![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, iemand die gepensioneerd is een partijslaafje noemen is als persoonlijke aanval ook nogal lachwekkend. Zelfs op de man spelen lukt u niet bijster goed.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 23 augustus 2011 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij persoonlijk betreft, ik wens dat ook, dat einde van die Belgische federale staat. En niet uit nationalistische of heimat of wat dan ook redenen, maar omdat ik vind, omdat ik vaststel, dat het een ondemocratische, slecht werkende machine is, die 2 groepen mensen die verder met elkaar weinig uitstaans hebben, dwingt om tot een gemeenschappelijk beleid te komen, wat leidt tot slechte compromis oplossingen, waarbij, dat moet gezegd worden, een groep systematisch het beleid gewenst door de andere als gemeenschappelijk beleid krijgt. Ik denk dat dat bijzonder onproduktief is, nergens goed voor, en dus beter weggelaten kan worden. Zonder, opnieuw, dat daar enige nationalistische, linguistische, of culturele overweging bij komt kijken (wat mij dus alles behalve een Vlaams-nationalist maakt). Maar dat werkt gewoon niet, twee totaal verschillende volkeren, mentaliteiten en visies bij elkaar opsluiten om daar een "gemeenschappelijk compromis" uit te halen. En sinds een tiental jaar loopt het HELEMAAL mank. Dat moet dus ophouden. Vandaar dat ik mijn steun geef aan de N-VA omdat het de enige partij is die blijkbaar diezelfde visie heeft, en die er dus inderdaad vanalles voor wil doen om dat federale gedrocht tot een einde te brengen. Maar dat gedrocht moet pas echt tot een einde komen als daar een democratische meerderheid voor te vinden is. Als de N-VA er dus op lange termijn kan voor zorgen dat die meerderheid er komt, en dat we de winkel kunnen sluiten op een propere manier, dan is dat heel goed. Als die meerderheid er niet komt, wel, dan stel ik vast dat de meerderheid van Belgen nog altijd hun "gedrocht" willen houden, en dan is dat ook goed (hoewel ik denk dat het slecht beleid geeft, maar in een democratie heb je het recht om slecht beleid te wensen). Dat de N-VA niet gaat meewerken aan een uitbouwen van wat ze wil afbouwen, zou ik nogal logisch vinden. Dat ze wel een akkoord wil over hoe we het afbouwen, vind ik ook goed. En al de rest van wat men al dan niet over de N-VA kan zeggen kan mij eigenlijk weinig schelen, voor mij is het gewoon een instrument om die federale miskleun af te bouwen, volgens mij in het voordeel van iedereen. En dat is niet "het einde van Belgie". Dat is het einde van de Belgische federale staatsmacht. Er is een verschil tussen beide.
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen lid van de N-VA en weet dus ook niet wat ze echt willen en niet willen, maar in de mate dat ik het begrijp willen ze het langzaam afgebouwde einde van de Belgische federale staat. Dat wil dus zeggen dat ze eventueel wel mee willen doen met gelijk welk bestuur van die federale staat, als die maar voor een redelijk grote brok afgebouwd wordt zodat het einde in zicht komt. Of dat nu in 2 keer, in 3 keer of in 5 keer moet gebeuren, daar kan over gediscussieerd worden, maar het einde moet toch in zicht komen, en ik heb dat nergens, maar dan ook nergens, teruggevonden in gelijk welke "compromistekst". Waar werd ergens een streefdatum voor het einde van de macht van de federale staat vooropgesteld ? Zoals de kernuitstap bvb ? 2025 ? 2030 ? Eigenlijk is dat het hoofdpunt (voor mij) van de N-VA: een "uitstap uit de belgische federale staat op termijn". Als daar niet serieus kan over onderhandeld worden, zoals met de Groenen en hun kernuitstap, dan doen ze niet mee. Nogal logisch, nee ?
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet de NVA niet maagdelijker voorstellen dan ze is. Ofwel negeert u bewust de waarheid op dit vlak, ofwel bent u lichtgelovig. Noch het een noch het andere is te goed te keuren. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 augustus 2011 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als N-VA volgens u zo dodelijk gevaarlijk is dan zou zich toch eens horen de vraag te stellen waar hun succes vandaan komt. Komen aandraven met goedkope slogans zoals "populisme" enz. is géén afdoende verklaring. De realiteit is dat een steeds groter aantal Vlamingen het soort Belgique waarin ze leven niet meer pikken. Ze zijn er zich van bewust dat dit koekoeksland werd geconcipieerd in een format dat de voorkeur wegdraagt van de francofone minderheid en dat zij als meerderheid daarvoor moeten opdraaien. Zolang deze volstrekt ondemocratische toestand blijft aanhouden zal dat ook het succes van N-VA steeds groter worden.
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door drosophila : 23 augustus 2011 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja Fonne.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 augustus 2011 om 12:42. |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar daar komt bijna niks van in huis. Infeite moet men dat niet eens expliciet stellen: als ongeveer alle machtspunten zijn overgedragen naar de deelregeringen, dan is het doel bereikt, niewaar. Maar ongeveer niks van betekenis wordt overgedragen. Een minimum is toch een serieus stuk fiscaliteit en sociale zekerheid zou ik denken. Maar nee. Citaat:
Als ALLE homogene bevoegdheidspakketten zijn overgedragen, dan bestaat de effectieve macht van de federale staat niet meer en is 't doel bereikt zou ik denken ?
![]() |
#112 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht van niet. |
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ja, dat is een te verwaarlozen echelon.
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zou Beke Vlaanderen nu niet durven uitverkopen.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen blijft het natuurlijk wachten op inhoudelijke commentaar op zijn stuk. Die zal er wel niet komen zeker?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat N-VA dat soort kaas niet lust en bijgevolg op basis van dergelijke nota niet wil onderhandelen vind ik doodnormaal.
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er schort is zeer duidelijk. En dat was vanaf het begin duidelijk. Men had nooit zoveel tijd moeten verliezen. De NVA lust geen enkele kaas. En daarom blijft ze aan de kant staan. Zoals haar tweelingbroer het VB. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 augustus 2011 om 16:48. |
|
![]() |