Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2004, 12:34   #101
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle of Silver
maar linkie-winkies zijn dan ook een hoop fantasten bij elkaar
Toch raar dat dan net uitgerekend extreem-rechts zich moet behelpen met een taalgebruik dat rechstreeks is afgeleid van de teletubbies... Wat zou dat over extreem-rechts zeggen, zou een mens zich afvragen...
Oud 26 augustus 2004, 15:26   #102
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
taalgebruik dat rechstreeks is afgeleid van de teletubbies
dit taalgebruik is het enigste dat ze verstaan de linkiwinkies
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 15:29   #103
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
dit taalgebruik is het enigste dat ze verstaan de linkiwinkies
Neen hoor. Wanneer extreem-rechts plots "Sieg Heil" of "het achterlijke negerras" begint te scanderen, verstaan we dat ook goed genoeg.
Oud 26 augustus 2004, 18:19   #104
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Zeg welpje, sinds wanneer zijn "bewoners van achterstandsbuurten" per definitie allochtoon? En waarom mogen voor oudere werknemers of jongere werknemers wél specifieke arbeidsmaatregelen getroffen worden? Waarom vind je dat dan geen discriminatie?

Ik krijg stellig de indruk dat u een probleem beschrijft waarvoor u gewoonweg geen oplossing wil. 8)
Je weet evengoed als ik wie er bedoeld wordt met "bewoners van achterstandsbuurten", je hoeft niet hypocriet te doen. Ik woon zelf in een achterstandsbuurt, vroeger een gezellige volksbuurt tot zo'n twintig jaar geleden de eerste vreemdelingen zich hier kwamen vestigen. En kijk: ik werk al jaren en heb geen specifieke arbeidsmaatregelen nodig gehad. Ik herhaal mijn vraag:"Waarom moeten allochtonen steeds bij het handje gehouden worden?"
Knuffelbeleid werkt niet, enkel met keiharde repressie bereikt men de gewenste resultaten. Stel hun voor de keuze: werken of opkrassen. Na een bepaalde termijn niet aan het werk? Verblijfsvergunning afnemen en terugsturen naar het land van herkomst.

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 26 augustus 2004 om 18:20.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 08:45   #105
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hoor. Wanneer extreem-rechts plots "Sieg Heil" of "het achterlijke negerras" begint te scanderen, verstaan we dat ook goed genoeg.
Cliché , niet grappig , totaal niet van toepassing , onder de gordel , blöd , een fatsoenlijke discussie onwaardig ,...
Pas op , of je verandert in SS Robert Stevaert , dat is ook een karikatuur van zichzelf
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 08:56   #106
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
Cliché , niet grappig , totaal niet van toepassing , onder de gordel , blöd , een fatsoenlijke discussie onwaardig ,...
Pas op , of je verandert in SS Robert Stevaert , dat is ook een karikatuur van zichzelf
Tja, veel erger dan de Lonsdale-dragende "linkiewinkie" vloekende rechtse bende hier kan het toch niet worden... Enige consequentie van uwentwege zou dan ook gepast zijn.
Oud 27 augustus 2004, 08:59   #107
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Je weet evengoed als ik wie er bedoeld wordt met "bewoners van achterstandsbuurten"
Volgens mij zijn dat mensen die in achterstandsbuurten wonen. En volgens u?

Citaat:
, je hoeft niet hypocriet te doen. Ik woon zelf in een achterstandsbuurt, vroeger een gezellige volksbuurt tot zo'n twintig jaar geleden de eerste vreemdelingen zich hier kwamen vestigen. En kijk: ik werk al jaren en heb geen specifieke arbeidsmaatregelen nodig gehad.
Perfect. Nu de rest van uw straat nog, en binnenkort woont ge helemaal niet meer in een achterstandsbuurt. Wouldn't that be nice...

Citaat:
Ik herhaal mijn vraag:"Waarom moeten allochtonen steeds bij het handje gehouden worden?"
Omdat er teveel pipo's zoals gij rondlopen die met vooroordelen zo groot als de Mount Everest opgezadeld zitten.

Citaat:
Knuffelbeleid werkt niet, enkel met keiharde repressie bereikt men de gewenste resultaten.
Knokploegen om de "vuil Marokken" naar de fabrieken te drijven of zo?

Citaat:
Stel hun voor de keuze: werken of opkrassen.
Dan moet ge ook wel werk aanbieden hé slimmeke.
Oud 27 augustus 2004, 09:13   #108
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, veel erger dan de Lonsdale-dragende "linkiewinkie" vloekende rechtse bende hier kan het toch niet worden... Enige consequentie van uwentwege zou dan ook gepast zijn.
"Ik zeg , jij zegt..." het wordt een beetje debiel maar toch , dit moet me nog van het hart :
Wat vindt jij het ergste : iemand linkiewinkie noemen , of iemand nazi noemen
In tegenstelling tot wat jij denkt , verafschuw ik ,evenzeer als jij, de praktijken van Hitler .
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 09:18   #109
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
"Ik zeg , jij zegt..." het wordt een beetje debiel maar toch , dit moet me nog van het hart :
Wat vindt jij het ergste : iemand linkiewinkie noemen , of iemand nazi noemen
Is krak hetzelfde. Het is een poging de eigen argumentationele armoede te verbergen achter goedkope stereotyperende scheldwoorden. Ik begrijp daarom goed genoeg dat extreem-rechts zich gepakt voelt door de vele verwijzingen naar 40-45, maar ik zie jammer genoeg van hun kant maar zeer weinig effort om ook zelf niet die trucs toe te passen.

Citaat:
In tegenstelling tot wat jij denkt , verafschuw ik ,evenzeer als jij, de praktijken van Hitler .
In tegenstelling tot u, besef ik van mezelf dat ik nooit zal achterhalen wat andere mensen denken. Een diploma "gedachten lezen" heb ik dan ook nooit behaald.
Oud 27 augustus 2004, 10:15   #110
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Zeg Turk, met wie werkt en zich aanpast heb ik geen problemen. Criminelen en profiteurs moeten worden uitgewezen.
Niet lullen hé, in een andere post zei je toch dat de essentie was dat alle allochtonen weggepest zouden worden? Niet hypocriet doen hé Wolf!
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 14:13   #111
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens mij zijn dat mensen die in achterstandsbuurten wonen. En volgens u?
Meestal Turken, Marokkanen en ander vreemd gespuis die graag in getto's wonen.

Citaat:
Perfect. Nu de rest van uw straat nog, en binnenkort woont ge helemaal niet meer in een achterstandsbuurt. Wouldn't that be nice...
Wanneer de parasieten vertrokken zijn waarschijnlijk wel.

Citaat:
Omdat er teveel pipo's zoals gij rondlopen die met vooroordelen zo groot als de Mount Everest opgezadeld zitten.
Nee, omdat het profiteurs en luierikken zijn.

Citaat:
Knokploegen om de "vuil Marokken" naar de fabrieken te drijven of zo?
Goed idee!

Citaat:
Dan moet ge ook wel werk aanbieden hé slimmeke.
Iemand die hier al gans zijn leven parasiteert op een uitkering heeft volgens mij nog niet veel gezocht.
Oud 27 augustus 2004, 14:15   #112
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Niet lullen hé, in een andere post zei je toch dat de essentie was dat alle allochtonen weggepest zouden worden? Niet hypocriet doen hé Wolf!
Diegen die profiteren en zich niet aanpassen moeten hier absoluut weggepest worden, de rest mag blijven onder strenge voorwaarden natuurlijk.
Oud 27 augustus 2004, 14:25   #113
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Diegen die profiteren en zich niet aanpassen moeten hier absoluut weggepest worden, de rest mag blijven onder strenge voorwaarden natuurlijk.
Yup, zolang ze niet werkloos zijn én zolang ze ons werk maar niet afpakken zeker?
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 14:48   #114
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Yup, zolang ze niet werkloos zijn én zolang ze ons werk maar niet afpakken zeker?
Nee, zolang ze bereid zijn te assimileren en hun geloof en cultuur in te perken zie ik geen problemen waarom ze niet zouden mogen blijven.
Oud 27 augustus 2004, 16:04   #115
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je weet evengoed als ik wie er bedoeld wordt met "bewoners van achterstandsbuurten", je hoeft niet hypocriet te doen. Ik woon zelf in een achterstandsbuurt,
Citaat:
Meestal Turken, Marokkanen en ander vreemd gespuis die graag in getto's wonen.
En tot welke categorie behoort u zelf? Ik gok het "vreemd gespuis".

Citaat:
Nee, omdat het profiteurs en luierikken zijn.
Dus als ik u goed begrijp wil u alle werkloze immigranten weg, maar bent u niet bereid ze werk aan te bieden. Met andere woorden u wil gewoon alle immigranten weg. Waarom zegt u dat dan niet zo? Bent u soms beschaamd om uw eigen standpunt?

Citaat:
Iemand die hier al gans zijn leven parasiteert op een uitkering heeft volgens mij nog niet veel gezocht.
Geldt dat ook voor het "eigen volk"?
Oud 27 augustus 2004, 18:19   #116
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus als ik u goed begrijp wil u alle werkloze immigranten weg, maar bent u niet bereid ze werk aan te bieden. Met andere woorden u wil gewoon alle immigranten weg. Waarom zegt u dat dan niet zo? Bent u soms beschaamd om uw eigen standpunt?

1) Tot de categorie eerbare Vlaamse burger. Jij daarentegen behoort tot het "vreemd gespuis" en integenstelling tot jij moet ik daarvoor geen gok wagen.

2) Een werkloze immigrant is niet bereid werk te vinden, maar prefereert liever op z'n lui gat te zitten.

3) Het eigen volk verlaagt zich niet tot het niveau van immigranten. En die enkelen die dan toch persé niet willen gaan werken en liever absoluut vrij zijn van plichten worden landlopers, hetgeen geen recht geeft op leefloon daar ze niet over een huisvesting beschikken. Dat doen deze vrijwillig opdat ze geen parasieten worden van de werkende mensen in tegen stelling tot de crimineelgedragende allochtonen.

Laatst gewijzigd door Eagle of Silver : 27 augustus 2004 om 18:20. Reden: correctie taalfout
Eagle of Silver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 19:56   #117
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Mis, ik behoor tot de categorie van respectabele en hard werkende Vlamingen. 8)

Citaat:
Met Europese inwijkelingen die zich aanpassen heb ik geen probleem en met moslims die bereid zijn hun religie en cultuur in te perken ook niet. Al de rest buiten!
Waar heb ik gezegd dat ik niet bereid ben om werkloze immigranten werk aan te bieden? Ik wil geen voortrekkerij op het eigen volk, da's nog iets heel anders.

Citaat:
Domme vraag. Dat zijn ook profiteurs maar blijven wel eigen volk, die kan je moeilijk terug sturen.
Oud 27 augustus 2004, 20:25   #118
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mis, ik behoor tot de categorie van respectabele en hard werkende Vlamingen. 8)
"Vreemd" betekent niet noodzakelijk "van elders gekomen"... "Gespuis" heeft evenmin iets met nationaliteit/ethinicite'it te maken.

Citaat:
Met Europese inwijkelingen die zich aanpassen heb ik geen probleem en met moslims die bereid zijn hun religie en cultuur in te perken ook niet. Al de rest buiten!
Wat houdt dat in, hun "religie en cultuur in te perken"?

Citaat:
Waar heb ik gezegd dat ik niet bereid ben om werkloze immigranten werk aan te bieden? Ik wil geen voortrekkerij op het eigen volk, da's nog iets heel anders.
Er zijn nu eenmaal maatregelen van hogerhand nodig om discriminatie te vermijden. Werkgevers zullen maar al te vaak een selectie maken op basis van de namen van applicanten voor een bepaalde job. Sollicitatiebrieven met exotisch klinkende namen worden maar al te vaak verticaal geklasseerd zonder rekening te houden met wat de kandidaat verder te bieden heeft.

Citaat:
Domme vraag. Dat zijn ook profiteurs maar blijven wel eigen volk, die kan je moeilijk terug sturen.
Heel wat van die "vreemdelingen" behoren ondertussen óók tot het "eigen volk" (whatever that may be); ze zijn hier geboren, zijn hier naar school geweest, hebben hier hun leven. Die kan je ook moeilijk "terugsturen", nietwaar?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 21:00   #119
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
"Vreemd" betekent niet noodzakelijk "van elders gekomen"... "Gespuis" heeft evenmin iets met nationaliteit/ethinicite'it te maken.
Inderdaad dat was ik vergeten, de nieuwe politiek-correcte term is: "nieuwe Belgen". Het heeft al dezelfde vieze bijklank gekregen als migrant en allochtoon, zo snel gaat dat.

Citaat:
Wat houdt dat in, hun "religie en cultuur in te perken"?
Onze Europese waarden en normen aannemen, aanpassen aan onze cultuur, gelijkheid tussen man en vrouw aanvaarden, geen islam meer belijden,...
Kortom: Vlaming onder de Vlamingen worden. Geen achterlijke multicultuur!

Citaat:
Er zijn nu eenmaal maatregelen van hogerhand nodig om discriminatie te vermijden. Werkgevers zullen maar al te vaak een selectie maken op basis van de namen van applicanten voor een bepaalde job. Sollicitatiebrieven met exotisch klinkende namen worden maar al te vaak verticaal geklasseerd zonder rekening te houden met wat de kandidaat verder te bieden heeft.
Een oud cliché waar naïve multikulers en de "slachtoffer spelende allochtonen" graag mee uitpakken om aan te klagen hoe intollerant onze samenleving wel zou zijn. Niets is minder waar, in alle grote bedrijven staan vreemdelingen op de loondienst. Misschien in sommige kleine bedrijven dat het nog gebeurd, maar dat is eerder uit negatieve ervaringen uit het verleden. Als je een luie Turk en een Marokkaan met losse handjes gehad hebt is het misschien veiliger om een eerlijke en hard werkende Vlaming aan te nemen.

Citaat:
Heel wat van die "vreemdelingen" behoren ondertussen óók tot het "eigen volk" (whatever that may be); ze zijn hier geboren, zijn hier naar school geweest, hebben hier hun leven. Die kan je ook moeilijk "terugsturen", nietwaar?
Waarom niet? Het blijven vreemdelingen, zelfs na honderd generaties zullen ze nog niet tot het eigen volk behoren. Ze houden hun eigen cultuur in stand met importbruiden en achterlijke gebruiken. De moeilijkheidsgraad van de re-integratie in het thuisland is te verwaarlozen.
Oud 27 augustus 2004, 21:05   #120
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Waarom niet? Het blijven vreemdelingen, zelfs na honderd generaties zullen ze nog niet tot het eigen volk behoren. Ze houden hun eigen cultuur in stand met importbruiden en achterlijke gebruiken. De moeilijkheidsgraad van de re-integratie in het thuisland is te verwaarlozen.
Als wij van alle Belgen of Vlamingen 100 generaties zouden terug gaan dan zullen er niet al te veel oude belgen tussen zitten
Om jouw eigen woorden te gebruiken, wat voor een achterlijke opmerking is dat nu weer?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be