![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vandaag zijn de Sicilianen al iets waardelozer geworden en meer gevangen in de consumptiecultuur, waarin alles mag, alles kan, en vooral niks belangrijk is.
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben gezien dat zelfs in Franse scholen met een zeker aantal moslimleerlingen het al fout ging...
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens beslist immers steeds voor zichzelf of en hoe hij reageert na het aanhoren van andermans mening. Een mohammed-cartoon hoeft helemaal geen gewelddadige reactie teweeg te brengen als de vrije lezer op een normale manier op een 'belediging' reageert: relativerend, schouderophalend, en in het ergste geval niet verder kennisnemen van meningen waar hij alsnog te gevoelig voor is.
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is echt niet gezond dat heel je bestaan in dergelijk grote mate wordt beheerst door een overtuiging. Het is veel gezonder dat je persoonlijkheid uit meer bestaat dan enkel die overtuiging, waardoor een aanval op die overtuiging niet meteen hoeft samen te vallen met een aanval op de hele persoon.
|
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn bestaan is juist "vol" omdat mijn bestaan uit tal van aspecten bestaat. Als men dan een van die aspecten beledigt, hoef ik dat niet op te vatten als een belediging naar mij toe, maar gewoon naar een deel van mijn overtuigingen toe. Je hele bestaan enten op een overtuiging is gewoon vragen om constante uitbarstingen van geweld. |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Voor een kunstenaar geldt: 'there's no such thing as bad publicity'. Dat is op zich erg, maar niemand van ons moet met de vinger wijzen naar hem. (dat zou dan weer hypocriet zijn van ons) |
|
![]() |
![]() |
#109 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het debiele geode van Charlie Hebdo wekt bij dat andere debiele geode dat zich Islam noemt haatgevoelens op. Niet alleen het moslimextremisme is een probleem (en bij uitbreiding de islam, daar het islamisten zijn die extremiseren en geen anderen), maar ook het aantal debielen zg linksdenkenden die met hun potlood of made in China balpen in de lucht hebben staan zwaaien na de aanslagen. Men zag in de aanslagen een aanval op de vrije meningsuiting, maar er is nu in Frankrijk blijkbaar een wet gestemd dat men zijn mening niet mag uiten dat men moslimextremisten sympathiek zou kunnen kunnen vinden, laat staan dat het nog toegelaten is een moslimextremistische mening te uiten. Zowel de Charlies zijn gehersenspoeld als de moslimextremisten: misschien daardoor dat er rustig sociale uitkeringen worden geregeld door Charlie links voor moslimextremisten. Ik schat het budget dat van EU sociale zekerheden op jaarbasis naar IS gaat in grootteorde op een half miljard Euro.
|
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u meent dat iets oorspronkelijk is, moet u wel een beetje geschiedkundig inzicht hebben. De "ekklèsia" was het eerst en daar werden de leden niet door loting aangeduid. Wel door burgerrecht. D�*t was de oorspronkelijke instelling van de Atheense democratie.
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#112 | |||
|
![]() Citaat:
Net zoals kapitalisten. Of communisten. En zelfs atheïsten (wie Dakwins een beetje volgt, ziet hoe vurig, bijna religieus die overkomt). Citaat:
Je zou de twee op een interessante manier moeten kunnen combineren. Maar da's heel moeilijk -- zie de idiote pogingen daartoe als New Age, gelovers in de the Singularity en technocornucopia, neo-nationalistische onzin, etc... Het blijft dus moeilijk. Een slimme methode kan zijn een aantal transversale waarden te vinden, die zowel in een seculier als religieus universum voorkomen, - zoals respect voor de tegenpartij, bereidheid tot dialoog, etc... en die te benutten in de relatie met al wat anders is. Dat zijn dan "meta-waarden". Maar vele mensen ontbreekt het de moed om die te zoeken, laat staan te hanteren.
Laatst gewijzigd door C2C : 22 januari 2015 om 21:47. |
|||
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gezeik....
|
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben je gekwetst omdat Jan jouw gebrekkige kennis corrigeert?
Hoe ga je reageren? a)Verbaal met hem in de clinch gaan b)Een cartoon tekenen c)Negéren d)Jans hoofd afhakken e)Al het voorgaande, maar ik moet nog een goede volgorde bedenken.
![]() |
#115 | ||
|
![]() Citaat:
In uw universum is zo'n heilige kernwaarde "de vrije meningsuiting". Daar mag absoluut niet aan getornd worden. Waarom niet?
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1) We zwijgen niet, en scenarios zoals dat van Theo van Gogh in Nederland worden schering en inslag. Om de haverklap moorden van moslims die vinden dat het gerechtvaardigd was in de naam van Allah 2) Het standpunt van Kamagurka, de zogezegde intellectueel. We zwijgen massaal en uiten geen enkele kritiek op de Islam. We leven onder censuur en we ondergaan de steeds groter wordende eisen van een groeiende groep moslims en 3) We pakken het probleem aan bij de kern en verstrengen de wetgeving voor religieus geïnspireerd geweld. Een beetje het standpunt dat Filip De Winter vorige week in het parlement uiteen zette. Niet dat ik fan ben van De Winter, maar daar pleit ik voor Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 januari 2015 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij op dit forum kritiek leest op zijn godsdienst (wat hier ik grote mate wordt geschreven), denk ik ook niet dat hij dat opvat als een aanval op zijn totale persoon, maar enkel als een kritiek op een overtuiging die hij heeft. (Het kan natuurlijk dat ik die man volledig verkeerd inschat en hier wat aan het raaskallen ben). |
|
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik haal de geneugtes uit mijn bestaan trouwens niet uit consumeren, maar uit de goede banden die ik heb met de mensen om me heen. En omwille van die invulling hoef ik niet elke week woedend op straat te komen.
|
![]() |