![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het waait altijd wel ergens ,he |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Louter qua schaalgrootte is het moeilijk te beargumenteren dat letterlijk honderdduizenden individuele energiecentrales, of dit nu private PV-installaties zijn, of horizon-vervuilende windmolens zijn, kostenefficiënter zijn dan enkele kern-energie-cenrtrales. Daarnaast, het probleem schuilt hem niet in het opwekken van energie, maar in de opslag ervan. En verrijkt uranium kent wat dat betreft moeilijk zijn gelijke. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van individuele energie-onafhankelijkheid, maar dat is louter fysiek vooralsnog zo goed als onmogelijk of zo goed als onbetaalbaar. Bovendien, alles wat we zien, ruiken, voelen, horen en proeven is er gekomen door energie. De economische ontwikkeling en de rijkdom der volkeren is er gekomen door goedkope en direct beschikbare energie. Daar iets anders voor willen vinden, louter ingegeven door politieke ideologie, is gedoemd te mislukken.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 mei 2024 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je een idee hoeveel vierkante kilometers windmolens je moet zetten om de benodigde elektriciteit voor heel Europa te produceren?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2000 personen om 7 centrales te bemannen, is nog geen 300 per centrale. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kost dit nu veel geld, dit komt vooral door het getalm van de regeringk De Dweil I |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regering De Croo heeft actie ondernomen en heeft de verlenging van twee reactoren verwezenlijkt.
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we naar een paar andere voorbeelden kijken, zelfs 40 jaar.
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik spreek uit praktijkervaring.
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag het mij af. Sommige van die controlekamers zijn nog volledig analoog omdat ze niet durven overschakelen op digitaal,en die dingen gaan ze niet oneindig kunnen repareren.
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor de "dagelijkse" zaken heb je een bemanning die effectief kleiner is dan voor een fossiele centrale van eenzelfde vermogen. Dat er meer en duurdere manuren ingestoken worden vanwege politiek besliste veiligheidsnormen, is een gegeven in't nadeel van kernenergie. En dan mag u nu afkomen dat ik er niks van ken.
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar u de rest van uw bericht volspamt met een grote tirade tegen alternatieve enerigebronnen, mag u zelf het antwoord en dus de cijfers geven. Anders klinkt heel uw discours zo hol als een lege ton. U lijkt trouwens te suggereren dat kernenergie "goedkope energie" is. Alleen is het dat niet. De Finnen hebben ondertussen het factuurtje voor hun nieuwe kerncentrale flink zien oplopen. Eindfactuurtje: 11 miljard euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zou je eigenlijk een dummy daarnaast kunnen bouwen die dat met moderne middelen kan monitoren (en ik zou het niet te ingewikkeld maken en zelf zo veel mogelijk analoog houden) testen en een nieuwe kamer ernaast bouwen en terug testen. Dat moet te doen zijn, maar goeiekoop is dat niet natuurlijk en hou het ding weg van het netwerk / internet niet nodig. hou het zo eenvoudig mogelijk met echte ledjes en knoppekes . Het is zo allemaal al ingewikkeld genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het klinkt in uw wereld allemaal heel eenvoudig en gemakkelijk, maar welk prijskaartje zit er aan dat "liefst twee of drie" nieuwe kerncentrales bouwen in combinatie met het onderhoud van de oude? |
|
![]() |
![]() |