![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mee eens. Zijn/haar reacties met hier en daar een snedige ondertoon van droge humor ..... zalig om te lezen. ![]()
![]() |
#102 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kan de ene "jullie" vermijden dat andere "jullie" de discussie doen verzanden? Citaat:
Wat doe ik wanneer ik me niet beledigd voel en ik geen tekst gecensureerd wil, maar wil dat er terug gediscussieerd wordt in een draad, zonder dat die verder naar de knoppen geholpen wordt met een resem persoonlijke aanvallen. Citaat:
Kan de moderatie hierover een duidelijke uitleg geven?Ik ga er immers niet vanuit dat al die forummers die, bij gebrek aan argumenten hun toevlucht nemen tot persoonlijke aanval, kleuters zijn. Ik denk dat een beter begrip van het forumreglement er voor zal zorgen dat het beter opgevolgd zal worden. Wat dan weer werk uitspaart voor de moderatie, vooral dat stuk werk dat je persoonlijk tot het meest overbodige en infantiele aspect van modereren rekent. |
|||
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het nog al moeilijk om "eindeloos getrol" te melden gezien, dit niet gaat over één enkele posting, maar eerder een typerend forumgedrag is. Persoonlijk vind ik dat poster artisjok zich hieraan al jaar en dag aan bezondigd, tal van discussies onmogelijk maakt, en eigenlijk een minwaarde is voor ons forum.
Uit de postings van medeforummers merk ik, dat ik niet alleen sta met deze mening. Ik hoop dan ook oprecht dat één of andere moderator eens het forumgedrag van deze poster gaat evalueren, zodat het ons forum het niveau terugkrijgt die ze verdient door en voor de vele posters die wel eerlijk debateren. Wie altijd net op de grenslijn loopt van wat kan en wat niet kan gezien worden als "eindeloos getrol", stapt er een een goeie dag, met zijn tenen, wel over. Paulus. |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hopelijk vat Pontifex dit nu niet op als een persoonlijke aanval ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de kern van de zaak spreek ik me niet uit. Daarvoor ben ik niet bevoegd en ben ik onvoldoende op de hoogte van de feiten en de gebeurtenissen waarnaar je verwijst. Evenwel wil ik als medeforummer je een vraag stellen: het komt me over dat niemand je het antwoord gaat kunnen geven dat je graag wil horen. Misschien kan je zelf eens een voorstel uitschrijven dat voldoet aan jouw wensen, gedachten, inzichten en ervaringen, en dat dan ook tegemoetkomt aan jouw visie ter zake. Ik vraag dit, omdat deze draad en de dialoog die je hier wil voeren, geen eindpunt gaat kennen tenzij een slotje. Waarmee de kwestie onopgelost blijft en je dus nog vele nieuwe draden zal kunnen openen over hetzelfde onderwerp. Een andere mogelijkheid is natuurlijk tot het moderatieteam toetreden en je visie in de praktijk gaan toepassen. Met vriendelijke groeten, Txiki
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=151593 Laatst gewijzigd door artisjok : 29 december 2011 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Indien dit een gemeenschappelijk standpunt is van het moderatieteam, en duidelijk en eenduidig wordt weergegeven, ja.
|
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....68#post5066968 |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet als persoonlijke aanval bedoeld , maar jij zal dit waarschijnlijk zo aanvoelen. De meeste die mij kennen weten dat ik niks van godsdiensten moet weten. Of het nu over katholieken gaat , of over de joodse religie of over islam.....allemaal een pot nat voor mij.... ik ben anti-religie. En da's mijn visie, mijn mening. Persoonlijk heb ik je nog nooit 'aangevallen' door te claimen dat jij zelf een moslima bent. Maar het is algemeen geweten op dit forum dat jij enorm opkomt voor de moslims/ islamcultuur. En da's je volste recht. Maar het is ook het volste recht van de andersgelovigen/nietgelovigen om voor hun overtuiging op te komen. Met soms heftige discussies tot gevolg. Om dan telkens alle commentaren persoonlijk te gaan opnemen, dat is er toch wel over. En om telkens te gaan klagen bij de moderatie nog meer. So what als iemand zegt dat jij een idioot bent ! Repliceer dan gewoon met "je moet er een zijn om er een te herkennen" ofzo ....of reageer er gewoon niet op. Maar telkens daar op ingaan , en telkens die verwijzingen met al die linkjes die je post......ik krijg daar echt het vliegend schijt van. Moet ik dit gaan zien als een persoonlijke aanval op mijn gezondheid ? Komaan zeg.....dit is een "anoniem" forum........ geen face 2 face reality hé . ![]() Als iemand op dit forum zegt dat jij een zaag bent, of aan het mierenneuken zijt....meld jij dat dan echt als persoonlijke aanval bij de mods???? ![]()
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik schreef in de openingspost wat volgens mij een persoonlijke aanval is Mijn inziens is dit een persoonlijke aanval, omdat er op de persoon gespeeld wordt. Merk op dat de argumentatie = 0Met vriendelijke groeten, |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Wat heeft dit te maken met de snedige ,droge humor van de moderator?
![]() |
#113 | ||||
Super Moderator
|
![]() Citaat:
Misschien is het eindeloos doorbomen op een onderwerp en het uittentreure dezelfde 'argumenten' herkauwen, even onnodig als het persoonlijk aanvallen van de debaters. Ik denk dat we moeten aanvaarden dat een discussie ooit eens eindigt, en hee: er is nog leven na het sluiten van een debat. Het forum staat vol springlevende topics. En dan is er nog het www met concurrerende fora. En dan is er nog het leven buiten het www (maar daar ben ik niet zo goed van op de hoogte, dat is maar van horen zeggen) Citaat:
Citaat:
Citaat:
-zelfs het meest uitgewerkte rigide reglement kan tekort schieten. -hoe uitgebreider het reglement, hoe groter het gevaar van misbruik door zogezegde goedmenende reglementsgetrouwe debaters, die niet langer via discussie hun gram te halen, maar via moderatorisch ingrijpen. -een minimum aan goede wil maakt een reglement grotendeels overbodig. Pontifex |
||||
![]() |
![]() |
#114 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kom op voor mensen, die ten onrechte be en veroordeeld worden, op basis van de daden en meningen van anderen die tot dezelfde groep gerekend worden omwille van een gemeenschappelijke eigenschap. Citaat:
Ik negeer zo'n 95% van persoonlijke aanvallen en dergelijke opmerkingen. Maar dat weerhoudt geen mens om onverdroten verder te gaan. Soms vraag ik vriendelijk om per PM verder te roddelen. Hier heb ik gemeld : http://forum.politics.be/showthread....58#post5846858 http://forum.politics.be/showthread....50#post5814850 http://forum.politics.be/showthread....72#post5887472 Omdat het de spuigaten uitliep. Gezien de andere oproepen (zie de openingspost) van de moderatie, zijn er nog wel forummers die dergelijke zaken melden. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Super Moderator
|
![]() Citaat:
Iedereen zal het misschien raar vinden, maar ik beschouw nagenoeg elk politiek pamflet, elk politiek persbericht, elk politiek statement als een soort troll. Immers: dezelfde partijen poneren herhaaldelijk dezelfde ideeën, en viseren daarbij dezelfde groepen, creëren steeds hetzelfde wij-tegen-de-anderen-gevoel en hop... het debat kan beginnen, quasi steeds voorspelbaar volgens identieke patronen: de medestanders bevestigen, de tegenstanders strijden af. In die zin is trolling een bijna noodzakelijke voorwaarde voor een discussieforum. Dan het trollen binnen een debat zelf. Hier maak ik een opdeling: Enerzijds de subtiele trollen die met een rake opmerking of zelfs een goeie analyse het debat levend houden, ook steeds voorspelbaar, maar subtiel, en onopvallend. Ik acht ze bijna onmisbaar op fora van deze aard. Anderzijds de dodelijk saaie, repetitieve trollen, die nauwelijks iets bijbrengen aan de discussie, en met de regelmaat van de klok steeds op hetzelfde topic en op dezelfde mensen op totaal voorspelbare wijze reageren. Ze posten steeds dezelfde one-liner, hetzelfde linkje, hetzelfde icoontje, hetzelfde artikeltje. Soms neemt dit soort trolling ook de vorm aan van een 'discussie'patroon: -blijven hetzelfde argument aanvoeren -herhaaldelijk vragen om de bekende waarheid steeds omstandig te bewijzen -steeds op dezelfde manier het topic deviëren naar de eigen 'dada' -uittentreure generaliserend dezelfde etiketjes kleven -constant proberen een ideologie of tegenstander te linken aan dezelfde 'foute' historische gebeurtenissen of groepen -immer opnieuw de aandacht verleggen van de inhoud naar de vorm -voortdurend wetten of reglementen aanhalen om dan misschien niet inhoudelijk maar dan wel formeel een triestig soort 'gelijk' te halen -.... De lijst is eindeloos. Mijn standpunt en reactiewijze op dit soort getroll: cfr. mijn standpunt over persoonlijke aanvallen. Pontifex Laatst gewijzigd door Pontifex : 29 december 2011 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
#117 | |||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Mod ziet de melders op den duur als trollen die de mods opzettelijk overbelasten Citaat:
Dat is een loze beschuldiging. Artisjok heeft een manier van argumenteren die je uit je vel doet springen door haar haast waterdicht volgehouden argumenten-negationisme. Dat is geen trollen. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ongelooflijk hoeveel geduld en werk diene Pontifex voor u kan opbrengen, t zou bij mij gene waar zijn. |
|
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |