![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moesten er genoeg CNG-pompen zijn zou ik niet twijfelen... Belachelijk wel dat ze dat stimuleren op zo´n hypocriete manier. Ze weten heel goed dat er maar 4-5 openbare CNG-tankstations zijn in Be. En LPG komt ook niet echt van de grond, zolang ze de diesel al meer dan 20 jaar lang overdreven blijven promoten en oversubsidiëren. En dan maar klagen over het grote fijnstofprobleem in de stedelijke gebieden; en ook daarom die onnozele 90 kmh-smog op de snelwegen = Belgenmop Euronormen en EU-richtlijnen betreft de gevaarlijkheid van fijnstof en NOx bestaan al sinds 1988 ! of zelfs eerder http://www.google.be/search?sourceid...npark+fijnstof De overdreven verdieselijking van het Belgisch voertuigenpark is de politiekers hun eigen schuld. En bij mijn weten zaten de Groenen en Ecolo ook in de regering Verhofstad I. En de Sossen-Spirit zijn ook geen haar beter betreft milieu tijdens Verhofstad II. Citaat:
Ook daar verknoeien ze belastingsgeld, tzal wel bezigheidstherapie zijn, comme toujours in Absurdistan. Citaat:
Absurdistan-Be en Vlaanderen koopt nog steeds vervuilende dieselbussen voor in de steden. Onze debiele promotie van het fijnstofprobleem door dieselwagens: 1. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kyoto-protocol - leidde tot: geleidelijke afschaffing accijnscompenserende belasting op 4 jaar, januari 2008 volledig afgeschaft 2. http://nl.wikipedia.org/wiki/An_Inconvenient_Truth (onze politiekers (Verhofstadt en x-Sossen) gingen naar de cinema oktober 2006...) Citaat:
http://www.lne.be/themas/milieu-en-m...derale-premies 3. de brandstofaccijnzen en het cliquetsysteem zijn ook nog bijkomend járenlang steeds in het nadeel geweest van de milieuvriendelijkere brandstoffen. Nuff said.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2011 om 16:44. |
||||||
|
|
|
|
|
#102 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Again, wat let je om met LPG rond te tuffen? Heb ik je dat verboden of zo dat je daar zo gefixeerd op bent? Stoort het je zo dat anderen er een andere mening op nahouden? Ipv zo te janken over LPG, overtuig me dan eens van de voordelen tov mijn diesel? Klaarblijkelijk acht je jezelf toch in staat beter dan mezelf te kunnen inschatten wat in mijn situatie beter is, dus leef je uit en overtuig me eens. |
|||||
|
|
|
|
|
#103 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Wacht, wslk bedoelt ge dit: ? koopt men toch een Euronorm 4 (nieuwe wagen uit de stock) ipv een verkrijgbaar identiek splinternieuw model Euronorm 5 (gelijke brandstofsoort) dan begrijp ik dat goed dat men eventueel door een eenmalig hogere BIV bestraft wordt, want die wslk met veel meer korting gekochte wagen uit de stock heeft een euronorm-cijfer lager, en is daardoor (in principe) vervuilender. Tenminste de grenswaarden van de gevaarlijkste emissies PM en NOx zouden moeten meetellen bij eenzelfde euronorm, als het om milieu zou gaan. Dit zijn twee VW Golfs Euronorm 4, bekijk de cijfers volgens de officiele ECE- meetcycyclus: ![]() CO2 : ocharme 0,86 dat van benzine, maar dat zal bij de BIV serieus geld kosten... zie pdf onderaan. CO : ~ 0,4 dat van benzine NOx + HC: 5 maal meer als benzine. enkel NOx : 4,6 maal meer als benzine PM : wslk > 50 maal* meer als benzine (enkel massa, toxiteit is nog veel hoger). (1,4 TSI is benzine directe injectie met homogeen* mengsel) En die wetenschappelijk links die hier staan bevestigen die cijfers: Citaat:
Overtuig me dan eens aan de hand van ~ dezelfde auto´s (vb Golf, Astra, C30 ) benzine vs diesel waar met de grenswaarden rekening gehouden wordt, ik zie dat echt niet aan de hoogte van de BIV, gij wel ? http://static.tijd.be/upload/tabel00...11-8010203.pdf Zoals ge ziet bij Opel VW en Volvo is de prijs van de BIV puur op de CO2 bepaald, kan moeilijk anders want de Euronorm is *wslk* identiek... van *deze 2 * ben ik quasi zeker: VW Golf 1896 cc, 81 kW, Diesel : 132 CO2, BIV: oud 495 €, nieuw: 275,13 € VW Golf 1390 cc, 90 kW, Benzine: 138 CO2, BIV: oud 495 €, nieuw: 287,91 € 275,13 €/132 CO2 = 2,0843# 287,91 €/138 CO2 = 2,0863# ... dat lijkt zeker dezelfde euronorm Volvo C30 1560 cc 80 kW Diesel: 119 CO2 BIV: oud 123 €, nieuw: 201,74 € Volvo C30 1560 cc 74 kW Benzine: 167 CO2 201,74 €/ 119 CO2 = 1,695 649,34 €/ 167 CO2 = 3,89 ! van *deze niet* ofwel... is het wslk per trappen CO2 per 10 g/km CO2. lijkt wel of tussen 130-139# dezelfde verhouding €/CO2 is dan tussen 140-149# enz... hoe lager hoe gunstiger, maar wat ik niet begrijp er is toch al een CO2-premie oder de 115 en 105 g/km waar vele zelfs middenklasse dieselwagens �* BMW 320 d ED van profiteren. http://www.lne.be/themas/milieu-en-m...derale-premies En ook de zuinigste kleine benzinewagens hebben het moeilijk onder die 115 te geraken zelfs onder de 120 g/km CO2, meestal nipt erboven, met een start-stop en wat snufjes geraken ze wel nipt onder de 120 CO2. (enkel de supermini´s geraken er) Ik vraag me af wat ze met die hybride sportwagens gaan doen die vlot 320 kmh halen en 70 g/km CO2 -geen tikfout- uitstoten op hun praktijkvreemde meetcyclus waar ze 100% van hun accu´s kunnen profiteren tot ze wat gas moeten geven om die accu´´s weer op te laden... (Porsche xxx Citaat:
CO2 is rechtevenredig met het verbruik, dat betaalt de benzinewagenbestuurder al dik en dubbel aan de pomp, per liter hé. Hogere prijs ENKEL wegens hogere accijnzen + taksen + BTW. Waarom dan nog de BIV 2012 ook nog eens in het nadeel van de benzinewagens ? -bij gelijke Euronorm wel te verstaan -.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2011 om 19:58. |
||||
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik klaag op het feit hoe duur dit leven wordt met al die belachelijke taksen. Geld binnenrijven via omwegen, de kiezers links laten liggen en toch hun politiek agenda voort zetten. De hoofdstad van Europa laten verloederen en gewoon verder zakken vullen. Dat is mijn probleem, niet wat mijn medeburger heeft. Ik ben blij voor allen die zich nog de luxe kunnen veroorloven. Laat dat geweten zijn. Jammer dat sommige mensen altijd de bal helemaal scheef trappen naast de bedoeling. Ik doe dat ook soms, maar nooit zal ik mezelf een situatie anders voorschetsen om iemand anders af te breken. Maar bon, ik zal maar mijn tong tussen mijn voortanden plaatsen en de bal laten schieten. Wie zou er dan ook nog achter lopen in dit geval? |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Minister
|
droog maar erop! |
|
|
|
|
|
#106 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder zal heel die affaire me worst wezen. Dat die nieuwe heffing groen is of niet, maakt me geen lor uit. Ik heb hoogstens leedvermaak met al die nobele, progressieve, groen-denkende mensjes die nu moord en brand schreeuwen omdat hun eigen portefeuille geraakt wordt (al dan niet terecht). Sure, leedvermaak is evil; call me bad for all I care (en uiteraard, for those who want: noem het afdruipen, mijn kar keren, niets meer te zeggen hebben, opgeven of whatever rocks your boat. Als je daar beter door slaapt, moet je dat vooral doen Laatst gewijzigd door Sfax : 17 juli 2011 om 20:29. |
|||
|
|
|
|
|
#107 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Minister
|
Ahja want ge quote het bij mijn tekst. Wij waren toch in discussie gegaan over iets heel anders en plots begin jij een heel ander betoog. Waar wordt er gesproken over wat andere mensen hebben? En waarom springt ge ineens op die hak als de tak over de taks gaat?
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat ben ik inderdaad niet en ik zou het niet willen zijn ook. Why would I want to be that? |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Redelijk recente moderne diesels (Euronorm 4, zonder roetfilter) mogen die stadscentra niet binnen. Dat is pas milieupolitiek. Ik ga me in 2012 een Porsche 918 Hybride kopen dan krijg ik een kleine 5000 € terug van de belastingsbetaler en er bovenop betaal ik de minimum BIV of helemaal geen. Tja de (multi)miljonairs van tegenwoordig moeten van Muyters rekentalent wat profiteren. Tenslotte kost die Porsche al enkel 130.000 € aan BTW hé, en z´n normaal verbruik zal zo bij 14-18 liter liggen. Echt zuinig voor z´n prestaties. Maar hij stoot minder CO2 uit als de zuinigste BMW diesel. Euhmm, sorry dat is geen echte BMW... I feel free.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2011 om 20:46. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar hij stoot minder CO2 uit als de zuinigste BMW diesel. Euhmm, sorry dat is geen echte BMW...
I feel free Psst ik heb een echte BMW. Een 911 is zeker niet te versmaden.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2011 om 20:49. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Minister
|
Omda wij in een front de enige weermacht zijn tegen al die politici.
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Minister
|
Citaat:
De Tijd kan een tabel met voorbeelden publiceren. Waar halen ze die vandaan? Andere vragen, los van de eerste, zijn natuurlijk: -> waar dient die BIV eigenlijk voor als je al BTW heft bij de aanschaf van het voertuig, en daar bovenop een jaarlijkse verkeersbelaastingheft en daar bovenop accijnsen + BTW op de brandstoffen int? -> en wat is de zin ervan om daar een Vlaamse belasting van te maken? |
|
|
|
|
|
|
#115 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Toen moest -van de EU denk ik- er een eenmaking van de BTW zijn, of die 33 % moest 25 % worden. En dat zou een gat in de Federale staatskas geweest zijn, dan hebben ze dat maar gecompenseerd met een achterpoortje, een BIV voor alle auto´s, zelfs op tweedehands of ´meerderhands´. Het liefst voor de staatskas veranderd die auto elk jaar van eigenaar. Natuurlijk moesten de kleinste auto´s amper iets betalen. De BIV was tenslotte ter compensatie van die 8% meer op de "luxe auto´s". Nu geldt de BIV zelfs 15 jaar in trappen naargelang kW/cc, x-jaren eerder was dat 10 jaar, en dan nog is er een minimum BIV van 61,5 €. Alles was goed om die Maastrichtnorm te halen, Be moest zijn schulden afbouwen, ook op de kap van de autobestuurder. Nu dat de BIV een Vlaamse Fiscaliteit is, kan Vlaanderen doen wat ze wil onder het mom van milieu. Zelfs de absurdse dingen. Betalen doen we toch.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 juli 2011 om 22:09. |
||
|
|
|
|
|
#116 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Qua motorisatie moet je bij Dacia geen wonderen verwachten maar voor zeer weinig geld heb je een volledig nieuwe veilige en BETROUWBARE wagen. Volgens diverse automagazines doen die Dacia's het eigenlijk uitstekend. Wagens zonder al te veel toeters en bellen. En wie koopt er een Dacia .. simpel mensen die niet veel geld willen uitgeven aan een wagen. Mijn grootvader heeft altijd goede zaken gedaan het geld kwam vlotjes binnen maar hij vertikte het om veel geld uit te geven aan een wagen dus hij reed altijd met Lada's waar hij zeer tevreden over was
“Every generation needs a new revolution.” Laatst gewijzigd door Frost : 17 juli 2011 om 22:51. |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
En 'echte' BMW's zijn schaars geworden tegenwoordig. Enkele echte high-end modellen zijn nog de moeite, maar dan nog. Het erg hoge gewicht van veel BMW's is niet echt bevorderlijk voor het rijplezier. Het middensegment van BMW armoede troef hé. Het zijn kleurloze wagens geworden voor saaie bankiers Als bezitter van een E30 M3 hobbywagen is het niet moeilijk om te weten wat een echte BMW is
“Every generation needs a new revolution.” Laatst gewijzigd door Frost : 17 juli 2011 om 23:33. |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#119 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Bij de euronorm wordt het nauwelijks meegeteld. Ik vroeg je of je weet hoe die euronorm berekend wordt. Je weet het dus niet. Citaat:
De Vlaamse regering (wat we zelf doen doen we beter) heeft er voor gekozen om investeringen in zonnepanelen te belonen met enorme rentes. Waarom heeft ze er niet voor gekozen om zelf te investeren? Citaat:
Weet je eigenlijk wat rijtaks en BIV is? Citaat:
Citaat:
Again, wat let je om met LPG rond te tuffen? Heb ik je dat verboden of zo dat je daar zo gefixeerd op bent? Stoort het je zo dat anderen er een andere mening op nahouden? Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#120 | ||
|
Banneling
|
Citaat: