![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. En dat meen ik oprecht. De Wever is een bijzonder intelligente kerel en weet heel goed dat zijn partij in een ongelooflijke shitstorm zou terecht komen moest men de poort van het cordon openzetten en de besmetting terug loslaten.
Je kunt dan een paar zinvolle discussies houden of hij dat doet uit tactische overwegingen, of uit oprechte abjectie voor die horde. Ondanks mijn slecht karakter blijf ik er tot bewijs van tegendeel in geloven dat hij dat doet uit overtuiging. En over de andere beslissers van zijn partij heb ik gemengde verwachtingen : een Bourgeois is naar mijn aanvoelen even principieel als BDW op het vlak van cordonisatie. Aan Peumans twijfel ik geen seconde. Homans zal gewoontegetrouw als een schaduw doen wat haar idool haar voorkauwt, van Weyts zou het me verwonderen als die een opinie heeft en Jambon is dan wel de zwakste schakel op dat specifiek punt gezien nogal wat familiale verbanden en zijn affiliaties met clubjes die blokkers als decent behandelen. Maar tot bewijs van tegendeel is zelfs hij iemand die zich aan de afspraken blijkt te houden. Laat ons eerlijk zijn : dan is er géén probleem. Tenzij we mensen gaan 'veroordelen' op basis van geruchten en intentieprocessen. De dag dat hij een blokker of een voorstel vanuit het blok zou verdedigen zal ik de eerste zijn om hem verbaal te molesteren. Maar wat we nu meemaken is lulkoek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet toevallig dat het vooral de Franstaligen zijn, vooral de PS (nog zo'n profitariaatspartij die beter naar hun eigen opgestapelde schandalen zouden kijken en commentaar op geven!) die voortdurend onrust stoken want ze voelen dat hun spelletjes en hun arrogant gedoe om de Vlamingen voor schut te zetten meer en meer op de helling komen te staan... Eindelijk is er een partij die probeert veranderingen te brengen in het politieke landschap! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de Franstaligen zich eens druk maken over een minister in hun rangen die onlangs nog gehuwd was met een figuur die in de gevangenis thuishoorde en die ze haar handje boven zijn hoofd heeft gehouden en zelfs nog aan een vetbetaald postje op haar departement heeft geholpen! Haar "ex-" namelijk. Natuurlijk hebben ze de pest aan de NVA! Ik probeer me echt in te denken hoe het er in dat landsgedeelte zou aan toe gaan indien België gesplitst zou zijn en ze 100% hun plan zouden moeten trekken als waren ze gewoon een ander land! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Jan Jambon heeft nooit de stap naar het Vlaams Blok gezet, in belangrijke mate vanuit een aversie tegen het discours van Dewinter en tegen het 70-puntenplan", zegt Koen Dillen. "Was Dewinter er niet geweest dan was Jan Jambon wellicht gewoon lid geworden van het Vlaams Blok. Maar dat kon dus niet. De Vlaams-Nationale Debatclub was bij uitstek de plek waar die mensen elkaar toch konden ontmoeten." http://www.apache.be/?p=50110 Je kan wel eens gelijk hebben.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 4 december 2014 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen de SpA in de regering zat en N-VA in de oppositie werden de handschoenen ook regelmatig eens afgenomen.
Dit wordt nu geretourneerd.....ALLES wordt opgevist en aangevallen.Zelfs een kompleet irrelevant gebeuren van 8 jaar geleden zal als een soort hefboom van de godsdienst der politiek-correcten gebruikt worden.. We mogen aanhoudend dergelijke aanvallen verwachten in de hoop deze federale regering,die zwak staat aan Franstalige kant en mogelijk wat slapjes in het CD&V midden, te doen barsten... Dit is politiek,het is niet mooi maar dit is politiek... Als de regering niet overdrijft in haar reactie en commentaren hierop,dan zal ze het uithouden...ongeacht wat de oppositie en de pers er verder over blazen... En vooral,zoals met die vakbondsbetogingen,en de hetze rond bedrijfswagens,NIET of slechts weinig reageren op de reacties van niet-verkozenen en oppositie,maar het regeringsprogramma uitvoeren.(dan zal die kwestie van de bedrijfswagens zich vanzelf oplossen...overigens.....) Laatst gewijzigd door kelt : 4 december 2014 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest je geheugen niet zo deficiënt zijn dan zou je weten dat ik alle fantasietjes rond het n-va in een cordon altijd heb afgedaan als dikke bullshit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarna meteen weer het hok in. Behalve voor de overlopers. Dat is plots geen "uitschot" meer als ze zich tot zijn partij bekeren.
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het scheelde anders niet veel want de PS had de N-VA zooooo graag opnieuw "vermeden". Nét zoals het VB vermeden wordt, maar dan wél "dankzij" een officieel cordon.
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Plaats wat mij betreft in je "signature" "Geen CS rond de N-VA" ik dank u . Oei oei , zal hij of zal hij niet .....2be continued... geeuw.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat alle partijen samen het blok buiten coalities houden is dan weer een ethische en principiële keuze die men in een akkoord heeft vervat. Heel af en toe reageert de politiek niet opportunistisch, maar vanuit een moreel standpunt dat men deelt. Als jij dat valselijk wil voorstellen als een opportunistische keuze is dat zwak van jou. De keuze voor het cordoniseren van die outbreak van de pest was een sterk moment voor de vlaamse politiek, en is het nog steeds. Ik vind trouwens dat het dringend tijd is dat minister-president Bourgeois een oproep doet naar zijn coalitiegenoten en andere partijen om van 19 november een officiële feestdag te maken. Tenslotte vieren we dan de formele opstart van het cordon sanitaire, en dit sinds 1992 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wedden dat hij Daerden postuum zal laten verbleken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Gouverneur
|
![]() Alle waarachtige Christenen zijn communisten.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mocht daar iets inzitten dat echt politiek-dodelijk zou zijn, dan was het al lang gebeurd. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |