Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2022, 15:35   #101
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
O jawel hoor, ik zie dat verschil heel duidelijk.
Het ene, vrijwilligheid, is perfect geschikt voor de gewone epidemieën en ziekten,
het andere is perfect geschikt voor een pandemie zoals we ze nu meemaken.
Amai, Schoof, wat gaat gij (en vele andere brave Vlamingen) doen als er eens echte ernstige pandemie komt? Zoiets als de pest of, dichterbij en realistischer, iets ebola-achtig.

Man, man, man... ik hou mijn hart vast voor al die kruid-me-roer-me-nietjes.
Oud 13 februari 2022, 15:38   #102
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het voornaamste voordeel van het VB is dat ze een cordon hebben. Je kan daar veilig je stem in weg opbergen, en niemand kan die aanwenden om bestuur mee te veroorzaken.
Oud 13 februari 2022, 15:40   #103
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat de partij zelf nu eindelijk halfslachtig een kant kiest is erg positief maar ze willen tegelijk pro en contra tevreden stellen.
Het CVP-virus?
Oud 13 februari 2022, 15:49   #104
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gaat Vlaams Belang nu ook aktie voeren tegen vaccins tegen aids?

https://forum.politics.be/showthread.php?t=263399
Zover ik weet heeft het VB nooit actie gevoerd tegen welk vaccin dan ook, ik verwacht dus niet dat ze zich zullen keren tegen aids-vaccins.
Oud 13 februari 2022, 16:17   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Oei... ik vrees dat je populariteit op dit forum vanaf nu zeeer fel gaat dalen in kringen van wappies. Tegen het Blok pleiten, dakanni...

Dat is zoals staan pissen in de soepketel.
Denk jij nu echt dat iedereen een partijslaafje is van een partij ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 18:06   #106
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het VB vult gewoon de evidente gaten die de traditionele partijen verwaarlozen. Net zoals met migratie, veiligheid etc. Dat lijkt me niet de schuld van het VB maar wel van de traditionelen die miljoenen kiezers in de kou laten staan.

Om die reden kalven de traditionelen (kleurpartijen + N-VA) steeds verder af. Volgens de laatste peiling halen ze samen geen 50 pct van de Vlaamse stemmen meer.
Oké. Die van het VB zijn gewoon gatenvullers. U heeft he5 gezegd hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 20:02   #107
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slaven denken vaneigens dat hun medemensen allemaal slaven zijn.
Oud 13 februari 2022, 20:02   #108
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Oké. Die van het VB zijn gewoon gatenvullers. U heeft he5 gezegd hé.
Iemand moet het doen hé.
Oud 13 februari 2022, 21:13   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je redeneert verkeerd, ik geef een voorbeeld:

een autogordel is helemaal niet safe. Als je hem aangedaan hebt, kan je nog altijd een ongeval hebben waarbij je gekwetst of gedood geraakt. Dat zijn dus geen VEILIGHEIDSgordels.

Als je de curve wilt afvlakken, om te massale toeloop naar ziekenhuis en ic wilt voorkomen, dan moet je onvermijdelijk streven naar een lager (LAGER) percentage van verspreiding. Tien procentjes van de cst, tien van thuiswerken, tien van voorzichtiger vrijetijdsactiviteiten, en we zitten al heel wat beter dan zonder die verminderingen.
Dus gaat de vergelijking niet op: een autogordel vermijdt niet dat je geen ongeval krijgt en ook dan nog zwaargewond kan geraken. Nu zeggen de voorstanders van vaccinatie echter wel dat de vaccins vermijden om ziek te worden...

De werkelijkheid laat echter zien dat zovele gevaccineerden toch in het ziekenhuis terechtkomen en sommigen zelfs sterven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 21:14   #110
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor Panda geldt:
" Die Partei, die Partei, die hat immer Recht!
Und, Genossen, es bleibe dabei;
....
So, aus Leninschem Geist,
Wächst, von Stalin geschweißt,
Die Partei - die Partei - die Partei."

Laatst gewijzigd door fcal : 13 februari 2022 om 21:24.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 21:15   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik heb iets tegen het woord ANTI VAXERS;;;;
Ik ga niet naar de voetbal noch naar de koers maar ik heb er niets op tegen dat iemand dar wel naartoe gaat. Ik ben geen anti voetbal noch anti koers
Ik ben ook niet tegen vaccinatie dus wil ik de scheldnaam anti niet dragen.. Iedereen die goesting heeft mag dat zoveel keer als hij wil laten doen .
Ik ben zeker dat de meeste niet gevaccineerden zo denken.
Dat klopt. Bij ongevaccineerden ga je de opvatting vinden "leven en laten leven". Ieder verantwoordelijkheid voor zijn keuze. Enkel bij een aantal gevaccineerden vind je die opvattingen over dwang en verplichting.
Oud 13 februari 2022, 21:16   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben niet iemand die, zoals Panda, begint te schuimbekken zodra de term “Vlaams Belang” te horen valt. Op bepaalde punten ben ik het met hen grondig oneens op andere weer niet. Maar wat hun plots knuffelen van de antivaxxers betreft ligt het er vingerdik op dat ze hier een staaltje vertonen van plat opportunisme.
Wat is "plat" aan? Dit is heel terecht, want het komt op het terrein dat het Vlaams Belang tot haar kerntaak ziet: de vrijheid verdedigen. De vrijheid voor het Vlaamse volk en dus ook de vrijheid voor ieder individueel lid van het volk.
Oud 13 februari 2022, 21:18   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vinden jullie dat nu zo verwonderlijk dat een politieke partij munt tracht te slaan uit een kwestie die maatschappelijk wat verdeeldheid zaait?
Dat het vb zich ook richt tot malcontenten ivm corona-beleid en -maatregelen?

Maar ik durf wedden: elk actief lid van voorpost is volledig ingeënt.
Of elke mandataris van het vb volledig ingeënt is, daar ben ik niet zeker van.
Als je, zoals het Vlaams Belang, de vrije keuze verdedigt voor iedere burger, dan zie ik er hoegenaamd geen probleem in dat VB-mandatarissen ingeënt zijn. Dat is hun keuze, ook al heb ik er inhoudelijk bemerkingen bij. In deze gaat het echter niet om voor of tegen vaccinatie te zijn, maar wel over het grondrecht van de vrijheid en de soevereiniteit over het eigen lichaam.
Oud 13 februari 2022, 21:20   #114
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik snap die affectie voor het VB niet, zelfs al zijt ge tegen de huidige politiek.
Een lege doos met slogans opgeplakt.
Extreem links die hebben dan nog dingen als geneeskunde voor het volk en dergelijke.
Heeft VB ook dergelijke dingen?
Welke dingen? Heeft de PvdA dan nog "andere dingen" van Geneeskunde voor het Volk?
Oud 13 februari 2022, 21:24   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In het begin was het VB enorm voor maatregelen en de handhaving daarvan, ze hebben veel oude kiezers en die willen ze houden. De meeste VBers die ik tegen kom zijn extreem voor lockdowns en tegen ongevaccineerden. Dat de partij zelf nu eindelijk halfslachtig een kant kiest is erg positief maar ze willen tegelijk pro en contra tevreden stellen.
Halfslachtig? De partijlijn is heel duidelijk: voor de vrijheid om zelf te kunnen kiezen, tegen dwangmaatregelen als het CST. Tom van Grieken heeft aangegeven dat hij zelf niet tegen vaccinatie is (ook niet de coronavaccins), maar dat het gemaatregel en dwangmatigheid echt wel moeten stoppen. Dat vind ik een heel evenwichtig standpunt. Helemaal niet halfslachtig. En dat laat me ook toe om onder de partijparaplu te blijven.

Voor het overige heb ik, als VB'er, allerlei soorten opinies tegengekomen onder medeleden. Gaande van grote voorstanders van lockdown tot uitgesproken tegenstanders en alles er tussen. Net zo met vaccins: mensen die onnadenkend meelopen met de virologen en anderen die je zelfs gerust als "antivax" zou kunnen omschrijven. En ook daar weer alles er tussen.
Oud 13 februari 2022, 21:27   #116
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Als het over de verdediging van de basisrechten, de democratie en de menselijke vrijheid gaat, is het VB niet betrouwbaar, dat hebben ze tijdens deze showperiode wel aangetoond.

We hebben dringend nood aan een nieuwe partij voor wie de vrijheid op de allereerste plaats komt.
Ik denk niet dat dit gedrocht nog te redden valt. Hopeloos in de schuld, media die fungeert als staatspropaganda, strak int keurslijf van europa en omsingeld door kapitaalreuzen.

Er is trouwens zo een partij...de piraten...maar veel hoop moet je niet koesteren.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 21:28   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vond dat ze zich tot recent erg op de vlakte hielden met een neiging tot ‘strenge maatregelen’. Dus stellen dat de regering(en) niet voldoende deden.
Dus de uitspraak van Van Grieken kwam wel redelijk onverwacht.
Helemaal niet recent. Reeds in februari vorig jaar heeft men de koerswijziging ingezet met het verzet tegen de Pandemiewet. En toen is het heel snel gegaan.
Oud 13 februari 2022, 21:31   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Als het over de verdediging van de basisrechten, de democratie en de menselijke vrijheid gaat, is het VB niet betrouwbaar, dat hebben ze tijdens deze showperiode wel aangetoond.

We hebben dringend nood aan een nieuwe partij voor wie de vrijheid op de allereerste plaats komt.
Toch wel, want de koerswijziging is onmiddellijk begonnen toen de Pandemie vorm kreeg en dus de concrete basis werd gelegd voor een staat die permanent basisrechten haar burgers kon ontnemen. Dit was aanvankelijk zeker niet duidelijk, en al zeker niet midden 2020.

Voor het overige hebben we zeker geen nood aan een nieuwe partij. Verbrokkeling is het laatste wat nodig is. Wel eendrachtig achter het Vlaams Belang. De beste garantie om alle traditionele partijen de schrik van hun leven aan te doen.
Oud 14 februari 2022, 07:00   #119
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vrijheid voor het Vlaamse volk en dus ook de vrijheid voor ieder individueel lid van het volk.
Nationalisme en individuele vrijheid lijken me niet per definitie compatibel. De vrijheid van het volk en de vrijheid van elke mens zijn wel eens vaker tegenstrijdig. Met corona hebben we dat punt bereikt en wat mij betreft overschreden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 februari 2022 om 07:10.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 07:10   #120
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel, want de koerswijziging is onmiddellijk begonnen toen de Pandemie vorm kreeg en dus de concrete basis werd gelegd voor een staat die permanent basisrechten haar burgers kon ontnemen. Dit was aanvankelijk zeker niet duidelijk, en al zeker niet midden 2020.
Je noemt het zelf een koerswijziging. Dat houdt in dat er eerst een verkeerde koers gevolgd werd. Ik heb inderdaad in dat eerste jaar geen fundamentele kritiek, geen onvoorwaardelijk opkomen voor de menselijke vrijheid en de democratie van het VB gehoord. Integendeel, er kwamen uit de partij kritiek op het "te slappe" beleid van de Vivaldi's en ik herinner me zelfs een voorstel om ongevaccineerden op te pakken en op te sluiten.

Citaat:
Voor het overige hebben we zeker geen nood aan een nieuwe partij. Verbrokkeling is het laatste wat nodig is. Wel eendrachtig achter het Vlaams Belang. De beste garantie om alle traditionele partijen de schrik van hun leven aan te doen.
Het gaat erom aan wat je de prioriteit geeft als er tegenstrijdige belangen zijn: de basisrechten en de vrijheid van de mens, of wat men op dat ogenblik percipieert als de belangen van de gemeenschap. Niemand, geen enkele partij, heeft van bij de aanvang de reflex gehad om onvoorwaardelijk voor het eerste te kiezen. Ook het VB niet, en daarom is de huidige koers op dit punt voor mij niet geloofwaardig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be