Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2011, 12:39   #101
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
mijn joodse broer dixie aanwaard geen argumenten
ik AANWAARD
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 12:57   #102
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

"Intelligent design, as one sees it from a scientific point of view, seems to be quite real. This is a very special universe: it's remarkable that it came out just this way. If the laws of physics weren't just the way they are, we couldn't be here at all. The sun couldn't be there, the laws of gravity and nuclear laws and magnetic theory, quantum mechanics, and so on have to be just the way they are for us to be here. "
Deze uitspraak is van Nobel prijs winnaar (Physics) Charles Townes, en is gedaan in 2005. Het volledige artikel is te vinden op: http://www.berkeley.edu/news/media/r...7_townes.shtml

--------------

Is er dan niemand die eraan denkt dat WIJ niet het middelpunt of einddoel zijn? Wij zijn hier gewoon ontstaan omdat de gegeven omstandigheden dit toevallig toelieten. Voordien liepen hier dino's rond die net aangepast waren aan de toenmalige atmosfeer (met meer of minder CO2, ik ben het vergeten). Dit is dus niet de vraag van kip en ei, maar gewoon een levensvorm die EVOLUEERT en zich aanpast aan de omstandigheden.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 12:57   #103
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Zeg Alain, welke nationaliteit hebt gij eigenlijk?
Oud 20 december 2011, 12:59   #104
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de neanderthaler is een type van mensen die nog altijd bestaan
Ik zou het graag geloven, want het zou kunnen verklaren wat je hier soms leest en in het dagelijkse leven tegenkomt.
Oud 20 december 2011, 13:43   #105
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik AANWAARD
als een typfout u zo gelukkig maakt, loop nkeer al mijn posten over, ge zou goed lachen
alain_bergmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 13:45   #106
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zeg Alain, welke nationaliteit hebt gij eigenlijk?
Probeert u met mij kennis te maken? als jij een vrouw bent wil ik u daarop antwoorden, maar dan via privé bericht
Oud 20 december 2011, 13:50   #107
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeert u met mij kennis te maken? als jij een vrouw bent wil ik u daarop antwoorden, maar dan via privé bericht
Ik krijg een gigantisch Borat gevoel.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 14:02   #108
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben alles wat jij wilt dat ik ben, schatje.

God heeft me zo gemaakt.
Oud 20 december 2011, 14:03   #109
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Een duidelijk voorbeeld van een hedendaagse Neanderthaler.
Oud 20 december 2011, 14:11   #110
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben alles wat jij wilt dat ik ben, schatje.

God heeft me zo gemaakt.
awel dan heb jij uw vraag zelf beantwoord
Oud 20 december 2011, 14:19   #111
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

awel dan heb jij uw vraag zelf beantwoord
Nee hoor, om God te begrijpen moet je ook de evolutietheorie blijven bestuderen en niet blijven vastzitten in oude inzichten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 14:22   #112
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

weet jij wrm dat ik op u zou nooit kwaad kunnen worden? omdat den eerste keer dat ik uw schermbeeld gezien had, herinnerde mij dat nen meisje van bij mij in de buurt, waarmee dat ik naar hetzelfde kleuterschool ging en op hetzelfde straat woonde. ik heb zelfs een soort sociale reclamespots gewonden met haar))http://www.youtube.com/watch?v=bcl-6wFKP_U

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 20 december 2011 om 14:36.
Oud 20 december 2011, 15:07   #113
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee hoor, om God te begrijpen moet je ook de evolutietheorie blijven bestuderen en niet blijven vastzitten in oude inzichten.
Dit is uw mening, dat respecteer ik wel. Er zijn wetenschappers die in evolutie niet geloven en wel geloven.
Oud 20 december 2011, 15:31   #114
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is uw mening, dat respecteer ik wel. Er zijn wetenschappers die in evolutie niet geloven en wel geloven.
Zijn die ziende blind ?
Het is heus niet God die het vee geschapen heeft.
Het is het gevolg van door de mens gestuurde evolutie.
Oud 20 december 2011, 15:37   #115
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Zijn die ziende blind ?
Het is heus niet God die het vee geschapen heeft.
Het is het gevolg van door de mens gestuurde evolutie.
Ene van die wetenschappers heeft peniciline ontdekt, die 1000den levens gered heeft. Ik vraag mij af wat heeft de evolutie theorie ons gegeven???
Oud 20 december 2011, 15:40   #116
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ene van die wetenschappers heeft peniciline ontdekt, die 1000den levens gered heeft. Ik vraag mij af wat heeft de evolutie theorie ons gegeven???
Wetenschappers die er wel in geloven hebben ondertussen betere middelen ontwikkeld.
Oud 20 december 2011, 15:53   #117
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wetenschappers die er wel in geloven hebben ondertussen betere middelen ontwikkeld.
volgens mij durven ze niet om de waarheid te vertellen.

volgens evolutie theorie zijn er organismen geevolueert maar heel traag dat je dat niet direct kunt merken = domme fout dus, waarom dan de vis 'celacanto' die volgens evolutionisten al 500mil.jaar bestaat evolueert niet??? wat sommige exemplaren evalueren wel zelfs zover dat ze nu met elkaar spreken en anderen niet???

Oud 20 december 2011, 16:09   #118
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij durven ze niet om de waarheid te vertellen.

volgens evolutie theorie zijn er organismen geevolueert maar heel traag dat je dat niet direct kunt merken = domme fout dus, waarom dan de vis 'celacanto' die volgens evolutionisten al 500mil.jaar bestaat evolueert niet??? wat sommige exemplaren evalueren wel zelfs zover dat ze nu met elkaar spreken en anderen niet???

Evolueren hoeft niet in te houden dat de oorspronkelijke vorm verdwijnt.
Trouwens niet elke mutatie is levensvatbaar of beter aangepast aan zijn milieu.
Oud 20 december 2011, 20:22   #119
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

sorry voor lange text, maar dit is erg interesant:
Citaat:
Het wil mij voorkomen, dat de tegenstellingen tussen schepping (creatie) en evolutie (ontstaan door toeval, het traditionele denken uit de 19de eeuw) bestaan op meerdere niveaus.

Op één niveau worden beweringen en tegenwerpingen gemaakt: "De feiten bewijzen evolutie. Miljoenen fossielen kunnen niet fout zijn" tegenover "Schepping is waar". Op een ander niveau regeren de "feiten". En op een derde, het onderzoeksniveau, worden feiten door onderzoek vastgesteld.

Enkelen hebben besloten naar de resultaten van het onderzoek te kijken, in plaats van naar beweringen en tegenbeweringen. Kijkend naar het bewijs, zijn vele mensen geschrokken van de gebrekkige bewijsvoering – enkelen zouden het een absoluut gebrek noemen – die het traditionele denken ondersteunen.

Bij een aantal geleerden gingen, bij het nader bestuderen van het bewijsmateriaal, de ogen open.

Dr Gary Parker, schrijver van evolutionistische Biologie tekstboeken, geloofde steeds minder van de traditionalistische denkwijze en eindigde als creationist.

Een andere wetenschapper die begon in te zien dat toevallige mutaties niet de basis konden zijn voor evolutie was Dr Lee Spettner. Dr Spettner publiceerde artikelen over de evolutie, en gaf onderwijs aan de Universiteit. Hij gaf aan dat evolutie door toevallige mutaties, niet mogelijk is. Hij zegt niet dat evolutie niet mogelijk is, maar dat de oorzaak - toevallige mutaties - onmogelijk is. Hij zegt dat evolutie plaatsvond op een andere basis. Hij heeft een boek geschreven waarvan de titel is: Niet door kans! De theorie van evolutie vernietigen! (The Judaica Press, Inc. Brooklyn, 1998)

Wat betreft het kijken naar het bewijs, schrijft William Fix, door te citeren uit het boek van Robert Broom (De botten verkopers – de verkoop van de evolutie, Macmillan, New York, 1984. p. 240):

Ik vind het moeilijk om niet tot de conclusie te komen dat achter de verschillende methoden van kruisbestuiving van bloemen, en de verschillende methoden van verspreiding van zaden, er geen intelligentie zit. Toevallige mutaties of variatie lijkt te ver gezocht.

Broom was de ontdekker van Australopithecus robustus en werkte samen met Raymond Dart, die de ontdekker was van Australopithecus africanus. Dit is een opmerking van een evolutionist die aandacht waard is. De centrale vraag is natuurlijk: Waarom blijven wetenschappers aanhanger van een theorie die in strijd is met de feiten? Laten we proberen antwoorden te vinden:

Wetenschap is een ontdekkingsreis in nieuw terrein en dus kunnen vergissingen worden gemaakt. Op de eerste ontdekkingen gebaseerde theorieën kunnen natuurlijk fouten gemaakt worden, die echter later weer moeten gecorrigeerd. Voor die eerste fouten zijn natuurlijke een aantal oorzaken mogelijk.
Een andere factor is dat mensen – ook wetenschappers – eenvoudigweg aannemen wat zij hebben geleerd. Zij zullen zeker niet alle ‘bewijs’ hebben gecontroleerd.
Een derde factor kan zijn, wat wel wordt genoemd, de druk van de omgeving. Als iedereen hetzelfde beweerd, leraren, mede-leerlingen, dezelfde theorie aanhangen, is er een terechte aarzeling iets anders aan te hangen. Van wetenschappers mag je wat anders verwachten, maar zij zijn ook maar mensen.
Dan is er de factor dat men zichzelf wil bevrijden van wat wel de persoonlijke verantwoordelijkheid wordt genoemd, zoals impliciet door een bovennatuurlijke Schepper zou worden opgelegd.
Zonder schepping, zonder God, zijn er geen regels van God om te gehoorzamen. Dan kan men doen wat men wil. Om welke redenen dan ook blijkt dat deze theorie niet eenvoudigweg kan worden verworpen. Eenmaal overtuigd van de waarheid van iets, worden sommige mensen zo gefixeerd van iets, dat zijn van het tegendeel niets meer willen weten.

Deze redenen lijken plausibel te zijn, maar je kunt je afvragen Zijn wetenschappers niet objectiever ? Laten we eens kijken naar wat sommige onderzoekers zelf zeggen, enkele niet creationisten.

William Fix – een niet anti-evolutionistische creationist - schrijver van The Bone Peddlers—Selling Evolution (p.113) ".. het schijnt dat zowel de creatonist en de traditionalist enigszins gelijk hebben.."
Wat betreft de objectiviteit van wetenschappers schrijft hij:

Het ontbrak de wetenschap niet aan bewijs maar aan inzicht. Zij kan zo vastgeroest raken aan een bepaalde theorie, dat zij het nemen van afstand (objectiviteit) verliezen. Bijvoorbeeld ooit werd beweerd dat de aarde geen bol kon zijn, onmogelijk dat hij om een as draaide, onmogelijk dat materie kon vervallen, onmogelijk dat de mens kon vliegen, onmogelijk dat de mens vrij kon komen van de aardse aantrekkingskracht.

Ik begon mijn onderzoek uit een middenweg positie, maar hoe verder ik kwam met de studie van het fossielen register, hoe zwakker ik het vond, en veel daarvan is meer geloven wat men graag wil, in plaats van feiten, en extrapolatie. Ook ontdekte ik dat alle voorgestelde voorouders van de mens leden aan diskwalificaties die niet worden gepubliceerd. Ik begon te ontdekken dat de presentatie van fossielen van de menselijke evolutie gedurende lange tijd meer weg had van een markt-fenomeen dan van een onbevooroordeelde wetenschapsbeoefening… Iedere keer weer zijn de candidaat-voorouders verworpen door nader onderzoek.

De overleden Stephen J.Gould was er zeker van: evolutie is een feit. Mensen stammen af van apen…

Van een andere gerespecteerde wetenschapper zegt Fix: Kurten was een doorgewinterde evolutionist, maar in tegenstelling tot Gould’s boute uitspraak, zegt hij, dat het juister zo zijn om te zeggen dat apen afstamden van de mens! Het is één ding om een opinie te vertellen, maar om dan te verklaren dat daarmee alle twijfel is verdwenen is een andere zaak…

Misschien hebt U een opinie over de realiteit van de evolutie. Misschien vraagt U zich af of deze opinie gebaseerd is op feiten? Of op beweringen? Moet ik het maar aanvaarden op de autoriteit van iemand anders? Fix zegt dat de stelling dat evolutie feit is en dat het bestaan van menselijke voorouders een feit is, wordt aanvaard door de meerderheid van de onderzoekers: antropologen slachtoffer van hun eigen fantasie, verdedigers zullen wel beweren dat niemand onfeilbaar is, maar we hebben hier te maken met een meerderheid!

Zo’n extreme bewering van evolutie werd volgens Fix geuit door verschillende mensen en organisaties. Dit kwam bij Fix over als dogmatisch. Hij maakte er een diepere studie van en schreef er een boek over. Hier volgen enkele ooit als feiten geponeerde zaken, die later moesten worden herzien.

Piltdown mens was beroemd gedurende jaren, gebaseerd op een schedel gevonden in 1912. In 1953 bleek, dat het om een opzettelijke vervalsing ging. De tanden waren gefijld, de kaak gevlekt om ouder te lijken en de kaak was van een orangutan. In 1922 leidde een enkele tand tot de beschrijving van de Nebraska man als onze voorouder. Maar toen een paar jaar later op dezelfde plek andere botten werden gevonden, bleken die van een varken.
Ramapithecus: de parabolische vorm van de kaak was gebaseerd op twee stukjes van de bovenkaak… er was geen midden en centraal deel …maar toch werd dit aanvaard door alle antropologen, maar was in feite pure gissing. De vervalsing kwam recentelijk aan het licht toen de eerste complete Ramapithecus werd gevonden met een V-vormige kaak, en dus geen menselijke of apen kaak. Toch bleef Ramapithecus gedurende 15 jaar in de studieboeken als onze miocene voorvader.
Zo zijn er ook vreemde radiodateringsresultaten: een levend dier is gedateerd op 600 jaar v.Chr., een recente historische lava stroom is met kalium-argon gedateerd op 2 miljard jaar, en het eiland Sirtsy, een vulkaan bij IJsland, dat in de 60’er ontstond wat op TV werd getoond, is gedateerd op 3 miljoen jaar.
Zo zijn er meer gevallen bekend, waaruit blijkt dat evolutie niet duidelijk bewezen is.

Een laatste conclusie wil ik (Vertaler) benadrukken: Om schoolgaande jeugd en wie dan ook, te vertellen, dat de enige wetenschappelijke methode om te verklaren dat de mens door langzame evolutie ontstaan is uit de dierenwereld, is volstrekt onverantwoord en tegenstrijdig met de feiten en is een ernstig misbruik van het publieke vertrouwen. Het is ook geen dienst aan de wetenschap. Het is dan ook onbegrijpelijk, dat in Nederland op middelbare scholen de evolutie theorie wordt onderwezen als enige oorsprongstheorie. Tenminste zou men verwachten dat ook het Creationisme of Intelligent Ontwerp als alternatieven zouden worden behandeld.

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 20 december 2011 om 20:23.
Oud 20 december 2011, 20:51   #120
zomdupar
Banneling

Standaard

Virussen muteren terwijl je ernaar kijkt, als dat geen evolutie is waar zijn die virussen dan mee bezig ?

Ach mensen die niet 'geloven' in evolutie hebben altijd veel waanpraat, tot ze ziek worden. Dan komen ze met hangende pootjes bedelen bij de medische wetenschap
zomdupar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be