![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, in lage dosissen (hetgeen uiterst relatief is), is niks schadelijk. Daar komt dat allemaal op neer, die schone les van Turkje.
Dat men zymafluor pas na tientallen jaren om gezondheidsredenen is gaan verbieden, zal wel om soortgelijke redenen zijn als binnenkort met aspartaam e.d. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk,
Ik heb nooit gerookt, nooit gesmoord, nooit gezopen, (af en toe ies eenen, maar nooit zat) Ik heb door een afwijking in mijne lever, suiker, Ik leef normaal nu, probeer min of meer normaal te eten, spuit insuline, moet onderzoeken ondergaan, en heb nog een behandeling voor de lever ook. Dien doktoor mag voor mijn part op zijne kop gaan staan, ik blijf af en toe mijn pakske friet eten, ge kunt mij allemaal voor zot verklaren of nen potentiële zelfmoordenaar noemen, maar heel af en toe drink ik oek nog wel ies een pint, (heel zelden ! ) En mijn colake light, dak hier op't moment naar binnen aan 't werken ben smaakt mij geweldig in dit bloedheet weer. als ik nen echten moest drinken en nog eenen en nog eenen, lig ik de volgenden dag in coma, (da plezier gun ik ulle nie, ... 8) ) Verder jongens, in alles wat jullie smoren, roken, zuipen, eten, aanraken, bekijken, zit straling, kankerverwekkende stoffen, anti occidantia, kunstmatig dit, kunstmatig dat, dierlijk of plantaardig vet of eiwit, tot zelfs kleurstof, die al dan niet giftig, kankerverwekend, of een katalysator kan zijn... En toch gade nie dood, ! wel uiteindelijk wel natuurlijk. Ik kan doodgaan aan verwikkelingen op mijne lever, of door mijn suiker, maar ik kan evengoed doodvallen, morgen met mijnen auto op nen boom knallen of 80 jaar worden en dementerend in mijn broek zitten kakken tot er eens een lieve verpleegster mij een spuitje geeft me teveel morfine in, ... Eerlijk gezegd kan het mij weinig schelen, hoe of wanneer, dood moete toch, de manier waarop is natuurlijk altijd het grote afwachten, maar ne kogel kan even pijnlijk of erg zijn als kanker, ge kunt u dus goe mispakken, ... Ik ga nu nog een slokske nemen van mijn cola light, leve het kapitalisme zolang het duurt geniet ik ervan ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat valt er allemaal op 't gras dat ze vreten, en in het water dat ze drinken, ? dan moet dien boer zelf nog nie foefelen, ge krijgt zo al genoeg sjemiek binnen. wie van jullie woont er in de buurt van de haven van antwerpen, (in de juiste windrichting, ... ) die van zelzate, ? ik kan u verzekeren dat de lucht daar soms heel speciaal kan rieken, ik weet niet wat het is, en wil het ook nie weten, ... en wie van jullie heeft er ten tijde van tsjernobiel, sla, of spinazie gegeten, of de jaren daarna vlees, van koetjes, everzwijntjes of reebokjes, ... hmmm lekker... Trouwens welke potentieele zelfmoordenaars hier eten vis, ... ? uit de noordzee of schelde, Vis op een bedje van zware metalen, ... Alles wat jullie vreten is besmet met iets, de meeste zijn ellementen die zich opstappelen in de vetten, en blijven dus in uwen body, waar ze langzaamaan hun verwoestende werk kunnen doen... U nooit afgevraagd waarom de kwaliteit van uw sperma achteruit gaat, ? het kan te maken hebben met te spannende slipjes te dragen,... ![]() Iedereen gaat dood ! Aan kanker, hartinfarcten, omdat ze onder ne kusttram lopen, op nen boom rijden, hun eigen voor hun bast schieten, overhoop geschoten worden door een of andere gek, enz... enz... Ik zou ook het liefst gewoon doodvallen, op een leeftijd waarvan ik zeg, wel nu heb ik het allemaal wel al gehad, ... maar ik kan het zelf nie kiezen hé, ... ondertussen profiteer ik duchtig van de geneugten van het leven, doe de meest decadente dingen eerst en hang zoveel mogelijk op een beleefde en beschaafde manier het varken uit. Ik moet mijne maat gelijk geven, ik wil ook geen 80 jaar worden om daar dan te moeten zitten met veel geld, maar met benen die nie meer mee willen of met een verstand dat meer en meer begint te lijken op dat van een 3 jarige, terwijl uw familieleden aasgieren zich rond u verdringen in de hoop dat ge zo rap mogelijk uwe kop neerlegt, ! Leef jongens, ! drink , eet en zuip, zoveel als ge kunt ! binnen een paar jaar is het misschien allemaal gedaan, ... (als het zolang duurt ! ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge weet wel een calorieloze zoetmaker... je moest de blaadjes oogsten, ze drogen en zo in uwe coffe kappen. onder druk van de suikerlobby verboden en uit de winkelrekken gehaald, ... zat er dan werkelijk iets fishy aan dat plantje, ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() (derde poging grmbl)
Citaat:
Dat gedoe over duikwater (??), oceaanwater en composthopen? Ach, ik heb het proberen te lezen maar het was veel te moeilijk voor mij. Ik ben immers niet geïnteresseerd in zo'n wetenschappelijk verantwoorde uitleg: het past gewoon niet in mijn kraam. En ik heb al zo'n moeite om mijn onheilsboodschap te verkopen: ik geloof er zelf bijna in ! Daarom doe ik het maar af als nonsens. Citaat:
http://www.voedsel.net/themas/aspartaam.htm U zult trouwens merken dat de onheilsprofeten waar PollyCorrect graag naar verwijst, schaamteloos gebruik maken van bovenstaande site door het copy-pasten van ganser stukken tekst, mits het eigenhandig toevoegen van een paar donderpreek-zinnekes. Cheap. Nog een uittreksel uit bovenstaande site: Hoe veilig is aspartaam ? Dit is de meest gestelde vraag, en er zijn een aantal internet pagina's opgezet,waarin aspartaam tot een groot gif wordt bestempeld. Geen enkele stof is volledig veilig, of het nu gaat om een natuurlijke of een synthetische stof. Het grote verschil is, dat bij natuurlijke stoffen de giftigheid vaak onbekend is, terwijl voor synthetische stoffen uitebreide studies nodig zijn, voor de stof mag worden toegepast Voor aspartaam gelden 2 verschillende ADI-waardes (ADI = acceptable daily intake), 40 mg/kg/dag voor de stof zelf, en een lagere van 7.5 mg/kg/dag voor het afbraakproduct diketopiperazine. Voor een gemiddelde mens van 70 kilo kom je met de laagste ADI waarde uit op 525 mg/dag, overeenkomend met 75-125 gram suiker aan zoetkracht. Om deze lage ADI te halen moet een mens per dag eten/drinken : 4 liter frisdrank, of 320 kauwgumtabletten, of 133 zoetjes, of 12 liter vruchtenyoghurt. Voor de hoge ADI dus alles 4.5x zo veel. De meeste mensen eten dit uiteraard niet, maar zelf bij combinaties van al deze stoffen wordt in Nederland zelden de ADI gehaald. En zeker niet dagelijks
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.voedsel.net/themas/stevioside.htm Volgens die site is het gebruiken van de ganse blaadjes gelijk aan het nemen van een anticonceptiemiddel. Deze zoetstof heeft ook een zeer bittere nasmaak. In de EU is handel en import in ieder geval verboden.
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ah zo, ... inderdaad dus te gevaarlijk voor de suikerlobby ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
![]() ik heb eigenlijk nog een vraagje aan de chemisten hier. hoe komt het dat cola light zo hard schuimt? gewoon uit intresse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Turkje ik heb het proberen te lezen maar het was veel te moeilijk voor mij. Ik ben immers niet geïnteresseerd in zo'n wetenschappelijk verantwoorde uitleg: het past gewoon niet in mijn kraam. En ik heb al zo'n moeite om mijn onheilsboodschap te verkopen: ik geloof er zelf bijna in ! Daarom doe ik het maar af als nonsens.
[/QUOTE] euhm...met DIE uitleg doe jij de kwestie dan af als absurd en onbestaand, vroeger dacht men van Asbest ook dat het onschuldig was. misschien als de door jou opgehemelde wetenschap niet zo vol was van zichzelf en wat sceptischer aankeek tegen haar eigen bevindingen, was er niet zoveel rommel op de markt! de discussie gaat trouwens over mensen die aspartaam dagelijks gebruiken en dat waarschijnlijk van hun eerste koffie tot hun laatavond snack toe...zoals je zelf vernoemde, Alles is vergif, als je er maar genoeg van neemt! Smakelijk Eten!
![]() |
#111 |
Vreemdeling
|
![]() Der staan hier misschien dezelfde reactie's als die van mij nu boven, maar ik had geen tijd om alles te overlopen.
Door aspartaam kan ik nog een redelijk normaal voedingspatroon aannemen. Ik heb namelijk diabetes, oftewel suikerziekte. Die aspartaam vervangt suiker in vele producten, en ja hoor producten met suiker mag ik dus amper eten (kijk maar eens op allerlei verpakkingen, hoeveel staat daar niet glucose(stroop) op? veel hoor). Wat moet ik dus doen? Producten met onder andere aspartaam kopen, zonder glucose en dus veel minder schadelijk voor mijn lichaam. Er zijn nog wel producten hoor die hiervoor goed zijn, zoals fructose enzo. Maar toch, vele producten zijn met aspartaam (en dan heb ik het bijvoorbeeld nog maar over eenvoudige choco voor op de boterham te smeren). Wat moet ik nu doen? Stoppen met dit product in te nemen en nog minder mogen eten? Als je eens zou weten wat ik allemaal moet laten he, of enkel maar bij feestelijkheden ofzo eten, dan zou je er raar van op kijken. Ik wil ook nog een leven, en die aspartaam helpt mij om het toch iets aangenamer te maken. En ja, ik sterf ook , en misschien zelfs vroeger dan de gemiddelde leeftijd, maar ik wil nog van mijn leven genieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Burgemeester
|
![]() Ik heb ook de tijd niet genomen om alles wat hier gepost is te lezen
![]() Waar ik mij aan stoor is aan de pseudo-wetenschappelijke uitleg die gegeven wordt om aspartaam als een toxine te aanschouwen. Als aspartaam op de receptoren van de tond komt, zal de COOCH3 een waterstofbrug vormen wat een impuls geeft aan de hersenen. Zij interpreteren die impuls als zijnde 'zoet'. Als het aspartaam in de maag komt, difundeert zij (net als ethanol) door de maagwand in de bloedbaan. Van daaruit komt zij bij de lever terecht die alle chemicaliën afbreekt. Een gezonde lever breekt 5*10^30 moleculen aspartaam in een stap af per uur (wat overeenkomt met 15gram). Concreet wil dit zeggen dat er NH3 en CO2 vrijkomt. NH3 komt via de nieren in de urine en CO2 wordt gewoon uitgeademd. Slechts in grote concentraties zal de lever de aspartamemolecule afbreken in enkele methanolmoleculen. Da's op zich nog niet zo'n probleem. CH3OH wordt snel geoxideerd tot CO2 en H2O. Bij zieke levers kunnen er zich inderdaad problemen vormen. Als de lever onvoldoende water heeft, zal de oxidatie in 2 trappen gebeuren. Men krijgt inderdaad de vorming van een aldehyd(Aceton is ethaan aldehyd(of ethylketon)) dat schadelijk is. Da's net het product dat men verkrijgt als men teveel gedronken heeft. Dat product veroorzaakt de kater. Kijk, Alles is in zeker zin giftig. Maar als men alles met mate gebruikt, stellen er zich geen problemen. Je kan beter een beetje gifstoffen van alles hebben, dan veel van 1 gifstof... |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ja hoor: vergeet u maar de "vol van zichzelf wezende wetenschap". Ik houd u niet tegen om het leven te leven dat u wenst. Waarschijnlijk is er op deze aardkloot nog wel een hol te vinden waar u zich thuis zult voelen...
![]() |
![]() |
#116 |
Burgemeester
|
![]() toch leuk he, mensen die er rotsvast van overtuigd zijn dat het slecht is maar niet weten waarom
![]() Ik zeg altijd, tegen een idioot kan je geen discussie winnen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het schuimen komt door carbonatie: het toevoegen van CO2 gas aan de oplossing. Temperatuur en druk zijn daarbij de belangrijkste parameters die de concentratie CO2 in de oplossing regelen : drukstijging lijdt tot stijging in CO2, en temperatuursdaling doet de oplosbaarheid van CO2 ook stijgen. Normaal gezien doet men een overmaat CO2 oplossen in de vloeistof, en als het blikje dan wordt opengetrokken (druk daalt), dan komt de opgeloste CO2 weer vrij. Het kan dus zijn dat het productieproces iets anders verloopt, en dat de temp waarbij carbonatie wordt gedaan bij cola light iets lager ligt (dus CO2 oplosbaarheid hoger), waardoor bij het opentrekken van het blikje/de fles er meer CO2 vrijkomt.
![]() |
![]() |
#118 |
Burgemeester
|
![]() goeie gok
![]() In een gesloten flesje cola zit H2CO3 in evenwicht met CO2(H2CO3 <-->CO2+H2O). Als de druk daalt (bij het openen van het flesje) gaat het evenwicht 'overslaan' naar CO2. Dus feitelijk gebeurt er: H2CO3 <[size=4]---> [/size]H2O + CO2. CO2 is een gas en gaat een schuim vormen met de cola. In principe schuimt cola light evenveel als gewone cola... |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#120 | |
Eur. Commissievoorzitter