![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uw indruk is echter......?
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Als iemand zijn 'indruk' geeft als een tegenargument op hetgeen iemand schrijft, dan is dit geen redelijk argument. En dan antwoord ik ook met 'mijn indruk'. Maar echt weten doe ik het niet. Daarom stel ik ook: 'het is maar zeer de vraag of Camps...'
Laatst gewijzigd door system : 7 december 2011 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Heb je je kinderen ook vergiftigd met hollanderhaat? Je vriendin heb je geloof ik al overtuigd dat ze uit een cultuur komt die niet deugd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister-President
|
![]() Projecten als de IJzeren Rijn en de uitdieping van de Westerschelde hebben helemaal geen vertraging opgelopen door Nederlandse onwil. De aanleg van de Tweede Maasvlakte en de Betuweroute hadden ook last van enorme vertragingen. Dat is inherent aan de democratie. Kijk maar eens naar de Oosterweelverbinding. Hoe lang gaat dat nog duren? Dezelfde milieugroeperingen die de aanleg van de Tweede Maasvlakte vertraagden, lagen ook dwars bij het uitdiepen van de Westerschelde. Dat degelijke projecten langer duren dan gewenst, geeft de Vlamingen nog niet het recht een grote bek op te zetten. Men zou in Vlaanderen eens moeten stoppen met het uiten van valse beschuldigen tegen een bevriend buurland. De Vlamingen geven ons altijd het gevoel dat wij hen wat hebben aangedaan.
Laatst gewijzigd door Spinoza : 7 december 2011 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Nederlanders die Indisch bloed hebben worden Indo's genoemd, en hebben als koosnaam Pinda. Vinden wij overigens niet erg, aangezien de Blanda's/Nederlanders het goed bedoelen. ![]() Valt overigens mee dat u niet Wilders noemt, dat is namelijk ook een "succesvol iemand met Indische roots. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En uiteindelijk komt u met Hugo Camps aanzetten, iemand die voornamelijk over sport & politiek schrijft. ![]() Prima verder, maar kom dan ook echt aan zetten met een mening van een Bourgondiër, en niet die van een magere, somber geklede, zuur over komende, sport/politiek journalist. ![]() Als u Bart de Wever had genoemd, had ik het zonder meer aangenomen. ![]() Laatst gewijzigd door Pinda : 7 december 2011 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#110 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://vorige.nrc.nl/article2348340.ece Citaat:
Europese Commissie = bende belgen met grote bek? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij leven nu in 2011 ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://www.vandaag.be/economie/74733...ak-nakomt.html augustus 2011 http://www.gva.be/antwerpen/eu-eist-...-nakomt-2.aspx augustus 2011 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zal maar zwijgen en uw eerlijkheid niet in twijfel trekken.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze draad wordt al gauw vermoeiend om te lezen. Ik heb heel veel sympathie voor de Franstalige Belgen en voor de Nederlanders die ik ken, en ben blij dat ik met beide groepen een bijzondere relatie heb, dankzij en ondanks de Belgische geschiedenis, dankzij de Nederlandse taal, ondanks een aantal voornamelijk, maar niet uitsluitend Vlaamse varianten daarop, en ja, ook dankzij de Franse taal waarin ik tamelijk goed thuis ben. Ik ben blij dat ik met al deze mensen het EU-burgerschap deel, en betreur de kritiekloze houding van de Belgen t.a.v. de EU, en ja, ook in Nederland is onwetendheid daarover troef, maar net iets minder dan ten onzent. Jammer dat de Benelux een fiasco geworden is, en goed dat we de Nederlandse taalunie hebben. En België? Tja, jammer dat er van een echte Belgische cultuur nooit iets in huis gekomen is, behalve op wat marginale gebieden zoals de kookkunst of de kunst van het sjoemelen. Van een echte Nederlandstalige cultuur is overigens ook niet veel in huis gekomen. Het idee dat je tussen België en Nederland moet kiezen, vind ik op cultureel gebied niet erg vruchtbaar. En politiek, hm, op dat gebied had ik graag wat meer pragmatisme gezien. We kunnen er nog lang over uitweiden of 1830 een goede zaak is geweest voor ons Vlamingen. Ik denk: een heel slechte zaak. Maar het verleden hoeft de toekomst niet te bepalen. De EU maakt de vraag of wij bij Nederland moeten aansluiten wel in hoge mate irrelevant. De Litouwers en de Portugezen zijn ook al "landgenoten". En heeft hier iemand enig idee van de Litouwse mentaliteit? Mentaliteiten veranderen: kijk eens naar je grootouders! Als ze nog leven, zijn het ook landgenoten. En wat is daar problematisch aan?
Het is beschamend voor de Vlamingen dat je hier onzin moet lezen zoals: "Nederlanders kunnen niet dansen". Waar hebben de Vlaamse dansscholen een kwarteeuw geleden de mosterd vandaan gehaald? Zonder Nederland konden we nog steeds niet dansen, en wie op feestjes geweest is, weet dat er geen slechtere dansers bestaan dan Vlamingen. Wat dat betreft hinken we lichtjaren achter Nederland aan. Een detail, maar veelzeggend over de neutraliteit van sommige forummers.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In West-Vlaanderen bestaat ontbijt meestal uit een stuutje met choco of iets anders zoet (jam, gelei, chocolade, bruine suiker, speculaas...) of eentje met kaas. Heel misschien nog een schelleke ham. Maar normaal geen andere fijne vleeswaren of 'slaatjes' als kip-curry en co. Voor de Belgicisten: fijne vleeswaren is het enige correcte Nl voor charcuterie. De rest van Vlaanderen durft, naar het schijnt, zich 's morgens wel al aan salami en co te wagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 's Ochtends eet in ook chololade op brood, lijkt mij niet typisch Belgisch..
![]()
![]() |
#118 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar ik heb mijzelf nu op een streng dieet gezet.... ![]()
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() |
![]() |
![]() |