Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2022, 19:12   #101
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bill gates.

Virus is vaccin.
En beter dan vaccinatie!
https://twitter.com/disclosetv/statu...s-66M4bkA&s=19

Yup.
Ocharme, de man begint bekanst te bleiten omdat 'm beseft dat zijn vaccin-verhaaltje uit is..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 19:18   #102
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Hahahaa de Schoof die tot 2 X toe z'n CST'ke niet hoefde te tonen in 'n Spaans ziekenhuis ( ik nog nooit trouwens) en de Panda in wiens café de CST'kes ook niet meer gecontroleerd worden en zomaar tussen de onreine ongevaxten dreigt terecht te komen.

Mooier dan dat kan je je moeilijk voorstellen na 2 jaar waanzin.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 19:25   #103
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hahahaa de Schoof die tot 2 X toe z'n CST'ke niet hoefde te tonen in 'n Spaans ziekenhuis ( ik nog nooit trouwens) en de Panda in wiens café de CST'kes ook niet meer gecontroleerd worden en zomaar tussen de onreine ongevaxten dreigt terecht te komen.

SDX, gevaccineerden zijn doorgaans niet geïnteresseerd in de vraag of je wel of niet bent gevaccineerd.
Gevaccineerden die ongevaccineerden nog steeds beschouwen als een gevaar zijn onnozelaars.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 19:28   #104
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:

Bwaa.. 't is niet netjes van mij, maar moesten ze nu ook nog allebei besmet worden door ene met een cst..
Oud 19 februari 2022, 19:34   #105
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Bwaa.. 't is niet netjes van mij, maar moesten ze nu ook nog allebei besmet worden door ene met een cst..
Ik ontken niet dat 't nòg mooier kan.
Ik wens echter niemand zware symptomen toe, maar 'n klein beetje omicron ... zou goed zijn voor de natuurlijke immuniteit.
Althans beter dan die experimentele prikjes.
Oud 19 februari 2022, 19:38   #106
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ontken niet dat 't nòg mooier kan.
Ik wens echter niemand zware symptomen toe, maar 'n klein beetje omicron ... zou goed zijn voor de natuurlijke immuniteit.
Althans beter dan die experimentele prikjes.
Ik wens hun ook geen zware symptomen toe eh, dat kunnen ze niet aan.. en met wie moet ik hier dan nog lachen als ze er niet meer zouden zijn..? Dus gewoon voldoende besmet en een beetje ziek opdat ze toch even ne schrik te pakken hebben..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 19 februari 2022 om 19:38.
Oud 19 februari 2022, 19:39   #107
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet nu niet beginnen denken dat normale mensen in Vlaanderen zitten te geilen op een eeuwigdurende cst-systeem.

Overigens ben ik vorige week tweemaal in een Spaans ziekenhuis moeten gaan, eenmaal spoed en de dag erop gewone consultatie. Nergens mijn smartphone moeten tonen.
Uw hart of een bloedprop?
Oud 19 februari 2022, 19:46   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zondigt tegen het gebod dat liegen verbiedt.
Professor Van Damme heeft dat volgens u dan niet verklaard in de VRT-studio?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 19:59   #109
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uw hart of een bloedprop?
Stel u voor dat hem een hartstilstand krijgt en hij krijgt zijn gsm niet geopend om uw cst te tonen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 20:05   #110
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Schoof en de Panda die elkaar niet kennen en op een zonnig terraske toevallig aan de klap geraken en de ene zo de andere besmet.
Dat zou de max zijn, eh.
Oud 19 februari 2022, 20:11   #111
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wens hun ook geen zware symptomen toe eh, dat kunnen ze niet aan.. en met wie moet ik hier dan nog lachen als ze er niet meer zouden zijn..? Dus gewoon voldoende besmet en een beetje ziek opdat ze toch even ne schrik te pakken hebben..
Geweldig.
Oud 19 februari 2022, 20:26   #112
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De Schoof en de Panda die elkaar niet kennen en op een zonnig terraske toevallig aan de klap geraken en de ene zo de andere besmet.
Dat zou de max zijn, eh.
Whahahahaaaa
Oud 19 februari 2022, 20:26   #113
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorlopig is ELKE covid-vaccinatie vrijwillig.
Maar of dit enkel voor de korte termijn is, dan wel veel langer, zal - naar mijn vermoeden - niemand met zekerheid kunnen stellen.
Politici die beslissingen nemen, maar niets kunnen zeggen over langere termijn.
Voor mij zijn dat prutsers, want achteraf komen die dan zeggen wat je had moeten doen.
Oud 19 februari 2022, 20:27   #114
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
https://www.ad.nl/buitenland/belgisc....google.com%2F

Als je alles afweegt, dan is het zeker de moeite.
Zo meen ik het begrepen te hebben van 99 procent van onze artsen en biowetenschappers. Ik luister naar hen, en niet naar wappie-kiekens.
99% van de artsen? tiens...

Citaat:
Bijna twee artsen op drie vindt dat de overheid de pandemie maatschappelijk en sanitair 'slecht' tot 'heel slecht' heeft aangepakt. Een kwart kan zich wel terugvinden in het beleid.
En wat je voorbeeld betreft: niemand zegt dat het risico nul is. Niet voor corona (ook niet na vaccinatie of booster). Niet voor om het even welke andere activiteit. Als je nul risico wilt lopen, dan moet je stoppen met ademen. Het feit dat het de moeite is om er een krantenartikel aan te wijden, zegt genoeg over de zeldzaamheid.

Zoals gewoonlijk antwoord je weer niet op een vraag, dus ik zal het zelf doen. Je kunt de cijfers vinden in het epidemiologisch weekrapport van Sciensano - ik neem aan dat je die bron wel vertrouwt?

In de leeftijdsgroep 18-64 waren er gemiddeld 5946,9 mensen per dag die geboosterd waren en toch positief testten. Op 14 dagen tijd dus 83256,6. Daarvan zijn er in dezelfde periode 30,9 in het ziekenhuis opgenomen, en 5 op IC. Dat betekent dus als je geboosterd bent en positief test, heb je een kans van 99,96% om geen medische verzorging nodig te hebben, en een kans van 99,99% dat je niet op IC terecht komt. Zonder enige vaccinatie is dat respectievelijk 99,95% en opnieuw 99,99%.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 20:28   #115
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
https://www.ad.nl/buitenland/belgisc....google.com%2F

Als je alles afweegt, dan is het zeker de moeite.
Zo meen ik het begrepen te hebben van 99 procent van onze artsen en biowetenschappers. Ik luister naar hen, en niet naar wappie-kiekens.
Zet die ploat af!
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 20:29   #116
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat politici dat zelf niet weten.
Ik vrees het ook, we worden geregeerd door mensen die altijd de verantwoordelijkheid van zich afschuiven.

Citaat:
Ik veronderstel dat, als je al 'n uitnodiging gehad hebt voor die 2de booster, je de afspraak kan verzetten (ik denk dat 't telkens 1 maand later is), na die maand opnieuw uitstellen enzovoorts...
Zou kunnen, nog niets ontvangen tot hiertoe.

Citaat:
Zelfs als de vaccinatiecentra sluiten zullen er nog wel èrgens prikken te krijgen zijn, de EU heeft er nl. miljoenen besteld.
Ik denk het ook, ik denk dan ook dat ik ga passen voor die 2e boosterprik.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 19 februari 2022 om 20:46.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 20:33   #117
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen behoefte aan.
Ik vind dat het cst in Vlaanderen nog even aangehouden mag worden. Er kunnen nog een paar late bekeerlingen gevonden worden.
Is dat niet gewoon omdat politici niet kunnen toegeven dat ze fout waren?
Het CST ticket had zin in landen waar een lage vaccinatiegraad was, maar toen ze er hier mee begonnen zaten we al heel hoog.
Nauwelijks iemand zal erdoor reden gehad hebben om zich te laten vaccineren.
Alleen om te reizen heeft het nut.
Oud 19 februari 2022, 20:35   #118
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom was u eigenlijk blij? Blij om een vaccin te krijgen? Zomaar? Of zit er ook nog een medische reden achter?
Toch een verwachting dat het mij zou beschermen tegen ziekenhuisopname.
Of dat zo geweest is, weet ik niet, want voor zover ik weet heb ik het nooit gehad.
Maar het kan ook zo zijn dat ik het gehad heb, maar niet voldoende symptomen om er mij rekenschap van te geven.
Oud 19 februari 2022, 20:36   #119
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vind je het dan niet vreemd om een vaccinatie tegen een pandemisch virus te laten zetten louter om de administratie en niet om medische redenen? Dat is nu toch het verschil met bijvoorbeeld bijvoorbeeld een reisbestemming waar je ingeënt moet zijn tegen de gele koorst. Daar zit ook een medische reden achter.
Ja, ik vind dat vreemd.
Dat staat ook in mijn initiële vraag.
Oud 19 februari 2022, 20:38   #120
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
99% van de artsen? tiens...

En wat je voorbeeld betreft: niemand zegt dat het risico nul is. Niet voor corona (ook niet na vaccinatie of booster). Niet voor om het even welke andere activiteit. Als je nul risico wilt lopen, dan moet je stoppen met ademen. Het feit dat het de moeite is om er een krantenartikel aan te wijden, zegt genoeg over de zeldzaamheid.

Zoals gewoonlijk antwoord je weer niet op een vraag, dus ik zal het zelf doen. Je kunt de cijfers vinden in het epidemiologisch weekrapport van Sciensano - ik neem aan dat je die bron wel vertrouwt?

In de leeftijdsgroep 18-64 waren er gemiddeld 5946,9 mensen per dag die geboosterd waren en toch positief testten. Op 14 dagen tijd dus 83256,6. Daarvan zijn er in dezelfde periode 30,9 in het ziekenhuis opgenomen, en 5 op IC. Dat betekent dus als je geboosterd bent en positief test, heb je een kans van 99,96% om geen medische verzorging nodig te hebben, en een kans van 99,99% dat je niet op IC terecht komt. Zonder enige vaccinatie is dat respectievelijk 99,95% en opnieuw 99,99%.
Dit dus he...

Schoof gaat niks zeggen hoor.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be