![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je wil veel stroom om co2 neutraal te draaien en je wil natuurlijk ook rekening houden met alle aspecten dan die co2 genereren he, dus veel volk naar die centrale laten komen om ze te laten draaien hoort er ook bij. We zijn uiteindelijk aan het zeveren over de hoeveelheid mazout die nodig is om een windmolen op zee te laten draaien. Wel die windmolen op land verstookt ook mazout en uw gascentrale en biogascentrale ook de inzet is klimaat neutraal of 0 uitstoot wel kom maar af met iets dat beter is als kernenergie, maar alles rekenen he. Niet de zoveelste groene hoax lanceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://nl.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 29 mei 2024 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "fossiele subsidies" bewijzen hun nut
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel een feit is. Het was geen net vermeden Tchernobyl Doet uw wagen ook als het karter plots leeg is. Maar in tegenstelling tot uw wagen is het geen olielampje dat aangaat, en ge moet maar zelf reageren. Hier startte een hele stop procedure werd gestart op't moment het olietekort gemerkt werd. Dat normaal gezien zo iets bedoeld is om een normaal lek op te vangen of dergelijke maakte dat het niet snel genoeg kon reageren. Het was geen "normaal lek", maar een uitgebreide reeks van menselijke acties. Met een scram/noodstop zou het wel een ander verhaal geworden zijn. Ook het nucleaire deel ging uit sympathie mee uit, volgens het zeer uitgebreide boekje. Was het sabotage, of domheid, dat laat ik in het midden.
![]() |
![]() |
#107 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U maakt er dan van dat alles een tirade is tegen "alternatieve" energiebronnen. (energie is energie, er bestaan geen "alternatieve" energiebronnen). Er komt van uw kant dus enkel doctrine, ideologie en neerbuigendheid. Louter qua schaalgrootte is kernenergie een schier onuitputtelijke bron van goedkope energie inderdaad. Hier een bron; https://www.mo.be/analyse/windturbin...-leveren-ze-op 1 windmolen op zee kost ong. 30 miljoen eur om te plaatsen, en er staan er 400 in de Noordzee. een investering van 12 miljard voor een opbrengst van 3600 megawatt. Als het waait op de meest voordelige manier wel te verstaan. We spreken hier niet over uitbatingskosten en leveringskosten van de energie naar de wal. "Unit 3" van Olkiluoto Nuclear Power Plant kostte 11 miljard, voornamelijk wegens een gebrek aan expertise. (tja, elke ingenieur is bezig met windmolentjes te plaatsen hé) voor een opbrengst van 1600 megawatt. Altijd, overal, with a flick of a switch. Ik lees een initiële prognose van 3 miljard voor de bouw ervan. En nu UW bron dat op elk dak zonnecellen leggen, langs elke snelweg een afgrijselijke serie molen plaatsen, het zicht naar de zee verpesten met nog wat meer molens, etc, kostenefficiënter is.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 mei 2024 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja dat probleembje dat overduidelijk sabotage was, van iemand die er iets van kende en dat men dus overduidelijk kan herleiden tot een paar mensen. Maar dat overduidelijk ook weer niet mag uitkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou Nikola Tesla doen?
Een van Tesla's meest ambitieuze projecten was de bouw van de Wardenclyffe Tower (ook bekend als de Tesla Tower) in Shoreham, New York, begin 20e eeuw. Tesla's visie voor de Wardenclyffe Tower was om draadloze communicatie en draadloze energieoverdracht over lange afstanden mogelijk te maken. Tesla geloofde dat hij met de juiste financiering en technische aanpassingen energie draadloos zou kunnen verzenden via de aardatmosfeer of door de aarde zelf. Resonantie: Tesla stelde zich voor dat hij de aarde in resonantie kon brengen met elektrische signalen. Door de juiste frequenties te gebruiken, dacht hij dat energie efficiënt door de aarde kon worden verzonden en op een andere locatie kon worden opgevangen. Gronding en Opvangen: De Wardenclyffe Tower had een groot aardingssysteem dat bestond uit metalen platen diep in de grond. Dit systeem was bedoeld om energie in de aarde te injecteren. Op een andere locatie zou een vergelijkbaar systeem worden opgezet om de energie uit de aarde te halen en te gebruiken. Staande Golven: Tesla's theorie was dat hij staande golven in de aarde kon creëren. Staande golven zijn een fenomeen waarbij bepaalde punten langs het medium (in dit geval de aarde) stil blijven staan terwijl de golven zich voortplanten. Deze punten, of knopen, zouden locaties kunnen zijn waar energie efficiënt kan worden opgepikt. De natuur voorziet ook gratis stroom, net zoals ze u water, grond, lucht en vuur voorziet: allemaal gratis. Dank u God!
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 29 mei 2024 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het u niet gaat om feiten, blijkt trouwens ook weer eens uit de gebruikte woordkeuze: "afgrijselijke molens", "zicht verpesten"... Een kerncentrale is natuurlijk het toppunt van artistieke expressie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Olki...ar_Power_Plant Maar ja, wat maalt een verstard en verkalkt brein nu om feiten. Die we van u niet krijgen. Meh, ik herinnerde u tijdens uw afwezigheid als een aanwinst voor het forum, maar ik ben niet te beroerd mijn fouten toe te geven.
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Soit. Wat maakt mij uw onzin eigenlijk uit. Dag Jan.
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wacht Die kerncentrale is eigenlijk de koepel van de Koekeliek van Baselberg. Sorry, dat tiental is wel correct.
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een land dat landschappelijk is verpest door snelwegen, lintbebouwing, meubelboulevards en wat nog allemaal een heel spel maken over windmolens.
Aan de kust is dat helemaal hilarisch. Onze kustlijn is volgebouwd met Amelinckxblokken en is spuuglelijk. Allemaal met instemming van al die burgemeesters. Maar ho maar als er in de verte een windmolen te bespeuren zou zijn.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 29 mei 2024 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een geluk dat wij hier forumingenieurs in de kernenergie hebben.
We hebben er zelfs twee soorten: zij die het weten, en zij die het beter weten. De Schoof houdt het veel simpeler, met zijn volgende mening die al eerder te lezen was op dit forum: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan leuteren over windmolens. Als dat geen verdwazing is. |
|
![]() |
![]() |