![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Spotten met het geloof? | |||
Beide spotprenten moeten kunnen |
![]() ![]() ![]() |
42 | 85,71% |
Alleen de spotprenten van Mohammed zijn aanvaardbaar |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Alleen de spotprenten van O.L.V. van Vlaanderen zijn aanvaardbaar |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Geen van beide spotprenten kan |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister
|
![]() Dat zijn dus alle "goede, spraakmakende" verdedigers van de mohammedaanse ideologie.
Voor wanneer de betogingen van die "andere" mannen in de Franse banlieues, of in Molenbeek, of in Antwerpen, etc. tegen die "goede" broeders omdat zij hun zusters verplichten tot het dragen van? Maar het gaat niet altijd om een verplichting door het macho-deel. Chahdortt DJAVANN, [i]Bas les voiles![i], Editions Gaillamard, 2003, ISBN 2-07-073534-6. Van de achterflap : «J’ai porté dix ans le voile. C’était le voile ou la mort. Je sais de quoi je parle. » Chahdortt Djavann est née en Iran. Romancière, elle vit depuis dix ans �* Paris où elle a étudié l’anthropologie. p. 22 Que des jeunes femmes adultes portent le voile, cela les regarde. Mais il y a dans l’attitude de beaucoup d’entre elles une double perversité. Le port du voile en France n’est pas le moyen de se fondre dans la foule anonyme, plutôt le moyen d’attirer le regard, de se faire remarquer, une forme d’exhibitionisme, de provocation ; femme objet et fière de l’être ; femme objet sexuel, plus exactement. Cette perversité-l�*, encore une fois, est leur affaire. Mais elle n’est plus tout �* fait leur affaire, je vous supplie d’y prêter attention, lorsqu’elle s’accompagne d’un message prosélyte �* destination des plus jeunes, d’un message lui-même voilé parce qu ’il dissimule sa vraie nature sous le voile des mots «liberté», «identité» ou «culture». Imposer le voile �* une mineure, c’est, au sens strict, abuser d’elle, disposer de son corps, le définir comme objet sexuel destiné aux hommes. La loi française … VRIJE VERTALING Dat jonge volwassen vrouwen de sluier dragen, dat is hun zaak. Maar er schuilt in de houding van velen onder hen een dubbele perversiteit. Het dragen van de sluier in Frankrijk is geen middel om op te gaan in de anonieme massa, eerder een middel om aandacht te trekken, van zich te doen opmerken, een vorm van exhibitionisme, van provocatie; vrouw als object en fier van het te zijn; vrouw als seksobject, om precies te zijn. Die perversiteit, nogmaals, is hun zaak. Maar ze is niet helemaal hun zaak, ik smeek om uw aandacht, als ze gepaard gaat met een bekeringsboodschap aan het adres van de jongeren, van een op zichzelf gesluierde boodschap want zij verbergt haar ware natuur onder de sluier van de woorden “vrijheid”, “identiteit”, of “cultuur”. De sluier opleggen aan een jongere is, strikt genomen, haar misbruiken, over haar lichaam beschikken, ze definiëren als een seksobject bestemd voor de mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
die mannen zijn zowel de moslimmannen die denken dat het hun heilige plicht is om vrouwen te verplichten een hoofddoek te dragen, als de gelaiceerde politiekers die denken dat het hun heilige plicht is om de hoofddoek te verbieden. elk van deze mannen gaat te ver. de mannen die dit doorhebben, moeten niet betogen. in tegendeel, zij moeten hun medemannen duidelijk maken dat dit niet hun terrein is. als er betoogd wordt, moeten het de vrouwen zelf zijn. zij hebben de mannen daarvoor niet nodig (a woman needs a man like a fish needs a bycicle). het schandalige is dat deze mannelijke bemoeizucht in beide kampen leidt tot slachtoffers, tot geweld zelfs. de mannen denken dat ze iets gevonden hebben dat goed is en willen dan maar meteen dat iedereen het zo doet. dat is een kinderachtige houding, maar helaas zijn zowel de moslim-hoofddoek-verplichters als de leken-hoofddoek-verbieders blijkbaar niet volwassen genoeg om dat te merken. gelukkig ken ik ook heel wat moslim- en lekenmannen die doorhebben dat zij eigenlijk niets met de discussie te maken hebben. zij zien in dat beide mogelijkheden, zowel het dragen als het niet dragen van de hoofddoek, oorspronkelijk een bevrijding van de vrouw waren, totdat de mannen er een algemene regel van maakten. misschien is het niet de hoofddoek van de vrouw die onderdrukt maar de verplichting of het verbod van de mannen. ik kan me dus eigenlijk alleen maar vinden in de woorden die je hierboven citeerde: "De sluier opleggen aan een jongere is, strikt genomen, haar misbruiken, over haar lichaam beschikken, ze definiëren als een seksobject bestemd voor de mannen.". ik zou alleen de woordjes "of verbieden" willen toevoegen na het woordje opleggen. assalaam alaikum redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() Indien iets nefast is voor de samenleving dient het verboden te worden.
http://www.geocities.com/mediacontro...k15032005.html ... Pas op, mijn zus In de moskee aan de Zwarte Vijvers in Molenbeek staat zelfs een kiosk achter de hoek van de lege koer. De kioskman geeft me een Arabische folder met als titel Aanbevelingen voor de Beschermde Parel. Het pamflet uit Saudi-Arabië omschrijft de vrouw als een parel en geeft haar een lijst met adviezen, telkens beginnend met ,,Pas op, mijn zus.'' Een greep uit de waarschuwingen: ,,Draag een hoofddoek. Korte, strakke en transparante kledij leidt naar de hel. Verlaat het huis niet zonder toestemming van de man. Gehoorzaam uw echtgenoot en werk niet op zijn zenuwen. Kijk niet naar televisie, internet en video. Luister alleen naar religieuze muziek. Imiteer de man niet door het dragen van broeken en kortgeknipt haar. Deel islamitische pamfletten uit.'' Ik schrik van de vrouwonvriendelijke propaganda en vraag uitleg aan de imam. Die is kort van stof en geeft me een verwarde indruk. ,,Je moet niet alles doen wat het pamflet voorschrijft. Je bent een Belgische burger, evenwel in het land der ongelovigen.'' Ik begrijp er niets van. Een jonge moskeeganger is duidelijker: ,,Je moet de raadgevingen van het pamflet wél volgen. En overigens, jouw hoofddoek is niet genoeg. Je moet een boerka dragen, zo niet brand je in de hel!'' Ratel maar op, denk ik. Waardigheid is mijn sluier en niet een vormeloze tent op mijn lichaam. Bovendien zit de islam van binnen, van uiterlijkheden moet ik niet weten. Ondertussen zie ik een paar meisjes in boerka de vrouwenruimte in de moskee binnenstappen. Ik volg ze en raak een beetje geïntrigeerd door hun spookachtige verschijning. Wie zijn deze meisjes? Waarom bedekken ze zich van kop tot teen helemaal in het zwart? Ik ben benieuwd naar hun gezicht, afgeschermd door een dunne zwarte stof. Zelfs hun handen verstoppen ze in lange, zwarte handschoenen. Met een van de meisjes knoop ik een gesprek aan. Ik vertel haar over mijn zogenaamde studie sociologie en de thesis die ik schrijf. ,,Het spijt me'', zegt het boerkameisje. ,,Maar ik mag niet zomaar met je praten zonder medeweten van mijn man.'' Even later, op de koer voor de garagedeur, komt de echtgenoot van het boerkameisje licht furieus naar me toe. ,,Heb je de toestemming van de imam om met mijn vrouw te spreken?'', vraagt hij. En weer begrijp ik er niets van. Sinds wanneer moet ik de toestemming van de imam hebben om een moslima aan te spreken? Ik lieg en zeg dat de imam zijn fiat heeft gegeven. Een ander boerkameisje belt me 's avonds op. ,,Ik mag van mijn man niet spreken. Vrede zij met u''. Dit is alles wat ze zegt en ze haakt in. ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Burgemeester
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() mo prentje :
Toeristen moeten weg uit indonesië(bali) zoals tweemaal eerder daar bomaanslagen "Paddy's pup" & "Jimbarang beach" zijn de onschuldige balinezen waarvan veel hindoes terug het slachtoffer!!!! Mensen ziet weer hun dagelijkse loon ivm toerisme aan hun neus voorbij gaan dankzij de zieke moslims. moslim landen zullen denemarken en eventueel andere EU landen boycotten om geen medicijnen meer te kopen!!!!!!!!!!! Ik zou zeggen westerse landen verkoop er gene meer aan die landen, laat ze verdomme creperen, allah zal het zo gewild hebben. ![]() Laatst gewijzigd door colargo : 12 februari 2006 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
maar als wij een cartoontje maken over hun religie is het kot te klein. Moslims zijn achterlijk indien ze zo extreem in hun religie geloven en geweldadig worden voor zoiets banaal. het tekent des te meer hun moordadig karakter en het is een bewijs dat we dit extremisme met alle middelen die we hebben moeten uitroeien. lang heb ik kritiek gehad op de manier waarop bush irak is binnengevallen maar op dit moment moet ik eerlijk toegeven dat hij ergens gelijk had en dat we er voor moeten zorgen dat onze vrijheden overal ter wereld mogelijk zijn. de amerikanen zijn soms wat arrogant en niet perfect maar de extremistische moslims zijn verderfelijk, barbaars, achterlijk en een schande voor alle andere moslims die hun religie kunnen combineren met onze vrijheden en wetten en waarden zoals het hoort in de 21ste eeuw. De extremistische moslims zijn maar op 1 ding uit en dat is op een heilige oorlog om proberen het westen en amerika om ver te werpen en om zoveel mogelijk onschuldige mensen te vermoorden en het word tijd dat het westen zich gaat verenigen en eindelijk eens laat zien aan die achterlijke moslims dat ook voor ons het gedaan is met het woord en dat we eindelijk het zwaard zullen hanteren en hun voor eens en voor altijd hun die 70 maagden zullen bezorgen in allah achterlijk paradijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Nu de internationale rel over de Deense spotprenten van de islamitische profeet Mohammed voortduurt, hebben Amerikaanse moslimleiders opnieuw hun bezorgdheid geuit over een beeld van Mohammed in het Amerikaanse hooggerechtshof te Washington. Het betreft een marmeren sculptuur (fries) van achttien invloedrijke wetgevers zoals Mozes, Confucius, Hugo de Groot, Karel de Grote en Mohammed. Deze laatste houdt een koran in zijn linker- en een zwaard in zijn rechterhand.
De moslimleiders vroegen al eerder om verwijdering van Mohammed uit het in 1935 gemaakte beeld. Dit omdat de islamitische traditie afbeeldingen van de profeet verbiedt. Tot nog toe weigerde het Gerechtshof dat omdat dit de ''artistieke compleetheid'' van de sculptuur aantast. http://images.fok.nl/upload/060208_272_frieze-mo-vs.gif De klagende moslimleiders uit de VS erkenden gisteren wel dat het beeld van Mohammed niet te vergelijken is met de Deense spotprenten, die islamieten als godslasterlijk beschouwen. De afbeelding in de sculptuur is namelijk bedoeld om de stichter van de islam als historische figuur te eren. ''Het is in ieder geval niet geplaatst als provocatie, iets wat met de cartoons wel het geval is'', aldus Ibrahim Hooper, woordvoerder van de Raad voor Amerikaans-Islamitische Betrekkingen. De Deense spotprenten zijn in de VS tot nu toe in slechts twee kranten gepubliceerd. Dat leidde niet verder dan wat protesten van een handjevol moslims. Laatst gewijzigd door colargo : 12 februari 2006 om 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bali is een oase van beschaving in een oceaan van achterlijkheid. Ze zouden er beter de baard- en doekmensen van hun mooie eiland wegjagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn er veel hindoes en zijn zeer vriendelijk en haten de moslims omdat ze niets anders doen dan onrust zaaien. Na die bommen hadden de mensen die op het strand hun brood verdienen plotseling geen inkomen meer. Ook hotels bleven leeg. Bij Paddy's pup en andere drukke toeristische eetplaatsen is het nu verboden om nog een auto voor de gebouwen te plaatsen. De locale bevolking durft ook niet snel hun mening zeggen ivm de moslims omwille van problemen die ze er kunnen van krijgen. Balinezen willen idd onafhankelijk zijn maar in de politiek zitten er veel moslims en dit zal nooit gebeuren. Australiërs leveren er ook goed werk en helpen de locale arme bevolking. Zo geven de Australische lifeguards gratis opleiding voor de jongere balinezen en kunnen ze als redder hun brood verdienen. Ook hebben ze iedere keer een grote lading met kledij en schoenen mee voor de bevolking. Het is een prachtige streek en lekker eten, het enige probleem zijn die zieke moslims die alles verpesten zowel mensenlevens, economie, ......... Bali is zowat het Benidorm voor de Ozzy's & je kunt er goed surfen. Men rade velen niet aan om tijdens de ramadam naar Java te gaan omdat moslimpjes dan nog slechter gezind zijn dan anders. T'is te zeggen die ozzy's drinken soms graag een pintje! Het contrast tussen de hindoes & moslims is enorm. Laatst gewijzigd door colargo : 12 februari 2006 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en het dus verbieden in democratische landen. En van mij mogen ze in de arabische landen hun ding doen, no problem. Maar hier moet het europees blijven en hebben we hun gezaag&problemen niet nodig. Laatst gewijzigd door colargo : 12 februari 2006 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() er zijn mensen die dat grappig vinden.Elk zijn lol, nee? Als je niet akkoord bent daarmee ben je een vuile racist, en dan word er tegen jou klacht ingediend, verstaan?!Dan krijg je flink wat boetes en ga je mischien nog de bak in.Trouwens, dat is allemaal nog niet genoeg.Als ze een baksteen naar u smijten, moogt ge hem niet ontwijken, want als hij zijn doel mist en op die moslim zijn smoelwerk valt, die daar met een ijzeren staaf stond om uw schedel in te slagen, dan zal dat uw schuld zijn, en word ge aangeklaagd wegens racistische geweldpleging.Dus, ge weet het: u laten doen en braaf danku zeggen...
|
![]() |
![]() |