![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigen onderwijs=> zelf betalen. Je kan geen mensen veroordelen voor het overtreden vcan ongeschreven normen. Dan is het hek van de dam voor totale willekeur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mijn zoontje gaat naar een katholieke school en dit om reden dat deze school 2 straten verder ligt. Moet ik daar dan nog meer voor gaan betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wie zal het halen? Eén ding is zeker: ge-revolutioneerd zal het systeem niet worden, hoogstens gaat het wat slingeren.... Maar we delen toch de gemeenschappelijke bekommernis van de betaalbaarheid ![]() 100000 schrappingen per jaar door de RVA zou ik echt niet "niet zo hard aanpakken"noemen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Voor mij is begeleiding naar nieuw werk heel belangrijk, tezamen met een vermindering in duur van de werkloosheidsuitkeringen. Ok, dit kan in het nadeel werken van mensen die echt geen werk vinden, maar voor hen moet dan een systeem komen van "gemeenschapsdienst" in ruil voor een tijdelijke verlening van hun werkloosheidsuitkering. Omscholing is ook een aandachtspunt. Qua pensioenen: tja sowieso langer werken. Plus er moet duidelijkheid komen. Ik heb hier nog al eens ergens gezegd dat ik vrees dat tegen de tijd dat ik de pensioengerechtigde leeftijd (als die tegen dan nog bestaat) heb er een onderscheid gemaakt gaat worden tussen mensen die aan pensioensparen gedaan hebben en degenen die dat niet gedaan hebben. Mensen die nu maandelijks een bedrag pensioensparen (wij doen dit ook) gaan mijns inziens kunnen fluiten naar een pensioen, of een beduidend lager bedrag krijgen, dan diegenen die nu maandelijks hun geld opspenderen. En ik scheer echt niet iedereen over dezelfde kam hoor, maar er zijn wel genoeg mensen die WEL kunnen werken en gewoon profiteren van de sociale zekerheid. (dat bewijzen bijv. die schrappingen. Maar we zijn er nog lang niet!) En dat ben ik zoooo moe (en met mij vele anderen hoor) dat ik zelfs geneigd ben in een privé verzekeringssysteem te geloven: ieder betaalt voor zichzelf. En dit gaat inderdaad ten koste van degenen die het echt nodig hebben en die tegen hun wil om werkloos, ziek, invalide,... zijn. Jammer! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ipv van schorsing van de werkloosheid zou het een middel kunnen zijn om mensen niet gedurig in de werkloosheid te duwen,maar ik besef wel dat het waterdicht zal moeten zijn. De dan gedeeltelijke financiering van de overheid, zou hun minder kosten dan de nu maandelijkse volle uitbetaling van de werklozensteun,de dopper schorsen kost hun natuurlijk niets,maar deze mensen moeten toch leven en het instituut dat dan opdraait voor een inkomen(ocmw)zal ook aankloppen bij de overheid!
![]() |
![]() |
#108 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waarom?? Citaat:
Volgens mij gaat hij zelfs helemaal niet verdwijnen Maar jij schijnt even zeker te zijn van wel. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 januari 2012 om 23:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Topic starter heeft hier een verdomd goede draad gestart.
Neem even een 1/2 uurtje de tijd en lees vanaf het begin alle voorstellen en commentaren. Conclusie : Niemand schijnt happig te zijn met de federalisering en overheveling van bevoegdheden welke men ons had voorgespiegeld. Niets klopt, het enige wat wel klopt, is dat het ons véél geld gaat kosten. Voor mij, heeft de bende van De Wever ons in de steek gelaten (eigen mening) Wat ze nu bezig zijn, hadden ze 500 dagen eerder ook al allemall kunnen doen. Neen, het land platleggen met de drogreden van BHV -Nog iets gehoord van BHV ????? Sorry Bart, maar als burgemeester ga je er ook niets van bakken (met je ganse Voka achterban of beter gezegd " Je lijkt wel de kazakkendrager te zijn van het VOKA ) Laatst gewijzigd door De Informant : 25 januari 2012 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zal wel iets uit de bus komen indien je een bepaald bederag aan spaargeld hebt, je een percentage zelf zal kunnen bijleggen (pensioengeld welke eigenlijk van de staat moet trekken) Ze zijn echt de strop aan het dichttrekken. En dat Duits monster (Merkel, HET voorbeeld van De Wever wil zich dan nog eens met onze index gaan bemoeien) - Duitsland is een 3* wereldoorlog aan het voorbereiden maar dan op een intelectuele manier) Laatst gewijzigd door De Informant : 25 januari 2012 om 01:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 Ik weet niet, maar een land waar al meer dan de helft van de rijkdom afgegrabbeld wordt door de staat heeft toch wel een efficient grabbel mechanisme, nee ? Daarentegen, je hebt natuurlijk gelijk dat fraude bestreden moet worden, want het maakt de eerlijke mens belachelijk.
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar dat ik er voorstander van ben om vervangingsinkomens af te schaffen, en te vervangen door een aanbod in natura: een verwarmde hangaar met een cubicle met matras, water, brood, en een tiketje voor een douche.
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De fascistische winter van Kondriateff, zoals goed uitgelegd door Erw.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2012 om 05:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien heeft het een voordeel als enkel "rijken" kinderen hebben: de rijkdom zal dan beter verdeeld worden onder de toekomstige generatie. Tenslotte is er zelfs een Darwinistisch argument: kinderen van succesvollen zijn misschien wat meer "fit" om ook succesvol te zijn. Let wel, we gaan niet verbieden om armen kinderen te laten hebben, maar ik zie niet in waarom die luxe voor die armen (kinderen hebben is blijkbaar een plezier, dus "consumptie" voor hen) die voor heel wat last zal zorgen in de toekomst, mede moet gefinancierd worden door de anderen.
![]() |
![]() |
#116 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alweer betutteling door de overheid. Geef iedereen een basisinkomen, rijk en arm, jong en oud, en laat de mensen dan gewoon zelf uitmaken of ze in een loods willen slapen, dan wel werken om een extra inkomen te hebben waardoor ze zich meer dan een plek in een loods en een kom soep uit de gaarkeuken kunnen veroorloven. En laat die loodsen dan maar bouwen door particuliere loodsverhuurders op de vrije markt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Ge moet lef hebben om het Cyanarisme te steunen in een vergrijzende samenleving waarin pensioenen op de tocht staan door gebrek aan jonge schouders om het SZ -stelsel te steunen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
1. Werkloosheidsuitkeringen zonder tegenprestatie afschaffen. Elke werkloze die een uitkering krijgt moet pro-rata werk verrichten. Bvb. de straat kuisen of oudjes de straat overhelpen of de auto's wassen van de werkende mensen, ... 2. Bankdirecties die door hun slecht beleid de bank in de problemen brengen, vervolgen. De politieke vazallen die in de beheerraden zitten, moeten hetzelfde lot ondergaan. 3. Misdaad sneller bestraffen, geen wachttijden van jaren en jaren. Desnoods met een tussenvonnis na bvb. 1 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn punt is gewoon dat het juist de bedoeling NIET zou moeten zijn dat de meeste mensen "inkomsten van de staat" (en dus van "anderen") om de "herverdeling" zo minimaal mogelijk te maken. Ik vind wel dat echte sukkelaars wat hulp mogen krijgen, maar ik wil niet dat iedereen potentieel "de sukkelaar" moet kunnen uithangen. Het voordeel van hulp in de vorm van natura te geven is dat het enkel maar echte sukkelaars kan interesseren, en dat je dus niet veel moet "herverdelen" en toch ergens een soort van overlevingsminimum kan garanderen.
![]() |
![]() |
#120 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar tot 1933 kon je net hetzelfde zeggen van Hitler.
![]() |