![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat te doen met België? | |||
Splitsen (onafhankelijk) |
![]() ![]() ![]() |
99 | 75,57% |
Behouden ((con-)federaal) |
![]() ![]() ![]() |
19 | 14,50% |
Unitair maken (unitair) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 9,92% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat ons hopen dat het er dan IS!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Schepen
|
![]() Ik wil eerst zien hoe jullie met verschillende ideologieën binnen één partij omgaan. Net zoals ik eerst meer concreet wil weten hoe een onafhankelijk Vlaanderen er zal uitzien, voor ik er vóór kan stemmen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Vraag 2: Is toch niet moeilijk, het staat zeer gedetailleerd in ons programma. Zoals de burger het wil, directe democratie remember! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Mijn belangrijkste twijfel is net echter wat er ná de onafhankelijkheid zou komen. Wat worden de verhoudingen tussen werkgevers en werknemers, tussen overheid en burgers, tussen stad en platteland, ... etc. Dit gaat verder dan ideologie. Als partij hoeven jullie daar nu nog geen rekening mee te houden, maar binnen een onafhankelijk Vlaanderen komen die verhoudingen anders te liggen en ik wil graag daar ook informatie over, vooraleer ik kan besluiten dat een onafhankelijk Vlaanderen beter zou zijn voor iedereen en voor de gewone burger in het bijzonder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Kim stemde toen voor unitarisme
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Als ik het nu goed voorheb is belgië nu federaal en niet confederaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar 'k bedoelde toen (2004, al efkes terug) vooral dat zo'n 'Rest-onafhankelijk Vlaanderen', waarbij de helft van het historische gebied als brokstukken verspreid ligt over de verschillende grenzen, mij niet echt enthousiast kan maken. Dat de Nederlanders Zeeuws-Vlaanderen onder hun hoede hebben, daar kan ik mij nog mee verzoenen. Dat we eventueel nog een hele resem gebied zouden kunnen verliezen aan de zuidkant (taalgrensgemeenten en/of Brussel) bevalt mij al veel minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door groene flamingant : 5 juli 2007 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() Vlamingen zijn Nederlanders die op dit moment nog buiten Nederland wonen. Hopelijk komt daar in de toekomst verandering in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen zijn mensen die in Vlaanderen wonen.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Ik verhuis en ik verander dus meteen van nationaliteit...
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister-President