft het nog geen enkel nieuw land tegengehouden. deze onafhankelijkheid zou niet zijn na een burgeroorlog he dus het geweldargument kunnen ze dus niet gebruiken om ons niet te erkennen.

Voor de EU zal het inderdaad moeilijk zijn, wegens nog nooit niet meegemaakt maar het moet eens de eerste keer zijn. Er zullen trouwens wel al scenario's in de kast zitten voor het geval dat zeker. Want dit verhaal is de tragiek van een aangekondigd einde.
Waarop baseer je deze stelling ? Bij elk land dat bij de EU is bijgekomen waren er twijfels geuit of ze wel klaar ervoor waren, zeker in casu Spanje, Portugal en Griekenland. Nu blijkt dat ze geen enkele, maar dan ook geen enkel scenario klaar hebben om ze eruit te stampen.

Waarop baseer je dan dat er scenario's klaar zijn voor het seperatisme van Vlaanderen ?

Oud 18 juni 2011, 00:15   #111
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is Unionist zijn vooral sentimentalist zijn en ik kan er in komen dat sommige mensen zo zijn. Mijn eigenste grootmoeder was zo tot een goeie 10 jaar terug. 180 jaar is me toch een tijdje of niet? Bijna twee eeuwen verdikke. En het koningshuis...6 koningen...dat is toch ook geen kattepis. Er zijn maar twee Bonapartes aan de macht geweest! (Eerlijkheidsbehalve moet ik als republikein toegeven dat ik graag Filip als koning had gezien, maar ja, ik hou nu eenmaal van leedvermaak).
Ze moeten wel niet met dat hipotetische gezeik komen van dat Vlaanderen een minuscuul nazilandje gaat worden, dat de Limburger daarna zijn eigen Limboland gaat opstarten en andere bullshitverhaaltjes. Dat vind ik nu eens niet kunnen. Het is tijd om uit de kast te komen. "Wij zijn sentimenteel! Echte serieuze argumenten hebben we niet!" En daar is niks verkeerd mee.
jOOSt is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:16   #112
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Tja, mensen als De Croo kunnen echt niet verantwoordelijk gesteld worden voor hun woorden, wegens beperkte geestelijke vermogens.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:18   #113
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Waarop baseer je deze stelling ? Bij elk land dat bij de EU is bijgekomen waren er twijfels geuit of ze wel klaar ervoor waren, zeker in casu Spanje, Portugal en Griekenland. Nu blijkt dat ze geen enkele, maar dan ook geen enkel scenario klaar hebben om ze eruit te stampen.

Waarop baseer je dan dat er scenario's klaar zijn voor het seperatisme van Vlaanderen ?
Noem het gewoon het zelfbeschikkingsrecht van Vlaanderen: dat schrijft beter!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:21   #114
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Volgens mij is Unionist zijn vooral sentimentalist zijn en ik kan er in komen dat sommige mensen zo zijn. Mijn eigenste grootmoeder was zo tot een goeie 10 jaar terug. 180 jaar is me toch een tijdje of niet? Bijna twee eeuwen verdikke. En het koningshuis...6 koningen...dat is toch ook geen kattepis. Er zijn maar twee Bonapartes aan de macht geweest! (Eerlijkheidsbehalve moet ik als republikein toegeven dat ik graag Filip als koning had gezien, maar ja, ik hou nu eenmaal van leedvermaak).
Ze moeten wel niet met dat hipotetische gezeik komen van dat Vlaanderen een minuscuul nazilandje gaat worden, dat de Limburger daarna zijn eigen Limboland gaat opstarten en andere bullshitverhaaltjes. Dat vind ik nu eens niet kunnen. Het is tijd om uit de kast te komen. "Wij zijn sentimenteel! Echte serieuze argumenten hebben we niet!" En daar is niks verkeerd mee.
Jep, dat is misschien het enige gedegen argument voor het voorlopig behoud van België. Dan kunnen we nog een lachen!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:22   #115
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ben je met mijn voeten aan spelen ?

Geef gewoon eens de bronvermelding van de steun van elk van onze buurlanden, van Europa, van het IMF, van de ECB, van de Nato, van de Nato en de rest dat zij Vlaanderen steunen in de separatie.

Zonder deze steun zeg je de neutraliteit op. Dan is er ook geen eensgezindheid meer over AVV-VVK. Ten strijde trekken of nooit meer oorlog ? Wat zal het worden ! De Vlamingen onderling zijn hierover sterk verdeeld. Ze gaan elkaar dus ook niet sparen.

Als je dat niet wil begrijpen dan moet ik weer verwijzen naar de uitspraak van Herman De Croo.

De vraag van het topic is het nut van België. Als je geen argumentatie hierover wil horen, waarom vraag je er dan naar ?

Oud 18 juni 2011, 00:23   #116
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ahha, u geeft het zélf toe,bij een eventuele éénzijdige afsplitsing van Vlaanderen hebben ze dus géén argument om Vlaanderen uit de EU te bonjouren...

Dank u wel mijn beste...

Er is één minnetje...

De EU krijgt er dan een landje bij wiens lamentabele toestand zo schitterend is dat zelfs Spanje ,Portugal ,Griekenland én Ierland er terstond zullen bij verbleken wat gaten in de begroting betreft..

And the winner is......... La Wallonia....
Svennies is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:25   #117
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem het gewoon het zelfbeschikkingsrecht van Vlaanderen: dat schrijft beter!
Dat is een pleidooi voor het nut van België. Knappe bijdrage on-topic !

Oud 18 juni 2011, 00:27   #118
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een pleidooi voor het nut van België. Knappe bijdrage on-topic !
strange conclusion...

Typical for a belgicist...

Dream on dude....
Svennies is offline  
Oud 18 juni 2011, 00:27   #119
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ahha, u geeft het zélf toe,bij een eventuele éénzijdige afsplitsing van Vlaanderen hebben ze dus géén argument om Vlaanderen uit de EU te bonjouren...
Vlaanderen gaat moeten toetreden als ze hun seperatisme doordrijven.

Citaat:
Dank u wel mijn beste...

Er is één minnetje...

De EU krijgt er dan een landje bij wiens lamentabele toestand zo schitterend is dat zelfs Spanje ,Portugal ,Griekenland én Ierland er terstond zullen bij verbleken wat gaten in de begroting betreft..

And the winner is......... La Wallonia....
Dat is juist een argumentatie van Vlaanderen dat zijn neutraliteit ten opzichte van de buurlanden en de volkerenrechtenorganisaties ( Europa, ..., .. ) opgeeft.

Oud 18 juni 2011, 00:30   #120
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen gaat moeten toetreden als ze hun seperatisme doordrijven.

Dat is juist een argumentatie van Vlaanderen dat zijn neutraliteit ten opzichte van de buurlanden en de volkerenrechtenorganisaties ( Europa, ..., .. ) opgeeft.

Twee tegenstellingen in één post...gefeliciteerd mijn beste...
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be