![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet niet zoveel over de meeste punten die u aanhaalde, dus vraagt het wat opzoekwerk om op heel uw lijst te kunnen reageren. Er zijn waarschijnlijk nog zaken die weerlegd kunnen worden, een aantal zaken niet. Ik ben wel van plan om (wanneer ik er tijd voor heb) ook op uw andere punten te reageren. Misschien kunt u me zeggen op welke bronnen u zich gebaseerd hebt, dan heb ik meteen een idee waar ik met mijn opzoekwerk kan beginnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb momenteel geen tijd om uit te leggen waarom dat als een zonde wordt beschouwd, maar als u er graag meer over wil weten, kunt u altijd de encycliek Humanae Vitae lezen. Dit is een link naar Nederlandse vertaling: http://www.katholieknieuwsblad.nl/vertaal/humvit.htm Citaat:
Trouwens, wie niet in een kerkgemeenschap (wat u daar ook mee wil zeggen) wil leven, is niet verplicht om dat te doen. Citaat:
Het zijn interessante beschuldigingen, maar het vraagt tijd om op iedere beschuldiging te reageren.
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het vroegst bekende evangelie dateert van minstens 50 jaar na de dood van Jezus. Jouw vergelijking met Gandhi zou dan betekenen dat men pas rond het jaar 2000 voor het eerst een tekst vond die over zijn bestaan getuigt.
![]() Laatst gewijzigd door malinois : 11 juli 2006 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||||
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Waar komt het eigenlijk vandaan dat de bevruchting niet kunstmatig mag worden tegengegaan?Is het de wil van god? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Soms kan men niet anders dan er in te leven,zeker in armere landen.
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Het is de overlevering van de zonaanbidding -verborgen dit keer, met als doel meer controle over het volk te krijgen.De zonaanbidding die er altijd is geweest (in het Romeinse Rijk en daarvoor de Egyptenaren en helemaal terug tot in Babylon) en tot op de dag van vandaag fervent aanwezig blijft.
![]() |
![]() |
#106 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 11 juli 2006 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 juli 2006 om 22:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mocht je echt geinteresseerd zijn - je zou de eerste katholiek zijn op dit forum, de rest haalt gewoonweg de schouders op ... - kan ik je alvast het laatste boek dat ik over deze materie heb gelezen aanbevelen : 'Atheologie - de hoofdzonden van jodendom, christendom en islam' geschreven door de Franse filosoof Michel Onfray Uitgeverij Mets & Schilt - Amsterdam ISBN 90.5330.458.4
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 juli 2006 om 22:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Indien de eerste geschriften over Ghandi zouden dateren van ca. 50 jaar na zijn dood, zouden ze rond het jaar 2000 geschreven zijn. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben weliswaar ook geen kenner (en het interesseert me niet genoeg om mij er ver in te verdiepen), maar als er een betrouwbaar geschiedkundig werk bestond waarin er over Jezus geschreven is, zou dat werk aan iedereen ruim bekend zijn. Daar zouden de christenen zeker wel voor gezorgd hebben.
![]() |
![]() |
#112 |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde gewoon dat weinigen zouden geloven dat Gandhi ooit bestaan heeft als er pas in het jaar 2000 voor het eerst over die man (die leefde van 1869 tot 1948 ) geschreven was. Er waren tijdens Gandhi's leven natuurlijk meer nieuwsmedia dan in het begin van onze jaartelling, maar laat je niet wijsmaken dat het Romeinse rijk in die tijd tot de prehistorie behoorde.
![]() Laatst gewijzigd door malinois : 12 juli 2006 om 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb ook al het voorbeeld van Ambiorix aangehaald. Er is slechts één historische vermelding van hem: in De Bello Gallico van Julius Caesar. Er is geen enkel andere bron die zijn bestaan bevestigd. Maar (bijna) iedereen neemt zonder twijfel aan dat hij werkelijk bestaan heeft. Waarom dan het skepticisme tegenover de historiciteit van Jezus?
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Is dat ook niet het geval met Pieter De Koninck en Jan Breydel?) Nuja,de impact van (het zonnesymbool-maar dat doet nu niet echt terzake) Jesus op de wereld en vooral het idee wat men heeft van Jesus (zoon van God ,heilig etc.) is natuurlijk ook imens veel groter en belangrijker voor de koers van de wereld dan een eventuele romantisering van pakweg Ambiorix...
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 12 juli 2006 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat er mij in deze discussie niet om dat Jezus' status als Zoon van God in twijfel wordt getrokken. Daarover kan de wetenschap immers geen uitspraak doen. Dat geloof je of dat geloof je niet. Maar als men het bestaan van Jezus (als enkel timmerman, profeet of Zoon van God, maakt hierbij niets uit) in twijfel te trekt, moet men als men wetenschappelijk correct wil zijn, ook het bestaan van vrijwel alle historische figuren uit de Oudheid in twijfel trekken.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het klassieke gezin...ja seg moet dat allemaal nog...en het kerkelijk huwelijk? Ik hou het later bij een burgerlijk hoor.
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is in deze zaak wel scheiding tussen kerk en staat, aangezien de paus het homohuwelijk in Spanje erkent. Hij bekritiseert het wel en zou erg graag hebben dat het er niet was, maar nergens roept hij op om de spelregels van de Spaanse democratie te overtreden. Nergens stelt de paus de kerk gelijk met het burgerlijk gezag (de staat) en zegt dat de wet afgeschaft is.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 13 juli 2006 om 06:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zit Bourgeois niet onder een CD&V vlag aan de vetpotten?
Laatst gewijzigd door Antoon : 13 juli 2006 om 09:37. |
![]() |
![]() |